Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede brok - niet te zout

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Goede brok - niet te zout

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ben op zoek naar een goede brok, maar ik heb een paar kleine eisen en ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken :mrgreen:
Mijn eisen:
-Niet te zout. Van de brokken die wij zo heel af en toe eens geven als we vergeten KVV eruit te halen (zijn wel goedkope merken) gaan de honden idioot veel drinken. Voor een brok die ik op regelmatiger basis geef wil ik dat niet.
-Geschikt voor Spaniel en Chihuahua qua grootte. Kortom; niet te groot.
-Qua budget ongeveer gelijk aan KVV, we zijn nu zo'n 1,20 per dag kwijt. Eerlijk gezegd voer ik brok op het oog en weet ik niks van de hoeveelheden die bijvoorbeeld Stellar zou moeten krijgen van brok. Ik kan dus niet precies zeggen wat het budget per zak is maar zeg zo'n 30-40 euro voor 15 kilo?

Eigenlijk zoek ik dus een goed betaalbare maar kwalitatief goede brok zonder teveel zout. Samengevat :mrgreen:
Wie kan me helpen?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Goede brok - niet te zout

Ongelezen bericht door sbientje »

denk dat ze altijd wel meer drinken dan op KVV, daar zit gewoon meer water in. Pom drinkt niet absurd veel verder, ook niet na het eten. Die krijgt ProPlan en daar ben ik wel tevreden over. Is wel iets boven je budget. kost me ongeveer een euro per dag, en ze krijgt 300-350 gram
Mit
Zeer actief

Het budget klopt ook niet helemaal geloof ik. Ik denk dat Stellar met een 200-250 gram een eind komt en de ukken krijgen een handjevol.
Ietsjes meer drinken is uiteraard geen probleem, maar ik heb weleens een proefzakje gehad (geen idee meer wat het was, maar het was weinig soeps) waarbij ze 's morgens als idioten de bench uit wilden stieren om maar naar de waterbak te kunnen. Dat vind ik een beetje overdreven :mrgreen:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Mit schreef:Het budget klopt ook niet helemaal geloof ik. Ik denk dat Stellar met een 200-250 gram een eind komt en de ukken krijgen een handjevol.
Ietsjes meer drinken is uiteraard geen probleem, maar ik heb weleens een proefzakje gehad (geen idee meer wat het was, maar het was weinig soeps) waarbij ze 's morgens als idioten de bench uit wilden stieren om maar naar de waterbak te kunnen. Dat vind ik een beetje overdreven :mrgreen:
geef je ze s'nachts geen water?

wat mijn ervaring is met brok, is dat de (meeste) geperste brokken niet zout zijn, en de geexpandeerde brokken vaak wel.

nadeel is dat geperste brokken vaak wat grof zijn van structuur, en ik weet eigenlijk niet of ze daar ook kleine chihuahua brokjes van hebben.

zelf geef ik er Cavom bij, maar dat is best een robuust brokje. niet zout in ieder geval.
Mit
Zeer actief

Ze zitten 's nachts in een bench en een bak water daarbij is geen goed idee gebleken :wink:
Zouter dan KVV zal het sowieso zijn, maar het gaat me er eigenlijk gewoon om dat het niet bremzout is.

Ik zit zelf nu Taste of the Wild te overwegen. Lijkt me een goede en vrij natuurlijke brok.
Pro Plan en Cavom zal ik ook eens bekijken.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Tibbe krijgt sinds een paar weken Josera, ben er erg tevreden over. Qua zoutgehalte weet ik het zo niet,maar hij produceert niet veel meer ontlasting dan op kvv, en mooi donker en stevig. De vorige brok bleef hij zo'n weke brij van houden...gatver. Hij kan de kvv helaas niet meer verdragen, altijd diarree. Ik heb hem besteld bij Zoofast.
Lekker goedkoop....even in de dertig euro.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik voer nu al geruime tijd Denkadog en erg tevreden. Zien er goed uit en drinken niet veel. Qua budget past het ook denk ik. Ik koop het groot in, dus weet de prijs niet exact.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie heeft nu op happy dog een stuk minder dorst dan van taste of the wild en purizon.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Maar drinken ze dan van het zout? Van droge brok drinken ze nou eenmaal meer dan van KVV.
Taste of the wild en Purizon zijn brokken die een hoog percentage vlees bevatten maar of ze zout zijn, zou ik niet weten.
Groetjes, Marjan
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nawosh schreef:Maar drinken ze dan van het zout? Van droge brok drinken ze nou eenmaal meer dan van KVV.
Taste of the wild en Purizon zijn brokken die een hoog percentage vlees bevatten maar of ze zout zijn, zou ik niet weten.

