Leuk dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Hahaha, Monique, wat een leuke serie! 
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
- Aantal honden: 1
Haha, die Jion wat een portret. Arme Jimi. 
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
groot voor een schoothond? Jij hebt duidelijk nooit Duitse Doggen gehadJion schreef:O en minpunten heeft Jimi nu eenmaal niet zoveel, behalve dat hij elke andere hond in de schaduw stelt.![]()
Enige dingetje waar ik om moet corrigeren is het opspringen tegen de deuren en het aanrecht als hij enthousiast is, maar dat gaat al steeds beter. En verder is hij groot en zwaar voor een schoothondje, maarja, dat kan hij ook niet helpen.
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahaha, wat een heerlijk fotoverhaal Jion
!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
Manu
En het is alweer bijna 8 maart
Ik ben zo benieuwd naar Gipsy. Frolic, je moet echt heel veel foto's maken!
Als ze wat op haar plek is kunnen we wel een keertje wandelen. Kunnen Manu en Vriend stoeien en debiliteiten uithalen en de meisjes Spaans kletsen
Als ze wat op haar plek is kunnen we wel een keertje wandelen. Kunnen Manu en Vriend stoeien en debiliteiten uithalen en de meisjes Spaans kletsen
-
Manu
Ja.. het is een draak.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zien jullie die kwispel?

Zien jullie die kwispel?
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Wat een lange staart heeft Uma!
En wat een heerlijk stelletje!
En wat een heerlijk stelletje!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
De eerste nacht met kleine Ren is achter de rug en hij heeft zich kéurig gedragen, geen gepiep of gezeur aan de deur en vanmorgen lag ie lekker op de stoel naast een porceleine babypop die ik toen van mijn moeder kreeg (en néé ik ben geen enge poppenverzamelende huismuts
)
Gisteren vond Ren die grote krullenbol dóódeng en snauwde hem van zich af maar ja is toch ook eigenlijk logisch dat ie wat van de wap was na zo'n lange spannende dag.
Rasta besloot dat kleine ding maar even te negeren en richtte zich op Alma die hij toch wel heel aardig vond, (mensenkennis heeft ie wel haha).
Heb nog ff gezellig met Alma gekletst en koffie gedronken en zo rond 22.00 uur ging ze naar huis omdat ze nog een lange rit tegemoet had (mét falende tomtom) .
Nou petje af hoor, ze dóet het toch maar.
Toen ik de hondjes uitgelaten had lag er een enórme drol in de huiskamer, zeker enorm voor zo'n klein frummelke hihi, die had ie zeker gedraaid toen ik Alma uit liet maar ja och niks aan de hand.
Naar boven om te slapen, Rasta mag ook naar boven dus Ren ook.
Dat deed ie vrijwillig, die kleine aap kwam ons vanzelf achterna hihi.
Ren kwam al een beetje los en kreeg toen ineens de kolder in de kop, heey grote lummel, speluhhhh, dook over me heen en Rasta wilde wel meedoen ehmmmm Guy's uh uh da gaane we nie doen hé.
Dus kleine aap naar beneden en toen was het rustig.
Vanmorgen even naar het hertenkamp geweest, wou eerst nog naar het weitje maar dat was een en al modderige bende dus dan maar niet.
Ik zal snel wat foto's maken en jullie worden uiteraard op de hoogte gehouden.
Gisteren vond Ren die grote krullenbol dóódeng en snauwde hem van zich af maar ja is toch ook eigenlijk logisch dat ie wat van de wap was na zo'n lange spannende dag.
Rasta besloot dat kleine ding maar even te negeren en richtte zich op Alma die hij toch wel heel aardig vond, (mensenkennis heeft ie wel haha).
Heb nog ff gezellig met Alma gekletst en koffie gedronken en zo rond 22.00 uur ging ze naar huis omdat ze nog een lange rit tegemoet had (mét falende tomtom) .
