Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Hondje doodgebeten

Ongelezen bericht door Pepie »

Nu was het hier raak.Drie honden bovenop een klein hondje en doodgebeten.
De eerste hond schoot los en de eigenaar liet de andere honden los om de eerste hond er vanaf te schoppen.Toen vlogen die andere twee er ook bovenop.
De schrik zit er goed in hier onder de hondenbezitters merk ik en vandaag hoorde ik dat dit al de vierde keer was dat die hond gevochten had nu dus met dodelijke afloop.
Politie is erbij geweest en die man heeft eerst zijn honden thuisgebracht en is vervolgens teruggekomen om de politie te woord te staan.
Wat zou er nu gebeuren denken jullie? Zou hij een muilkorfplicht krijgen?
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Re: Hondje doodgebeten

Ongelezen bericht door josefientje »

Pepie schreef: De schrik zit er goed in hier onder de hondenbezitters merk ik en vandaag hoorde ik dat dit al de vierde keer was dat die hond gevochten had nu dus met dodelijke afloop.
Politie is erbij geweest en die man heeft eerst zijn honden thuisgebracht en is vervolgens teruggekomen om de politie te woord te staan.
Wat zou er nu gebeuren denken jullie? Zou hij een muilkorfplicht krijgen?

Als het al de vierde keer was, had hij dan al geen muilkorfplicht?
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Volgens mij is dit de eerste keer dat er politie is bijgekomen.
Ik weet het niet zeker hoor.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Vreselijk voor de baas van dat hondje :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pepie
Zeer actief

ranetje schreef:Vreselijk voor de baas van dat hondje :(:
Ik vind het voor beide vreselijk.Ik vond het voor beide vreselijk moet ik zeggen maar nu ik hoorde dat het de vierde keer is kan ik alleen maar kwaad erom worden.
Kost een ander hondje zijn leven terwijl hij al eerder gevochten had.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Pepie schreef:
ranetje schreef:Vreselijk voor de baas van dat hondje :(:
Ik vind het voor beide vreselijk.Ik vond het voor beide vreselijk moet ik zeggen maar nu ik hoorde dat het de vierde keer is kan ik alleen maar kwaad erom worden.
Kost een ander hondje zijn leven terwijl hij al eerder gevochten had.
Ja snap ik.
Ik begrijp niet dat je zo'n hond niet op zijn minst beschermt tegen zichzelf.
En natuurlijk zo dat andere honden niet de dupe worden :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Kijk, een hond kan een keer vechten. Een hond kan ook een paar keer vechten. Soms vechten honden en dan is er niks aan de hand. Het is aan de eigenaar om in te schatten wat voor soort vechten het is en hoe de hond vecht. Mijn Wuilus vocht ook. Maar een hondje dood bijten zou ze echt nooit doen. Ook niet doorvechten. Verloor een hond of gaf die zich over dan stopte ze. Dus als een hond vecht hoeft dat weinig ergs te betekenen. Sommige honden vechten met honden die komen provoceren en zijn dan bv ook nog eens stuurbaar.

Dus honden die vechten hoeft op zichzelf nog weinig meer te betekenen dan dat je goed op moet letten en dat je moet aanlijnen. Mijn motto was altijd, als een hond het voor elkaar kreeg om met Dapper of Wuilus te gaan vechten dan betekende dat dat die hond het zelf schuld was. Ik had ze aangelijnd, ze waarschuwden extreem duidelijk en dan nog liepen er heel soms honden al borstelend in hun bek om vervolgens zelf heel flink te willen knokken.

Je hebt dus vechten en vechten. Een hond die 4 keer gevochten heeft heeft echt niks te maken met een hond die kleine hondjes doodbijt. Dat zouden zowel Dapper als Wuilus bv nooit gedaan hebben terwijl die echt wel een paar keer gevochten hebben.

Ik vind het in elk geval een vreselijk verhaal en ben dus ook altijd bang dat Bas zoiets kan overkomen. Kleine hondjes kunnen niks. Die gaan er gewoon aan als er een andere hond komt die voor de kill gaat.

