Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onzindelijkheid, nav Bas poept op kleed

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Onzindelijkheid, nav Bas poept op kleed

Ongelezen bericht door ranetje »

LongFields schreef:
ranetje schreef: Dat kan je zo noemen, in wezen is het een grens stellen aan wat is toegestaan.
Je kunt ook zeggen dat je haar vertelt dat het niet de bedoeling is om dat zachte ding wat opeens in huis op de grond ligt als toilet te gebruiken.
Zoals je een pupje zindelijkheid leert
.

Als je dat ook grenzen stellen noemt hoort het er bij :wink:
Het ligt vast aan mij maar ik zie eerlijk geen verschil tussen mijn zin en de van jou waarin je schrijft dat het in wezen een grens stellen is aan wat is toegestaan. Ik beweer toch niets anders? Begrijp daarom je post niet erg geloof ik.
Ik maak een onderscheid tussen leren dat binnen plassen en poepen (in dit geval op het kleed) niet de bedoeling is en het "grenzen stellen" bij de opvoeding van een hond.

Als dat voor jou het zelfde is, heet het wel grenzen stellen.
Voor mij is er een verschil en zou ik het liever niet "grenzen stellen" noemen :wink:
Want dat zou inhouden dat de hond grenzen aan het verleggen is.
En dat is volgens laeken niet zo.
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 jan 2015 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

ranetje schreef:
LongFields schreef:
ranetje schreef: Dat kan je zo noemen, in wezen is het een grens stellen aan wat is toegestaan.
Je kunt ook zeggen dat je haar vertelt dat het niet de bedoeling is om dat zachte ding wat opeens in huis op de grond ligt als toilet te gebruiken.
Zoals je een pupje zindelijkheid leert
.

Als je dat ook grenzen stellen noemt hoort het er bij :wink:
Het ligt vast aan mij maar ik zie eerlijk geen verschil tussen mijn zin en de van jou waarin je schrijft dat het in wezen een grens stellen is aan wat is toegestaan. Ik beweer toch niets anders? Begrijp daarom je post niet erg geloof ik.
Ik maak een onderscheid tussen leren dat binnen plassen en poepen (in dit geval op het kleed) niet de bedoeling is en het "grenzen stellen" bij de opvoeding van een hond.

Als dat voor jou het zelfde is, heet het wel grenzen stellen.
Voor mij is er een verschil en zou ik het liever niet "grenzen stellen" noemen :wink:
Wat dat zou inhouden dat de hond grenzen aan het verleggen is.
En dat is volgens laeken niet zo.
:ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Onderschat je haar misschien niet een beetje? :mrgreen:
Apple zou je ook kunnen zien als een onderdanig hondje, maar ondertussen...
Opzich hoeft het plassen niet direct een daad van dominantie te zijn, het kan ook gewoon lekker zijn voor haar, maar of het dan per se iets uit het verleden moet zijn, muah.
Het is misschien gewoon niet helemaal duidelijk, dat kan.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 19 jan 2015 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Laeken, ik kan me vaag herinneren toen je Bas net had dat er iets was dat ze niet wilde plassen als je naar vreemd gebied ging? Soms wel een hele dag niet plassen. Ik heb geen flauw idee of dat hier iets mee te maken heeft, maar misschien dat je zelf dan ineens een link naar de oorzaak legt of zo. Ik vind het fijn dat je zo lief voor Bas bent en eerst wil uitzoeken waar het gedrag vandaan komt en haar niet zomaar streng aanpakt.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Filmpje! :cheer:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Sterre schreef:Laeken, ik kan me vaag herinneren toen je Bas net had dat er iets was dat ze niet wilde plassen als je naar vreemd gebied ging? Soms wel een hele dag niet plassen. Ik heb geen flauw idee of dat hier iets mee te maken heeft, maar misschien dat je zelf dan ineens een link naar de oorzaak legt of zo. Ik vind het fijn dat je zo lief voor Bas bent en eerst wil uitzoeken waar het gedrag vandaan komt en haar niet zomaar streng aanpakt.
Klopt inderdaad. De eerste 2 dagen durfde ze alleen in huis te plassen en weken daarna alleen in onze eigen achtertuin. Je kon 5 uren lopen. Je kon daarna naar een restaurant gaan, dan weer lopen maar niks.... Eenmaal thuis rende ze dan de tuin in om een grote plas te doen. Dat is pas na heel lang over gegaan. Zelfs toen we 8 maanden nadat ze kwam naar Terschelling gingen heeft ze de hele dag en avond haar plas opgehouden. Zelfs tot diep in de nacht niks terwijl we smorgens vertrokken waren....