Toen ik de hondjes uitgelaten had lag er een enórme drol in de huiskamer, zeker enorm voor zo'n klein frummelke hihi, die had ie zeker gedraaid toen ik Alma uit liet maar ja och niks aan de hand.
Ren kwam al een beetje los en kreeg toen ineens de kolder in de kop, heey grote lummel, speluhhhh, dook over me heen en Rasta wilde wel meedoen ehmmmm Guy's uh uh da gaane we nie doen hé.
Vanmorgen even naar het hertenkamp geweest, wou eerst nog naar het weitje maar dat was een en al modderige bende dus dan maar niet.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuk om te lezen , en Alma is inderdaad een lieverdPtje schreef:De eerste nacht met kleine Ren is achter de rug en hij heeft zich kéurig gedragen, geen gepiep of gezeur aan de deur en vanmorgen lag ie lekker op de stoel naast een porceleine babypop die ik toen van mijn moeder kreeg (en néé ik ben geen enge poppenverzamelende huismuts)

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Ptje
- Zeer actief
Ja dat is ze, jij ook hoor.
Pff mijn zoon heeft het internet in orde gemaakt maar heb wel veel moeite om de pagina's te laden, weet niet waar het aan ligt maar alles loopt zó ontzettend traag of hij laadt de pagina helemaal niet.
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.
Ren is echt een leukie en hij vindt Rasta al lang niet meer eng, zonet lagen ze saampjes gezellig op de bank.
Moet nog wel wennen aan zijn naam maar ik geef hem bewust geen andere naam want ik ken mezelf hihi want dan gaat ie niet meer weg.
Poeh heb me toch een behoorlijke voorraad vlees meegekregen, die kleine frummel heeft daar voor maanden genoeg aan hihi maar gelukkig eet ie hetzelfde als Rasta dus dat scheelt.
Ik zat vanmorgen wel ff met de hoeveelheid te kijken, Ras krijgt gewoon een halve rol per keer maar voor Ren moest ik echt een kleine portie afmeten (húh, is dat écht genoeg?).
Ben hem wel aan het leren dat ie niet in de keuken mag als ik daar ben, voor zijn eigen veiligheid want ik met mijn klungeligheid pfff dat wil je niet weten. :0:
Pff mijn zoon heeft het internet in orde gemaakt maar heb wel veel moeite om de pagina's te laden, weet niet waar het aan ligt maar alles loopt zó ontzettend traag of hij laadt de pagina helemaal niet.
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.
Ren is echt een leukie en hij vindt Rasta al lang niet meer eng, zonet lagen ze saampjes gezellig op de bank.
Moet nog wel wennen aan zijn naam maar ik geef hem bewust geen andere naam want ik ken mezelf hihi want dan gaat ie niet meer weg.
Poeh heb me toch een behoorlijke voorraad vlees meegekregen, die kleine frummel heeft daar voor maanden genoeg aan hihi maar gelukkig eet ie hetzelfde als Rasta dus dat scheelt.
Ik zat vanmorgen wel ff met de hoeveelheid te kijken, Ras krijgt gewoon een halve rol per keer maar voor Ren moest ik echt een kleine portie afmeten (húh, is dat écht genoeg?).
Ben hem wel aan het leren dat ie niet in de keuken mag als ik daar ben, voor zijn eigen veiligheid want ik met mijn klungeligheid pfff dat wil je niet weten. :0:
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- DeDiana
- Zeer actief
Kan niet wachten op de foto's Ptje!
Fijn dat de eerste nacht zo goed is gegaan
Fijn dat de eerste nacht zo goed is gegaan
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Biko weigerde vanmorgen achterin de auto in te springen en stond enigszins walgend te kijken. Wat bleek: kleine Ren had ook daar een ferme drol neergelegd (had ik het toch goed geroken)
of ik dat eerst even weg wilde halen
Een uur later dan afgesproken vanwege de vakantiedrukte en de regen en een brullende tomtom die mij 2 keer sommeerde de accu op te laden en toen de geest gaf (denk dat de autoaansteker stuk is)
kwam ik dan aan met het kereltje waar ik allerhartelijkst ontvangen werd door Ptje en gezellig even koffie heb geklept en geknufd met Rasta. Wat een enorm leuke en open hond is Rasta, als ik de kans had gekregen had ik hem zó in mijn auto geduwd
Gelukkig is mijn geografische kennis redelijk dus zonder probleem heb ik de weg naar huis gevonden. Weliswaar met tranende ogen en niezend van het konijn maar dat terzijde
Nogmaals bedankt en we zijn blij dat het mannetje nu van jouw goede zorgen mag genieten 
Een uur later dan afgesproken vanwege de vakantiedrukte en de regen en een brullende tomtom die mij 2 keer sommeerde de accu op te laden en toen de geest gaf (denk dat de autoaansteker stuk is)
Gelukkig is mijn geografische kennis redelijk dus zonder probleem heb ik de weg naar huis gevonden. Weliswaar met tranende ogen en niezend van het konijn maar dat terzijde

- Ptje
- Zeer actief
Gelukkig dat je goed bent overgekomen.alm@ schreef:Biko weigerde vanmorgen achterin de auto in te springen en stond enigszins walgend te kijken. Wat bleek: kleine Ren had ook daar een ferme drol neergelegd (had ik het toch goed geroken)of ik dat eerst even weg wilde halen
![]()
![]()
Een uur later dan afgesproken vanwege de vakantiedrukte en de regen en een brullende tomtom die mij 2 keer sommeerde de accu op te laden en toen de geest gaf (denk dat de autoaansteker stuk is)kwam ik dan aan met het kereltje waar ik allerhartelijkst ontvangen werd door Ptje en gezellig even koffie heb geklept en geknufd met Rasta. Wat een enorm leuke en open hond is Rasta, als ik de kans had gekregen had ik hem zó in mijn auto geduwd
![]()
Gelukkig is mijn geografische kennis redelijk dus zonder probleem heb ik de weg naar huis gevonden. Weliswaar met tranende ogen en niezend van het konijn maar dat terzijdeNogmaals bedankt en we zijn blij dat het mannetje nu van jouw goede zorgen mag genieten
Haha wat een ondeugd die Ren, geef Biko eens ongelijk.
Je bent echt een lieverd en hartstikke fijn dat je dat hele eind bent komen rijden om Ren te brengen.
Allemaal voor de hondjes.
Ren is al aardig gewend hier en heeft vanmorgen al gespeeld met Ras en daagt hem heerlijk uit.
Het is ook al zo'n jatmous hihi net als Rasta (al heb ik dat er al behoorlijk uitgekregen bij hem) .
Mijn zoon had vanmiddag zin in een gebakken visje en toen ik het op het bord had gelegd was er vliegensvlug een hapje verdwenen in dat kleine bekkie van Ren
Naja daar oefenen we wel op, het is een heerlijk ongecompliceerd hondje, loopt netjes mee aan de riem en is in huis absoluut niet vervelend of lastig.
Oef dat gaat nog wat worden als die een forever baasje vindt.
Ben mezelf al stevig aan het wapenen, van néé raak er niet aan gehecht want hij gaat toch weg.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- DeDiana
- Zeer actief
Haha, Ras en Ren, het klinkt wel perfect samen 
Fijn Ptje dat het ook bij jou zo soepel loopt!
Fijn Ptje dat het ook bij jou zo soepel loopt!
- Ptje
- Zeer actief
Gáááápppp, vannacht ben ik beschermd door een vervaarlijke waakhond.
Zoonlief die iedere 14 dagen thuis komt, kwam om 1 uur 's nachts weer van een avondje vriendenclub en dat was zéér verdacht volgens de moedige waakhond van miniformaat.
Affijn, is niks aan de hand Ren, ga lekker slapen.
