Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

interesant stukje over pitbulls

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: interesant stukje over pitbulls

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef:
Gimmick schreef:
Brigitte schreef:
Gimmick schreef:
nou dit was dus precies wat ik dacht.
Wat maakt het nu uit wat iemand in een pitbull ziet.

Niemand verplicht een ander om het ras leuk te vinden wat een ander heeft.
Nou ja, tis natuurlijk wel fijn om iets tot in den treuren te kunnen herhalen als je daar een nat broekje van krijgt en het lijkt wel alsof sommige dat hier krijgen als het over Pitbulls gaat :mrgreen:
:LOL:
maar dat kan en mag je niet toegeven want dan zie je ook nog iets in een pitbull.
ach mensen kom op. Leer de keuzes van anderen nu toch eens respecteren en wuif niet meteen alles weg als iemand een pitbull of stafford leuk vind.
Het gaat niet om het niet (willen/kunnen) begrijpen van andermans keuzes.
Het gaat om het ophemelen van die helemaal niet zo unieke eigenschappen, want die vind je namelijk in zoveel andere rassen ook, alleen hebben die rassen niet zo erg de behoefte om soortgenoten om zeep te helpen. Wat ik persoonlijk nog wel een essentieel verschilletje vind. :wink:

Ophemelen nog wel. Ik doe mijn best eerlijke informatie naar buiten te brengen (word hier vaker benaderd met vragen, maar ook op wikipedia) en raad het de meesten af.
Dat maakt nog niet dat mijn hond of ras(type) geen eigenschappen heeft die je als totaalpakket in een ander ras kunt vinden.
Of dat ik daar als verantwoordelijke eigenaar geen schik in zou mogen hebben.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tineke schreef:
dagmar88 schreef:Oh, die zuigriedel weer.
:U: Alles heeft wel een overlap.
En altijd gaat het over het ego van de eigenaar van de hond.
Alsof het niets met ego's te maken heeft als je iedere dag loopt te mekkeren hoe lief jouw honden wel niet zijn.
Alsof iedere dag foto's plaatsen van je honden ,uiteraard met de vermelding erbij dat het een asielfik is , niet met een ego te maken heeft.
Natuurlijk wel, enkel een ander ego.
Maar ook overduidelijk met de bedoeling om aandacht te genereren enkel op andere wijze.

Bazen die overlast bezorgen met hun pit of staf doen dat echt ook wel met hun boerboel ,kangal , bd of welke andere hond ze dan ook nemen nadat de pit verboden is.
Dus moet je daarin de oplossing zoeken lijkt mij.

Niet iedereen wil hetzelfde in het leven , daarin maken we allemaal andere keuzes ,al ben ik wel van mening dat die keuzes niet tot last moet leiden voor andere mensen.
Maar ook daarvoor geld dat je de baas moet aanspreken en verantwoordelijk moet houden.

Als je mij 15 jaar geleden had gevraagd wat vind jij van de fila had ik waarschijnlijk gezegd dat ik er niets aan vond en nooit voor zo'n hond zou kiezen.
Totdat ik er een kreeg en het toen wel een leuke hond bleek te vinden.
En ja dat kan niet iedereen begrijpen maar dat hoeft toch niet ,als ik het maar begrijp.

Iedereen wil iets anders in en met zijn leven , ook zo in de keuze van zijn of haar hond.
Ik begrijp zoveel niet , zo kan ik me niet voorstellen dat ik ooit uren per dag aan het boenen zal zijn, tussen mijn lief ,kleinkinderen en honden heb ik eigenlijk altijd wel wat anders ,leukers te doen.
Een ander vind dat weer onbegrijpelijk.
Ik hoef niet elke dag foto's van mijn honden te plaatsen om de wereld te overtuigen dat ik de mooiste ter wereld heb.
Dat zijn mijn honden in mijn ogen toch wel , wat de buitenwereld daar ook van vind.
Ik hoef geen honden om andere constant te moeten laten weten hoe braaf en gehoorzaam ze zijn, om vervolgens als je op een andere hei gaat lopen wandelen je wel je kopieerapparaat bij je moet steken omdat de kans dat je flyers moet gaan lopen maken om je honden terug te krijgen toch wel redelijk aanwezig is.

Al dit soort zaken heeft met ego's te maken en als een ander daar geen last van heeft laat het lekker.
Want ja overlast mag wmb wel worden aangepakt , iedereen moet zich veilig kunnen voelen met zijn haar hond als zal je ongelukken nooit helemaal kunnen uitbannen uiteraard.
Maar dan moet je toch met de veroorzakers daarvan beginnen en dat zijn imo toch echt wel de bazen.
Mekkeren en boenen nog wel. Ik neem tenminste aan dat dit op mij slaat. :roll: Ik trek deze schoen tenminste aan en stel zo'n nutteloze sneer niet erg op prijs. Ik kan net zo goed vragen waarom jij foto's en topics over je kleinkinderen opent op het forum. Ook ego?

Waarom ik stellingen als 'de liefste, trouwste, kind- en mensvriendelijkste' ter discussie stel, is omdat deze eigenschappen niet voorbehouden zijn aan staffjes en aanverwante rassen. Zo kan ik er nl. nog wel 200 van opnoemen.
Ik wist niet dat mijn stelling een aanval was op de keuze voor een hondenras was.
Het interesseert mij nl. geen biet waarom iemand voor een bepaald ras valt. Of dat nou een molosser, teckel, terrier of jachthond is.
Ik hoef mijn voorliefde voor karakterloze sufmutsen net zo min te verdedigen als iemand anders zijn keuze voor verscheurende monsters. Even gechargeerd.

