Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gillende poedels???
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gillende poedels???
Vanmorgen lekker met Bas naar de polder. Loopt er een dame met twee poedels. Sluipend kwamen ze aanlopen. Ik denk nog, lijn ze effe aan. Nee, dat deed ze niet. Zoefff het gedoe kon beginnen. Kei en keihard beginnen ze te gillen tegen Bas. Die gromde en beet ze weg. Ze waren opdringerige hondjes en bleven gillend om ons heen rennen en aan Bas snuffelen. Geen enkele reactie op mijn wegwezen. Dat gillend gedrag deed mijn oren piepen. Bas was niet echt bang dus ik denk dat ze geen kwaad in de zin hadden. Nooit eerder honden gezien die je hondje komen opzoeken. Besluipen en overheersend gedrag tonen maar ondertussen krijsen als speenvarkens. Wat is dat? Poedelgedrag? Herkent iemand dit?
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Gillende poedels???
Hier lopen 2 dwergjes die ook gillend en keffend om Noah heen dansen
Zie het trouwens nooit met grote poedels, alleen de dwergen.
Zie het trouwens nooit met grote poedels, alleen de dwergen.
-
laeken
- Zeer actief
Waren ook dwergen in mijn geval. Ik wilde Bas bijna optillen want ze stoven 100 meter over de weg in een rechte lijn op ons af. Gillen dat je oren er pijn van deden. Omdat Bas niet hysterisch werd heb ik het er op gewaagd. Ze deden niks maar Bas vond ze wel stom omdat ze super opdringerig waren en dus non stop gilde...
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah negeert het geheel, die kijkt niet op of om. Soms doe ik wel eens de bal richting zulke honden gooien, dan rennen ze heeeeel snel weer terug naar de baas als ze zien dat Noah erop af rent 
-
Sterre
Irritant zeg. Hoe reageerde de dame eigenlijk op het gekrijs van haar poedels?
-
lets have fun
Hier zijn het jack hussels die krijsend rondjes om ons heen rennen. Kende vroeger een dwergkeesje die ook zo gillend om andere hondjes heen dansde. Misschien is het iets van kleine hondjes?
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Ja hoor. Een poedel die heel zelfverzekerd op onze Bo afkwam en aan hem begon te ruiken. Toen Bo zijn kop liet zakken om ook eens een snuifje te nemen begon het beest te krijsen als een gek. Mevrouw van de poedel hysterisch want Bo ging haar poedel bijten. Boze redder kwam aangesneld (zonder wit paard) om de poedel te ontzetten en riep dat wij een valse hond hadden. Bo liep aangelijnd, midden in winkelstraat, poedel aan een lange flex. Ik denk dat zowel Bo als wij zeker een kwartier met ons bek hebben opgestaan van "wat was dat ???".
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Van de zomer was ik met pup Mojo op een hondenstrandje, waar alles heel gemoedelijk met elkaar of gewoon zelf aan het kuieren en spelen was. Kwam er een dame met een dwergpoedel het veld van het hondenstrand op, en die poedel begon gelijk als een speenvarken te gillen en krijsen. Daarop sloeg de vlam in de pan bij 2 bull-achtige honden en toen het poedeltje van zich af begon te happen (en 1 van de bullen een gaatje bezorgde) werd het door die bull gegrepen. Was heel akelig allemaal, politie erbij en poedeltje voor behandeling van de verwondingen naar de dierenarts. Weet niet hoe het met het poedeltje afgelopen is.
-
laeken
- Zeer actief
Deze poedels krijsten echt non stop alsof Bas ze wat aan deed maar tijdens het op haar af rennen deden ze dat al. Ik schrok en vroeg me af of dat agressie was. Maar dat waren ze niet. Wel echt opdringerig. Zo erg dat Bas ggrommend ging happen. Daar reageerde ze weer totaal niet op. Gewoon gillend aan haar ruiken en keihard rondjes om ons heen rennen.
De dame reageerde super irritant. Toen ze ze aangelijnd had zei ik, nou bedankt hè! Zegt ze, kom maar jongens, het hondje is bang!?!?! Ik wilde nog wat zeggen maar dacht, laat gaan laat gaan. Zinloos. Ze liep al op 100 meter tegen die poedels te krijsen dat ze niet op ons af mochten stormen en ik zag gewoon dat ze dat wel gingen doen. Aanlijnen ho maar. Het hele gebeuren duurde dus net zo lang als dat mevrouw er over deed om ons te passeren. Super irritant en ik hoop dat ze dit niet bij de verkeerde hond doen.
