Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp en tips gevraagd overhet gedrag
Moderator: moderatorteam
-
zwartepoorte
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Hulp en tips gevraagd overhet gedrag
Goedemiddag , ik zit met een probleempje van onze stafford.
Hijis inmiddels bijna 4 en een reu.in zijn leven is hij inmiddels 5 keer aangevallen.waarvan 3 keer door een andere stafford .ook een reutje en dezelfde hond.drie keer over ben ik ertussen gesprongen en zijn hond eraf getrokken van mijn hond.de 4 de keer Door een bouvier en de laatste keer Door een beagle allemaal reutjes.laatste keer er ook tussen gesprongen en mijn hond beschermt.hij heeft niemand ooit iets aangedaan.zelfs niet tijdens de aanvallen .hij heeft nog geen kras je aangericht.terwijl hij wel steeds gewond was.hij verdedigt zich wel.of in ieder geval dat probeerd die.
Na de laatste keer kan ik geen reu meer tegen komen of hij valt meteen uit.aan de riem of los.of dit onzekerheid is of juist van kijk dit ben ik en probeer t maar eens.hij zet ze alleen op de plek en dan is het goed maar dit gedrag wil ik eigenlijk niet.want als hij wel weer iemand tegen komt die zegt van nou ik wil jou ook wel dan heb ik weer een probleem..voorheen liep die overal los waar dit mocht en nog nooit problemen gehad helaas na de laatste zit die nu bijna altijd aan de riem.ik wilde zelf proberen om hem te muilkorven en gewoon los te laten.maar dan moet ik wel zeker wweten dat die andere niks doet natuurlijk.maar die garantie heb ik dus niet.dus of dit een oplossing zou zijn om het probleem op te lossen weet ik dus niet.wie heeft er aub tips voor mij? We willen zelfs een therapeut erbij halen mocht dit baat hebben.maar hier heb ik ook een beetje mijn twijfels over of die t even kan oplossen.bij honden die die kent is het nog steeds geen probleem.ook geen reutjes.kan hem dan gewoon los laten
Hijis inmiddels bijna 4 en een reu.in zijn leven is hij inmiddels 5 keer aangevallen.waarvan 3 keer door een andere stafford .ook een reutje en dezelfde hond.drie keer over ben ik ertussen gesprongen en zijn hond eraf getrokken van mijn hond.de 4 de keer Door een bouvier en de laatste keer Door een beagle allemaal reutjes.laatste keer er ook tussen gesprongen en mijn hond beschermt.hij heeft niemand ooit iets aangedaan.zelfs niet tijdens de aanvallen .hij heeft nog geen kras je aangericht.terwijl hij wel steeds gewond was.hij verdedigt zich wel.of in ieder geval dat probeerd die.
Na de laatste keer kan ik geen reu meer tegen komen of hij valt meteen uit.aan de riem of los.of dit onzekerheid is of juist van kijk dit ben ik en probeer t maar eens.hij zet ze alleen op de plek en dan is het goed maar dit gedrag wil ik eigenlijk niet.want als hij wel weer iemand tegen komt die zegt van nou ik wil jou ook wel dan heb ik weer een probleem..voorheen liep die overal los waar dit mocht en nog nooit problemen gehad helaas na de laatste zit die nu bijna altijd aan de riem.ik wilde zelf proberen om hem te muilkorven en gewoon los te laten.maar dan moet ik wel zeker wweten dat die andere niks doet natuurlijk.maar die garantie heb ik dus niet.dus of dit een oplossing zou zijn om het probleem op te lossen weet ik dus niet.wie heeft er aub tips voor mij? We willen zelfs een therapeut erbij halen mocht dit baat hebben.maar hier heb ik ook een beetje mijn twijfels over of die t even kan oplossen.bij honden die die kent is het nog steeds geen probleem.ook geen reutjes.kan hem dan gewoon los laten