Wat waren het voor soort honden?
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Ik hoorde vandaag dat 1 van die drie hinden een jonge hond van negen maanden is die wilde spelen met dat kleine hondje.
Die eigenaar zou hier van geschrokken zijn en gaf die hond een rotschop en daar reageerde die andere twee op en toen kon hij ze niet meer houden.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Jeetje wat lijkt me dat verschrikkelijk voor beide. Al zou je de aanstichter een muilkorf omdoen dan heb je nog een probleem als het een grote hond is, die kunnen kleine hondjes zo pletten dat ze alsnog veel schade kunnen oplopen.

Wat hier het beste is lijkt me dat alleen de eigenaar van de aanvallende hond kan bepalen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

joyce83 schreef:Jeetje wat lijkt me dat verschrikkelijk voor beide. Al zou je de aanstichter een muilkorf omdoen dan heb je nog een probleem als het een grote hond is, die kunnen kleine hondjes zo pletten dat ze alsnog veel schade kunnen oplopen.

Wat hier het beste is lijkt me dat alleen de eigenaar van de aanvallende hond kan bepalen.
Dan pluk je in elk geval je eigen hondje er zo tussenuit. Doe mij maar een hond met muilkorf hoor.

Wat een vreselijk verhaal trouwens. Een speelse hond schoppen is niet zo best. Nu denk ik dat het zo niet gelopen is maar dat is mijn wantrouwen. Immers, 1 hond wil spelen, krijgt een schop van een mens en vervolgens maken twee andere honden die zich ook nog eens los rukken het andere spelende hondje dood? Nee. Dat lijkt mij de versie van een eigenaar en een dikke duim. Of je hebt inderdaad 1 speelse hond en twee killers mee wandelen. Dat is ook een nogal onverantwoordelijke manier van doen. De lieve hond rond laten rennen en de twee killers aan de riem houden om ze vervolgens niet te kunnen houden.

Ik geloof dus echt geen snars van dit verhaal. Het eerste verhaal klonk veel logischer. 1 hond grijpt een andere hond en dan ga je die proberen te ontzetten en verlies je de macht over je twee aangelijnde honden die dan de roedel bijstaan. De hele roedel is dan in gevecht met een klein hondje en dat overleefd zon beestje natuurlijk nooit. Bah!
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Nee dat andere hondje was bang voor die speelse hond. Je zou denken dat ze zich dan richten tot diegene die de schop verkoopt.
Ik heb dit trouwens niet van de eigenaar maar van een andere hondenbezitter die vertelde dat elk verhaal twee kanten heeft.
De eigenaar schijnt gezegd te hebben waar de politie bij was dat hij nooit had moeten schoppen tegen die man,en die man zegt wel dat hij geschopt heeft.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, toch zou het zo gegaan kunnen zijn.

Nikkie van mij is ook zo dat als zij geschopt zou worden een andere hond zou pakken, is meestal wel haar zus, maar als er een vreemde hond vlakbij staat pakt ze die.

Ik moet zelfs al uitkijken als ik Nikkie ergens bij wegstuur dat zij Jarah niet gaat grijpen.

Zelfs als zij aangevallen wordt door een andere hond dan pakt zij Jarah als ze de kans krijgt en als haar zussen knokken gaat zij mee helpen.

En als Jarah gegrepen zou worden door een vreemde hond gaat zij de vreemde hond helpen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pepie
Zeer actief

Nanna schreef:
Pepie schreef:vandaag hoorde ik dat dit al de vierde keer was dat die hond gevochten had nu dus met dodelijke afloop.
Als je na een paar keer knokken nóg niet begrepen hebt dat je je joekel aangelijnd/gemuilkorfd hebt te houden hang je voor mij tegen debiliteit aan hoor. Of ze vinden al dat geknok wel lekker, die heb je er ook bij :ugh:
Alle honden waren aangelijnd.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

gonnie schreef:Nou, toch zou het zo gegaan kunnen zijn.

