Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch wel braaf

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Toch wel braaf

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Een bevriende hond vond vanochtend een dooie duif (denk ik, het ging erg snel) en ging er vandoor om hem ergens te begraven. Baas vertelde dat ze dat vaker deed. Probleem was nu alleen dat Toto het bere-interessant vond, eigenlijk ook die duif wel wilde hebben maar aangezien hij gelukkig te verstandig is om dat ding af te pakken ging hij dan wel mee begraven. :roll:

Dat begraven ging natuurlijk nooit gebeuren zolang Toto er met zijn neus bovenop zat, dus die twee bleven maar lopen. En verder lopen, en nog verder. Een beetje ongerust werd ik wel want op roepen werd niet meer gereageerd en ze gingen wel errug ver weg. Maar elk nadeel heeft z'n voordeel, en ik weet nu dat hij in dergelijke situaties niet meer luistert.

En uiteindelijk vond hij het godzijdank zelf mooi geweest (ik denk dat hij het saai begon te vinden), en kwam toch weer terug rennen. :cheer: Nou, dat was dan toch wel weer braaf. Voor een podenco. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Pino2012
Actief
Aantal honden: 1

Re: Toch wel braaf

Ongelezen bericht door Pino2012 »

Ik vind dat je altijd zo leuk over podenco's schrijft. Volgens mij is het echt een ras apart. Ik ken ze eigenlijk alleen van tv, als herplaatsers in een tv programma voor asieldieren.
Hanneke2
Zeer actief

Pino2012 schreef:Ik vind dat je altijd zo leuk over podenco's schrijft. Volgens mij is het echt een ras apart. Ik ken ze eigenlijk alleen van tv, als herplaatsers in een tv programma voor asieldieren.
Ik ben natuurlijk heel erg bevooroordeeld, maar het zijn echt ontzettend leuke honden. Kruising hond/kat/aap is mij lang geleden verteld, en dat klopt wel. :mrgreen: Het zijn geen makkelijke honden in de zin van gehoorzaamheid, maar ze zijn vaak wel heel zacht en sociaal en aan de ene kant heel slim en soms gewoon dom van lievigheid. Vanavond bijvoorbeeld wilde Pindapoes eigenlijk naast Toto gaan slapen, en Toto vond dat een heel goed idee en ging Pinda's bek 'wassen'. Dat was dus ook meteen het einde van het slaapfeestje. :mrgreen:

Als ze een beetje bij je passen zijn het echt verrukkelijke honden. Als ze niet bij je passen zijn het denk ik je ergste nachtmerrie. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ooooh, zo schattig, Pindapoes en Toto liggen nu tegen elkaar aan te slapen! :I: Ik had het niet durven hopen dat het zo snel zo goed zou gaan met de katten.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Maar elk nadeel heeft z'n voordeel, en ik weet nu dat hij in dergelijke situaties niet meer luistert.
:LOL: Zo is het maar net.

Maar geweldig dat hij toch naar jou terug kwam toen de interesse voor de dooie duif er wel af was. Is toch echt :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”