Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuke en leerzame workshop agility gehad
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Leuke en leerzame workshop agility gehad
Met Tapas, afgelopen zaterdag bij Jan Sprij. Het thema was "starts en tunnels". Wat een enorm leerzame workshop was dit, de twee lessen van een uur waren heel snel om en hadden wat mij betreft wel langer mogen duren. Tapas heeft hele mooie dingen laten zien en zij was net zo enthousiast als ik tijdens de les.
Hier een filmpje van ons laatste rondje van de workshop, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
http://youtu.be/qUHaC7uOIns
Ga zeker vaker een workshop of thematraining volgen bij hem, heb echt enorm veel geleerd.
Hier een filmpje van ons laatste rondje van de workshop, ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
http://youtu.be/qUHaC7uOIns
Ga zeker vaker een workshop of thematraining volgen bij hem, heb echt enorm veel geleerd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
-
- Zeer actief
Re: Leuke en leerzame workshop agility gehad
Blijft een super gaaf rondje om terug te zien. Workshop was zeker leerzaam, weer heel veel bruikbare tips gekregen. Heb je toevallig nog een rondje van Rowan 

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Sita schreef:Blijft een super gaaf rondje om terug te zien. Workshop was zeker leerzaam, weer heel veel bruikbare tips gekregen. Heb je toevallig nog een rondje van Rowan

Ga wat ik heb zo gelijk even via de laptop doorsturen!

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi heel herkenbare stem op de achtergrond
mooi rondje! En fijn dat je zo veel geleerd hebt. Ik train er iedere week met veel plezier 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat kan ik me heel goed voorstellen!Lysette schreef: Ik train er iedere week met veel plezier
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ziet er goed uit, haar snelheid lijkt ook steeds hoger te worden
Als Abbey wat ouder is dan wil ik ook met haar wat workshops gaan volgen bij Jan. De video training lijkt mij ook wel wat.

Als Abbey wat ouder is dan wil ik ook met haar wat workshops gaan volgen bij Jan. De video training lijkt mij ook wel wat.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je, ik heb ook het idee dat haar snelheid toegenomen is de laatste tijd. Ben daar wel blij mee natuurlijk, het vergt alleen weer wat aanpassingen in mijn handling want ik kan er niet altijd meer bij zijn nu.suzan25 schreef:Ziet er goed uit, haar snelheid lijkt ook steeds hoger te worden![]()
De videotraining wil ik ook een keer gaan doen, de eerstvolgende datum kan ik helaas niet, er was nog wel heel beperkt plek zag ik op FB.
- suzan25
- Zeer actief
Dat zal inderdaad wel anders handlen worden als ze harder gaat. Wel leuk om aan te werken in de trainingen.LongFields schreef:Dank je, ik heb ook het idee dat haar snelheid toegenomen is de laatste tijd. Ben daar wel blij mee natuurlijk, het vergt alleen weer wat aanpassingen in mijn handling want ik kan er niet altijd meer bij zijn nu.suzan25 schreef:Ziet er goed uit, haar snelheid lijkt ook steeds hoger te worden![]()
De videotraining wil ik ook een keer gaan doen, de eerstvolgende datum kan ik helaas niet, er was nog wel heel beperkt plek zag ik op FB.
De eerste datum van de videotraining kan ik ook niet, ik hoop dat ik de volgende wel kan. Lijkt mij een hele leerzame workshop voor mezelf.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Netjes, ik vind je handling erg duidelijk in dit filmpje! 

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Zo dat ziet er goed uit zeg!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je, daar hadden we ook hard aan gewerkt deze training.Ellen. schreef:Netjes, ik vind je handling erg duidelijk in dit filmpje!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik vond ook al dat ze sneller geworden is. Net rondje hoor! Wel tof met al die tunnels!
Ik heb zo'n video analyse workshop gedaan, erg leuk en leerzaam. Op mijn youtube kanaal staan wel een aantal vergelijkingsfilmpjes van die training
Ik heb zo'n video analyse workshop gedaan, erg leuk en leerzaam. Op mijn youtube kanaal staan wel een aantal vergelijkingsfilmpjes van die training

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het was ook een training specifiek gericht op starts en tunnel, vandaar.Machie schreef:Ik vond ook al dat ze sneller geworden is. Net rondje hoor! Wel tof met al die tunnels!

Tapas is inderdaad sneller geworden de laatste paar maanden.
Ga eens op zoek naar de filmpjes op je Youtube kanaal. Altijd leuk om te kijken.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Super om te zien! Een workshop bij Jan Sprij staat hier ook nog op het verlanglijstje en nu ik dit zie komt hij alleen maar hoger te staan.
Tapas lijkt inderdaad wel sneller geworden als ik dit vergelijk met de filmpjes die je eerder hebt geplaatst, mooi om te zien
Tapas lijkt inderdaad wel sneller geworden als ik dit vergelijk met de filmpjes die je eerder hebt geplaatst, mooi om te zien

