Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sommige honden hebben dat heel sterk en anderen weer niet. Tot nu toe heb ik het gezien bij een duitse staande en gisteren bij de Engelse setter van de buren.
Die lippen die omhoog gaan en de smile die je dan te zien krijgt
Is dat nu typisch een jachthonden ding vraag ik me dan af?
Mijn vorige hond was een lach-hond. Een kruising herder-labrador.
Ze deed het voornamelijk als we thuis kwamen. Ik ken ook een chesapeake bay retriever die het op commando kan!
In het asiel op Rhodos zijn er ook een paar voorbij gekomen die het doen. Ik denk niet dat het typisch een jachthondending is.
Mijn vorige hond, Oscar deed dat ook.
Toen ie jong was deed ie het als hij iets fout had gedaan als ik thuis kwam, ik denk om straf te ontlopen.
Later deed ie het als ie blij was of uit wilde, ik vond het altijd leuk !
Oscar was een kruising Rottweiler x golden retriever !
Mijn nakert doet het,vooral als hij aandacht wil.En hij heeft dan altijd sucses ook.Eeerst dacht ik dat het onzekerheid was,maar nu zie ik wel dat hij het bewust doet.Hij springt op de bank en dan op de rugleunig en dan huppelen en bekken trekken.
Laura84 schreef:kruising beagle die ik ken doet het standaard als ze me ziet, ik vind het eigenlijk wel sneu
Sneu? Verklaar je nader?
Wat ik heb gehoord, weet niet zeker of het klopt maar als ik lachen objectief bekijk heeft het de basis van een bepaald soort onzekerheid die beloont is en op basis daar van vind ik het dus sneu
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Pino2012 schreef:Boria vindt het leven een groot feest en lacht veel. Ik heb soms ook het idee dat hij helemaal klaar gaat zitten voor de foto. Zoals hier :
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoel het optrekken van de bovenlip waardoor de tanden zichbaar worden, maar zonder een spoor van agressie, vaak samen met veel deemoedsignalen en (in geval van onze hond) ook wat opwinding.
Mijn stafford Hippo doet het ook. Zo met een maand of 5/6 ontstaan en hij doet het altijd als hij iemand gaat begroeten. Bij hem ziet het eruit als een soort teken van onderdanigheid. Ik vind het er wel leuk uitzien .
Alleen als mensen die hem niet kennen hem willen aaien en hij komt dan ineens met zijn lachebekkie dan willen ze wel eens schrikken van die tanden
Diem, de Eurasier, is ook een fanatiek lacher Tandjes bloot en dan komt hij schuddenkontend op je af voor een knuffel Als ik begin doet hij het ook gelijk na. Bij Diem is er niks sneu aan hoor, hij vindt mij dan gewoon lief en/of wil een knuffel.
Ik heb begrepen dat het van de samojeed in de Eurasier komt. Hier een filmpje van een samojeed. Diem ontbloot z'n voortanden nog meer. Als pup dachten we eerst dat het agressie was https://www.youtube.com/watch?v=WY4oGKNNB7k
Elmo doet het ook. Voornamelijk als ik weer thuis kom Ik heb nog geen foto ervan kunnen maken Maar de neus wordt helemaal opgetrokken, samen met de bovenlip.
Skadi heeft er een variatie op.
Ze is dol op buikkriebels, en als je lekker stevig die buik aait gaat ze kronkelen van genot, zo hard steunend van plezier dat het gênant wordt.
En dan ontbloot ze ook alle tanden.
Lachebekje
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
Miranda schreef:Skadi heeft er een variatie op.
Ze is dol op buikkriebels, en als je lekker stevig die buik aait gaat ze kronkelen van genot, zo hard steunend van plezier dat het gênant wordt.
En dan ontbloot ze ook alle tanden.
Lachebekje
Oh ja, dat doet Aki ook inderdaad.
Maar wat Elmo omschrijft is het meer. En bij de buurhond was/is het geen onzekerheid . En de duitse staande waar ik op doelde was ook een brok blijheid als ze mij en Finn zag, voor een leek zag het er overigens wel eng uit
Santos de Schotse Collie van mijn ouders doet het ook. Is wel een beetje een zenuwpeesje. Gaat overigens ook met een hoop lawaai gepaard. Hij wil dan heel graag aandacht. Is dan heel enthousiast en weet zich niet zo goed raad. Foto's van hem maken is sowieso onbegonnen werk, laat staan van zijn mooie glimlach....
Mijn vorige mechelaar deed het ook
Bij haar was het blijdschap bij begroeting, ze sprong tegelijkertijd een meter de lucht in en piepte en gilde van plezier en opwinding.