Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang "staat" een teef?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Dutch_Dynamite
Actief
Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute
Aantal honden: 1

Re: Hoe lang "staat" een teef?

Ongelezen bericht door Dutch_Dynamite »

Afbeelding

Zie je? Veel haar en als je hem ziet staan/zitten/liggen lijkt hij niet te dun maar als je gaat voelen...
Vind het overigens apart dat je zijn ribben zo goed voelt, maar dat daarentegen zijn borstbeen niet gek ver uitsteekt..
Laatst gewijzigd door Dutch_Dynamite op 02 mar 2015 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoe lang

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hij is ruim anderhalf, dan zal hij nog wel gaan uitzwaren. Wat voor voer geef je? En hoeveel geef je ervan?
Dutch_Dynamite
Actief

Ik voer sochtends een half bakje smuldier per hond ( pens/compleet of kip) en savonds krijgen ze zo'n 250 gr cavom. Shiwa is groter en supermooi in conditie. Hurley is kleiner, krijgt evenveel maar is toch een dunnetje.

Zou het indd zijn leeftijd kunnen zijn? Dat hij nu dus gewoon nog een (te) ranke puber is?
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Als je geen fokplannen hebt zou ik zeker de teef laten helpen.
Dat heeft voor haar gezondheid voordelen waar bij de reu eigenlijk alleen nadelen zijn.
Bovendien loop je het risico dat hij voor bepaalde honden lekker of in elk geval anders gaat ruiken waardoor hij lastig gevallen gaat worden door andere reuen.
Er zijn reuen die vinden dat je op een geholpen reu moet gaan rijden en bijbehorende baasjes die dat wel leuk schijnen te vinden of in elk geval niet de moeite doen om dat tegen te gaan. (de goede daargelaten, uiteraard. Ik kwam met mijn castraat helaas alleen hitsige reuen tegen met irritante baasjes)

Als je reu nu qua gedrag prima is en geen problemen geeft moet je bedenken dat bij het wegvallen van testosteron hij ook heel onzeker kan worden.

Mijn (helaas inmiddels overleden) reu had beide, van een relaxte intacte reu die nooit problemen had of zocht is hij veranderd in een onzekere reu die fel uitviel aan de lijn naar andere reuen en loslopend andere reuen ook niet zo geweldig vond. Teefjes ging gelukkig wel altijd goed maar hij was wel een stuk onzekerder.
Hij had ook rotte heupen waardoor het rijden van de volledige reuen die we helaas regelmatig tegen kwamen een enorme angst-agressie hebben uitgelokt (want dat deed gewoon vreselijk veel pijn). Dat zal bij een normaal gezonde hond vast veel minder zijn. Maar dan nog is het bereden worden niet leuk en kan qua gedrag de nodige gevolgen hebben.

Teefjes kan je niet chemisch laten helpen, dat klopt.
Een reu wel maar daar zijn de ervaringen ook zeer uiteenlopend mee... Heb ik zelf geen ervaring mee.
Door de negatieve ervaringen van anderen en in overleg met de DA leek voor mijn reu het gewoon laten helpen beter. Dat had ik noooooooit moeten doen, als iemand mij toen had gewaarschuwd welk effect dit zou kunnen hebben op mijn lieve jongen dan had ik ook eerst chemisch gedaan en dan was hij zeer waarschijnlijk intact gebleven.. (ervan uitgaande dat het effect dan hetzelfde zou zijn geweest.. maar dat weet ik dus niet want dat hebben we helaas nooit geprobeerd)

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dekrijpheid gemiddeld drie dagen nadat ze voor het eerst gaan staan.
Ik gok dat het einde wel in zicht is. Dat staan zegt niet al te veel trouwens, het gaat erom of ze afsnauwt. Ik heb een teef die de reflex tot het einde heeft maar vanaf dag 16 mept ze wel alle reuen in elkaar.
Dutch_Dynamite schreef:Vind het overigens apart dat je zijn ribben zo goed voelt, maar dat daarentegen zijn borstbeen niet gek ver uitsteekt..
Heeft niets met mager of dik te maken, dat is de bouw.
En hij is jong. Hij moet nog uitzwaren.
Ik zou hem bepaald niet castreren trouwens. Enig idee wat voor dramatische vacht je dan krijgt?
Nog buiten het feit dat het vaak gedoe geeft bij teven die niet van teven houden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik vind trouwens dat je weing voert voor zo'n jonge, wss actieve hond. Mss vettere kvv gaan voeren en meer?
Afbeelding
Dutch_Dynamite
Actief

Suggesties Jeannettebo? Qua merk?
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Jeannettebo schreef:Ik vind trouwens dat je weing voert voor zo'n jonge, wss actieve hond. Mss vettere kvv gaan voeren en meer?
ik dacht dat ook al
mijn groenendaeler (Kita) teef van 1.5 en een kleine 20kg (haalt ze volgens mij geen eens) krijgt evenveel als mijn dogo canario (Jänta) teef van 4.5 en een dikke 45kg
Kita is gewoon veel actiever en nog "in de groei"
hier krijgen ze trouwens geen kvv, maar van alles en nog wat met als basis brok gemengd met brinta pap, sinds ik dat doe, zit er op Kita een klein beetje spek, ik zou haar meer kunnen geven, maar dat eet ze niet op (geen tijd voor :19: )
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Wat weegt je Kees? Ondanks dat ik de teef zo helpen en niet de reu.Kan ik wel uit eigen ervaring zeggen dat kezen over het algemeen in ieder geval de witte niet,een rosse heb ik nog nooit gehad.Geen slechte vachten krijgen van castreren.

Dat hij slank blijft,zie dat vooral als voordeel, want een kees heeft nogal de nijging dik te worden als ze ouder zijn .Vaak zijn het doorgewinterde dieven en veelvraten.

Een iets wat vettere kvv is lotgering.Ik heb dat zelf lang gevoerd en nu voer ik degomeat doordat ik dat makkelijker kan krijgen,maar ik merk dat mijn honden nu met de zelfde hoeveelheid vlees afvallen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Dat is hier vreselijk verschillend, de 1 staat (met andere woorden laat toe) 2 dagen en de ander staat (en ja laat echt toe) 13 dagen en alles daar tussen in
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou inderdaad ook eerst eens meer voeren of een andere kvv (zoals Lotgering, lekker afwisselen met de verschillende smaken!) Voeren doe je tenslotte op het oog, niet star aan de hand van wat de fabrikant op de zak zet.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”