Nikkie van mij is ook zo dat als zij geschopt zou worden een andere hond zou pakken, is meestal wel haar zus, maar als er een vreemde hond vlakbij staat pakt ze die.

Ik moet zelfs al uitkijken als ik Nikkie ergens bij wegstuur dat zij Jarah niet gaat grijpen.

Zelfs als zij aangevallen wordt door een andere hond dan pakt zij Jarah als ze de kans krijgt en als haar zussen knokken gaat zij mee helpen.

En als Jarah gegrepen zou worden door een vreemde hond gaat zij de vreemde hond helpen.
Dol zou dit ook niet pikken.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja, inderdaad je hebt knokken en knokken :wink: Even snuffelen en dan ruzie krijgen ok en ook gewoon weer stoppen. Zo'n hond heb ik ook gehad die zocht ook alleen ruzie met reuen die ook behoorlijk aanwezig waren en drie koppen groter. Vervelend en wij als baasjes wisten het ook en de baasjes van de andere reu(en) ook dus we zorgden ervoor dat het niet mis ging. Een keer wilde de ander reu zelfs drie hoog uit het raam springen omdat ik met mijn hond daar liep. :80:
Maar vorige week hebben we er eentje gehad die al uit de verte al kwam voor de kill. Eerst op Idefix (zonder grom, borstel etc) terwijl Idefix dus gelijk op de loop gaat voor honden die vol agressie zijn. Hij zat aan de riem en kroop in elkaar. En na mijn ingrijpen begon hij op Socrates vol te bijten. Die is altijd alleen maar van de verdediging maar mijn man heeft dus ook moeten trappen om die hond eraf te krijgen. Ik heb de eigenaar aangegeven dat zo'n hond nooit of te nimmer los kan lopen. Ja, hij was ook losgeschoten, huh huh, en ik ben miss universe zeg ik dan altijd maar. Niet dat ik denk dat het enig effect heeft hoor, hij zal hem een kwartier erna zo weer losgooien. Hopen maar dat hij geen jack of een andere kleine hond daarna tegen is gekomen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pepie schreef:

Maar de - speelse - hond die geschopt werd, heeft het andere hondje toch niet doodgebeten?
Pepie
Zeer actief

Marion. schreef:
Pepie schreef:

Maar de - speelse - hond die geschopt werd, heeft het andere hondje toch niet doodgebeten?
Nee die twee andere.Hij heeft er drie en hij kon ze niet houden.
Of het - speelse- hondje heeft meegedaan weet ik niet.Ik weet wel dat hij alles op alles heeft gezet om zijn honden ervan af te krijgen.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Het is even ingewikkeld maar m.i. gaat het als volgt (als ik het goed lees)
Baas 1 heeft 3 grote honden waarvan er 1 een jonge hond is van 9 mnd.
Baas 2 heeft een klein hondje.
Alles liep aangelijnd maar de hond van 9 mnd (baas 1) schiet los en wil met de kleine hond spelen.
Baas 2 schrikt daar zo van en geeft hond van 9 mnd een schop. Er zou op dat moment nog geen gevecht gaande zijn (?)
Baas 1 wil zijn hond van 9 mnd weer in het gareel krijgen maar laat daarbij zijn andere 2 honden
los :scratch:
Wat de hond van 9 mnd ondertussen precies aan het doen is blijft onduidelijk (klieren met dat kleine hondje in de zin van opdringerig zijn, rondhopsen etc. of daadwerkelijk aan het vechten ??)
De andere 2 honden gaan zich er ook mee bemoeien en duiken op het kleine hondje en bijten deze dood ?

Klopt het zo ?

Wie was nu de hond die al vaker gevochten had ? 1 van die 2 die oorspronkelijk nog vast liepen ?

Klinkt als een situatie die door allerlei factoren en beslissingen genomen in fracties van seconden totaal uit de hand loopt maar waar je achteraf van alles over kunt zeggen. Je had zus, je had zo etc.

