Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
BTW verplicht bij verkoop van pups
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Is dat bekend bij de fokkers?
Alleen iemand die bij toeval, dus éénmalig, een nest met puppy's heeft en deze verkoopt hoeft geen BTW in rekening te brengen en af te dragen.
Dergelijke incidenten doen zich niet vaak voor omdat al snel sprake is van het verrichten van economische activiteiten nu dit begrip ruim wordt uitgelegd.(Hoge Raad FED 1991, 663)
Voor informatie kan je terecht op http://www.kennelhouders.nl en http://www.hondenmeldpunt.nl
(Deze laatste link geeft overigens bij mij geen toegang tot de website).
Voor vragen en opmerkingen kan je terecht bij info@kennelhouders.nl
Gelezen in het clubblad van de Nederlandse Korthals Griffonclub.
Het staat te lezen in een uitgave van de Vereniging van Beroepsmatige Kennelhouders
Alleen iemand die bij toeval, dus éénmalig, een nest met puppy's heeft en deze verkoopt hoeft geen BTW in rekening te brengen en af te dragen.
Dergelijke incidenten doen zich niet vaak voor omdat al snel sprake is van het verrichten van economische activiteiten nu dit begrip ruim wordt uitgelegd.(Hoge Raad FED 1991, 663)
Voor informatie kan je terecht op http://www.kennelhouders.nl en http://www.hondenmeldpunt.nl
(Deze laatste link geeft overigens bij mij geen toegang tot de website).
Voor vragen en opmerkingen kan je terecht bij info@kennelhouders.nl
Gelezen in het clubblad van de Nederlandse Korthals Griffonclub.
Het staat te lezen in een uitgave van de Vereniging van Beroepsmatige Kennelhouders
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Die kennelhouders van de bovenste link zijn de broodfokkers/puphandelaren als Lako enz dus dat die btw moeten betalen lijkt me logisch. De andere links heb ik nog niet bekeken.
Laatst gewijzigd door marian* op 21 feb 2015 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: BTW verplicht bij verkoop van pups
Het is al weer herroepen. Het schijnt dat het nog steeds om het fokken van rond de 20 pups per jaar gaat.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is al weer herroepen. Het schijnt dat het nog steeds om het fokken van rond de 20 pups per jaar gaat.
- ranetje
- Zeer actief
Geldt dat ook voor de belasting?sirene schreef:Het is al weer herroepen. Het schijnt dat het nog steeds om het fokken van rond de 20 pups per jaar gaat.
Want dat is een andere sector.
-
- Zeer actief
Als je aannemelijk kunt maken dat je de komende jaren minder dan €1.345 aan btw verschuldigd bent, kun je om ontheffing vragen van je plicht om een btw-administratie te voeren.ranetje schreef:Geldt dat ook voor de belasting?sirene schreef:Het is al weer herroepen. Het schijnt dat het nog steeds om het fokken van rond de 20 pups per jaar gaat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ranetje
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:Als je aannemelijk kunt maken dat je de komende jaren minder dan €1.345 aan btw verschuldigd bent, kun je om ontheffing vragen van je plicht om een btw-administratie te voeren.ranetje schreef:Geldt dat ook voor de belasting?sirene schreef:Het is al weer herroepen. Het schijnt dat het nog steeds om het fokken van rond de 20 pups per jaar gaat.

Maar dat moet je dus wel vragen
-
- Zeer actief
Je hoeft niets te vragen als je nog niet BTW plichtig bent.ranetje schreef:Wolfsblut schreef:Als je aannemelijk kunt maken dat je de komende jaren minder dan €1.345 aan btw verschuldigd bent, kun je om ontheffing vragen van je plicht om een btw-administratie te voeren.ranetje schreef:Geldt dat ook voor de belasting?sirene schreef:Het is al weer herroepen. Het schijnt dat het nog steeds om het fokken van rond de 20 pups per jaar gaat.
Want dat is een andere sector.![]()
Maar dat moet je dus wel vragen
1345 : 21 x 100 = € 6. 404,75
Als je onder dit bedrag blijft geef je het verdiende bedrag gewoon als bijverdienste op bij overige inkomen.
Zelfs als je minder verdiend kan een BTW nummer aanvragen toch nog aantrekkelijk zijn. Veel aangeschafte spullen kun je dan als bedrijfskosten opvoeren. Denk aan een bedrijfsauto, pc, telefoonkosten, verwarmingskosten, voer, kosten D.A. en nog veel meer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ranetje
- Zeer actief
Dank voor de uitleg Wolfsblut 