Net plaste ze weer op het kleed. Ben vanmiddag nog uitgebreid in het bos geweest met Martijn en Hein. Denk wel 2,5 uur. Toen is ze om 1800 uur nog in de tuin geweest en om half acht plaste ze weer op het kleed. Ik snap er niks van. Bas heeft nu je dit aanhaalt inderdaad al heel veel plasissues gehad. Inmiddels plast ze wel met wandelen en ook op vreemde plaatsen. Dan wel vooral op commando.

Vreemd... :hmmm:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:Bas heeft een hele knappe kunst geleerd.
Marc, doe een filmpje!
Ik zal morgen een filmpje maken. Ze kan nu wel een echt hondendingetje :engel:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Vlo komt hier vandaan en pleste in het begin overal in de kamer.Die moest zindelijk gemaakt worden en dat is in zoverre gelukt dat als je thuis ben is er niks aan de hand, maar als hij alleen is dan plast hij in huis.
Ik denk zelf een vorm van verlatingsangst.
Ik zou het juist niet te groot maken gewoon wel laten zien dat het niet de bedoeling is maar verder er geen aandacht aan besteden.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... L334Gt5mSM" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik denk dat het ontzettend verschilt per hond.
Als ik jouw verhaal zo lees over Bas denk ik hetzelfde als jij. Ze denkt dat het gewoon zo hoort.
Niets dominantie ofzo bij haar.

Bijvoorbeeld bij Indy. Zij is geboren toen er een meter sneeuw lag. En dat in combinatie met zindelijk worden. Sneeuw = plassen. Zou er sneeuw in huis liggen bv zou ze daarin plassen vermoed ik. Bas heeft waarschijnlijk die link met een kleed.

Dat Indy op de bank piste toen logeerhond daar gelegen had... tja, dat schaar ik natuurlijk wél onder dominantie, markeergedoe etc.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Pepie schreef:Vlo komt hier vandaan en pleste in het begin overal in de kamer.Die moest zindelijk gemaakt worden en dat is in zoverre gelukt dat als je thuis ben is er niks aan de hand, maar als hij alleen is dan plast hij in huis.
Ik zou het juist niet te groot maken gewoon wel laten zien dat het niet de bedoeling is maar verder er geen aandacht aan besteden.
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... L334Gt5mSM" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat erg die foto met de teckeltjes.
Pepie
Zeer actief

Sterre schreef:
Pepie schreef:Vlo komt hier vandaan en pleste in het begin overal in de kamer.Die moest zindelijk gemaakt worden en dat is in zoverre gelukt dat als je thuis ben is er niks aan de hand, maar als hij alleen is dan plast hij in huis.
Wat erg die foto met de teckeltjes.
Die hebben dacht ik allemaal een mandje.Tineke en Alma hebben er ook nog een paar geplaatst.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

laeken schreef:Even hoor, buiten plast ze ook waar ik bij sta. Net als op het kleed. Waarom heeft op het kleed plassen waar je bij staat met grenzen te maken? Juist dat geeft toch aan dat ze geen benul heeft? Ze is zich echt van geen kwaad bewust als ze op het kleed plast. DENK IK...
Hoe je het nu uitlegt geef ik je gelijk en in baasje pesten heb ik nooit zo geloofd
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Goed geschreven Cleva! :ok:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Onze Chihuahua's plassen op kleden. Ik moet ze bij familie dus echt in de gaten houden, ze vinden het gewoon fijn plassen denk ik.
Ze zijn ook hele pozen druk met 'grazen' in het kleed. En vroeg of laat willen ze hurken.
Geen idee waarom, maar blijkbaar is het heel fijn. Ik zoek er eigenlijk niet meer achter dan dat.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Isa ziet een vloerkleed volgens mij gewoon aan voor een soort grasmat :schrik:
Ik moet Isa ook extra goed in de gaten houden met kleden.
Sammy heeft er een handje van om op de deurmat bij de achterdeur te plassen. (Heb 'm heel lang omgedraaid gehad, dus met het rubber naar boven, en toen deed 'ie het niet meer) Heb nog niet kunnen ontdekken of hij het nu nog doet.
laeken
Zeer actief