Had baas 1 met de 3 "grote" honden (wat is groot ?) waarvan 1 al een bijter al zo over straat moeten wandelen ? Muilkorf, zeker voor die al eens gebeten had, was geen gek idee.
Was hij niet gewoon beter doorgelopen met die 2 die nog vast zaten. De, misschien opdringerige, speler van 9 mnd was, zeker na een schop, wel achterna gekomen en baas 2 had je misschien alleen een gore klootzak gevonden maar het was achteraf wel uit te leggen. Je brengt je honden thuis en gaat fatsoenlijk je excuses aanbieden.

Maar ja, zoals gezegd, achteraf..............
Klinkt als een hele nare toestand.

Natuurlijk gaat het 99 x goed en noem maar op, maar zelf ga ik 1 persoon met meer dan 2 honden eigenlijk ook altijd uit de weg, zeker als het grote joekels zijn. Maar voor iemand met b.v. 3 gillende wawa's steek ik eigenlijk ook al over (althans dat wil Ezio meestal liever)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Pepie schreef:
Nanna schreef:
Pepie schreef:vandaag hoorde ik dat dit al de vierde keer was dat die hond gevochten had nu dus met dodelijke afloop.
Als je na een paar keer knokken nóg niet begrepen hebt dat je je joekel aangelijnd/gemuilkorfd hebt te houden hang je voor mij tegen debiliteit aan hoor. Of ze vinden al dat geknok wel lekker, die heb je er ook bij :ugh:
Alle honden waren aangelijnd.
Dan hadden ze helemaal niet bij elkaar moeten komen.

Aangelijnd "alleen maar willen spelen" (als het dat was ...........) geeft vaak ook ellende door in elkaar verwarde lijnen.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Het was tijdens het poep en plasrondje dat is hier langs de singel op een smal paadje.
De speelse pup maakte contact met het kleine hondje en het baasje gaf deze hond een schop waardoor de vlam in de pan vloog.
Dat is versie twee.
Waarom ik graag jullie mening wil weten is omdat een groep bewoners een brief heeft gestuurd naar de wethouder over een veiliger situatie voor het uitlaten van de honden.
Ik zie dit als een ongeluk die nooit had mogen gebeuren maar denk er na versie twee anders over.
ik geloof best dat die man geschopt heeft en het daardoor geëscaleerd is..De vraag is dus eigenlijk wat deed de jongere hond na die schop?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik snap eerlijk gezegd niet dat als alle 4 de honden aangelijnd waren die situatie zo uit de hand kon lopen. En een wethouder kan wel zich ermee bemoeien, maar als eigenaren op smalle paadjes moet je zelf inschatten of je kunt passeren met je hond(en) of niet.
Zijn jouw honden niet geschikt om te passeren zonder uit te vallen of te klooien dan moet je daar niet je honden uit gaan laten.
De gemeente kan weinig doen denk ik. Of een verbod op honden in zijn algemeenheid daar laten gelden, maar daar worden andere hondenbezitters die geen moeilijke honden hebben ook niet vrolijk van lijkt mij zo.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik vraag me ook af wat wethouders of de gemeente hier mee moet. Je loopt toch zelf met je hond?

Mijn moeder had vorig jaar ook zoiets... Pientje werd gegrepen door een "grote Boxer" (ik denk een BM ofzo). Maar goed, Pientje wilde snuffelen en mijn moeder dacht "leuk". Andere hond liep trouwens los, Pien aan de lijn. Maar de andere hond had niets leuks in de zin en greep. Eigenaar van de andere hond kwam er direct aan, maar mijn moeder stond daar maar met het lijntje in haar hand. Dus ik heb haar ook op het hart gedrukt om de volgende keer Pien met lijn en al binnen te hengelen, en als ze dat boeltje boven haar hoofd houdt (ze is niet zo heel groot) maar dan moet het toch een flinke hond zijn wil die daar nog bij kunnen.
Pepie
Zeer actief