Het geluid was een gekrijs door merg en been terwijl die hondjes opdringerige dominante hondjes waren en er niks gebeurde. Bas was niet bang en dus had ik later wel door dat ze niet agressief zouden worden.
Wat een verhaal Suzanne. Als dit typisch dwergpoedel gedrag is lopen ze inderdaad wel gevaar hierdoor. Hysterisch gewoon.
De dame reageerde super irritant. Toen ze ze aangelijnd had zei ik, nou bedankt hè! Zegt ze, kom maar jongens, het hondje is bang!?!?! Ik wilde nog wat zeggen maar dacht, laat gaan laat gaan. Zinloos. Ze liep al op 100 meter tegen die poedels te krijsen dat ze niet op ons af mochten stormen en ik zag gewoon dat ze dat wel gingen doen. Aanlijnen ho maar. Het hele gebeuren duurde dus net zo lang als dat mevrouw er over deed om ons te passeren. Super irritant en ik hoop dat ze dit niet bij de verkeerde hond doen.
Het geluid was een gekrijs door merg en been terwijl die hondjes opdringerige dominante hondjes waren en er niks gebeurde. Bas was niet bang en dus had ik later wel door dat ze niet agressief zouden worden.
Wat een verhaal Suzanne. Als dit typisch dwergpoedel gedrag is lopen ze inderdaad wel gevaar hierdoor. Hysterisch gewoon.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat was met dat poedeltje op het hondenstrand net zo.laeken schreef:Deze poedels krijsten echt non stop alsof Bas ze wat aan deed maar tijdens het op haar af rennen deden ze dat al.
Geen idee of dit typisch dwergpoedelgedrag is, ik ken er ook een aantal die gewoon heel sociaal en normaal doen gelukkig.laeken schreef:Wat een verhaal Suzanne. Als dit typisch dwergpoedel gedrag is lopen ze inderdaad wel gevaar hierdoor. Hysterisch gewoon.
Maar dit was een rare situatie. Toen ik met Mojo het hondenstrand op liep zag ik de 2 enorme bullen al lopen, en ik twijfelde eerlijk gezegd of ik Mojo wel los zou moeten doen. Maar de bullen waren met een ander kleiner hondje aan het spelen en dat ging zonder enige spanning of agressie. Dus ik heb mijn vooroordelen aan de kant geschoven en heb Mojo losgemaakt. Mojo heeft met die honden ook gewoon heel normaal kennisgemaakt, niks aan het handje. Tot het poedeltje ten tonele verscheen. En toen het bijtincident gebeurd was werd er (in de emotie van de schrik) door de mensen die bij het poedeltje hoorden gelijk geschreeuwd dat die valse kuthonden afgemaakt moesten worden en meer van dat soort teksten. Ik ben samen met een aantal andere hondeneigenaren die precies gezien hadden hoe het gebeurd was gebleven tot de politie kwam, om te laten noteren wat ik gezien had. Heb er nadien niets over in de krant gelezen en de agent die ik sprak leek ook redelijk en objectief, dus ik denk dat het allemaal wel met een sisser afgelopen is.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Is gewoon paniek, angst en hysterie die de kleintjes vaak hebben. Krijg de neiging om zo'n schreeuwbek een flinke rottrap te geven en een reden om te krijssen.
Baasjes doen vaak ook niets, eigenlijk wel zielig om je hond in die fase van paniek te laten hangen. Niet wetende dat je kleine hondje wel heel kwatsbaar is met zijn gegil en gepakt kan worden.
Baasjes doen vaak ook niets, eigenlijk wel zielig om je hond in die fase van paniek te laten hangen. Niet wetende dat je kleine hondje wel heel kwatsbaar is met zijn gegil en gepakt kan worden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
Maar het rare was dat deze hondjes keihard op mij af kwamen rennen. Ze waren heel dominant tegen Bas en roken opdringerig aan haar en sprongen om haar heen. Leek dus helemaal geen paniek voor mij. Want Bas was het hondje met de staart tussen de benen die van zich af snapte om die hondjes te laten dimmen. De poedeltjes hadden de staart recht omhoog en liepen los. Ze kozen er zelf voor mij ons zo lastig te vallen. Bas moest zich echt in alle bochten wringen en die poedels waren overal en nergens en helemaal druk tegen haar aan het doen.bouvierpoedel schreef:Is gewoon paniek, angst en hysterie die de kleintjes vaak hebben. Krijg de neiging om zo'n schreeuwbek een flinke rottrap te geven en een reden om te krijssen.