Charlie krijgt haar brokken al met water er over, maar na een paar uur krijgt ze zeker van purizon erg dorst.
Mit
Zeer actief

Ik vermoed dat het gewoon trial&error gaat worden. Ik zit alle merken op te zoeken maar vind het wel prettig als ik een aantal ingrediënten herken :mrgreen:
En ook met drinken is het gewoon proberen, gok ik. Ik wil alleen wel een goed overwogen eerste keuze maken, want ik wil het dan zeker wel een maandje proberen en dus een zak van ongeveer 15 kilo aanschaffen.
Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Hier goede ervaring met dog lovers gold.
Mit
Zeer actief

Pino01 schreef:Hier goede ervaring met dog lovers gold.
Nog een specifieke variant? Ik heb hem er even bijgepakt en het ziet er eigenlijk zo op de eerste blik wel goed uit!
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Dog Lovers gold Passion vis doet de chihuahua van een vriendin het heel goed op. Wel 2x per dag voer afwegen, want het beestje mag 2x23 gram, behalve als hij bij schoonmoeder regelmatig komt (zoals op het moment), dan 2x 15g.

Taste of the wild zou ik beginnen met High Prairie, maar dat heeft niet echt een basis. Die is trouwens het goedkoopst te bestellen via http://www.food4pets.be" onclick="window.open(this.href);return false; , qua gewicht zou ik ongeveer de helft van wat je aan vers vlees voert gebruiken als basis voor je Spaniel, dus 100-125g. En vanaf daar verder kijken.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

De vis zoete aardappel is hier de favoriet maar de originele is ook goed.
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Pino01 schreef:Hier goede ervaring met dog lovers gold.
Ik heb deze heel kort naast de KVV gevoerd omdat ik dacht dat het handig was, maar ben zo gewend aan het vlees dat het alleen maar irritant was om zo af te wisselen :wink: maar het zijn wel goede brokken! Mijn hondenfysio is er ook erg enthousiast over!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik denk ook dat ik als eerste de DLG ga proberen. En als ze het daar goed op doen blijf ik erbij natuurlijk, ga niet voor de lol wisselen. Of zou dat met brok niet zoveel uitmaken? Ik ben wel zo'n muts die het dan gezellig vind als ze af en toe wat anders eten :mrgreen:
Ik denk dat ik gewoon voor de original ga in eerste instantie. Ziet er qua ingrediënten zo prima uit, lees er goede dingen over en het is qua prijs zéér aangenaam.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik heb al zo veel merken geprobeerd. Jamie doet het in principe overal goed op. Kiwi ook wel maar van de ene brok heeft ze wel veel meer ontlasting dan van de ander. Teun heeft tot nu toe overal regelmatig dunne ontlasting op.
Pro plan beviel hier wel prima eigenlijk, ik gaf Jamie en Teun die voor kleine hondjes, maar voor Kiwi vond ik ze te klein.
Dog chow zijn mega brokken (tenminste degene die ik kocht) en Kiwi had daar écht heel veel ontlasting op. Die zak staat nu ongebruikt in de kelder.
Taste of the wild heb ik een hele tijd gegeven, wel prima, niet geweldig, best veel ontlasting ook.
Nu geef ik sinds een paar weken dog lovers gold, the original formula. Bevalt wel oké, heb alleen het idee dat Teun het niet echt heel erg lekker vindt.
Kortom, ik ben de perfecte brok nog niet tegengekomen. :mrgreen:
Drinken doen ze hier trouwens helemaal niet veel. Alleen als ze een botje gehad hebben.
Mit
Zeer actief