Waar ik wel bitter over ben is het feit dat IK in mijn eigen buurt word beperkt in mijn suffe wandelingetjes door de keuze van ánderen. Ik baal hier van. BALEN met hoofdletters omdat IK me niet meer veilig voel. Bazen aanpakken, prima. Maar dat gaat ten eerste never nooit gebeuren en ten tweede wordt er pas 'aangepakt' als er iets gebeurd is. En in dat scenario zijn mijn honden de sjaak.
En daar ben ik boos over. En mag ik me over uitlaten. En als verantwoordelijke eigenaren van dergelijke rassen zich aangesproken voelen vind ik dat jammer en hoeft voor mij echt niet. Maar ik kom helaas júllie niet tegen. Wel die negenhonderdduizendnegenhonderdnegenennegentig andere mafketels.
Afbeelding
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Weet je wat ik niet goed begrijp, sommige leden hebben Teckels, Labradors, Collies, Herders en weet ik wat allemaal......
Maar waarom ? Ze hebben toch allemaal hetzelfde karakter, dus waarom zal je de moeite nemen je te onderscheiden van andere ?

Het is heel simpel, ieder persoon is blij met de hond van zijn of haar keuze, omdat die hond nou net de eigenschappen heeft die de persoon aanspreken. Maar omdat sommige liefhebber zijn van een ras dat andere niet aanspreekt, omdat er negatieve kanten aanzitten, moeten diegene het maar gaan zoeken in een ander ras. Want er zijn wel 200 rassen met dezelfde eigenschappen, dat is gelul !
Als je zoiets beweerd dan leef je naar mijn idee in een eigen wereld waarvan je denkt dat het DE wereld is zoals die moet zijn.
Beetje kortzichtig wat mij betreft, ik vind allerlei honden leuk, puur omdat ze hond zijn.
Maar ik heb wel mijn voorkeuren, is ook niet meer dan normaal.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die een in een Rottweiler vinden wat ze zoeken in een hond, ik persoonlijk zou er geen willen hebben, net zoals ik geen Poedel of een Malthezer wil hebben, ook al zijn het leuke honden.
Ik rijd Toyota, ik stel voor dat iedereen morgen naar de Toyotadealer gaat en er een aanschaft.
Waarom ? Omdat hij rijd en je kan er mee vooruit, achteruit, linksaf en rechtsaf, en als je op het stuur drukt komt er een geluidje onder de motorkap vandaan. Mooi toch .......... En nou niet gaan mekkeren dat een Citroen beter is want dat kan niet !
A Man and his Dog
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Maich schreef:Weet je wat ik niet goed begrijp, sommige leden hebben Teckels, Labradors, Collies, Herders en weet ik wat allemaal......
Maar waarom ? Ze hebben toch allemaal hetzelfde karakter, dus waarom zal je de moeite nemen je te onderscheiden van andere ?

Het is heel simpel, ieder persoon is blij met de hond van zijn of haar keuze, omdat die hond nou net de eigenschappen heeft die de persoon aanspreken. Maar omdat sommige liefhebber zijn van een ras dat andere niet aanspreekt, omdat er negatieve kanten aanzitten, moeten diegene het maar gaan zoeken in een ander ras. Want er zijn wel 200 rassen met dezelfde eigenschappen, dat is gelul !
Als je zoiets beweerd dan leef je naar mijn idee in een eigen wereld waarvan je denkt dat het DE wereld is zoals die moet zijn.
Beetje kortzichtig wat mij betreft, ik vind allerlei honden leuk, puur omdat ze hond zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die een in een Rottweiler vinden wat ze zoeken in een hond, ik persoonlijk zou er geen willen hebben, net zoals ik geen Poedel of een Malthezer wil hebben, ook al zijn het leuke honden.
Ik rijd Toyota, ik stel voor dat iedereen morgen naar de Toyotadealer gaat en er een aanschaft.
Waarom ? Omdat hij rijd en je kan er mee vooruit, achteruit, linksaf en rechtsaf, en als je op het stuur drukt komt er een geluidje onder de motorkap vandaan. Mooi toch .......... En nou niet gaan mekkeren dat een Citroen beter is want dat kan niet !
Je begrijpt het echt niet, hè?
Ik wil helemaal niet het recht op jouw keuze voor een bepaald ras betwisten. Integendeel. Ik kies ook voor het ras wat ik leuk vind.
Je zult alleen mij nooit horen beweren dat mijn ras het leukste, trouwste, kindvriendelijkste, mooiste, intelligentste is of wat voor adjectieven je ook kunt verzinnen.
Dat is nl. niet waar. Mijn ras is idd. trouw, kindvriendelijk, slim (nou ja, dat is te betwisten :mrgreen: ) maar zo zijn er nog tig andere rassen die dat óók zijn. Daarvoor kan ik ook een poedel nemen. Die is in ieder geval stukken slimmer dan de collie. Alleen vind ik persoonlijk de collie veel mooier dus daarom heb ik mijn ras.

Het gaat mij erom dat volgens heel veel staffeigenaren hun ras met kop en schouders uitsteken boven andere rassen qua positieve karaktereigenschappen.
En dat is volgens mij niet waar. Al deze karaktereigenschappen zijn voorbehouden aan de soort HOND. Bij de één is een bepaalde karaktereigenschap wat meer uitvergroot dan bij een ander maar de mens heeft nu eenmaal zijn hart verpand aan de hond in het algemeen júist omdat de hond een trouwe metgezel is. En nuttig qua bepaalde karaktereigenschappen in de zin van bewaking, hoeden van vee, gezelschap en weet-ik-veel-wat nog meer.