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De bedrijfsmatigheid waarover gesproken wordt is NIET hetzelfde als het begrip ondernemerschap waar in de fiscale wetgeving vanuit wordt gegaan. Fiscale wetgeving is niet gewijzigd. Ergo: viel je voorheen niet onder de definitie van ondernemerschap volgens de Wet op de Omzetbelasting, dan is dat nu nog steeds niet zo.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- ranetje
- Zeer actief
Des te beterMirandaH schreef:De bedrijfsmatigheid waarover gesproken wordt is NIET hetzelfde als het begrip ondernemerschap waar in de fiscale wetgeving vanuit wordt gegaan. Fiscale wetgeving is niet gewijzigd. Ergo: viel je voorheen niet onder de definitie van ondernemerschap volgens de Wet op de Omzetbelasting, dan is dat nu nog steeds niet zo.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Célie schreef:Dan zitten de franse bullenfokkers daar snel aan met hun pupprijzen vanaf 1800 euroWolfsblut schreef:
Je hoeft niets te vragen als je nog niet BTW plichtig bent.
Als je onder dit bedrag blijft geef je het verdiende bedrag gewoon als bijverdienste op bij overige inkomen.
ik zit net te denken. veel succes voor de dure merken zoals de engelse bull etc

Waarom denk je dat ze meestal het geld graag contant willen hebben??????Célie schreef:Dan zitten de franse bullenfokkers daar snel aan met hun pupprijzen vanaf 1800 euroWolfsblut schreef:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Neeltje schreef:Waarom denk je dat ze meestal het geld graag contant willen hebben??????Célie schreef:Dan zitten de franse bullenfokkers daar snel aan met hun pupprijzen vanaf 1800 euroWolfsblut schreef:
ook contant kan je het opgeven aan de belasting hoor

en ook de belasting weet de fokkers wel te vinden en weten de prijzen dus de inkomsten
-
- Zeer actief
Oeps, die Neeltje toch. Je trapt nu wel heel erg heilige huisjes in.Neeltje schreef:Waarom denk je dat ze meestal het geld graag contant willen hebben??????Célie schreef:Dan zitten de franse bullenfokkers daar snel aan met hun pupprijzen vanaf 1800 euroWolfsblut schreef:
Snap dat dan toch. Velen hebben dat extraatje nodig als aanvulling op hun WAO of andere uitkering.
Even testen voor die rare melding
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Zijn heel veel heilige belastingontduikers hoor. Of denk jij dat bijv. mien met haar uitkering haar "inkomsten" over 3 nestjes (per jaar) opgeeft?
Echt niet
heb op fb op die kampsite wel eens op profielen gekeken, als je dan ziet hoeveel nestjes (chihuahua's) er het afgelopen jaar al door diegene verkocht zijn (pure broodfok), zijn die andere echt niet veel anders. Doorgaans hebben ze toch wel een nestje of 3-4 per jaar. 450 per pup nou, tikt toch wel lekker aan hoor
En zo zullen den werkenden (uitzonderingen daargelaten) zich ook maar weinig bij de belasting melden dat ze een "paar" hondjes hebben verkocht.
Wat te denken van de bully "pitbull" fokkers
Die van mijn ex zwager kostte 2500 (gek betaalde het nog ook) omdat dit een ware kampioen zou worden gezien zijn bouw en mijn nichtje heeft voor een broertje uit hetzelfde nest 1500 betaald omdat zijn bouw niet geheel goed was volgens hun
meen dat ie er 10 of 11 had. Nou tel uit je winst. 3 maanden ervoor had ie ook al een nestje met zijn andere teef. Hoeveel pups uit dat nest weet ik niet. Maar al waren het er maar de helft heeft ie al meer verdiend dan menigeen op jaarbasis 
Echt niet

En zo zullen den werkenden (uitzonderingen daargelaten) zich ook maar weinig bij de belasting melden dat ze een "paar" hondjes hebben verkocht.
Célie schreef:Dan zitten de franse bullenfokkers daar snel aan met hun pupprijzen vanaf 1800 euro
Wat te denken van de bully "pitbull" fokkers

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.