Sanner schreef:Ik heb al zo veel merken geprobeerd. Jamie doet het in principe overal goed op. Kiwi ook wel maar van de ene brok heeft ze wel veel meer ontlasting dan van de ander. Teun heeft tot nu toe overal regelmatig dunne ontlasting op.
Pro plan beviel hier wel prima eigenlijk, ik gaf Jamie en Teun die voor kleine hondjes, maar voor Kiwi vond ik ze te klein.
Dog chow zijn mega brokken (tenminste degene die ik kocht) en Kiwi had daar écht heel veel ontlasting op. Die zak staat nu ongebruikt in de kelder.
Taste of the wild heb ik een hele tijd gegeven, wel prima, niet geweldig, best veel ontlasting ook.
Nu geef ik sinds een paar weken dog lovers gold, the original formula. Bevalt wel oké, heb alleen het idee dat Teun het niet echt heel erg lekker vindt.
Drinken doen ze hier trouwens helemaal niet veel. Alleen als ze een botje gehad hebben.
Hoe is het met ontlasting op de DLG? Hier hebben de ukken vrij veel ontlasting op KVV, ook een van de redenen dat ik toch over wil stappen op voornamelijk brok.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Mit schreef:
Sanner schreef:Ik heb al zo veel merken geprobeerd. Jamie doet het in principe overal goed op. Kiwi ook wel maar van de ene brok heeft ze wel veel meer ontlasting dan van de ander. Teun heeft tot nu toe overal regelmatig dunne ontlasting op.
Hoe is het met ontlasting op de DLG? Hier hebben de ukken vrij veel ontlasting op KVV, ook een van de redenen dat ik toch over wil stappen op voornamelijk brok.
Goed! Kiwi heeft echt veel minder en betere ontlasting op dlg dan op totw en al helemaal dan op dog chow. Bij Jamie is het ook prima! Teun is erg wisselend, maar tot nu toe met alle merken.
Ik wil eigenlijk de graanvrije variant van dlg proberen, maar die is ook gelijk een stuk duurder.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Mit schreef:
Ik combineer en sinds ik dit doe heeft dol perfecte ontlasting.Ik geef de dlg visbrok die beval mij beter dan de original.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Bedankt voor alle adviezen! Ik heb de knoop maar doorgehakt voor ik eindeloos zit te loeren en een zak DLG original besteld.
Uiteindelijk is het toch pas duidelijk of het een goede brok is voor de dames als ze het krijgen, dus ik ga het een maand proberen en bekijk dan weer verder!
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Mocht de original niet bevallen, streep DLG niet direct geheel af. De passion is beduidend anders qua ingrediënten.
Mit
Zeer actief

Domor schreef:Mocht de original niet bevallen, streep DLG niet direct geheel af. De passion is beduidend anders qua ingrediënten.
Onthoud ik zeker, hoewel ik vermoedelijk dan ook eerst een zak Taste of the Wild zal proberen. Er is in elk geval voldoende keus :LOL:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik voer 2 x per dag Fokker. Ochtende brok en avond diner, ze vinden het heerlijk. Ze poepen 2x per dag.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ik voer naast KVV al jaren DLG en het bevalt nog steeds prima!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Mit
Zeer actief

Gister kwam de zak al binnen, het ging er goed in bij de dames. Ze hebben wel wat gedronken erna maar zeker niet idioot veel.
Dus vooralsnog ben ik tevreden. Nu eens even een maandje proberen.
Nogmaals bedankt voor alle tips!
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

ZaZa doet het heel goed op Caro Croc.
Cavom heeft ze ook een keer gehad, maar daar ging ze juist veel van drinken en kreeg ze ook hele vieze tanden.
Sanner
Zeer actief

En hoe bevalt het?

Ik moet weer een nieuwe zak bestellen. Twijfel of ik nu voor de passion variant ga. Maar weet iemand of de grootte van de brok hetzelfde is als van de original?
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Ik voer de DLG passion met vis. Bevalt erg goed!

De brokjes van beide Passion varianten zijn wat kleiner als van de original.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”