-
zwartepoorte
- geregistreerd lid
Re: Hulp en tips gevraagd overhet gedrag
Bedankt tara voor je snelle reactie.
afleiden heeft helaas geen enkel zin.al van alles geprobeerd.
ik snap het zeker ik mag ook niet alle mensen haha.maar ik zou het prettige vinden om hem gewoon weer los te kunnen laten zonder problemen.mocht er geen oplossing voor zijn .ja dan zit er niks anders op nnatuurlijk .
Maar mijn gevoel zit mij heel erg in de weg.het voelt voor mij alsof hij is verpest door een andere hond.dat gevoel heb ik heel erg.terwijl t zon schat is tegen iedereen en alles behalve nu reutjes dan haha.
Dus ja ik zit er vooral mee.en ik weet ook niey of het op te lossen is? Dat is vooral de vraag.hij vertoont dit gedrag pas na de laatste aanval 4 weken geleden.dus misschien kan ik er nu nog wat mee?elke tip of iets is dan ook erg welkom
o sorry ja hij begint uit zich zelf.zodra die er een ziet gaat die zich al helemaal groot maken.nou dan probeer ik m te laten zitten en gedroogde long te geven.maar dat is al een strijd en als die te dicht bij komt begint die dus echt .
afleiden heeft helaas geen enkel zin.al van alles geprobeerd.
ik snap het zeker ik mag ook niet alle mensen haha.maar ik zou het prettige vinden om hem gewoon weer los te kunnen laten zonder problemen.mocht er geen oplossing voor zijn .ja dan zit er niks anders op nnatuurlijk .
Maar mijn gevoel zit mij heel erg in de weg.het voelt voor mij alsof hij is verpest door een andere hond.dat gevoel heb ik heel erg.terwijl t zon schat is tegen iedereen en alles behalve nu reutjes dan haha.
Dus ja ik zit er vooral mee.en ik weet ook niey of het op te lossen is? Dat is vooral de vraag.hij vertoont dit gedrag pas na de laatste aanval 4 weken geleden.dus misschien kan ik er nu nog wat mee?elke tip of iets is dan ook erg welkom
o sorry ja hij begint uit zich zelf.zodra die er een ziet gaat die zich al helemaal groot maken.nou dan probeer ik m te laten zitten en gedroogde long te geven.maar dat is al een strijd en als die te dicht bij komt begint die dus echt .

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Elke hond is af te leiden, maar dan zal je eerder moeten beginnen
Als hij bijvoorbeeld op 5m afstand van een hond al begint te fixeren, zorg dan dat je op 6m gaat staan en beloon hem wanneer hij dan aandacht heeft voor jou. Vervolgens bouw je dit op tot je dichterbij kan komen, zolang het maar succesvol blijft en hij niet de kans krijgt om te reageren op andere honden.
En ja, het kan dat dit een reactie is op zijn eerdere ervaringen, maar daar kun je niet zoveel mee. Lullig wel hoor, maar als mijn honden worden aangevallen door een hond wiens eigenaar roept "ja, hij is altijd aangevallen door andere honden" word ik toch chagrijnig
Iedereen draagt verantwoordelijkheid voor z'n eigen hond. Jouw hond vertoont nu het ongewenst gedrag, dus jij moet daar iets mee. Ik denk dat het heel goed kan werken om hem te leren andere honden te negeren en dat hij bij problemen naar jou kan gaan in plaats van het zelf te moeten oplossen 
En ja, het kan dat dit een reactie is op zijn eerdere ervaringen, maar daar kun je niet zoveel mee. Lullig wel hoor, maar als mijn honden worden aangevallen door een hond wiens eigenaar roept "ja, hij is altijd aangevallen door andere honden" word ik toch chagrijnig
-
zwartepoorte
- geregistreerd lid
Dank je voor je reactie.
gezellig met andere honden hoeft ook zeker niet hoor.
Maarde gewoon het de langs heen lopen zonder uit te vallen zou fijn zijn
gezellig met andere honden hoeft ook zeker niet hoor.
Maarde gewoon het de langs heen lopen zonder uit te vallen zou fijn zijn

- dagmar88
- Zeer actief
zwartepoorte schreef:voorheen liep die overal los waar dit mocht en nog nooit problemen gehad helaas na de laatste zit die nu bijna altijd aan de riem.
Laat hem daar ook maar aan en zeker niet gaan klooien met gemuilkorfd los gooien. Andere honden kunnen hem kwaad doen en andersom kan een gemuilkorfde hond nog steeds schade aanrichten. Een muilkorf werkt alleen in combinatie met (kort) aangelijnd zijn. En dan vooral om het zelfvertrouwen van de baas op te krikken.
Er zijn genoeg manieren om hem bezig te houden.
Je kunt hem thuis leren naar jou te kijken op commando (als hij dat nog niet kan) en belonen met wat lekkers.
Je begint in een prikkelarme omgeving en bouwt aandacht vragen/belonen steeds verder uit. Later kun je ook de tijd tussen het geven van snoepjes vergroten.
Valt hij toch uit, dan neem je afstand tot hij weer op jouw commando reageert.
In het begin dus een hoop ontlopen, maar met de tijd zal het steeds beter gaan. Even niet steeds geconfronteerd worden met wat hij vervelend vindt kan al een hoop rust geven.
Zo vaak aangevallen worden is overigens niet normaal. Daarom denk ik dat je (subtiele) signalen niet oppikt.
Het lijkt me verstandig dat er iemand met kennis van hondengedrag en misschien dit rastype specifiek met je mee gaat lopen, zodat je meer inzicht krijgt in wat er speelt.
-
zwartepoorte
- geregistreerd lid
Maeve super bedankt voor je reactie.
al geeft t me maar hoop om met hem te werken.
We proberen eigenlijk best veel om af te leiden .ik zal nog eens verder gaan zoeken naar andere interessante dingen wat misschien wel zal helpen.misschien een worst ofzo haha.
We proberen eigenlijk best veel om af te leiden .ik zal nog eens verder gaan zoeken naar andere interessante dingen wat misschien wel zal helpen.misschien een worst ofzo haha.

- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef:Je moet in ieder geval blijven zorgen dat het voor iedereen veilig blijft. Ik zou namelijk niet graag een andere hond passeren die ineens uitvalt, helemaal niet als hij daar de gelegenheid voor heeft gekregen omdat de eigenaar het fixeergedrag niet gecoupeerd heeft.zwartepoorte schreef:Maeve super bedankt voor je reactie.
Het voegt voor niemand wat toe nog meer negatieve ervaringen te veroorzaken.
Echt uit de weg gaan tot het op een normale manier kan.
-
zwartepoorte
- geregistreerd lid
Super bedankt voor je reactie.
Noual die keren dat die was aangevallen had ik hem gewoon aan de riem omdat ik het probleem al aan zag komen
maar de baasjes vinden dat hun hond het lekker zelf moeten uitvechten
.behalve de bouvier dit hadden we totaal niet aan zien komen.de stafford heeft bijna alle honden hier aangevallen in t park en is inmiddels ingeslapen.de baas vond ook dat die t zelf moest uitzoeken.werdt ook geslagen met de riem.de laatste stond ik in een groep honden en zag de beagle al aankomen.ik wist dat ze niet samen konden dus ik heb hem aaangelijn.de beagle ziet mijn hond.neemt een ssprint en valt die van mij aan.de beagle was ook los.alle kosten zijn wel vergoed hoor.maar toch.mensen kennen hun hond gewoon niet.en ik zie al vaak aan een andere hond of t een dominante is of iets.en als ik twijfel deed ik m altijd aan de lijn
Noual die keren dat die was aangevallen had ik hem gewoon aan de riem omdat ik het probleem al aan zag komen

-
zwartepoorte
- geregistreerd lid
dagmar88 schreef:Tara schreef:Je moet in ieder geval blijven zorgen dat het voor iedereen veilig blijft. Ik zou namelijk niet graag een andere hond passeren die ineens uitvalt, helemaal niet als hij daar de gelegenheid voor heeft gekregen omdat de eigenaar het fixeergedrag niet gecoupeerd heeft.zwartepoorte schreef:Maeve super bedankt voor je reactie.
Het voegt voor niemand wat toe nog meer negatieve ervaringen te veroorzaken.
Echt uit de weg gaan tot het op een normale manier kan.
Je mag gerust alles uit de kast trekken hoor, al loop je met een bus slagroom over straat.
haha Dank je wel.wij zullen er zeker werk van gaan maken natuurlijk.en meteen alles uit de kast trekken hiervoor haha.kijken of t zal gaan helpen

-
zwartepoorte
- geregistreerd lid
Ik wilde even een update geven.
heb vanmorgen rodi worsten-frikadellen en nog wat andere worsten gehaald.om t te proberen.
vanmiddag natuurlijk meteen meegenomen.zodra er een hond aan kwam heb ik hem late zitten met een stukje worst in mijn hand.met een kleine opening zodat die er net aan kan likken.is de hond voorbij dan kreeg die de worst.en t ging super dus.t werkt echt.wel was er een die de hond los liet ondanks dat ze mij zag staan .de hond kwam te dichtbij waardoor die reageerde.ik riep meteen naar de vrouw om de hond bij zich te houden en dit deed ze netjes aan de riem.toen weer laten zitten bij diezelfde hond en het zelfde verhaal.en ook dit ging daarna goed.dus ik ben jullie al dankbaar voor de tips.ik ga er zeker mee werken.
heb vanmorgen rodi worsten-frikadellen en nog wat andere worsten gehaald.om t te proberen.
vanmiddag natuurlijk meteen meegenomen.zodra er een hond aan kwam heb ik hem late zitten met een stukje worst in mijn hand.met een kleine opening zodat die er net aan kan likken.is de hond voorbij dan kreeg die de worst.en t ging super dus.t werkt echt.wel was er een die de hond los liet ondanks dat ze mij zag staan .de hond kwam te dichtbij waardoor die reageerde.ik riep meteen naar de vrouw om de hond bij zich te houden en dit deed ze netjes aan de riem.toen weer laten zitten bij diezelfde hond en het zelfde verhaal.en ook dit ging daarna goed.dus ik ben jullie al dankbaar voor de tips.ik ga er zeker mee werken.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Wat goed! Fijn dat de tips werken en complimenten dat je er zo serieus mee aan de slag gaat 

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
goed bezig! En nu volhoudenzwartepoorte schreef:Ik wilde even een update geven.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Goed van je