Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel stout, binnen plassen en sinds kort ook weer poepen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

PowerM
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Veel stout, binnen plassen en sinds kort ook weer poepen.

Ongelezen bericht door PowerM »

Wie mij nog kent van mijn vorige topic; het gaat inmiddels qua gezondheid hartstikke goed met Boomer. De kennelhoest is bijna weg.

Op het moment is hij in zijn actieve periodes alleen maar stout; overal in bijten, inclusief onszelf. Verder poept en plast hij sinds kort weer binnen terwijl hij het eerst altijd netjes buiten deed. Is het het beste om hem te negeren terwijl ik het schoonmaak, en duidelijk laat merken dat ik het niet leuk vind? Hebben jullie verder nog tips hiervoor en ook hoe ik het beste het stout zijn kan aanpakken?
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Re: Veel stout, binnen plassen en sinds kort ook weer poepen

Ongelezen bericht door Tallie »

Bij bijten iets aanbieden waar hij wèl in mag bijten, en poep en plas gewoon opruimen en voortaan eerder naar buiten! Komt vanzelf goed.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ja naar mij sturen :wink: strikje hoeft niet :I:

Je hondje heeft gewoon even een terugval met zindelijk worden, opruimen zonder er woorden aan vuil te maken. Hoe vaak ga je met hem op straat?

Als hij in iets bijt wat niet mag, biedt hem dan iets anders aan waar hij wel in mag bijten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nee joh niet stout, gewoon pup.
Wees maar blij dat er weer leven in zit :ok:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Wat voer je? Want zindelijk maken is bij bepaalde soorten voer makkelijker dan andere soorten voer omdat ze er minder van hoeven plassen en poepen.

Voor de rest: gewoon schoonmaken en het negeren, iedere 1-2 uur buiten staan met de pup en lekker genieten van het leven dat er in je pup aan het komen is. Daar hoort stout gedrag bij. En een goede cursus gaan volgen. Eentje die werkt via beloning en zeker niet met een slipketting. Een mopshond heeft sowieso al moeite met ademen en vaak een kwetsbare luchtpijp. Met een slipketting kan je daar heel veel schade aan aanrichten (nog los van het feit dat ik sowieso geen honden met slipketting zou trainen en al helemaal geen pups).
PowerM
Vaste gebruiker

We gaan zo'n 8x per dag naar buiten. Dan loopt hij alleen maar druk te doen en wil z.s.m. weer terug naar binnen. We proberen hem zijn behoefte buiten te laten doen maar ik kan moeilijk dat beestje uitwringen als een washand om zijn behoefte eruit te krijgen :tongue: We moeten dit gewoon volhouden denk ik dan?
Verder eet hij pedigree rundvlees voor volwassen honden. We willen gaan overstappen op pedigree gevogelte na een tip van een andere honden liefhebber.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Pedigree :ugh: ik zou iets anders gaan voeren. Heb je al eens aan vers voer gedacht? Smuldier compleet bijvoorbeeld, te koop in elke supermarkt.

Misschien helpt het als je eens een plasje absorbeert met een krant, krantje buiten leggen en daar je hondje naar toe brengen voor een plasje.

Verder buiten zetten na het slapen, spelen en eten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind 8x per dag voor een pup niet echt vaak moet ik zeggen. Ik laat mijn pup altijd even in de tuin na iedere keer slapen, spelen en eten, en sta op die manier overdag zomaar een keer of 15 buiten.
PowerM
Vaste gebruiker

Het is minimaal 8x. Meestal nog een paar keer extra. Met een krantje gaat helaas ook niet lukken, ik heb geen tuin, woon op de 1e verdieping. Moeten dus gewoon maar naar buiten blijven gaan en belonen als hij een plasje doet daar.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