Vervolgens reageerde hij als bewegingsmelder want als "verdacht persoon" zich omdraaide of hoestte in de kamer er naast, moest dat wel ff gemeld worden
Toch nog een paar uurtjes geslapen tot half 10 en toen met de doggies uit.
Ren is keurig droog gebleven en produceerde een enorme plas in de struiken om de hoek, heel braaf dus.
Ben vandaag naar de weitjes gegaan en jaaahhh heb ze allebei los laten lopen .
Het ging heel erg goed, Ren was eerst een pietsie onzeker en voorzichtig maar al gauw orienteerde hij zich op Ras en hebben ze samen lekker rondgerend.
Af en toe kwam hij dan als een speer naar me toe dan was het jááááááááááh goedzóóóhhhh, koekje er in en gaan met die banaan.
Hij is trouwens niet superfanatiek op die koekjes (misschien niet lekker genoeg haha) hij nam het aan van nou eh dank je maareh ik ga weer ff daar kijken! Zoefffffff.
Aan het eind rustig de honden bij me geroepen en zowaar hij liet zich zonder problemen aanlijnen dus dat is al helemaal perfect.
Zoonlief die iedere 14 dagen thuis komt, kwam om 1 uur 's nachts weer van een avondje vriendenclub en dat was zéér verdacht volgens de moedige waakhond van miniformaat.
Affijn, is niks aan de hand Ren, ga lekker slapen.
Vervolgens reageerde hij als bewegingsmelder want als "verdacht persoon" zich omdraaide of hoestte in de kamer er naast, moest dat wel ff gemeld worden
Toch nog een paar uurtjes geslapen tot half 10 en toen met de doggies uit.
Ren is keurig droog gebleven en produceerde een enorme plas in de struiken om de hoek, heel braaf dus.
Ben vandaag naar de weitjes gegaan en jaaahhh heb ze allebei los laten lopen .
Het ging heel erg goed, Ren was eerst een pietsie onzeker en voorzichtig maar al gauw orienteerde hij zich op Ras en hebben ze samen lekker rondgerend.
Af en toe kwam hij dan als een speer naar me toe dan was het jááááááááááh goedzóóóhhhh, koekje er in en gaan met die banaan.
Hij is trouwens niet superfanatiek op die koekjes (misschien niet lekker genoeg haha) hij nam het aan van nou eh dank je maareh ik ga weer ff daar kijken! Zoefffffff.
Aan het eind rustig de honden bij me geroepen en zowaar hij liet zich zonder problemen aanlijnen dus dat is al helemaal perfect.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Tineke
- Zeer actief
Klinkt goed , lekker dat hij even heerlijk los gerend heeft.
Mini waakhondje die Ren
Mini waakhondje die Ren

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
Ptje, Ren is volgens mij wel gek op speeltjes en apporteren, dus misschien eens een balletje of flostouw proberen als beloning?
-
Manu
Haha nou je hebt in ieder geval extra beveiliging.
Ik heb een heel leuk filmpje van de honden. Ik zal het zo posten. Ze heeft vandaag haar eerste fotoshoot gehad en daarna mochten ze lekker los. 1 ding verklap ik vast: ze kan hàrd.
Ik heb een heel leuk filmpje van de honden. Ik zal het zo posten. Ze heeft vandaag haar eerste fotoshoot gehad en daarna mochten ze lekker los. 1 ding verklap ik vast: ze kan hàrd.
- DeDiana
- Zeer actief
Haha, ik ben benieuwd. Naar het filmpje én naar de foto's!Manu schreef:Haha nou je hebt in ieder geval extra beveiliging.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Ik ben benieuwd naar je filmpje Manu! Freek kan normaal ook hard rennen, maar na vanochtend met 3 Greyhounds gerend te hebben staat alles in perspectief hahaha
-
Manu
Sorry 
Ik heb zo'n drukke week en weekend gehad, ik was even ingedut
Ik heb verkeerd staan filmen, ik krijg het filmpje niet gedraaid dus je moet even je nek in een hoek zetten
Ik heb zo'n drukke week en weekend gehad, ik was even ingedut
Ik heb verkeerd staan filmen, ik krijg het filmpje niet gedraaid dus je moet even je nek in een hoek zetten
-
Manu
Beide herenFrolic schreef:Haha, Manu heeft lekker het nakijken. Ze gaat echt hard en ik denk dat ze nog niet eens op volle kracht ging toch?
