Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goede hondenschool?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lienze
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 1

goede hondenschool?

Ongelezen bericht door lienze »

Wat is een goede hondenschool of beter gezegt waar moet een hondenschool aan voldoen?
Mogen ze intake geld vragen?mogen bepalen dat ze geen geld terug geven of niet een les opschruiven ook al is de hond ziek etc?
En welke scholen moet ik mijn hond absoluut niet aanmelden?
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Re: goede hondenschool?

Ongelezen bericht door Tallie »

In welke regio woon je? Er zijn genoeg goede hondenscholen te noemen, maar wel handig als het een beetje bij je in de buurt is natuurlijk :wink:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Een goede hondenschool kun je niet herkennen aan prijzen of hun omgang met lessen die je niet kunt volgen.
Afbeelding
lienze
Vaste gebruiker

Hilde u bedoelt?
lienze
Vaste gebruiker

Tallie overijssel.ik zag een hondenschool daar vroegen ze intake kosten?
Hilde
Zeer actief

Dat ik niet snap dat je rekening houdt met dat soort dingen bij het uitzoeken van een hondenschool. Dat zou imo pas aan de orde moeten zijn als je al een top vijf hebt opgesteld of zo. Ik zou letten op hoe hun methode is, wat ze verwachten van honden, hoe ze werken, of ze met groepen werken, wat hun visie is, of ze bepaalde halsbanden of tuigen verwachten, etc.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ga naar dogwise. Dat is een goede hondenschool.
lienze
Vaste gebruiker

Hilda in mijn omgeving zitten een paar hondenscholen ik heb er geen ervaring mee dus weet ik niet waar ik exact op moet letten en wat normaal is en wat niet bij 1 zie ik intake kosten 45,00 euro voor ongv een uur bij andere weer niet.
En zoveel zijn er niet in mijn stad nog geen 5.zo`n rare vraag vind ik het trouwens niet.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik heb er nog nooit van gehoord dat een intake voor een cursus geld kost eigenlijk. Kan me wel voorstellen dat er voor een intake voor gedragstherapie kosten worden berekend.

Ik zou gewoon overal langs gaan en kijken wat het meest prettige voelt voor je.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
lienze
Vaste gebruiker

Ik kijk zeker naar de prijs,vind ik ook niet meer dan normaal.
lienze
Vaste gebruiker

45 euro ongv een uur intake voor.priveles 45,00 euro per uur hoc salland hondenschool.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik zou ook zeggen Dogwise, heel goede hondenschool! Zit in Gorssel en Lochem.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
lienze
Vaste gebruiker

Ik zal daar naar kijken,thx
Hilde
Zeer actief

lienze schreef:Ik kijk zeker naar de prijs,vind ik ook niet meer dan normaal.
Ik snap gewoon niet dat dat zo'n big issue is. Ik heb liever een hondenschool waar ik ontzettend goed les krijg en 2,50 per les meer betaal dan een hondenschool waar niets aan is en ik minder betaal.
Afbeelding
lienze
Vaste gebruiker

Hilde het gaat hier om 1 op 1 les dus dat is duurder dan groepslessen.720 euro voor 16 lessen a uur per les..en dat is voor 1 maand..dus ja ik maak daar een issue over..dat vind ik een hoop geld.en voordat ik zo`n bedrag betaal wil ik weten van hoe en wat..
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Je woon rondom Deventer aangezien je hoc salland noemt?
Kijk eens bij kc deventer eo
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hilde schreef:
Ik snap gewoon niet dat dat zo'n big issue is. Ik heb liever een hondenschool waar ik ontzettend goed les krijg en 2,50 per les meer betaal dan een hondenschool waar niets aan is en ik minder betaal.
Hilde je moet het geld ook maar net hebben liggen of kunnen veroorloven. Je zult ook goedkopere hebben die je aanspreken en je goed les krijgt. Niet alles wat duur is hoeft goed te zijn , een jas van de wibra kan je ook warm houden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ga eens kijken zonder hond bij verschillende scholen en maak een lijstje die binnen jullie beleving vallen aangaande hoe je graag met je hond omgaat.
Kun je altijd daarna afstaffelen die binnen/buiten je budget vallen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Ik had nog nooit van een intake gehoord. Maar dit gaat wel over een hondenschool voor honden met voornamelijk gedragsproblemen.
Kan me voorstellen dat ze dan een intake doen, en hier ook geld voor vragen. Ze zullen dan dieper op de problemen in gaan, en hier de trainingen op kunnen aanpassen
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind Kc Deventer niet gelijk een goede hondenschool voor een bc met problemen....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

16 lessen in één maand?

hoe oud is je hond?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Hilde schreef:
Hilde je moet het geld ook maar net hebben liggen of kunnen veroorloven. Je zult ook goedkopere hebben die je aanspreken en je goed les krijgt. Niet alles wat duur is hoeft goed te zijn , een jas van de wibra kan je ook warm houden.
Natuurlijk, dat snap ik zelf ook. Maaaaar, ik vind niet dat het een eerste selectie-criterium zou moeten zijn. Dus als je twee of meer hondenscholen hebt die je aanspreken kun je altijd nog gaan zitten strepen. Dus als je per 10 lessen bij de een 125 euro betaalt en bij de ander 80, vind ik niet dat je die van 125 direct weg moet strepen omdat die wat duurder is. Dat kun je later wel doen als die van 80 even goed is.

