Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat gebruiken om lipplooien schoon te maken?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Wat gebruiken om lipplooien schoon te maken?

Ongelezen bericht door Le Grand »

Bowie heeft eigenlijk altijd vochtige lipplooien. Ook het haar wat daaronder groeit is altijd nat. Nu begint het ook wat te ruiken. Het is wel schoon absoluut geen smetplekken ofzo. Hoe kan ik dat behandelen. Ik heb al wat plukken haar weggeknipt aan de onderkant maar wat kan ik nog meer doen.
Ik weet dat in sommige gevallen wel eens operatief wordt ingegrepen maar dat is niet de bedoeling. Maar ik wil wel graag van de stank af. Het lijkt de ene dag ook wel erger dan de andere, kan dat met eten te maken hebben?

Bedankt alvast
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers
Aantal honden: 2

Re: Wat gebruiken om lipplooien schoon te maken?

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik heb goede ervaringen met deze vochtige doekjes om dit soort smetplekjes schoon te houden en het klimaat op de huid onaantrekkelijk te maken voor gistjes en bacteriën: https://www.dierapotheker.nl/product/37 ... deddefault
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik gebruik bij Gijsje honingzalf ( en evt Betadine scrub ) als ie weer last heeft. Ik hou het dus wel dagelijks in de gaten, zowel kijken als ruiken :mrgreen: zodat ik er direct bij ben als het weer opvlamt. Goed schoon en droog houden en honingzalf. Hoewel Gijsje niet blij is hoor...die vindt het maar stom.
Silla, cairn terrier van mijn ouders nu bijna 6 jaar, heeft het afgelopen december voor het eerst gehad en ik zie nu weer lichte tekenen. Dus gelijk weer met de honingzalf aan de gang .

Oh...en die laatste is ook niet blij als ik er aan zit en uit dat wat vinniger als Gijsje. :hmmm: Maar terecht wel hoor want het schijnt echt heel erg zeer te doen.
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Le Grand »

Bedankt voor de reactie's!

Wat dus belangrijk is is om de boel schoon te houden met iets antibacterieels. Maar wat doet de honingzalf dan? En wordt het geen smeerboel dan, Bowie heeft lange haren, die ik bij die lipplooi al wat wegknip.
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Ik vind honingzalf ideaal als je al smetplekjes of schrale huid hebt, dus als behandeling. Plakt inderdaad wel, maar doet zijn werk goed als het om herstel van de huid gaat.
Die vochtige doekjes zijn juist ideaal om te voorkomen. Als je die regelmatig gebruikt om het schoon te houden heb je de honingzalf niet meer nodig :wink:

Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ze niet voor huidplooien gebruikte, maar voor de oren van Saar. Ook zo'n broeinest. En daar werkte het als een tierelier voor om het schoon te houden. En dat na járenlange strijd tegen de vieze oren. Ik heb echter begrepen dat het ook voor huidplooien prima werkt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils wil nog wel eens last hebben, ik ontsmet met een betadine en water mengel en dan is t weer een tijdje gedaan, Sneeuw heeft ook een bruine natte bek, maar die houdt ik alleen kort, zitten geen plooien in of zo :wink: dus t is alleen t jaar
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Le Grand schreef:Bedankt voor de reactie's!

Wat dus belangrijk is is om de boel schoon te houden met iets antibacterieels. Maar wat doet de honingzalf dan? En wordt het geen smeerboel dan, Bowie heeft lange haren, die ik bij die lipplooi al wat wegknip.
Honingzalf heeft , naast dat het wondgenezend is , ook een antibacteriële werking. :wink:

Silla haar haar heb ik ook wat korter geknipt op het moment onder haar bekkie. Heb nu de dunne Dermiel honingzalf . Die smeert wat makkelijker uit . Maar vaak heb ik ook gewoon Vetramil of zo.

Ik zal eens achter die doekjes aangaan ! Dank voor de tip, Zeeuwse labjes ! :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Listerine .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Sudocreme en schoonmaken met baby billendoekjes op de momenten dat het al wat smet. Om goed te houden, Haren bij de plooi kort houden en na het eten even velletje keukenrol in de plooi om droog te maken.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Listerine heb ik idd ook gehoord tijdens een workshop over de Bouvier trimmen.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”