PowerM schreef:We gaan zo'n 8x per dag naar buiten. Dan loopt hij alleen maar druk te doen en wil z.s.m. weer terug naar binnen. We proberen hem zijn behoefte buiten te laten doen maar ik kan moeilijk dat beestje uitwringen als een washand om zijn behoefte eruit te krijgen :tongue: We moeten dit gewoon volhouden denk ik dan?
Verder eet hij pedigree rundvlees voor volwassen honden. We willen gaan overstappen op pedigree gevogelte na een tip van een andere honden liefhebber.
Binnen goed op je pup letten. Als je ziet dat hij aanstalte maakt om te poepen of plassen til je hem vlug op en zet hem buiten. Dan draait ie een drolletje op het gras en prijs jij hem de hemel in.
Als je alleen maar op goed geluk met hem naar buiten gaat in de hoop dat hij moet terwijl hij helemaal niet hoeft gaat ie nooit begrijpen wat de bedoeling is.
PowerM
Vaste gebruiker

lets have fun schreef:
PowerM schreef:We gaan zo'n 8x per dag naar buiten. Dan loopt hij alleen maar druk te doen en wil z.s.m. weer terug naar binnen. We proberen hem zijn behoefte buiten te laten doen maar ik kan moeilijk dat beestje uitwringen als een washand om zijn behoefte eruit te krijgen :tongue: We moeten dit gewoon volhouden denk ik dan?
Binnen goed op je pup letten. Als je ziet dat hij aanstalte maakt om te poepen of plassen til je hem vlug op en zet hem buiten. Dan draait ie een drolletje op het gras en prijs jij hem de hemel in.
Als je alleen maar op goed geluk met hem naar buiten gaat in de hoop dat hij moet terwijl hij helemaal niet hoeft gaat ie nooit begrijpen wat de bedoeling is.
We proberen er ook heel erg goed op te letten, maar hij heeft totaal nog geen indicator waar we aan kunnen merken dat hij moet dus dan is het vaak al te laat. We gaan nu maar op het moment dat we denken dat hij moet.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

PowerM schreef:Wie mij nog kent van mijn vorige topic; het gaat inmiddels qua gezondheid hartstikke goed met Boomer. De kennelhoest is bijna weg.

Op het moment is hij in zijn actieve periodes alleen maar stout; overal in bijten, inclusief onszelf. Verder poept en plast hij sinds kort weer binnen terwijl hij het eerst altijd netjes buiten deed. Is het het beste om hem te negeren terwijl ik het schoonmaak, en duidelijk laat merken dat ik het niet leuk vind? Hebben jullie verder nog tips hiervoor en ook hoe ik het beste het stout zijn kan aanpakken?
Dat is niet stout, dat is pups eigen. Die is de wereld aan het ontdekken (en daarvoor heeft hij alleen zijn bekkie). Vooral niét duidelijk laten merken dat je het niet leuk vind om schoon te maken (dat had je van tevoren moeten bedenken), maar wel direct na zijn slaapje, na een spelletje, na het eten gewoon even optillen en buiten zetten. En ja, dan net zolang buiten blijven tot hij wat heeft gedaan en hem dan de hemel inprijzen (met een dansje en een liedje, om te laten zien hoe blij baasje ermee is).
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

PowerM schreef:
lets have fun schreef:
We proberen er ook heel erg goed op te letten, maar hij heeft totaal nog geen indicator waar we aan kunnen merken dat hij moet dus dan is het vaak al te laat. We gaan nu maar op het moment dat we denken dat hij moet.
Onrustig heen en weer dribbelen. Snuffelen. Rondjes draaien. Zijn allemaal tekenen dat een pup moet.
Joycepo78
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): CC en BD
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joycepo78 »

PowerM schreef: Verder eet hij pedigree rundvlees voor volwassen honden. We willen gaan overstappen op pedigree gevogelte na een tip van een andere honden liefhebber.

Gek ik dacht dat je een pup had...
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

De goede tips voor wat betreft het zindelijk maken heb je al gekregen maar het heb je onderstaande ook gelezen? Het scheelt niet alleen in de kosten maar ook in de poep :mrgreen: Meestal vinden ze het erg lekker dus echt het proberen waard.
Safari schreef:Pedigree :ugh: ik zou iets anders gaan voeren. Heb je al eens aan vers voer gedacht? Smuldier compleet bijvoorbeeld, te koop in elke supermarkt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lets have fun schreef:
PowerM schreef:
lets have fun schreef:
Onrustig heen en weer dribbelen. Snuffelen. Rondjes draaien. Zijn allemaal tekenen dat een pup moet.
Precies. En als je te laat bent, ga je niet "duidelijk makend dat je dit niet leuk vind" de boel opruimen. Je ruimt gewoon op, als orde van de dag. Doet pup buiten een plasje dan maak je er een feestje van.
PowerM
Vaste gebruiker

We gaan over op ander voer en niet meer zeurend zijn behoefte opruimen! Nog meer tips voor soorten voer?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Wat wil je voeren? Brokjes, natvoer, kant en klaar rauwvoer (kvv) of zelf rauw voer samen stellen (barf/nrv)?