En waarom geen vijf hondenscholen bellen over hun methodes etc? Ik neem de opvoeding en training van een hond behoorlijk serieus en ik wil daar dus best moeite in stoppen. Zeker als het -lees ik nu- om een border collie met gedragsproblemen gaat. Dan kun je wel naar de goedkoopste KC gaan, maar ik durf er geld op in te zetten dat je probleem daar waarschijnlijk niet verholpen gaat worden. En 16 lessen in één maand lijkt me hoe dan ook veel te pittig, dat kan dan amper landen bij zo'n hond.
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

HOC Salland zou ik niet heengaan met je hond, geen goede ervaring mee.
Wij trainen bij Hondenschool Darwin in Wilp-Achterhoek, zij heeft zelf borders en veel ervaring met dat type hond. Training is zeer baasgericht en Tommy heeft daar in 3 maanden tijd meer geleerd dan in bijna een jaar bij HOC.
Kijk maar eens op haar site http://www.hondenschooldarwin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dogwise heb ik ook goede verhalen over gehoord idd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hilde schreef:
bouvierpoedel schreef:
Hilde schreef:
Natuurlijk, dat snap ik zelf ook. Maaaaar, ik vind niet dat het een eerste selectie-criterium zou moeten zijn. Dus als je twee of meer hondenscholen hebt die je aanspreken kun je altijd nog gaan zitten strepen. Dus als je per 10 lessen bij de een 125 euro betaalt en bij de ander 80, vind ik niet dat je die van 125 direct weg moet strepen omdat die wat duurder is. Dat kun je later wel doen als die van 80 even goed is.

En waarom geen vijf hondenscholen bellen over hun methodes etc? Ik neem de opvoeding en training van een hond behoorlijk serieus en ik wil daar dus best moeite in stoppen. Zeker als het -lees ik nu- om een border collie met gedragsproblemen gaat. Dan kun je wel naar de goedkoopste KC gaan, maar ik durf er geld op in te zetten dat je probleem daar waarschijnlijk niet verholpen gaat worden. En 16 lessen in één maand lijkt me hoe dan ook veel te pittig, dat kan dan amper landen bij zo'n hond.
Aangezien 720 euro voor 16 lessen geen kattenpis is kan ik me voorstellen dat je nog even verder kijkt.
Al is het alleen maar om te zien of het bedrag realistisch is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief

Nee, dat is 45 euro per les en dat is niet niks. Alleen pas na een tijdje zegt TS dat het om privélessen gaat en niet om groepslessen, dus in dat soort prijzen heb ik nooit gedacht. Maarja, privéles is nou eenmaal niet goedkoop... En dan valt die 720 euro misschien toch later af bij je selectie? Alleen stel dat je nou binnen 16 lessen van het 'probleem' (ik neem aan dat er een probleem is?) af bent, dan is 720 euro maar eenmalig en als je ergens anders 350 betaalt voor 16 lessen maar wel 50 lessen nodig hebt (bij wijze van) dan ben je dus veel duurder uit.
Afbeelding
lienze
Vaste gebruiker

Ik zeg ook niet dat ik 4 lessen p.w wil ik gaf alleen aan hilde aan dat 1op 1 les duurder zijn dan groepslessen.
Ik had mijn twijfels ook over hoc welshwitch het voelt niet goed die in wilp daar had ik al wat over gehoord een kennis heeft daar gezeten en ze was daar zeer te spreken over.

Hilde als 125 beter is dan die van 80 dan spreekt het voorzich of visa versa.

Heavy thx dat ga ik even proberen
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Machie schreef:Ik vind Kc Deventer niet gelijk een goede hondenschool voor een bc met problemen....
Okay, maar om in de toekomst agility te gaan doen?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zou inderdaad open kaart spelen. Bellen en mailen met verschillende hondenscholen, waarbij bellen eigenlijk meer de voorkeur heeft. Zo kan jij persoonlijk vragen wat je wilt weten. Bij mailen krijg je vaak nog niet de juiste personen te spreken die alles weten. Bij bellen kan dat ook nog wel eens tegenvallen, maar als je daadwerkelijk even kijkt bij de cursus kan vaak ineens veel meer is mijn ervaring (kan je ineens een proefles meedraaien als je toch de hond bij je hebt bijv) De inhoud van de cursus moet jou vooral aanstaan. Wat zou jij willen. Welke weg wil je bewandelen? Dat is voor iedereen weer anders. Als je eens bij lezen kan kijken is dat zeker aan te raden. Of eventueel 1 proefles her en der volgen, zodat je zelf kan ervaren waar jij je prettig bij kan voelen.

En tja bedrijfvoering is voor iedereen weer anders. Dit is wel een behoorlijk prijskaartje inderdaad, maar misschien zijn ze ook extreem goed. Dat kan je niet aan de bedrijfvoering of kosten afleiden. Kc's vragen ook basiskosten/lidmaatschap en dan nog het cursusgeld. Dus heel raar is dat niet. Intakes is niet heel standaard, maar ik vind het wel professioneel tonen. Het kan dus zeker een voordeel zijn.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb nog nooit intakegeld moeten betalen. Mocht altijd eerst een les gratis meedraaien en als ik die lessen wilde volgen hoefde ik pas geld te betalen. En vind dat zelf eigenlijk ook wel normaal... Is intakegeld betalen 'normaal'? :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

_Leonie schreef:Ik heb nog nooit intakegeld moeten betalen. Mocht altijd eerst een les gratis meedraaien en als ik die lessen wilde volgen hoefde ik pas geld te betalen. En vind dat zelf eigenlijk ook wel normaal... Is intakegeld betalen 'normaal'? :wink:
Nee, dat is niet normaal bij een gewone hondenschool

Ik denk dat het hier gaat om begeleiding bij een probleem
En dan ook nog individueel.
Daar is wel vaker een intake gesprek bij.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”