Wat mij, en kennelijk nog wat anderen, buitengewoon stoort is het ophemelen van de staff qua positieve karaktereigenschappen en het bagatelliseren of ronduit ontkennen van een ándere buitengewoon negatieve eigenschap: nl. de aangeboren, genetisch ingefokte drive om soortgenoten naar de barrebiesjes te bijten. En dan daarvoor door roeien en ruiten te gaan. Oók door mensen te bijten die per ongeluk in hun weg staan.
Ik hoorde van de week (van Samantha) dat in haar buurt een oude man het ziekenhuis is ingebeten omdat hij in wanhoop zijn aangevallen teckel boven zijn hoofd hield en de aanvallende staff de man aanviel. Een buurvrouw met twee van die gevallen heeft nu een kind in het ziekenhuis die door hen is aangevallen.
Tot zover dus de beroemde mensvriendelijkheid.

En o ja, je hoeft niet met statistieken te komen van bijtende goldens, teckels of husky's. Die kennen we ook allemaal wel.
Tot zover
Afbeelding
Maich
Actief
Contacteer:

lieke schreef:
Maich schreef:Weet je wat ik niet goed begrijp, sommige leden hebben Teckels, Labradors, Collies, Herders en weet ik wat allemaal......

Je begrijpt het echt niet, hè?
Ik wil helemaal niet het recht op jouw keuze voor een bepaald ras betwisten. Integendeel. Ik kies ook voor het ras wat ik leuk vind.
Je zult alleen mij nooit horen beweren dat mijn ras het leukste, trouwste, kindvriendelijkste, mooiste, intelligentste is of wat voor adjectieven je ook kunt verzinnen.
Dat is nl. niet waar. Mijn ras is idd. trouw, kindvriendelijk, slim (nou ja, dat is te betwisten :mrgreen: ) maar zo zijn er nog tig andere rassen die dat óók zijn. Daarvoor kan ik ook een poedel nemen. Die is in ieder geval stukken slimmer dan de collie. Alleen vind ik persoonlijk de collie veel mooier dus daarom heb ik mijn ras.

Het gaat mij erom dat volgens heel veel staffeigenaren hun ras met kop en schouders uitsteken boven andere rassen qua positieve karaktereigenschappen.
En dat is volgens mij niet waar. Al deze karaktereigenschappen zijn voorbehouden aan de soort HOND. Bij de één is een bepaalde karaktereigenschap wat meer uitvergroot dan bij een ander maar de mens heeft nu eenmaal zijn hart verpand aan de hond in het algemeen júist omdat de hond een trouwe metgezel is. En nuttig qua bepaalde karaktereigenschappen in de zin van bewaking, hoeden van vee, gezelschap en weet-ik-veel-wat nog meer.

Wat mij, en kennelijk nog wat anderen, buitengewoon stoort is het ophemelen van de staff qua positieve karaktereigenschappen en het bagatelliseren of ronduit ontkennen van een ándere buitengewoon negatieve eigenschap: nl. de aangeboren, genetisch ingefokte drive om soortgenoten naar de barrebiesjes te bijten. En dan daarvoor door roeien en ruiten te gaan. Oók door mensen te bijten die per ongeluk in hun weg staan.
Ik hoorde van de week (van Samantha) dat in haar buurt een oude man het ziekenhuis is ingebeten omdat hij in wanhoop zijn aangevallen teckel boven zijn hoofd hield en de aanvallende staff de man aanviel. Een buurvrouw met twee van die gevallen heeft nu een kind in het ziekenhuis die door hen is aangevallen.

En o ja, je hoeft niet met statistieken te komen van bijtende goldens, teckels of husky's. Die kennen we ook allemaal wel.
Tot zover

Volgens mij begrijp jij het niet, ik heb nooit ontkent dat er vervelende raseigenschappen zijn, want die zijn er wel degelijk.
Ik heb alleen beweerd dat buiten die vervelende eigenschappen er ook een hoop positieve eigenschappen zijn die mij persoonlijk aanspreken, maar volgens sommige hier mag je die hier niet vermelden want dan hemel je een ras op. De reden dat jij Collies hebt geef je hier boven al aan, je vind het ras mooier dan een Poedel en dat is jouw keuze, en daar hoeft je je nooit voor te verantwoorden vind ik. Dat heet andermans keuze respecteren.
A Man and his Dog
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Maich schreef: Dat heet andermans keuze respecteren.

Ik ben Lieke niet maar antwoord toch even. Ik respecteer andermans keuze altijd.
Totdat het een onverantwoorde keuze wordt, en dat is wanneer die ander een hond kiest die hij of zij duidelijk niet aan kan en er gewonden of doden vallen door die keuze.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik erger me ook aan buurtbewoners + hun honden hoor. Dat ik een stafford heb betekent niet meteen dat ze geboren is met een kogelvrij vest. Als iemand last heeft van vervelende loslopende honden dan ben ik het wel want ik loop er eentje die denkt: kom maar hier :mann: :S:
Maar goed ondanks het grote aantal staffordachtige hier heb ik daar nauwelijks last van. Wel van veel andere honden + bazen, die echt compleet uiteenlopend zijn.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

lieke schreef:Mekkeren en boenen nog wel. Ik neem tenminste aan dat dit op mij slaat. :roll: Ik trek deze schoen tenminste aan en stel zo'n nutteloze sneer niet erg op prijs. Ik kan net zo goed vragen waarom jij foto's en topics over je kleinkinderen opent op het forum. Ook ego?.