Dus ik kon niet echt vinden dat het angst of paniek was. Leek meer extreme opwinding.
Toen ze op mij af kwamen stormen was de baas echt nog heel ver weg. En halverwege het rennen begonnen ze al zo te krijsen.
Volgens mij wilde ze spelen maar dat kon ik er niet echt uit opmaken verder. Omdat Bas ze niet zo leuk vond op deze manier. Die is helemaal niet gediend van zulk opdringerig en wild gedrag maar kan daar ook niks tegen beginnen.
-
laeken
- Zeer actief
Ik kreeg de neiging om Bas op te tillen omdat ik echt geen idee had wat dat te betekenen had. Ze slopen het eerste stuk, daarna schoten ze uit dat sluipen over in een sprint helemaal gefixeerd op Bas en toen ze er bijna waren en nog een meter of 50 moesten sprinten begonnen ze te krijsen. Ik dacht echt, tillen of aankijken....bouvierpoedel schreef:Krijg de neiging om zo'n schreeuwbek een flinke rottrap te geven en een reden om te krijssen.
Een keer was het zelfs zo erg dat ik er echt van schrok. Een ouder echtpaar met een Ridgeback-stafford miks die al niks anders meer deed dan staren naar Bas en sluipen. Een stafford ter grootte van een RR met een ridge op zijn rug. Mooi hoor, maar super eng. Ik kreeg er de rillingen van maar liep ivm de route recht op die mensen af. Ik zag dat de betreffende hond veel te sterk was voor de baas. Misschien wel even zwaar...Dus toen ik op een meter of 25 was vroeg ik, is hij lief? Het antwoord was, hij is onze kleinhond en dat weten we niet precies want hij is van onze zoon....
Stel dat ik gewoon door was gelopen op hoop van zegen. Echt waar, sommige mensen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
laeken
- Zeer actief
OK, dat is waar. Je bedoelt dat ze zich overschreeuwen en omdat ze samen waren gewoon heel zgn dapper gingen doen. Dat kan hoor, dat sluit ik niet uit. Toen ik wegwezen! siste reageerde ze echter ook helemaal niet. Ze leken wel doof en blind haha! Maar ze deden niks, eerlijk is eerlijk, geen onvertogen woord. Zelfs toen Bas flink begon te snappen, want die vond het wel teveel, reageerde die poedels op geen enkele manier agressief. Dat waren ze dus ook absoluut niet. Alleen hysterisch...bouvierpoedel schreef:Angst heel vele vormen.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik ken alleen jack ruzies met dit gedrag, onbereikbaar voor wat dan ook krijsend op je af stormen en om je heen blijven rennen. Doodsangsten sta ik dan uit, want Skadi wil ze opvreten en als die onder mijn appèl uit duikt heb ik natuurlijk de valse kutherder. Want die kleintjes willen alleen maar spelenlaeken schreef:Super irritant en ik hoop dat ze dit niet bij de verkeerde hond doen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
De toypoedel van mijn schoonouders kan ook zo krijsen
Meestal keft hij alleen oorverdovend hard, vooral als hij met Luna wil spelen, maar als Luna terug gaat spelen wil hij wel eens gillen als een speenvarken terwijl Luna hem dan niet eens aanraakt
Volgens mij doet hij het gewoon expres, want zodra hij gilt stopt Luna gelijk met wat ze aan het doen was, je hoort haar nog net niet haar excuses aanbieden en dan springt hij weer tegen haar aan, de pestkop.
Volgens mij doet hij het gewoon expres, want zodra hij gilt stopt Luna gelijk met wat ze aan het doen was, je hoort haar nog net niet haar excuses aanbieden en dan springt hij weer tegen haar aan, de pestkop.

-
hermelien1989
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Gioia kan keihard gillen als het haar niet lukt om haar vriendinnetje (bearded collie) bij te houden met rennen.