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze zal nooit een vergelijkbare snelheid krijgen als een BC of andere veel wenbaardere en minder grofgebouwde hond, maar toch valt er nog steeds winst te behalen door duidelijke en soepele handling, en zelf dúrven lopen. Als ik onzeker word zie je dat direct bij haar terug want dan vertraagt ze.
- suzan25
- Zeer actief
Dat is bij mijn honden ook. Als ik voor 100% zeker weet hoe het parcours loopt en dat duidelijk aangeef, gaan mijn honden veel sneller. Helaas ben ik niet zo'n super handler en sta ik vaak stil om te kijken of ze echt wel ergens overheen/doorheen gaan of mijn wissels gaan houterig, dan merk ik dat meteen in de snelheid van mijn honden. Degenen die van ons nog het meeste moet leren ben ik en niet mijn honden.LongFields schreef:Ze zal nooit een vergelijkbare snelheid krijgen als een BC of andere veel wenbaardere en minder grofgebouwde hond, maar toch valt er nog steeds winst te behalen door duidelijke en soepele handling, en zelf dúrven lopen. Als ik onzeker word zie je dat direct bij haar terug want dan vertraagt ze.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Hier ook hoor, ik moet ook echt leren lopen 
Alleen is het effect op mijn hond anders. Als ik niet duidelijk ben gaat ze zelf rennen
Csiva kent eigenlijk maar 1 standje, en dat is doorrennen. We houden wel steeds beter contact en afgelopen weekend keek ze zelfs naar mij toen ik te laat was ipv gewoon doen wat ze dacht dat ook kon 

Alleen is het effect op mijn hond anders. Als ik niet duidelijk ben gaat ze zelf rennen

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Csiva is ook een wat ander type hond dan Tapas. Hoewel Tapas bij onduidelijkheid van mij ook gerust de eerstvolgende hindernis op de lijn neemt of ergens verderop een tunnel induikt hoor.
Maar dat doet ze nu minder vaak dan een paar jaar geleden, dat is natuurlijk ook een kwestie van samen ervaring opgedaan hebben en door training en wedstrijden steeds meer op elkaar ingespeeld raken. Dat is een proces van jaren en kun je niet in korte tijd afdwingen.
Csiva is nog flink wat jonger en jullie zijn nog niet zo lang bezig, dus als combinatie hebben jullie nog een hele groei voor jullie. Ik ben heel benieuwd hoe jullie over een paar jaar gaan samen want wat ik nu zie lijkt heel erg veelbelovend!
Maar dat doet ze nu minder vaak dan een paar jaar geleden, dat is natuurlijk ook een kwestie van samen ervaring opgedaan hebben en door training en wedstrijden steeds meer op elkaar ingespeeld raken. Dat is een proces van jaren en kun je niet in korte tijd afdwingen.
Csiva is nog flink wat jonger en jullie zijn nog niet zo lang bezig, dus als combinatie hebben jullie nog een hele groei voor jullie. Ik ben heel benieuwd hoe jullie over een paar jaar gaan samen want wat ik nu zie lijkt heel erg veelbelovend!
- Machie
- Zeer actief
Ik ben ook heel benieuwd 
Csiva is inderdaad een veelbelovend hondje, maar ik moet nog heel veel leren. Gelukkig maakt het een hond allemaal niks uit of ze een geweldige handler hebben of niet. Die willen het spelletje doen omdat ze het leuk vinden en/of omdat ze graag met ons wat doen. Of we dan aanklooien of geweldig zijn, boeiend. Als je samen maar lol hebt toch? Zo ga ik ook mn wedstrijden in. Samen lol hebben en verder zien we wel waar het schip strandt.

Csiva is inderdaad een veelbelovend hondje, maar ik moet nog heel veel leren. Gelukkig maakt het een hond allemaal niks uit of ze een geweldige handler hebben of niet. Die willen het spelletje doen omdat ze het leuk vinden en/of omdat ze graag met ons wat doen. Of we dan aanklooien of geweldig zijn, boeiend. Als je samen maar lol hebt toch? Zo ga ik ook mn wedstrijden in. Samen lol hebben en verder zien we wel waar het schip strandt.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
maar zo heb ik ook het gevoel dat honden naarmate ze langer lopen veranderen. tenminste heb ik met chezz.
zo laatst in didam, ik was ff echt stukje parcour kwijt, stond te klungelen, en meneer had echt zo van vrouwtje wat wil je dat ik doe,
hij keek me ook echt aan van ff zo van ja wat wil je nu van mijn. ipv dat hij een hindernis nam wat voor hem stond, stond hij
op mijn te wachten. dat was eerder echt niet zo.
milo is nog een ander verhaal.
zo laatst in didam, ik was ff echt stukje parcour kwijt, stond te klungelen, en meneer had echt zo van vrouwtje wat wil je dat ik doe,
hij keek me ook echt aan van ff zo van ja wat wil je nu van mijn. ipv dat hij een hindernis nam wat voor hem stond, stond hij
op mijn te wachten. dat was eerder echt niet zo.
milo is nog een ander verhaal.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Machie
- Zeer actief
Milo is nog een Csiva 
Agility is ook veeeel kilometers maken, heel veel kilometers maken

Agility is ook veeeel kilometers maken, heel veel kilometers maken

- rakker2000
- Zeer actief
parson russell terrier
dat zeker, ze sporen beide voor geen meter 

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Willen jullie ruilen, ik heb een Alfy in de aanbieding 

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Machie
- Zeer actief
- rakker2000
- Zeer actief
parson russell terrier
die kan nooit zo gek zijn als miloEilfy schreef:Willen jullie ruilen, ik heb een Alfy in de aanbieding

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Machie schreef:Die spoort ook niet
rakker2000 schreef:die kan nooit zo gek zijn als miloEilfy schreef:Willen jullie ruilen, ik heb een Alfy in de aanbieding
Ask Machie lol die heeft hem zien lopen lol. En dat was Alfy in een milde bui [WINKING FACE]