Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak lopen jullie agility wedstrijden?
Moderator: moderatorteam
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
Hoe vaak lopen jullie agility wedstrijden?
Hoe vaak lopen jullie een wedstrijd met jullie hond? En hoeveel tijd vinden jullie dat er minimaal tussen twee wedstrijden in moet zitten? Ik zit voor mijzelf even te kijken welke wedstrijden ik dit seizoen wil gaan lopen, maar sommige vallen vlak na elkaar. Ik weet niet wat verstandig is, het moet voor ons beide wel leuk blijven natuurlijk.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Hoe vaak lopen jullie agility wedstrijden?
Als het seizoen begonnen is, en bij de klasse waar ik loop is dat een competitie waarbij je punten verzamelt en niet zoals in de A alleen 3x foutloos moet lopen waarvan 1x op het vast parcours, dus dan is het om je te kunnen handhaven of te kunnen promoveren wel nodig om zo veel mogelijk wedstrijden te lopen als er voor je klasse zijn.
Ik loop gemiddeld een wedstrijd of 10 van de 12 per seizoen, wat van april t/m oktober loopt voor ons. Soms heb je wekelijks een wedstrijd, meestal zit er toch wel 2 weken of langer tussen.
Dit seizoen heb ik 1x op zowel zaterdag als op zondag een wedstrijd omdat er een Belgenwedstrijd is de dag na een competitiewedstrijd. Dat zal voor Tapas geen probleem zijn.
Vorig jaar heb ik aan een internationale alle rassenwefsyrijd meegedaan die 3 dagen achter elkaar was, en ook dat ging haar prima af.
Bij honden die nog helemaal nieuw zijn in het wedstrijdgebeuren zou ik in eerste instantie niet elk weekend een wedstrijd inplannen, eerst rustig aan wennen aan de hele entourage en alle ervaringen verwerken. Hoewel dat ook per hond verschilt, hoe lang ze nodig hebben om weer te herstellen, zowel mentaal als fysiek.
Mojo gaat al van pup af aan regelmatig mee naar wedstrijden, dus die is al niet meer onder de indruk van alle geluiden en de hectiek van een wedstrijd. Maar toch zal ik met hem als hij klaar is voor de wedstrijden heel rustig aan beginnen.
Ik loop gemiddeld een wedstrijd of 10 van de 12 per seizoen, wat van april t/m oktober loopt voor ons. Soms heb je wekelijks een wedstrijd, meestal zit er toch wel 2 weken of langer tussen.
Dit seizoen heb ik 1x op zowel zaterdag als op zondag een wedstrijd omdat er een Belgenwedstrijd is de dag na een competitiewedstrijd. Dat zal voor Tapas geen probleem zijn.
Vorig jaar heb ik aan een internationale alle rassenwefsyrijd meegedaan die 3 dagen achter elkaar was, en ook dat ging haar prima af.
Bij honden die nog helemaal nieuw zijn in het wedstrijdgebeuren zou ik in eerste instantie niet elk weekend een wedstrijd inplannen, eerst rustig aan wennen aan de hele entourage en alle ervaringen verwerken. Hoewel dat ook per hond verschilt, hoe lang ze nodig hebben om weer te herstellen, zowel mentaal als fysiek.
Mojo gaat al van pup af aan regelmatig mee naar wedstrijden, dus die is al niet meer onder de indruk van alle geluiden en de hectiek van een wedstrijd. Maar toch zal ik met hem als hij klaar is voor de wedstrijden heel rustig aan beginnen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ben begonnen met 3 wedstrijden in 3 maanden. Afgelopen seizoen hebben we ongeveer 2 wedstrijd per maand gelopen. Komend jaar zal ook zoiets worden. Mijn hond komt vanaf pup af aan al op wedstrijden en is dus gewend aan alles.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik probeer 1 wedstrijd per maand te lopen maar in juni komt het zo uit dat ik 2 weken achter elkaar wedstrijd loop (en in mei loop ik ook 2x een wedstrijd).
Verder kijk ik vooral naar hoe Alfy het trekt en pas daar zo nodig mijn planning op aan
Verder kijk ik vooral naar hoe Alfy het trekt en pas daar zo nodig mijn planning op aan
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Denk dat het voor de gemiddelde hond niet zo heel veel uitmaakt.
Die kunnen rustig elk weekend knallen, tenzij je hond inderdaad heel erg onder de indruk is van het hele gebeuren en alles rondom de wedstrijden.
Er zijn ook wel honden die na 1 dag actieve inspanning de volgende dag echt niets meer doen. En honden die onvermoeibaar dagelijks topprestaties neer kunnen zetten.
Zelf loop ik dit jaar in de Debutanten waarbij ik sowieso dit jaar wil promoveren naar de A en als het even kan zou ik het ook leuk vinden om te kijken hoever ik in de competitie kan komen. Ik kijk voor de wedstrijd planning vooral naar mijn agenda en de plannen die de overige gezinsleden hebben of ik kan of niet. En ik ga niet naar de Zuidelijke wedstrijden, voor mij is 2 uur rijden enkele reis de max.
Omdat Aismee nog een beginner is doe ik niet 2 dagen achter elkaar, het is wel max 1x per week.
Aismee hersteld over het algemeen vrij snel dus een week hersteltijd lijkt me voor haar zat. (en ik hoop dat mijn lichaam dat ook trekt, van ons beide heb ik de slechtste conditie)
Moet even zien hoe dat in de praktijk bevalt. Want mijn planning is nu nog vooral in theorie aangezien dit mijn eerste echte serieuze seizoen is.
(vorig jaar wel 1 wedstrijd gelopen dus dat is niet echt noemenswaardig)
Die kunnen rustig elk weekend knallen, tenzij je hond inderdaad heel erg onder de indruk is van het hele gebeuren en alles rondom de wedstrijden.
Er zijn ook wel honden die na 1 dag actieve inspanning de volgende dag echt niets meer doen. En honden die onvermoeibaar dagelijks topprestaties neer kunnen zetten.
Zelf loop ik dit jaar in de Debutanten waarbij ik sowieso dit jaar wil promoveren naar de A en als het even kan zou ik het ook leuk vinden om te kijken hoever ik in de competitie kan komen. Ik kijk voor de wedstrijd planning vooral naar mijn agenda en de plannen die de overige gezinsleden hebben of ik kan of niet. En ik ga niet naar de Zuidelijke wedstrijden, voor mij is 2 uur rijden enkele reis de max.
Omdat Aismee nog een beginner is doe ik niet 2 dagen achter elkaar, het is wel max 1x per week.
Aismee hersteld over het algemeen vrij snel dus een week hersteltijd lijkt me voor haar zat. (en ik hoop dat mijn lichaam dat ook trekt, van ons beide heb ik de slechtste conditie)
Moet even zien hoe dat in de praktijk bevalt. Want mijn planning is nu nog vooral in theorie aangezien dit mijn eerste echte serieuze seizoen is.
(vorig jaar wel 1 wedstrijd gelopen dus dat is niet echt noemenswaardig)