blondie schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat als alle 4 de honden aangelijnd waren die situatie zo uit de hand kon lopen. En een wethouder kan wel zich ermee bemoeien, maar als eigenaren op smalle paadjes moet je zelf inschatten of je kunt passeren met je hond(en) of niet.
Zijn jouw honden niet geschikt om te passeren zonder uit te vallen of te klooien dan moet je daar niet je honden uit gaan laten.
De gemeente kan weinig doen denk ik. Of een verbod op honden in zijn algemeenheid daar laten gelden, maar daar worden andere hondenbezitters die geen moeilijke honden hebben ook niet vrolijk van lijkt mij zo.
Situatie is uit de hand gelopen omdat hij zijn honden niet kon houden op het moment dat er geschopt werd.
De rest ben ik met je eens hoor ik draai ook om of steek over als ik het niet vertrouw.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik snap eerlijk gezegd niet dat als alle 4 de honden aangelijnd waren die situatie zo uit de hand kon lopen. En een wethouder kan wel zich ermee bemoeien, maar als eigenaren op smalle paadjes moet je zelf inschatten of je kunt passeren met je hond(en) of niet.
Dit dus. Maar w.s. heeft die ene meneer er 2 teveel (in ieder geval tijdens het uitlaten)

Ik vermijd passeren op smalle weggetjes bij meer dan 1 grote hond bij 1 persoon vrijwel altijd en neem desnoods een flinke bocht over het gras of loop even een stukje terug. Maar wat denk ik vaak aan de orde is is dat mensen dan weer denken "ja waarom moet ik voor die opzij gaan, ik heb ook het recht om hier te lopen, dat hem zelf maar ........" etc.
Ik denk altijd maar eerst "voorkomen is beter dan genezen" e.d.

Er is, nu ik er over nadenk, maar 1 persoon die met 2 Duitse herders loopt die ik over het zelfde pad durf te passeren. Ezio loopt zowel rechts als links aan de voet dus ik zorg altijd dat er 2 mensen tussen zitten. Die herders lopen beide met de koppen tegen die man zijn knie aan zodra die baas ergens iemand met een hond ziet aankomen. Ik zou die herders nooit vertrouwen als ze in contact zouden komen met Ezio want het zijn m.i. geen "lieverdjes" maar ik geloof dat die man er veel mee doet en ze ook goed onder controle heeft. Daarnaast straalt die man die rust en zekerheid ook wel uit. Die weet wat hij aan de riem heeft, zoiets denk ik.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Pepie schreef:
blondie schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat als alle 4 de honden aangelijnd waren die situatie zo uit de hand kon lopen. En een wethouder kan wel zich ermee bemoeien, maar als eigenaren op smalle paadjes moet je zelf inschatten of je kunt passeren met je hond(en) of niet.
Situatie is uit de hand gelopen omdat hij zijn honden niet kon houden op het moment dat er geschopt werd.
De rest ben ik met je eens hoor ik draai ook om of steek over als ik het niet vertrouw.
Yep ik ontwijk ook heel wat, als ik t niet vertrouw, beter safe dan sorry-
:scratch:
wat een nachtmerrie zoiets
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

als iedereen nou eens de stelregel aan zou houden dat er aan de lijn niet gesnuffeld en geklierd word tussen verschillende honden dan ga je dit soort conflicten heel prima uit de weg lijkt me.
Ik steek over als ik mensen niet vertrouw of weet dat ze bijv. de flex laten schieten omdat hun hondje toch niks doet.......
En ik heb 2 niet al te grote hondjes die ik prima hou maar ik wil geen riemen in de knoop en geknok aan de riem.
EN als ik Aki erbij heb gebeurd het helemaal niet, gewoon uitgesloten, al moet ik een km omlopen ,ik wil het niet.
Pepie
Zeer actief

Ik geloof nu toch ook dat het de eerste versie is :schrik: De hond schoot uit zijn halsband en greep het kleine hondje en die man wilde de hond eraf halen en liet die andere twee ook los.
Ze vinden het hier raar dat de politie doorgewezen heeft naar de dierenpolitie en zelf niks deed.?Mensen willen dat die hond een spuitje krijg omdat hij al eerder een ander klein hondje ernstig verwond heeft.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”