Bas plast en poept in elk geval niet meer op het kleed. :E: :cheer: Ze heeft al een aantal weken niks meer binnen gedaan. Elke morgen zijn we heel vroeg even naar beneden gegaan en haar snel naar buiten gaan laten. Ook in de avond gewoon elke 2 uur even naar buiten en daar weer als een pup prijzen. Dat lijkt geholpen te hebben. Dus wie weet was het tijdelijk. Ik hoop het :wink: Uiteraard ook berispt als ze het wel deed. En dat leek ook te helpen. Als ze nu snuffelt aan het kleed gaat ze al naar buiten. De neiging zit er wel nog gewoon in uiteraard :tongue:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Heel fijn. Maar een berber komt er toch maar niet. In elk geval voorlopig niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nee, geen koeienhuid. Ik wil wat lichters. Een koeienhuid is me te heftig.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

laeken schreef:Bas plast en poept in elk geval niet meer op het kleed. :E: :cheer: Ze heeft al een aantal weken niks meer binnen gedaan. Elke morgen zijn we heel vroeg even naar beneden gegaan en haar snel naar buiten gaan laten. Ook in de avond gewoon elke 2 uur even naar buiten en daar weer als een pup prijzen. Dat lijkt geholpen te hebben. Dus wie weet was het tijdelijk. Ik hoop het :wink: Uiteraard ook berispt als ze het wel deed. En dat leek ook te helpen. Als ze nu snuffelt aan het kleed gaat ze al naar buiten. De neiging zit er wel nog gewoon in uiteraard :tongue:
Misschien wist ze geeneens dat ze iets fout deed en is het nu wel duidelijk.Vlo heeft ooit in bed gepoept rende naar een hoekje en kwam vrolijk terug om weer te slapen :LOL:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Cleva schreef:
Misschien wist ze geeneens dat ze iets fout deed
Honden weten nooit dat ze iets fout doen. Als ze het fout vinden doen ze het niet.
Dat tegengesteld aan het ideaal handelen is echt aan mensen en mensapen voorbehouden.
Verkeerde woordkeuze dan..misschien wist ze niet dat het niet mocht.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Volgens mij begrijp je best wat ik bedoel Cleva.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Cleva schreef:
Pepie schreef:Volgens mij begrijp je best wat ik bedoel Cleva.
Ik begrijp prima wat je bedoelt. En ik ben het er niet mee eens.
Oh dat mag :F:
Vlo heeft zeven jaar in een hok gezeten in zijn eigen urine en stront.Die heeft niet geleerd waar dit wel mag dus toen hij hier binnenkwam ging hij er gewoon verder mee.In mijn ogen logisch want hem was niet geleerd waar het wel mag.
Die heb ik zindelijk gemaakt alsof hij een pup was en hij had dit rap door :cheer:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Pepie schreef:
Cleva schreef:
Pepie schreef:Volgens mij begrijp je best wat ik bedoel Cleva.
Ik begrijp prima wat je bedoelt. En ik ben het er niet mee eens.
Oh dat mag :F:
Vlo heeft zeven jaar in een hok gezeten in zijn eigen urine en stront.Die heeft niet geleerd waar dit wel mag dus toen hij hier binnenkwam ging hij er gewoon verder mee.In mijn ogen logisch want hem was niet geleerd waar het wel mag.
Die heb ik zindelijk gemaakt alsof hij een pup was en hij had dit rap door :cheer:

Ik denk dat Bas eerst in een huis ofzo is opgegroeid maar dat ze daarna in het asiel die gekke kledenplasserij aangeleerd heeft. Want zodra je een handdoek neer legt denkt ze ook, ah, ik hoef niet meer naar buiten... :oohja: Maar, veel kleine hondjes doen dit ook zonder dat het ze aangeleerd is. Dus ik denk dat het ook wel een kleine hondending is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”