Ja natuurlijk gaat dat ook over ego wat dacht je dan.
Ik laat in ieder geval nooit geen foto's van andere hun kleinkinderen zien dus natuurlijk gaat het daarover.
Want ik vind mijn kleinkinderen de leukste ter wereld.
Maar dat andere die topics nog geeneens aanklikken dat kan ik ergens ver weg :mrgreen: heus nog wel begrijpen.
Ik zie soms ook kinderen en dan bemerk ik dat ik vrij snel daarna het nummer I Wish I Were Blind aan het neuriën ben ,en zo zal ongetwijfeld niet iedereen mijn kleinkinderen zien zoals ik ze zie.

Mensen hebben de neiging een portret van zichzelf te tonen aan de buitenwereld over dat wat hun belangrijk vinden, en voor jou is het dan klaarblijkelijk heel belangrijk dat mensen weten dat jij dag en nacht loopt te poetsen.
Maar is het nu echt zo onbegrijpelijk dat andere mensen daarvan denken ,mens laat toch staan ga lekker wat leuks met je honden en kind doen.
Jouw ego wil dit en de mijne wil de leukste oma ter wereld zijn en dan staat boenen niet echt op de lijst hoor kan ik je verzekeren.
Ik houd echt wel van schoon en opgeruimd ,sterker nog mensen die met mij op vakantie gaan worden gek van mijn opruimen :engel:
En ja ik kan de badkamer echt overslaan om in de auto te stappen en wat anders ,in mijn ogen leukere dingen met honden of kleinkinderen te gaan doen.
En dat zal in jouw ogen wellicht weer vreemd overkomen.
En zo heeft ieder mens zijn eigen denkbeelden en ideeen.

lieke schreef: Waar ik wel bitter over ben is het feit dat IK in mijn eigen buurt word beperkt in mijn suffe wandelingetjes door de keuze van ánderen. Ik baal hier van. BALEN met hoofdletters omdat IK me niet meer veilig voel. Bazen aanpakken, prima. Maar dat gaat ten eerste never nooit gebeuren en ten tweede wordt er pas 'aangepakt' als er iets gebeurd is. En in dat scenario zijn mijn honden de sjaak.
En daar ben ik boos over. En mag ik me over uitlaten. En als verantwoordelijke eigenaren van dergelijke rassen zich aangesproken voelen vind ik dat jammer en hoeft voor mij echt niet. Maar ik kom helaas júllie niet tegen. Wel die negenhonderdduizendnegenhonderdnegenennegentig andere mafketels.

Maar wat is jouw oplossing dan voor het probleem.
De humanere rad regeling die je ooit eens opperde , hoe zie je dat voor je dan.
De rad heeft gefaald , dus imo blijft er niets anders over om bazen zo keihard aan te pakken dat ze voorgoed genezen zijn.
Want er is niemand die bij zijn volle verstand is die het prettig zal vinden dat mensen zich onveilig voelen door andersmans hond.
Dus als daar iets op wordt gevonden zal dat denk ik toegejuicht worden , behalve door de eigenaren waar het juist voor bedoeld is.
Laatst gewijzigd door Tineke op 20 feb 2015 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

lieke schreef:Je begrijpt het echt niet, hè?

Volgens mij valt dat op dit forum wel mee en zijn er hier zat mensen die vrij duidelijk en eerlijk over hun honden zijn.
En ook spreken mensen hier regelmatig hun zorgen uit over het toenemende aantal honden die je liever niet tegenkomt met hun baasjes.
Zelf ben ik ook zeker voor het beperken van de fok van sommige honden , en dan niet in de laatste plaats omdat ze vaak slecht te recht komen.
Wmb wordt het fokken van bepaalde kruisingen en de xxxxl honden per direct aan banden gelegd, of maak dat soort fokkers zelf maar aansprakelijk voor een incident van ene fokproduct van hun.
Kijken of zij ze dan nog aan Jan en alleman meegeven en verkopen.

Oh en over de kindvriendelijkheid van de collie ben ik eerlijk gezegd niet zo overtuigd ,net zo min als ik dat ben over welk ras dan ook.
Want ik heb toch echt enkele collies herplaatst na de geboorte van een kind omdat ze daar totaal niet mee om wisten te gaan en een daarvan was ook na een bijtincident.
En ja dat was met minder schade dan een pitje , ongetwijfeld , hond had niet lopen scheuren en trekken maar had toch wel degelijk flink gebeten.

lieke schreef: En o ja, je hoeft niet met statistieken te komen van bijtende goldens, teckels of husky's. Die kennen we ook allemaal wel.
Tot zover
Dan lees je het toch niet als je dat niet wilt lezen.
Ik vind eerlijk gezegd niet dat jij kan bepalen wat mensen al dan niet posten.
Ik stoor me ook weleens aan posts , niet in de laatste aan die zouteloze humorloze posts waarin eindeloos aan dat dode paard wordt getrokken en het twintig pagina's gaat over een vermeend niet bestaan aankomend huwelijk :roll:
Is leuk hoor , als het met humor doorspekt is , dat was het helaas niet imo maar ipv jou te verzoeken op te donderen ,zoals jij de ts , daarvan wel op charmante wijze deed, dacht ik simpelweg wat ik wel vaker denk ,mens ga poetsen dan doe je tenminste nog wat nuttigs
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

marian* schreef:
Maich schreef: Dat heet andermans keuze respecteren.