Alleen dan mag ze dat, op andere tijden sta ik dat niet toe
Alleen dan mag ze dat, op andere tijden sta ik dat niet toe
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Tja Mika is ook zo'n hysterisch gilwijf
Ik denk dat het bij haar komt uit onzekerheid en opwinding. Ze weet gewoon niet hoe ze normaal moet kennismaken ofzo? Aan de lijn is het gedrag stukken minder dus bij het passeren van andere honden gaat Mika altijd aan de lijn. Agressie is het niet, niet alle honden reageren ook op dat gedrag. Als ze er wel op reageren willen ze Mika graag wegjagen of overheersen.
In de auto gilt ze ook altijd, Gollum gaat dan meestal half op haar zitten
Ik denk dat het bij haar komt uit onzekerheid en opwinding. Ze weet gewoon niet hoe ze normaal moet kennismaken ofzo? Aan de lijn is het gedrag stukken minder dus bij het passeren van andere honden gaat Mika altijd aan de lijn. Agressie is het niet, niet alle honden reageren ook op dat gedrag. Als ze er wel op reageren willen ze Mika graag wegjagen of overheersen.
In de auto gilt ze ook altijd, Gollum gaat dan meestal half op haar zitten
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Het is stom gedrag natuurlijk, die mevrouw had haar hondjes gewoon aan moeten lijnen.
- Miranda
- Erelid
Conclusie: Hein is geen jack ruzie want die heeft een baas die hem verteld dattie zich moet gedragenCleva schreef:Hein doet dat gelukkig niet.Miranda schreef:Ik ken alleen jack ruzies met dit gedrag, onbereikbaar voor wat dan ook krijsend op je af stormen en om je heen blijven rennen. Doodsangsten sta ik dan uit, want Skadi wil ze opvreten en als die onder mijn appèl uit duikt heb ik natuurlijk de valse kutherder. Want die kleintjes willen alleen maar spelenlaeken schreef:Super irritant en ik hoop dat ze dit niet bij de verkeerde hond doen.
Hij patst wel een beetje maar daar blijft het bij. Nooit gedonder, even afkloppen.
Krijsen mag ook gewoon niet. Ik heb een hekel aan hysterie.
Het verbaast mij niet, want ik zie dat dus héél regelmatig. Geen idéé waar dat gedrag vandaan komt. Lijkt te maken te hebben met die forse ego's van ze. De grootste vent van de sportschool in elkaar willen rammen zodat iedereen weet hoe stoer je bent. Zoiets?Gisteren had hij wel ineens een fixatietje met een oudduitse herder. Hij was toen aan de riem langs de weg en de herder 100 meter verderop op de dijk. Ik heb hem een schopje onder zijn holletje gegeven. Ik probeerde te joggen en dat is moeilijk genoeg zonder gekut.
Maar het verbaasde me dus wel dat hij zo gespitst was op die herder die op zijn beurt helemaal geen oog voor hem had
And few will ever climb
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Mijn dwergpoedel gilt alleen op de racebaan en dan mag het
Buiten als ze andere grote honden tegen komt dan wil ze nog weleens irritant blaffen. Dat is pure onzekerheid omdat ze paar x heel vervelend is gepakt door grote honden. Maar ik probeer dat altijd voor te zijn en dan lijn ik ze vast.
Buiten als ze andere grote honden tegen komt dan wil ze nog weleens irritant blaffen. Dat is pure onzekerheid omdat ze paar x heel vervelend is gepakt door grote honden. Maar ik probeer dat altijd voor te zijn en dan lijn ik ze vast.

- Miranda
- Erelid
Dat zal het verschil zijn, Skadi reageert er niet onverschillig opNanna schreef:Ik kom, echt waar, alleen maar zeer redelijke hussels tegenJa, sommigen hebben wel wat een egootje maar dat ketst toch af tegen de muur van onverschilligheid van mijn honden. Dus dat zakt snel genoeg in.
"Oh, als jij ruzie wil, wil ik met graagte helpen, hoor"
Alhoewel ik laatst een husseltje tegenkwam dat hysterisch uit zijn plaat ging (en die woont samen met twee DH's, moet je nagaan) waarop Skadi een blik wierp en daarna hooghartig wegkeek. Nog net niet met de ogen rollend.
Ze wordt volwassen
Niet dat het uitmaakte trouwens. Het ding bleef net zo lang krijsen tot we uit beeld waren.