Brokjes: Taste of the wild High Prairie puppy - http://www.food4pets.be/detail/477780-t ... b-10-07-15" onclick="window.open(this.href);return false;
Natvoer: Renske vers - http://www.topdierenshop.nl/renske-vers ... menstellen" onclick="window.open(this.href);return false; (je mag gewoon 4 smaken voeren, hoeft niet speciaal puppy te zijn)
Kvv: Smuldier, te verkrijgen bij de supermarkt; carnibest, prins, carnivoer (bij sommige dierenwinkels)

Edit: en kvv inderdaad energique.

Barf/NRV weet ik zelf niet genoeg van, daar weten andere mensen weer over te vertellen.
Laatst gewijzigd door Domor op 19 feb 2015 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Houd ook een vast plekje aan waar je hem laat plassen/poepen buiten. Daar wachten tot hij zijn behoefte doet, dan pas een stukje gaan lopen met hem. En benoem het ook, dus "ga plassen" en als het doet, "braaf, plassen". Binnen de kortste keren doet je pup het dan op commando, o zo handig.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kells schreef:Rodi Compleet is ook verkrijgbaar in de supermarkt (mijn pups deden het daar uitstekend op) of Energique, dat is te koop bij de dierenspeciaalzaak. Beide soorten zijn als schijven van 100 gram verpakt dus dat is makkelijker te portioneren voor zo'n klein hondje.
:ok:
En dat voer vind je in de diepvriesafdeling.
Ik schrijf dat er maar even bij anders zoek je je mottig.

Rodi compleet is gemakkelijk omdat er in elk pak van 400 gram 4 schijven zitten van 100 gram.
Lijken wel hamburgers
Smuldier is een bevroren klomp van 400 gram.
Het ontdooien daarvan duurt dus wat langer.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Langer naar buiten, dan moet hij vanzelf een keer. Dan hang je er een commando aan en gooi je er een snoepje in. Ik zou wat kwalitatief beter voer uitzoeken. Ik voer geen vers, maar wel goede brokken. Ik vond voerwijzer.com een handig hulpmiddel.
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

En ga direct naar een hondenschool, dan kun je wat meer leren over hondengedrag.
PowerM
Vaste gebruiker

Bij welke supermarkt kan ik Rodi halen?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Loop gewoon de eerste de beste supermarkt in en kijk in de vriezers. Rodi en Smuldier worden vrijwel overal verkocht
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fotogravinnetje schreef:Loop gewoon de eerste de beste supermarkt in en kijk in de vriezers. Rodi en Smuldier worden vrijwel overal verkocht
:ok:
Bij de diepvriesproducten kijken PowerM :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

PowerM schreef:Bij welke supermarkt kan ik Rodi halen?
ik zou voor smuldier gaan in rodi zitten veel granen in ;)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

In diepvries-rodi zit geen graan. Alleen in de variant waar ook rijst (wel 6%!) genoemd wordt ;) Denk dat je in de war bent met de rodi-worst. Die bevat idd behoorlijk veel graan
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Fotogravinnetje schreef:In diepvries-rodi zit geen graan. Alleen in de variant waar ook rijst (wel 6%!) genoemd wordt ;) Denk dat je in de war bent met de rodi-worst. Die bevat idd behoorlijk veel graan
oke, dan is dat verandert, ooit zat er granen in en daarom koop ik het nooit. Maar als de samenstelling is veranderd dan ga ik eens er naar kijken :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Niet te moeilijk doen hoor, rodi is al een enorme verbetering.
Goed kan ook gewoon goed genoeg zijn.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wel een soort nemen waar compleet voer op staat, dan krijgt je pup alles binnen wat hij nodig heeft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”