Ik ben Lieke niet maar antwoord toch even. Ik respecteer andermans keuze altijd.
Totdat het een onverantwoorde keuze wordt, en dat is wanneer die ander een hond kiest die hij of zij duidelijk niet aan kan en er gewonden of doden vallen door die keuze.
Nou en volgens mij is niemand het daar niet mee eens.
Natuurlijk moet dat gerealiseerd worden maar dan zal je toch met de eigenaren moeten beginnen en wat mij betreft kan dat niet vroeg genoeg.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef: Al dit soort zaken heeft met ego's te maken en als een ander daar geen last van heeft laat het lekker.
Daar zit hem precies de crux, dus. Van dat last hebben. Want we hebben het niet over een fout neergelegde drol maar over doodgebeten honden. Ik zag er alweer een topic over en dat doodgebeten hondje leek me nou niet het type dat zoiets over zich afgeroepen heeft.
Van mij mag iedereen de hond nemen die hem leuk lijkt of die het ego op wat voor manier dan ook streelt. Wil je je elegantie benadrukken door een saluki? Doen. Wil je graag je sportiviteit laten blijken door het lopen met een Weimaraner? Doen.
Bij mij houdt het echter op als je je criminele/agressieve inslag wilt laten blijken door het nemen van een vechthond. Want ja, zo werkt dat bij de overgrote meerderheid met dat type hond. Ik zie er tenminste goeddeels alleen totale debielen mee lopen. Een paar die wel weten wat ze aan de riem hebben maar de meesten echt niet hoor.
En dat loopt mij gewoon net te vaak fout. "Doet ie anders nooit" Nee, maar IK ben degene die met een dooie hond naar huis mag :roll:
Verbied het maar. Weg ermede.
Dan krijgen we natuurlijk voorts het gemekker dat ze dan wel een Mechelse herder nemen. Ze doen maar. Ik zie niet zo gauw een ontsnapte Mechelaar met rollende ogen door de wijk rennen op zoek naar een aangelijnd oud suf hondje om die eens helemaal aan gort te knauwen. Waarom niet? Omdat die daar niet op gefokt is.
Nee die mechel wellicht niet maar die boerboel of kangal wellicht wel.
Of de kruisingen die er van allerlei soorten honden wellicht.
Ik denk echt dat de oplossing ligt in de bazen aanpakken , en dat vanuit dat oogpunt ook nog eens de honden zelf profijt van kunnen hebben.
Want ik zie echt wel wat stumperds van honden lopen met dat soort debiele bazen.
Afbeelding

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Tara schreef:
Nee, het gaat er ook niet om of je daar geen schik in zou mogen hebben, het gaat er om dat die zogezegde unieke eigenschappen helemaal niet zo vreselijk uniek zijn als dat men pretendeert. Dat je een klik hebt met het totaalplaatje is natuurlijk iets anders, maar dáár hebben we het dus niet over. Of althans: ik niet. :wink:
Ik wel.
Iemand hier vergeleek het met een Mechelse Herder, een waakhond notabene.
Ja lekker vergelijkbaar met een SBT idd :roll:

De combinatie van ontzettend mensvriendelijk én gigantisch fanatiek op werkgebied én het leuke karakter én in een leuk formaatje, dat is voor mij hét UNIEKE plaatje van de SBT.
Als ik daar op wil geilen dan doe ik dat, geloof niet dat jij daar wat mee te maken hebt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hayley84 schreef:
Tara schreef:
Nee, het gaat er ook niet om of je daar geen schik in zou mogen hebben, het gaat er om dat die zogezegde unieke eigenschappen helemaal niet zo vreselijk uniek zijn als dat men pretendeert. Dat je een klik hebt met het totaalplaatje is natuurlijk iets anders, maar dáár hebben we het dus niet over. Of althans: ik niet. :wink:
Ik wel.

De combinatie van ontzettend mensvriendelijk én gigantisch fanatiek op werkgebied én het leuke karakter én in een leuk formaatje, dat is voor mij hét UNIEKE plaatje van de SBT.
Als ik daar op wil geilen dan doe ik dat, geloof niet dat jij daar wat mee te maken hebt.
Nee iemand (ik) noemde op wat jij noemde en dat heeft mijn hond ook. Dat ging over tot t gaatje gaan met sporten, baasgericht en trouw....
Misschien teruglezen wat je zelf schrijft....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
Hayley84 schreef:
Tara schreef:
Ik wel.

Nee iemand (ik) noemde op wat jij noemde en dat heeft mijn hond ook. Dat ging over tot t gaatje gaan met sporten, baasgericht en trouw....
Natuurlijk zijn er honden die qua karakter op elkaar lijken ook in verschillende rassen.
Net zo goed als er verschillen kunnen zijn in hetzelfde ras.
Dat lijkt me zo klaar als een klontje.
Ik ben dol op de fila maar ook op Micron en Sien maar net zo makkelijk op een hond van een ras waar ik zelf niet snel voor zou kiezen maar dan vind ik die betreffende hond gewoon heel leuk.
Ik zou zelf nooit voor een golden kiezen maar ik heb jaren Soleil een hond van vrienden vaak te logeren gehad en zouden ze haar hebben willen wegdoen had ik haar zonder twijfelen direct genomen.
Zo'n fijne leuke lieve hond , ik was dol op haar net als iedereen bij ons thuis(mijn kinderen woonde toen nog thuis).
Afbeelding

Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

malinois schreef:
Hayley84 schreef:
Tara schreef:
Ik wel.