And few will ever climb
-
lets have fun
Hier loopt een meneer met een wawa die bij de aanblik van een andere hond het al op een hysterisch krijsen zet. En dan inderdaad er opaf rennen ipv ervoor weg lopen. Heb toch het idee dat zoiets een 'kleine hondjes ding' is. Niet het erop af stormen, maar het gillen wat ze erbij doen.
-
hermelien1989
- Actief
Nanna schreef:Ik kom, echt waar, alleen maar zeer redelijke hussels tegenJa, sommigen hebben wel wat een egootje maar dat ketst toch af tegen de muur van onverschilligheid van mijn honden. Dus dat zakt snel genoeg in. Nooit last van.
Schrok me van de week wel de tandjes van een Amerikaanse Cocker die het op een KRIJSEN zetten. Die bleek doodsbang te zijn, en dat terwijl er niet eens wat gebeurde. Heb de mevrouw wel gezegd dat ze daarmee moet oppassen; voor sommige honden is dat een hele duidelijke trigger om aan te vallen.
Dit had ik dus vandaag met gioia. Ik was aan het wandelen in het losloopgebied en toen er een paar herders aankwamen ging gioia uit onzekerheid rondjes rennen. Toen de herders erachteraan gingen rennen en haar gingen blokken ging ze krijssen. Toen zette de herders nog een tandje extra bij
. Vanaf het begin riep ik haar al bij mij, maar ze kon niet bij me komen doordat ze geblockt werd. Toen het krijsen (uit angst denk ik) begon heb ik er een einde aan gemaakt en haar toegeschreewt dat ze op moest houden met krijsen en bij me moest komen. Gelukkig hielp dat.
De eigenaar was blij dat ik zag dat het aan mijn hond lag en dat er niets gebeurt was. De keer erna heb ik gioia maar meteen aangelijnd en haar ristig kennis laten maken. Aan de lijn is er nooit een probleem.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ik vind dat de eigenaar van de herders zijn honden had moeten terug roepen .
ze hebben niet te blokken bij een niet gelijkwaardige hond.
kijk buster kan leuke spelen met een andere herder of de Newfoundlander die we regelmatig tegen komen maar met andere kleinere honden wordt er niet gespeeld en al helemaal niet geblokt waar hij wel een handje van heeft
kijk buster kan leuke spelen met een andere herder of de Newfoundlander die we regelmatig tegen komen maar met andere kleinere honden wordt er niet gespeeld en al helemaal niet geblokt waar hij wel een handje van heeft
Fenneke en Baloe

-
hermelien1989
- Actief
Vind ik ook, maar dat lukte ze niet omdat ze te ver weg waren. En dan is haar bij me roepen en vasthouden de enige optie.
Al het ze in het begin al geen rondjes moeten gaan rennen. Ik vermoed dat de beardie van een kennis haar te vaak omgebeukt heeft en dat ze daarom wat angstig geworden is bij honden die op haar afstormen.
Maarja, in het vervolg maar meteen bij me roepen en haar vasthouden/laten zitten. Ze ia nog jong, dus een puntje om aan te werken.
Al het ze in het begin al geen rondjes moeten gaan rennen. Ik vermoed dat de beardie van een kennis haar te vaak omgebeukt heeft en dat ze daarom wat angstig geworden is bij honden die op haar afstormen.
Maarja, in het vervolg maar meteen bij me roepen en haar vasthouden/laten zitten. Ze ia nog jong, dus een puntje om aan te werken.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat vind ik ook.fenneke schreef:ik vind dat de eigenaar van de herders zijn honden had moeten terug roepen .
Honden hebben een andere (vreemde) hond überhaupt niet te blokken.
Het zou leuk zijn als anderen het wat minder "gewoon" vinden dat hun honden op andere honden afstormen.hermelien1989 schreef:Vind ik ook, maar dat lukte ze niet omdat ze te ver weg waren. En dan is haar bij me roepen en vasthouden de enige optie.
Inderdaad wel een idee om haar meteen bij je te roepen voor dat blokken begint, dan heeft ze tenminste enige veiligheid.
-
Labjesfan
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
De poedels die ik ken zijn exact zo irritant. Yara , mijn 3 jarige lab, is altijd vriendelijk en lief maar als ze die poedels ziet is ze echt niet blij Ze doet niets maar is enorm geïrriteerd