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik loop zelden wedstrijden en wanneer ik zin heb. Kay kan zo een jaar niet lopen (helaas is het meestal medisch) en dan kan ik zo ineens een paar wedstrijden achter elkaar lopen. Ben wel beetje mooi weer loper eigenlijk. Ondanks dat ik mij afgelopen jaar toch heb laten verleiden om weer mee te doen met de wintercompetitie concentreer ik mij liever op wedstrijden in de zomer en zouden die van mij geen problemen hebben om het wekelijks te moeten doen. Mogelijk dat ik een rustdag in moet bouwen, zeker voor Norah, die nog niet zo heel erg thuis is in de wedstrijden en die maandags dan ook al weer moet trainen op locatie (dan gaat ze donderdags maar weer mee, maar hangt af van hoe ze zich gedraagt daarna). Ik ben niet zo van georganiseer en planning. Ik ben wel wijs met mijn honden en eventjes achter elkaar houden ze vol. Ze krijgen ook periodes vrij af...

-
- Zeer actief
In het seizoen van april t/m oktober zijn er 12 competitiewedstrijden. Dat betekent dat er meestal om de week een wedstrijd is. Soms ook twee weken na elkaar. Tussendoor doen we ook nog mee aan jachtproeven, dus vaak hebben we elke week wel iets. Rowan trekt dat overigens makkelijk. Ik ben meestal degene die er niet altijd zin in heeft. Vooral op moment dat de wekker veel te vroeg afgaat 