Ja en zijn Mechelaars zo mensvriendelijk dan? Nee dacht het ook niet.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Hayley84 schreef:
Tara schreef:
Ik wel.

:mrgreen: Echt een vergelijk met een serieuze werker en in de regel behoorlijk humorloze, rechtlijnige hond. Liggen ook meteen languit bij vreemden op schoot te kroelen.
Maar goed, een teckel was al eerder precies hetzelfde :LOL:
Ze zijn intens, dat is wat in alles de boventoon voert, niet de agressie. Extreem vrolijk, open, aanhankelijk, speels, gedreven, zelfverzekerd.
En ja, die intensiteit is meteen hun beste en slechtste eigenschap. Je moet ze tegen zichzelf in bescherming nemen en ook na jaren gaat dat hier nog wel eens mis.
Charlie lijkt vaak meer een ondeugende peuter dan een hond.
Als ze bezig is met sport en spel tovert ze bij vrijwel iedereen een lach op hun gezicht; ze straalt alsof ze net de hondenkoekjesloterij heeft gewonnen. Prachtig :ok:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Tineke schreef: Ik zie soms ook kinderen en dan bemerk ik dat ik vrij snel daarna het nummer I Wish I Were Blind aan het neuriën ben ,en zo zal ongetwijfeld niet iedereen mijn kleinkinderen zien zoals ik ze zie.
Hahaha daar ging mijn koffie
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Ik heb best een vooroordeel, zo vind ik de honden van Bri geweldig. En dat komt omdat ik weet hoe zij met haar honden omgaat en dat als zij zegt dat Sjon het kan hebben als Kier een snauw uitdeelt ik het ook gelijk aanneem dat het zo is. Zij is ook geen baasje dat haar honden losgooit en toekijkt hoe het eraan toe gaan, zij zoek juist de gebieden op waarbij ze overzicht heeft. Bij staffs of pitjes die ik niet ken of waarbij de baas mij nou niet de snuggerste lijkt neem ik helemaal niets aan, ik loop er voor om. En misschien is dat in sommige gevallen wel heel onterecht maar ik neem geen risico met mijn hond.

En soms baal ik wel eens van mijn vooroordeel, zelf kan ik er ook niet zo goed tegen als er gezegd wordt dat Husky's de grootste klerelijers zijn die er bestaan. En vaak is het niet eens een Husky maar een kruising ervan. Ik zou het ook niet leuk vinden als iedereen altijd maar negatief over mijn ras sprak, en vaak is het niet eens een ras maar een kruising van wat dan ook, wat in het nieuws komt maar je wordt er wel op aangekeken. En waarom iemand valt voor een bepaald ras zal mij schelen, als je maar weet wat je hebt en wat je hond eventueel kan doen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
dagmar88
Zeer actief

Tiny schreef:Ik heb best een vooroordeel, zo vind ik de honden van Bri geweldig. En dat komt omdat ik weet hoe zij met haar honden omgaat en dat als zij zegt dat Sjon het kan hebben als Kier een snauw uitdeelt ik het ook gelijk aanneem dat het zo is. Zij is ook geen baasje dat haar honden losgooit en toekijkt hoe het eraan toe gaan, zij zoek juist de gebieden op waarbij ze overzicht heeft. Bij staffs of pitjes die ik niet ken of waarbij de baas mij nou niet de snuggerste lijkt neem ik helemaal niets aan, ik loop er voor om. En misschien is dat in sommige gevallen wel heel onterecht maar ik neem geen risico met mijn hond.

En soms baal ik wel eens van mijn vooroordeel, zelf kan ik er ook niet zo goed tegen als er gezegd wordt dat Husky's de grootste klerelijers zijn die er bestaan. En vaak is het niet eens een Husky maar een kruising ervan. Ik zou het ook niet leuk vinden als iedereen altijd maar negatief over mijn ras sprak, en vaak is het niet eens een ras maar een kruising van wat dan ook, wat in het nieuws komt maar je wordt er wel op aangekeken. En waarom iemand valt voor een bepaald ras zal mij schelen, als je maar weet wat je hebt en wat je hond eventueel kan doen.

:mrgreen: Is dat ook al een vooroordeel?
Het zijn heerlijke honden, maar meestal gewoon geen gezellige losgooi honden. Heeft niets met vooroordelen te maken.
Mijn honden mogen geen contact maken met onbekende staffords en de mannen zeer zelden met andere reuen.
Ken ik de hond en eigenaar, weet ik dat het goed zit én vertrouw ik er op dat adequaat gereageerd wordt op het moment dat er toch iets voorvalt, prima. Maar dat zijn er maar weinig hoor.
De rest loop ik voor om of wordt linea recta terug gestuurd.
Juist de socialere exemplaren ben ik bij veel bazen niet erg happig voor; die worden vaak gigantisch onderschat. Doe mij maar zo'n loeder waar niets aan te ontkennen valt.
Tiny
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Tiny schreef: Bij staffs of pitjes die ik niet ken of waarbij de baas mij nou niet de snuggerste lijkt neem ik helemaal niets aan, ik loop er voor om.
Het zijn heerlijke honden, maar meestal gewoon geen gezellige losgooi honden. Heeft niets met vooroordelen te maken.
Nee eigenlijk is dat meestal wel duidelijk hé :engel:

Met vooroordelen bedoel ik eigenlijk dat je iemand ziet die met een staff loopt, gelijk denken dat hij er niets van bakt en de hond alleen maar heeft omdat dat stoer staat. Dat moet ik helemaal niet denken, ik weet niets van degene dan alleen maar wat ik zie. Laat hij zijn Poeky in de bomen hangen en staat er verlekkerd naar te kijken is het weer geen vooroordeel maar heb ik gewoon gelijk met wat ik zie :pffff:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tineke
Zeer actief