Heerlijk zo'n plekje waar ze zo kan rennen
Ze kan ook zo goed draaien op die snelheid. Het was zo mooi te zien. Als ze op het hek af stoof kreeg ik even geen lucht meer, bang dat ze eruit zou springen maar ik wist zo zeker dat ze niet ver weg zou gaan van deze groep. Het zijn echt fijne honden zo met zijn vieren. Luna, de witte met zwarte kop, komt ook uit Spanje en is 12 jaar. Zij is qua karakter vrijwel gelijk aan Uma en Sultan en Manu zijn ook te vergelijken.
Ik had tranen van geluk toen ik haar die debiele reuen uit zag dagen. Met die oren naar achter gevouwen en hoge, kwispelende krulstaart. Ze doet een paar hupjes en was op topsnelheid. De heren lagen na een paar achtervolgingen op hun buik in het gras
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
Leuk fimpje!. Ik denk trouwens dat ze nog veel harder kan. Ik heb ook een windhond/podenco-kruising gehad en als ze fullspeed gaan krijgen ze een heel andere houding. Ik heb het gezien toen hij twee keer achter een haas aanging. Niet wenselijk (maar hij kwam niet eens in de buurt en de sloot niet over), maar wat is dat een mooi gezicht. Dat is stiekem wel genieten dan.
- DeDiana
- Zeer actief
Wat heerlijk! 
Zo fijn dat ze nu echt lekker voluit kan rennen - dat heeft ze letterlijk jaren niet gekund.
Zo fijn dat ze nu echt lekker voluit kan rennen - dat heeft ze letterlijk jaren niet gekund.
-
Sanner
- Zeer actief
Ah wat een fijn filmpje! Die vermaken zich prima samen! Wat is ze leuk zeg.
-
Manu
Dat denk ik ook wel. Ik vond dit al retehard 
Deze foto is gemaakt met de telefoon toen we de shoot hadden:

En het stelletje

Deze foto is gemaakt met de telefoon toen we de shoot hadden:

En het stelletje

- Ptje
- Zeer actief
Wat een heerlijk stel, die zijn al helemaal aan elkaar gewaagd
.
Heb je trouwens al beslist of Uma mag blijven?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Manu
Dat weet jij bestPtje schreef:Wat een heerlijk stel, die zijn al helemaal aan elkaar gewaagd.
Ik wil het er vanavond nog eenmaal over hebben om de knoop werkelijk door te hakken.
Ze heeft onze harten gestolen. Mijn moeder en zus passen doordeweeks op de honden en dit weekend heb ik dus alsmaar appjes gekregen of ik nog langs kwam met de honden want ze mistten Uma zo.
Mijn zus valt met Uma op bed in slaap en mijn moeder gaat ineens overal naar toe met 2 honden tegelijk. Dat vindt ze met Manu alleen nog wat eng. Uma trekt ook erg naar mijn moeder toe. Dat is pas een match made in heaven. Helaas wil mijn vader echt, echt, echt geen hond anders had mijn moeder haar sowieso genomen.
Ik denk dat het hier een waterval aan tranen wordt als ik zou besluiten dat ze weg moet.
En zo na vandaag weet ik eigenlijk wel zeker dat ze nooit meer weg mag.
En ach, als we dan toch nog iets zouden missen is een derde hond ook niet zo erg. Uma is namelijk echt een pareltje, zo lief en zo gemakkelijk maar toch lekker clownesk.
Maar goed, nog afstemmen met 1 iemand, mijn vriend. Die begon ineens weer moeilijke vragen aan me te stellen