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
dat is bij mijn wisselend. Probeer wel de meeste competitiewedstrijden te lopen met chezz. maar er is dit jaar
ook in axel een selectiewedstrijd, die ga ik gewoon niet lopen, omdat ik dat te ver rijden vind.
maar met chezz kan het makkelijk aan om 2 dagen achter elkaar te lopen. met mijn vorige honden had ik dat
niet hoeven te doen, die hadden de 2de dag zo van doe het lekker zelf.
zoals afgelopen jaar ben ik ook naar het multi purpose festival gegaan, met beide heren. en daar laat ik wel
makkelijk een wedstrijd voor schieten.
ook in axel een selectiewedstrijd, die ga ik gewoon niet lopen, omdat ik dat te ver rijden vind.
maar met chezz kan het makkelijk aan om 2 dagen achter elkaar te lopen. met mijn vorige honden had ik dat
niet hoeven te doen, die hadden de 2de dag zo van doe het lekker zelf.
zoals afgelopen jaar ben ik ook naar het multi purpose festival gegaan, met beide heren. en daar laat ik wel
makkelijk een wedstrijd voor schieten.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- MirjamV
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga dit seizoen voor het eerst wedstrijden lopen (A-klasse), en heb wel een aantal wedstrijden in de planning staan. Het is zo'n 1 wedstrijd per maand, maar dat moet dan goed te doen zijn. Hij is niet erg onder de indruk van drukte etc.
In mei is er met pinksteren (maandag) een wedstrijd en in die zelfde week ook zondag. Dat zou dus ook wel moeten kunnen?
Ik ga dit seizoen voor het eerst wedstrijden lopen (A-klasse), en heb wel een aantal wedstrijden in de planning staan. Het is zo'n 1 wedstrijd per maand, maar dat moet dan goed te doen zijn. Hij is niet erg onder de indruk van drukte etc.
In mei is er met pinksteren (maandag) een wedstrijd en in die zelfde week ook zondag. Dat zou dus ook wel moeten kunnen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ja, denk dat het prima moet kunnen.
Gewoon doen zou ik zeggen.
Gewoon doen zou ik zeggen.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb vorig jaar ook in 1 weekend 2 wedstrijden gelopen. Was goed voor 2 2e plekken, een 3e plek en een 4e plek 

- MirjamV
- Zeer actief
De wedstrijden waar ik ons voor heb aangemeld zijn:
12 april - KC Kennermerland
25 mei - Utr. Rashonden Vereniging
31 mei - KC Amsterdam
Er staan er nog een paar op de planning, en natuurlijk als afsluiter de agilitywedstrijd pop 27 september die door onze eigen club wordt georganiseerd, een thuiswedstrijd mogen we niet missen natuurlijk!
De laatste twee heb ik me van de week voor aangemeld, dus even afwachten of we erbij zitten. Er werd namelijk voorrang gegeven aan bepaalde klasses. Ben benieuwd.
12 april - KC Kennermerland
25 mei - Utr. Rashonden Vereniging
31 mei - KC Amsterdam
Er staan er nog een paar op de planning, en natuurlijk als afsluiter de agilitywedstrijd pop 27 september die door onze eigen club wordt georganiseerd, een thuiswedstrijd mogen we niet missen natuurlijk!

De laatste twee heb ik me van de week voor aangemeld, dus even afwachten of we erbij zitten. Er werd namelijk voorrang gegeven aan bepaalde klasses. Ben benieuwd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Die wedstrijden zijn inderdaad competitiewedstrijden voor de hogere klasses. Die in Amsterdam bijvoorbeeld voor (o.a.) de B2-large. Daar loop ik met Tapas ook.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
25 mei bij de URV loop ik ook! Daar werd volgens mij geen voorrang gegeven aan bepaalde klassen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Jawel, de veteranen in de verschillende hoogteklassen hebben daar voorrang.Eilfy schreef:25 mei bij de URV loop ik ook! Daar werd volgens mij geen voorrang gegeven aan bepaalde klassen?

- MirjamV
- Zeer actief
Dat stond er inderdaad bij. Maar hoe groot is de kans dat je erbij zit als je geen voorrang krijgt? Ik heb me voor beide gelijk op de eerste dag ingeschreven.LongFields schreef:Jawel, de veteranen in de verschillende hoogteklassen hebben daar voorrang.Eilfy schreef:25 mei bij de URV loop ik ook! Daar werd volgens mij geen voorrang gegeven aan bepaalde klassen?
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Vaak wel vrij groot. De veteranen is meestal niet de grootste groep [SMILING FACE WITH SMILING EYES]MirjamV schreef:Dat stond er inderdaad bij. Maar hoe groot is de kans dat je erbij zit als je geen voorrang krijgt? Ik heb me voor beide gelijk op de eerste dag ingeschreven.LongFields schreef:Jawel, de veteranen in de verschillende hoogteklassen hebben daar voorrang.Eilfy schreef:25 mei bij de URV loop ik ook! Daar werd volgens mij geen voorrang gegeven aan bepaalde klassen?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bij de veteranen zal het wel loslopen met de aantallen inderdaad. Als er een B1 Large loopt is de kans een stuk kleiner, daar zijn er meestal nogal veel van (meer dan 100 doorgaans, tenminste afgelopen seizoenen toen ik er nog in liep). B2 zijn er weer wat minder.
- MirjamV
- Zeer actief
Oke, even afwachten dan maar. En mocht een van de twee afvallen hebben we in die week ieder geval nog de andere wedstrijd (als we daar wel bijzitten natuurlijk
)

He leuk!Eilfy schreef:25 mei bij de URV loop ik ook!