Ik vind realistisch zijn geen vooroordeel , ik ontwijk ook sommige honden.
En helemaal het ''ik heb hem zo goed gesocialiseerd type'' wat denkt dat hun zoiets niet overkomt.
Want ze hebben hun hond immers gesocialiseerd.
En natuurlijk is een goede socialisatie belangrijk maar raskenmerken poets je daar niet mee weg.
Zelf vind ik Rio en Abra ook goed gesocialiseerd maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te zeggen hier heb je de sleutel kom vannacht maar binnen als we slapen :mrgreen:
Dat kan toch heel fout aflopen ,ondanks de socialisatie.
En dat is natuurlijk wel zo jammer met dit soort honden ,gaat het fout dan gaat het goed fout, en alleen daarom al zou je ze enkel moeten plaatsen bij verstandige bazen die buiten dat ook over het nodige verantwoordelijkheidsgevoel beschikken.
Ik vind echt dat de fok aan banden mag worden gelegd, niet in de laatste plaats voor de honden zelf want ik denk dat er geen ras of type hond is wat zo te lijden heeft van de mens als deze.
Het probleem met dat soort zaken is denk ik wel dat ze overstappen naar andere rassen en dan levert het natuurlijk niets op, vandaar dat de bazen aansprakelijk maken mij ook wel wat lijkt.
En ja van een kale kip kun je niet plukken maar wat je kunt plukken doe je dan maar.
Kijken als de tv , mobieltjes , computer ed in beslag worden genomen of je dan nog zo makkelijk bent met het aanschaffen van een hond.
Afbeelding

Tiny
Zeer actief

Tineke schreef:Ik vind realistisch zijn geen vooroordeel , ik ontwijk ook sommige honden.
En helemaal het ''ik heb hem zo goed gesocialiseerd type'' wat denkt dat hun zoiets niet overkomt.
En natuurlijk is een goede socialisatie belangrijk maar raskenmerken poets je daar niet mee weg.
Zelf vind ik Rio en Abra ook goed gesocialiseerd maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te zeggen hier heb je de sleutel kom vannacht maar binnen als we slapen :mrgreen:
En dat is natuurlijk wel zo jammer met dit soort honden ,gaat het fout dan gaat het goed fout, en alleen daarom al zou je ze enkel moeten plaatsen bij verstandige bazen die buiten dat ook over het nodige verantwoordelijkheidsgevoel beschikken.
Ik vind echt dat de fok aan banden mag worden gelegd, niet in de laatste plaats voor de honden zelf want ik denk dat er geen ras of type hond is wat zo te lijden heeft van de mens als deze.
Het probleem met dat soort zaken is denk ik wel dat ze overstappen naar andere rassen en dan levert het natuurlijk niets op, vandaar dat de bazen aansprakelijk maken mij ook wel wat lijkt.
En ja van een kale kip kun je niet plukken maar wat je kunt plukken doe je dan maar.
Kijken als de tv , mobieltjes , computer ed in beslag worden genomen of je dan nog zo makkelijk bent met het aanschaffen van een hond.
Dat deze honden lijden ben ik met je eens, ik kan niet met droge ogen kijken naar al die snoetjes die in het asiel zitten. En alleen maar dat omdat ze doen wat hun raseigenschap is en nog een beetje boel meer agressie die ze erin gefokt hebben. En dat is voor mij ook de reden dat er maatregelen genomen moeten worden, welke ben ik nog niet over uit maar dat er iets moet gebeuren wel.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Maich
Actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Hayley84 schreef:
Tara schreef:
Ik wel.

:mrgreen: Echt een vergelijk met een serieuze werker en in de regel behoorlijk humorloze, rechtlijnige hond. Liggen ook meteen languit bij vreemden op schoot te kroelen.
Ze zijn intens, dat is wat in alles de boventoon voert, niet de agressie. Extreem vrolijk, open, aanhankelijk, speels, gedreven, zelfverzekerd.
En ja, die intensiteit is meteen hun beste en slechtste eigenschap. Je moet ze tegen zichzelf in bescherming nemen en ook na jaren gaat dat hier nog wel eens mis.
Als ze bezig is met sport en spel tovert ze bij vrijwel iedereen een lach op hun gezicht; ze straalt alsof ze net de hondenkoekjesloterij heeft gewonnen. Prachtig :ok:

Kijk, dat is wat ik bedoel, dat zijn de karaktereigenschappen die mij aanspreken, het intense, de drive, en die dingen zie ik niet terug in bijvoorbeeld mijn eigen Franse Bulldog, of de Malthezer die mijn ouders hadden, of in de Collie van mijn zus.
A Man and his Dog
dagmar88
Zeer actief

Tiny schreef:
dagmar88 schreef:
Tiny schreef: Bij staffs of pitjes die ik niet ken of waarbij de baas mij nou niet de snuggerste lijkt neem ik helemaal niets aan, ik loop er voor om.
Nee eigenlijk is dat meestal wel duidelijk hé :engel:

Met vooroordelen bedoel ik eigenlijk dat je iemand ziet die met een staff loopt, gelijk denken dat hij er niets van bakt en de hond alleen maar heeft omdat dat stoer staat. Dat moet ik helemaal niet denken, ik weet niets van degene dan alleen maar wat ik zie. Laat hij zijn Poeky in de bomen hangen en staat er verlekkerd naar te kijken is het weer geen vooroordeel maar heb ik gewoon gelijk met wat ik zie :pffff:
:wink: Dat heet zuinig op je hond zijn.
Kom ik diezelfde mensen tegen als ik mijn honden niet bij heb en knoop je een praatje aan met een debiel blije hond in je nek, dan blijken het vaak gewoon leuke bazen te zijn.
Maar goed, dat kun je niet ruiken en dan neem ik geen risico. Door de meesten wordt het ook heus wel gewaardeerd hoor, dat je je hond er niet op smalle paadjes langs gaat lopen prakken. Hoeven zij er niet zo bovenop te zitten.
Tiny
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef: Met vooroordelen bedoel ik eigenlijk dat je iemand ziet die met een staff loopt, gelijk denken dat hij er niets van bakt en de hond alleen maar heeft omdat dat stoer staat.
Ik denk dat meteen. En loop om. Omdat het misschien in negen van de tien gevallen niet zo is maar je zult die tiende treffen die te stom is om uit zijn ogen te kijken en zonder meer Tyson op jouw hondje laat klappen. :roll: "doet ie anders nooit"
Ik kan uit de verte niet zien of iemand wel of niet verantwoordelijk met Bullit is.
Mijn honden mogen best snuffelen met staffords en aanverwanten maar dan moet ik ze wel kennen. En er lopen er hier best die prima zijn.
Maar onbekende klapkaken? Dat is een heel grote wegwezer en zéker in het weekend als Johnny en Anita een stukkie gaan wandelen met Killa. :schrik:
Ik denk dat dus ook en loop om maar misschien is het wel een hele sociale hond en dat bedoel ik ermee. In het weekend kom ik al helemaal niet meer in gebieden waar honden zijn toegestaan, dan lopen er inderdaad Sjonnies en Anita's die opeens ontdekken dat ze een hond hebben en de energie van een hele week er lekker even uit mag rennen. Dat hij ondertussen een hondje sloopt is dan maar pech voor het hondje, want dat doet hij anders nooit :roll:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tineke
Zeer actief

Tiny schreef:
Tineke schreef:Ik vind realistisch zijn geen vooroordeel , ik ontwijk ook sommige honden.
Dat deze honden lijden ben ik met je eens, ik kan niet met droge ogen kijken naar al die snoetjes die in het asiel zitten. En alleen maar dat omdat ze doen wat hun raseigenschap is en nog een beetje boel meer agressie die ze erin gefokt hebben. En dat is voor mij ook de reden dat er maatregelen genomen moeten worden, welke ben ik nog niet over uit maar dat er iets moet gebeuren wel.
Nou ik denk nog weleens ,gelukkig jij zit nu in het asiel dat is in ieder geval beter, veel beter ,dan waar je zat :ugh:
Afbeelding

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Maich schreef:
dagmar88 schreef:
Hayley84 schreef:
Tara schreef:
Ik wel.

Kijk, dat is wat ik bedoel, dat zijn de karaktereigenschappen die mij aanspreken, het intense, de drive, en die dingen zie ik niet terug in bijvoorbeeld mijn eigen Franse Bulldog, of de Malthezer die mijn ouders hadden, of in de Collie van mijn zus.
Maar wat ik me dan afvraag - waar gebruik je die intense drive dan precies voor?
Want als je hond zo moeilijk te handhaven is in een maatschappij vol loslopende poekies (doelwitjes) is het dan niet heel moeilijk om invulling te geven aan die drive, iedere dag?
Wat doe je zoal dat die drive prettig is? En is die dan niet heel vaak onhandig?
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Tineke schreef:
Tiny schreef:
Nou ik denk nog weleens ,gelukkig jij zit nu in het asiel dat is in ieder geval beter, veel beter ,dan waar je zat :ugh:
Ja vaak wel inderdaad maar wat voor toekomst gaan zulke honden tegemoet :(:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nanna schreef:
Paisley schreef: Maar wat ik me dan afvraag - waar gebruik je die intense drive dan precies voor?
Want als je hond zo moeilijk te handhaven is in een maatschappij vol loslopende poekies (doelwitjes) is het dan niet heel moeilijk om invulling te geven aan die drive, iedere dag?
Wat doe je zoal dat die drive prettig is? En is die dan niet heel vaak onhandig?
Nou, dat zie ik wel hoor. Je kunt genoeg doen. Pullen, of aan een touw hangen of weet ik wat.
Je neemt toch niet een hond met extra veel drive omdat het je innige wens is om m aan een touw te laten hangen, of ben ik nu gek :vaag:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef: Maar wat ik me dan afvraag - waar gebruik je die intense drive dan precies voor?

Een staff achtige die een goede uitlaatklep heeft en leiding krijgt loopt normaal gesproken niet op straat te patrouilleren om anderen af te maken.
Die gedrevenheid is dan juist een voordeel; de wereld kan om ze heen vergaan als ze bezig zijn zonder dat ze daar wat van merken.
Er zijn er hier meerdere met hond agressieve staffords die even een balletje of tak pakken bij het passeren en waarvan de honden verder gewoon betrouwbaar los kunnen lopen.
Alleen is het lontje aanmerkelijk korter dan bij de meesten.
Ik had verkeerde verwachtingen en daardoor heeft het wel even geduurd voor ik de juiste knoppen heb gevonden. Maar nu is er niets moeilijks aan.
Wandelen om het wandelen ziet ze het nut niet van in en wordt ze vervelend van, we spelen en sporten alleen maar.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”