Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fietsbeugel
Moderator: moderatorteam
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
fietsbeugel
Welke fietsbeugel kan ik het beste nemen met een boxer?
Aan de riem kan hij best goed meelopen, ga ik wat rennen dan krijgt ie dr zin in normaal. Ik denk dat als hij het door heeft het wel goed gaat komen. Maar iedereen is er speciaal voor hem denkt ie, dus ik weet niet wat ie doet als er een hond ofzo voorbij komt.
Ik wil een stevige. Ik heb er een bij de zoo plus gezien voor 40 euro. en bij de Dobey is er een van Altranet voor 55 euro.
Iemand een advies?
Groetjes Marieta
Aan de riem kan hij best goed meelopen, ga ik wat rennen dan krijgt ie dr zin in normaal. Ik denk dat als hij het door heeft het wel goed gaat komen. Maar iedereen is er speciaal voor hem denkt ie, dus ik weet niet wat ie doet als er een hond ofzo voorbij komt.
Ik wil een stevige. Ik heb er een bij de zoo plus gezien voor 40 euro. en bij de Dobey is er een van Altranet voor 55 euro.
Iemand een advies?
Groetjes Marieta

Re: fietsbeugel
Ik heb even op mijn fiets gekeken. Maar daar staat alleen op Springer. Ik heb jaren met Sterre (Duitse staande korthaar) gefietst met de Springer. Zij was beresterk en heeft me nog nooit van de fiets getrokken terwijl ze aan de Springer zat. Ik deed het lijntje van de Springer aan haar tuig en een riem aan haar halsband die riem hield ik dan vast. Is niet echt nodig maar dat voelde voor mij prettiger. Het ging echt super en de Springer is ook nog helemaal in tact.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb een walky dog en ben erg tevreden over.
- Marieta
- Zeer actief
Bedankt! De walky dog heb ik meerderen over gelezen dat ie schokt op t moment van trekken.
De Springer kost 70 euro of duurder ondertussen.
De Dogrunner zit op 55 euro, maar daar lees ik nergens persoonlijke reacties over. Alleen op de website dat ze al een 20 jaar bestaan en die dingen meer.
Bedankt vast voor de reacties!
Groetjes Marieta.
De Dogrunner zit op 55 euro, maar daar lees ik nergens persoonlijke reacties over. Alleen op de website dat ze al een 20 jaar bestaan en die dingen meer.
Groetjes Marieta.

Dan zou ik echt voor de Springer gaan. Volgens mij is het een éénmalige aankoop. Ik heb er met Sterre jaren mee gefietst. Ze is nu te oud voor aan de fiets te lopen (14). Maar de Springer is gewoon nog als nieuw en met een volgende hond hoop ik hem weer te kunnen gebruiken. Maar dat ligt aan de hond of die dat dan ook leuk vindt. Ik hoop het van harte want ik vind het zelf echt heerlijk om samen met de hond te fietsen.Marieta schreef:Bedankt! De walky dog heb ik meerderen over gelezen dat ie schokt op t moment van trekken.
Groetjes Marieta.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Springers zijn supergoed. Ze zijn ook wel 2e hands te koop, gewoon even zoeken.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ik heb nog een spiksplinternieuwe springer, zit volgens mij zelf nog in het originele plastic. nog nooit gebruikt. mijn moeder heeft hem ooit eens aangeschaft voor bo maar die durfde het toch niet aan. je mag hem overnemen als je wilt.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Met schokken heb ik geen ervaring maar als je niet regelmatig de bevestiging opnieuw aanspant kan hij gaan meedraaien bij het trekken, dat is inderdaad minder. Ik koos indertijd voor de walkydog omdat je die er zo afhaalt als je hem niet nodig hebt en bij de springer moest je het volledige ding demonteren (kan ondertussen veranderd zijn, dat weet ik niet).Marieta schreef:Bedankt! De walky dog heb ik meerderen over gelezen dat ie schokt op t moment van trekken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, de springer zit met een soort clip. Die haal je los en dan is ie eraf.
Dan zit alleen de klem om de stang er nog, maar daar heb je geen last van.
Dan zit alleen de klem om de stang er nog, maar daar heb je geen last van.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Die jij bedoeld van zooplus, heb ik kort geleden aangeschaft.
Ben er zeer tevreden over! Het is sterk, en mijn duitse herder loopt er goed naast.
Als hij een kat ziet wilt hij er achter aan, maar met dat ding voel je er niks van, ondanks hij behoorlijk wat kracht er op zet.
Het is een veilig en stevig ding. Goed op je fiets te monteren.
En het is me zeker waard! Fiets bijna elke dag met hem!
Ben er zeer tevreden over! Het is sterk, en mijn duitse herder loopt er goed naast.
Als hij een kat ziet wilt hij er achter aan, maar met dat ding voel je er niks van, ondanks hij behoorlijk wat kracht er op zet.
Het is een veilig en stevig ding. Goed op je fiets te monteren.
En het is me zeker waard! Fiets bijna elke dag met hem!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb alweer wat jaartjes een springer. Ook van mp voor 15 euro 2e hands gehaald. Dingen gaan eeuwen mee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marieta
- Zeer actief
Allemaal bedankt voor de antwoorden! Hutsje je hebt een pb;-)
Groetjes Marieta Marieta.
Groetjes Marieta Marieta.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Mijn springer is dit jaar jarig!
Hij wordt 20 jaar.
Ik heb wel vorige maand een paar nieuwe onderdeeltjes gekocht (bevestigingshaakje en veiligheidstukje).
Ik ben er nog steeds heel tevreden over.

Hij wordt 20 jaar.

groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- Dutch_Dynamite
- Actief
- Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute
Jarig is elk jaar toch? :proksefloks schreef:Mijn springer is dit jaar jarig!![]()
Hij wordt 20 jaar.Ik heb wel vorige maand een paar nieuwe onderdeeltjes gekocht (bevestigingshaakje en veiligheidstukje).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Dutch_Dynamite schreef:Jarig is elk jaar toch? :proksefloks schreef:Mijn springer is dit jaar jarig!![]()
Hij wordt 20 jaar.Ik heb wel vorige maand een paar nieuwe onderdeeltjes gekocht (bevestigingshaakje en veiligheidstukje).
Heeft een kroonjaar bedoelde ik.

groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
-
- Actief
Ik heb ook een springer, is even een investering maar mijn hond wil nog wel eens de andere kant op als we een hond tegenkomen en dan wil ik 0,0 risico dat ze losschiet omdat we ook langs de weg fietsen. Springer aan de tuig vast en halsband met extra riem die ik vasthoudt ook.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
volgens mij heb ik ook een springer. net als malinois voor 15 euro van MP.
werkt super. ik heb sam aan een tuig aan de springer hangen en heb altijd nog een lijn aan een halsband vast in mijn hand
werkt super. ik heb sam aan een tuig aan de springer hangen en heb altijd nog een lijn aan een halsband vast in mijn hand

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ook :green:M@scha schreef:volgens mij heb ik ook een springer. net als malinois voor 15 euro van MP.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi