Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Skelet van vastgebonden hond gevonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Skelet van vastgebonden hond gevonden

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik las het vanochtend ook, afschuwelijk! Kreeg koude rillingen bij het idee.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hoe kun je in godsnaam.... :jank:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gatver.... :cry: :cry:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Waarom nou toch? Bibd hem dan desnoods bij het asiel aan het hek..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Walgelijk!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Een jaar oud.. En dan aan een boom binden op een plek waar niemand komt. Gadverdamme, echt!
En dan ook nog een cockertje :jank:

Hoe lang heeft dat beest geleden, in de kou terwijl het geen eten en drinken kreeg. :jank:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

:jank: gatver. Ik snap daar echt geen zak van, hoe kun je! :boos:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Daar ben ik zondag nog geweest, Voskuilerdijk, daar zit een PHV.
Verder alleen maar weiland, wat boerderijtjes en idd de A50 en de A28.

Voskuilersteeg is maar een kleine straat en niet echt dichtbij de A50, zit nog een heel bos tussen en meerdere straten.

Maar goed, het is wel echt afgelegen daar, waarom bind je hem dan niet bij de PHV vereniging aan het hek, of idd een asiel....
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Tara schreef:
Feather__ schreef:Een jaar oud.. En dan aan een boom binden op een plek waar niemand komt. Gadverdamme, echt!
Want als het een teckeltje of een bouvier was geweest, dan was het minder erg?
Nee maar aangezien hier een cocker loopt spreekt me dat iets meer aan dan een teckel of bouvier. Al zou dat net zo vreselijk zijn. Alleen dan zie ik niet mijn eigen hond voor me ogen en als ik cocker lees wel ;)
Afbeelding
Marion.

Tara schreef:
Feather__ schreef:Een jaar oud.. En dan aan een boom binden op een plek waar niemand komt. Gadverdamme, echt!
Want als het een teckeltje of een bouvier was geweest, dan was het minder erg?
Ik begrijp gewoon helemaal niets van mensen die dit soort dingen kunnen. Hoe kún je je maatje waar je alleen maar onvoorwaardelijke liefde van krijgt, aan een paal vastbinden???? Ik snap er niets van, en ik wil er ook niets van snappen.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik hoop dat ze er nachtmerries van hebben maar vrees van niet. Soms wil ik, zeker in vakantietijd, een advertentie plaatsen dat ze hun honden maar bij mij aan hek in de voortuin binden. Wat ik er dan mee moet weet ik ook niet maar alles beter dan aan een boom.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Tiny schreef:Ik hoop dat ze er nachtmerries van hebben maar vrees van niet. Soms wil ik, zeker in vakantietijd, een advertentie plaatsen dat ze hun honden maar bij mij aan hek in de voortuin binden. Wat ik er dan mee moet weet ik ook niet maar alles beter dan aan een boom.
Dat zou toch geen gek idee zijn. Dat je via marktplaats of zo adverts plaatst dat mensen, als ze hun hond kwijt willen gewoon voor je deur zetten in een kenneltje of aan hun riem aan de voordeur/regenpijp. Hier hebben ze vorig jaar een hond gevonden (jack russelj ofzo), had toch makkelijk voorkomen kunnen worden.
Marion.

Ria8653 schreef:
Tiny schreef:Ik hoop dat ze er nachtmerries van hebben maar vrees van niet. Soms wil ik, zeker in vakantietijd, een advertentie plaatsen dat ze hun honden maar bij mij aan hek in de voortuin binden. Wat ik er dan mee moet weet ik ook niet maar alles beter dan aan een boom.
Dat zou toch geen gek idee zijn. Dat je via marktplaats of zo adverts plaatst dat mensen, als ze hun hond kwijt willen gewoon voor je deur zetten in een kenneltje of aan hun riem aan de voordeur/regenpijp. Hier hebben ze vorig jaar een hond gevonden (jack russelj ofzo), had toch makkelijk voorkomen kunnen worden.
Daar zijn toch asiels voor? Ik zou dàt zelfs niet kunnen, mijn zielsmaatje daar afgeven, maar aan een boom binden zonder water en voer... dan ben je toch gewoon een bruut? Dag fikkie, ik hoop het beste voor je!
Tiny
Zeer actief

Ria8653 schreef:
Op zich is het geen gek idee maar ik kan het ook niet vormgeven. Wat als ik om zes uur moet beginnen en er staan drie honden in mijn tuin? Ik kan én die honden niet laten staan maar ook mijn werkgever niet. Die zou er voor een keer wel begrip voor hebben maar een tweede of derde keer kan ik toch echt onbetaald verlof nemen.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Marion. schreef:
Ria8653 schreef:
Daar zijn toch asiels voor? Ik zou dàt zelfs niet kunnen, mijn zielsmaatje daar afgeven, maar aan een boom binden zonder water en voer... dan ben je toch gewoon een bruut? Dag fikkie, ik hoop het beste voor je!
Ik word al misselijk bij het idee alleen al :cry:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Marion.

Tiny schreef:
Ria8653 schreef:
Op zich is het geen gek idee maar ik kan het ook niet vormgeven. Wat als ik om zes uur moet beginnen en er staan drie honden in mijn tuin? Ik kan én die honden niet laten staan maar ook mijn werkgever niet. Die zou er voor een keer wel begrip voor hebben maar een tweede of derde keer kan ik toch echt onbetaald verlof nemen.
Nee, natuurlijk kan dat niet. En àls je al een begripvolle werkgever hebt, dan heb je ook nog een onbemand huis (met andere honden) waar geen toezicht op hebt. Dat kan gewoon niet.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

vreselijk! :cry:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Marion.

Cleva schreef:Maar goed, het is echt geen punt om je hond weg te geven. Dat is een peulenschil.
Een gewone hond ben je in 5 minuten kwijt, een hond met probleemgedrag in 3 uur.
Vraag voor mij blijft, hoe je dit kunt. Ik kan mijn hond al niet weg geven voor een logeerpartijtje, maar goed ik ben ook niet normaal.

Maar je hond vastbinden aan een hek. En dan gewoon dag zeggen, en "het ga je goed?" Laat staan hoe ik me 4 weken later zou voelen als er een skelet van een hond is gevonden, vastgebonden aan dat hek waar ik mijn rode Cocker heb achtergelaten.... Ik zou van minder gek worden.
Marion.

Cleva schreef:Ja.
Jij wel.
Ik ook.
Sommige vuistdikke "complexe zorg"dossiers niet.

Niet iedereen is van Lotje ongetikt en zéker hondentypes niet.
Dossiers kunnen me weinig schelen, maar types die dit soort dingen "kunnen" horen geen honden te kunnen hebben. En ook geen kinderen.
Marion.

Cleva schreef:Dat ben ik met je eens.
En wat kunnen we daaraan doen?
Pino2012
Actief

Ongelezen bericht door Pino2012 »

Ik hoop dan altijd maar dat diep van binnen dit altijd aan ze zal blijven knagen.
Je hebt een hond op je geweten.
Marion.

Pino2012 schreef:Ik hoop dan altijd maar dat diep van binnen dit altijd aan ze zal blijven knagen.
Je hebt een hond op je geweten.
Geloof er niets van. Dit kon je weten toen je je hond aan dat hek bond. Maar je denkwijdte reikte niet zo ver, en dus blijft dit niet knagen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marion. schreef: Ik begrijp gewoon helemaal niets van mensen die dit soort dingen kunnen. Hoe kún je je maatje waar je alleen maar onvoorwaardelijke liefde van krijgt, aan een paal vastbinden???? Ik snap er niets van, en ik wil er ook niets van snappen.
nou, al die dingen die je opnoemt was het hondje kennelijk niet voor dit baasje :jank: . wat ontzettend triest. een een jarig hondje ben je zo kwijt op mp oid.

en wat triest dat het hondje de lijn niet doorgebeten heeft.
Afbeelding
Marion.

Cleva schreef:
Pino2012 schreef:Ik hoop dan altijd maar dat diep van binnen dit altijd aan ze zal blijven knagen.
Vergeet het maar. Iemand met een werkend geweten doet dit niet dus iemand die het wel doet heeft er dientengevolge ook geen last van.
Weet jij daar iets van? Hoe "dit soort mensen" toch maar gewoon aan honden en kinderen mag beginnen? Ik vind het ook heel erg onetisch om er iets van te vinden hoor, maar ik vind er wel iets van.
Tiny
Zeer actief

Marion. schreef:
Cleva schreef:
Vergeet het maar. Iemand met een werkend geweten doet dit niet dus iemand die het wel doet heeft er dientengevolge ook geen last van.
Weet jij daar iets van? Hoe "dit soort mensen" toch maar gewoon aan honden en kinderen mag beginnen? Ik vind het ook heel erg onetisch om er iets van te vinden hoor, maar ik vind er wel iets van.
Is het wel mogen, volgens mij is er geen wet die toestemming moet geven om zwanger te worden of iemand te maken. Niet dat ik het bij sommige een strak plan vind of vond maar het kan zomaar binnen 5 minuten gebeurd zijn. En dat geldt voor aanschaf van dieren net zo, iemand heeft een nestje en hopla je gaat naar huis met hond.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat verschrikkelijk! Daar kan je toch met je verstand niet bij...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mensen blijven mensen en ga er maar vanuit dat dit ook bij mensen hoord. Boeren die altijd goed voor hun vee zorgden lieten ook hun vee creperen en doodhongeren op een gegeven moment . Ouders die kinderen meenemen in hun zelfmoord of hun partner maar hun gang laten of zelf meehelpen om je 12 jarige dochter in coma te slaan wat laatst gebeurde.
Als het erop aan komt schijn je niet zo heel veel invloed te hebben op je eigen brein gezien de steeds grotere groep mensen die opgenomen worden .
Als mensen al geen invloed en grip hebben op hun eigen brein hoe wil je zoiets voorkomen.? Gaat niet lukken.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Sommige mensen zijn het dood schoppen niet waard.

Het kan best zijn dat dit niet eens een geval van "ik moet dringend van een hond af" is. Het kan allemaal nog veel erger qua "motivatie".
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”