Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Irmimi
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Irmimi »

Zamunda schreef: Ja, die kop hè, dat moet wel een heel lief hondje zijn :I: . Maar volgens Diana is ze dat ook, dus schijn bedriegt niet als het goed is :mrgreen: . Kijk nou hoe lief :I: :
Ik heb Tisbee mogen ontmoeten in de opvang in Spanje en kan je verzekeren dat schijn niet bedriegt. Het is echt een lieverd, heel zachtaardig en ze geeft zelfs kopjes tegen je benen :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

DeDiana schreef:Ik ben ook echt als een blok gevallen voor de galgo's en podenco's tijdens mijn verblijf in Spanje en in het asiel daar. Tisbee, Uma, Tara, Impala, Gipsy... ik had ze zo allemaal mee willen nemen, maar dat lijkt me in een appartement met een totaal niet goed afgezette tuin geen goed idee.
Als iemand ooit een podenco of galgo weet die echt totaal geen jachtinstinct heeft en zonder enige problemen los kan lopen en dan ook in de buurt blijft, neem ik 'm zo ;-)
De galgo's in mijn buurt lopen gewoon los, de podenco's en de saluki's ook :wink: de beagles niet :mrgreen:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wat een heerlijk topic is dit toch! Zo jammer dat ik mijn man niet kan overtuigen, haha. Ik zou wel als de dood voor het jagen van de galgo's en zo zijn. Dat Lola jaagt is eigenlijk haar grootste minpunt, ik zou er niet heel bewust voor kiezen zelf.

Ik heb wat foto's van de aankomst van Lola in Nederland. Zij is in Belgie aangekomen met het vliegtuig en vanaf daar naar Nederland vervoerd met een soort marktwagen. Ik vond het behoorlijk shocking om die foto's tegen te komen en begrijp sindsdien wel beter waar Lola's angst voor gerinkel en gemotoriseerd verkeer vandaan komt. Als je in het donker in een rij benches over de snelweg bent gegaan, is dat niet echt bevorderlijk voor je gemoed denk ik, haha.

Misschien dat ik daarom ook wel een slechte zou zijn voor eerste opvang, ik zou zo'n beestje veel te veel vertroetelen ben ik bang. Op zich niet erg, maar wel als het uit medelijden is. Ik ben een te zacht ei, haha. Dus ik laat jullie lekker opvangen en veeeellll foto's en verhalen posten hier!

Voor de geïnteresseerden, Lola's aankomst zag er zo uit, ze staat zelf niet één keer normaal op de foto, op elke foto beweegt ze. (De stichting heeft tegenwoordig wel een speciale vrachtwagen, maar toen nog niet).
Afbeelding

Rijen benches aan de ene kant, aan de andere kant van de wagen is nog zo'n bench-muur
Afbeelding

Lolaatje die dag. Er is een filmpje van de aankomst, op zeker moment zit iedereen op z'n knieen omdat er een hondje is ontsnapt. Dat is natuurlijk weer die gremlin van ons :engel:
Afbeelding
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Manu schreef:Al 3 honden met een permanent baasje :cheer:
4! Jimmy/Jimi, Simba/Stimpy, Uma/Niarla en Sep! :cheer:

Wat leuk, Zamunda! Zo'n mooie dame erbij, spannend.

Hoe is het eigenlijk met Linda? Heeft zij al opvang? Ik lig af en toe wakker van Linda :mann: Maar laat ik maar eens met één opvanghond beginnen...
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manu schreef:
Zamunda schreef: Oh, wat heerlijk, ik zie het zo voor me :I: . Maar toch wil ik er een filmpje van :mrgreen: .
Niet heel spannend meer, maar: " onclick="window.open(this.href);return false;
Ook leuk, maar ik bedoel van Manu die brommend Uma verorbert :mrgreen: .

Manu schreef: Mister is natuurlijk ook nog maar kort bij jou, dat vergeet ik steeds. Is hij dan zo onrustig omdat hij mee wil of is het spanning?
Hopelijk kan hij goed overweg met Tisbee.
Nou, hij is hier nu toch al bijna negen maanden, dus dat is best al een tijdje. Ik denk wel dat hij goed met Tisbee kan hoor, daar verwacht ik geen problemen mee.
Wat het precies is met het joelen en de spanning... ik kan er nog steeds niet exact de vinger op leggen :scratch: . Ik heb zelf het idee dat het een combinatie van dingen is. Hij heeft mijns inziens verlatingsangst en hij wordt al onrustig/angstig als ie alleen al het idee heeft dat je weggaat. Maar daarnaast reageert ie verschrikkelijk sterk op de riem (of tuigje). In het begin ging ie helemaal over de rooie als ik alleen al wees naar de plek waar de riem lag... Dat hele heftige is eruit, maar spanning levert het hem nog steeds op. Maar goed, je zou zeggen: riem is mee, dus niet bang om verlaten te worden, toch? Maar enthousiasme kan ik het ook niet noemen, in de zin van 'yeah, de riem: we gaan uit'! Ik vind het meer paniek. Als ik hem tijdens het wandelen aanlijn gaat hij net zo goed joelen/janken/piepen. Of als we even stil staan, dan weet hij niet wat er gaat gebeuren ofzo en wordt ie ook heel nerveus.
Ik denk dat hij gewoon héél erg snel onzeker/angstig wordt en daar heel slecht mee om weet te gaan.

Irmimi schreef:Ik heb Tisbee mogen ontmoeten in de opvang in Spanje en kan je verzekeren dat schijn niet bedriegt. Het is echt een lieverd, heel zachtaardig en ze geeft zelfs kopjes tegen je benen :D
Ohoh, dat klinkt niet goed :oeps: . Een hartendief, dat hoor ik nu al.

Frolic schreef:Zamunda
KLIK
Whahahahaha :LOL: :E: .
Als ik het zo hoor ga ik die écht nodig hebben hoor :help: .

-Lilo- schreef:Wat een heerlijk topic is dit toch! Zo jammer dat ik mijn man niet kan overtuigen, haha. Ik zou wel als de dood voor het jagen van de galgo's en zo zijn. Dat Lola jaagt is eigenlijk haar grootste minpunt, ik zou er niet heel bewust voor kiezen zelf.
Ahum, dat heeft hier ook wel wat voeten in de aarde gehad. Die mannen ook altijd :oohja: !

Interessant om de foto's van lola's aankomst te zien :ok: .
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Zamunda schreef:
Manu schreef:
Zamunda schreef: Oh, wat heerlijk, ik zie het zo voor me :I: . Maar toch wil ik er een filmpje van :mrgreen: .
Niet heel spannend meer, maar: " onclick="window.open(this.href);return false;
Ook leuk, maar ik bedoel van Manu die brommend Uma verorbert :mrgreen:
:LOL: Oh ja.
Ik ben iedere keer te laat :jank:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Manu schreef:Niet heel spannend meer, maar: " onclick="window.open(this.href);return false;
Die bek van Manu :LOL: Nouuuuuu da's mijn eendje...
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Mijn opvanghond Robin heeft ook al een baasje hoor :cheer: :cheer: :cheer: en daar ben ik wat blij mee hahaha, zo heb ik straks heen moeilijk dilemma :engel:

Oef kan me voorstellen dat Lola daar bang van is geworden, moet er niet aan denken om zelf in zo'n hokje over de snelweg te rijden.

@diana, komen ze ook in zo'n soort kar?
Valerie
Zeer actief

Volgens mij komen ze in een soort busje met koeling, waterbakken etc. wel wat luxer dan bovenstaand :wink: maar het blijft een lange rit.
Manu

marloes_2406 schreef:Mijn opvanghond Robin heeft ook al een baasje hoor :cheer: :cheer: :cheer: en daar ben ik wat blij mee hahaha, zo heb ik straks heen moeilijk dilemma :engel:

Oef kan me voorstellen dat Lola daar bang van is geworden, moet er niet aan denken om zelf in zo'n hokje over de snelweg te rijden.

:O:
Nu komt hij niet meer bij jou in de opvang?
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Manu schreef:
marloes_2406 schreef:Mijn opvanghond Robin heeft ook al een baasje hoor :cheer: :cheer: :cheer: en daar ben ik wat blij mee hahaha, zo heb ik straks heen moeilijk dilemma :engel:

:O:
Nu komt hij niet meer bij jou in de opvang?

Jawel hoor :O: :O: :O: haha de baasjes gaan nog 3 weken op vakantie, dus ik mag 1.5 maand van hem genieten :cheer:
Irmimi
Vaste gebruiker

Robin vond ik ook echt een hele leuke hond! Hij heeft ook zo'n leuke kop met die zwarte vlekken :D

Robin en Sep zijn hele goede vrienden dus ik hoop dat ze elkaar niet te erg gaan missen!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

marloes_2406 schreef:@diana, komen ze ook in zo'n soort kar?
Nee joh :tongue: In een busje voor hondenvervoer. Volgens mij zou zo'n kar met de huidige regels voor transport van honden - die sinds januari weer zijn aangescherpt - niet eens meer mogen.
Manu

marloes_2406 schreef: Jawel hoor :O: :O: :O: haha de baasjes gaan nog 3 weken op vakantie, dus ik mag 1.5 maand van hem genieten :cheer:
Oh gelukkig :mrgreen: Ik wil heel veel foto's zien en verhalen lezen.
En het is natuurlijk heel leuk voor jullie, zo'n zwart/wit vriendje in huis :cheer:
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
Nee joh :tongue: In een busje voor hondenvervoer. Volgens mij zou zo'n kar met de huidige regels voor transport van honden - die sinds januari weer zijn aangescherpt - niet eens meer mogen.

Hhaah gelukkig maar :mrgreen:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

DeDiana schreef:
Dat dacht ik al, gelukkig maar. Lola komt via rescani, zij hebben tegenwoordig ook zo'n echte vrachtwagen, maar in 2011 dus nog niet. Dit is toch niet te doen voor veel honden, zo'n donkere, rammelende marktkoopwagen :schrik:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Ja, zo'n vrachtwagen lijkt me behoorlijk heftig voor die dieren. Saar kwam met het vliegtuig maar had in Portugal ook eerst een stuk in zo'n wagen gezeten. Ook zij was in het begin erg bang voor soortgelijk lawaai van auto's/benches.

Maar ja, zo'n reis en verhuizing is sowieso best pittig natuurlijk. Ik hoop dat onze opvanger wat alle veranderingen betreft veel steun aan onze honden zal hebben.

En ook hier heb ik mijn man even moeten overtuigen. :lol1: Ik heb wel plechtig moeten beloven dat het bij opvangen blijft...
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Valerie schreef:Volgens mij komen ze in een soort busje met koeling, waterbakken etc. wel wat luxer dan bovenstaand :wink: maar het blijft een lange rit.
Ik denk dat vliegen - dat moet wel mogelijk zijn natuurlijk - wel de prettigste manier van transport is. Ook wel traumatisch, maar het gaat zo lekker snel. Toto lag echt redelijk ontspannen in die hele grote reisbench.

Lilo had destijds ook nog eens vertraging door files en had ongeveer een etmaal in haar eigen pies gelegen. En voor Jack was het waarschijnlijk het ergste, die was zo vreselijk wagenziek en heeft de meeste kilometers moeten maken om hier te komen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Joyce112
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Ik lees hier vaak alleen mee :mann: , maar in dit topic moet ik echt reageren.
Wat word ik hier vrolijk van!! :I: :I: :I:

Wat zijn die Spanjaardjes toch leuk! :love:
Dankzij Harry wist ik dat al, haha.
Afbeelding
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Wat fijn dat Robin al baasjes heeft. En leuk dat jij hem van tevoren even kan laten wennen aan Nederland, Marloes!

Diana, komt Linda nou ook naar Nederland?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alex schreef:Wat fijn dat Robin al baasjes heeft. En leuk dat jij hem van tevoren even kan laten wennen aan Nederland, Marloes!

Diana, komt Linda nou ook naar Nederland?
Nee, Linda komt nog niet naar Nederland. Maar er is wel serieuze interesse voor haar, dus als dat wat wordt, komt ze wellicht met een volgend transport.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Jion schreef:Het is een goede, brave hond en het was een genot om hem in huis te hebben en vooral om mee door de bossen te lopen, maar het is ook weer fijn om weer met ons vijfjes samen te zijn.

We zijn geslaagd voor de opvangtest (we hebben hem weer kunnen afstaan :F: ) dus wie weet gaan we vaker opvangen, maar de komende maanden nog even niet. :W:
Nou geslaagd zijn jullie zeker :ok: :ok: :ok: :ok:

Ik neem ook altijd even rust tussen de opvanghonden voor onszelf maar ook de honden.
Wij hebben sowieso een langere opvangpauze nu want gezien Rio zijn hoge leeftijd nemen wij nu geen opvangers meer even in huis.
Enkel Simba komt hier tijdens de vakantie van mijn zoon logeren en een oudere hond van vrienden in hun vakantie , die afspraak hadden we al staan en Simba kwam redelijk onverwachts voor mijn zoon en toen stond hun vakantie ook al gepland vandaar dat we dat nog wel doen.
Kleindochter ziet overigens nu erg op tegen de vakantie nu Simba er is :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Irmimi
Vaste gebruiker

Vandaag nog de laatste voorbereiding voor morgen! Ik heb er zo'n zin in dat ik een beetje als een kip zonder kop rondren :cheer:

Als het goed is heb ik nu wel het allerbelangrijkste in huis, voer, voerbakken, hondenkussen, bench, speeltjes. De riemen van mijn vorige hond zijn uitgewassen.
Nu nog even zelf naar de kapper, ik las dat de anderen hun hond naar de kapper hebben gebracht of in bad hebben gestopt afgelopen week, dus ik ga gewoon zelf maar, moet er tenslotte wel mooi uitzien voor Sep!

Sommige mensen (mijn vriend vooral) vinden dat ik nú Sep al veel te veel verwen, maar ik vind het heel normaal om gouden voerbakken aan te schaffen :19:

Dit zijn Sep zijn nieuwe spulletjes:
Afbeelding
Manu

Ik weet nog goed dat ik uren zat te tellen :F:

Hoe laat komen ze aan?
Ik ben zo benieuwd! Die gouden bakken heb ik in het zwart staan, luxe zoals het hoort!
Spannennnd! :cheer:
Irmimi
Vaste gebruiker

Ja, het is zeker spannend. Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het gaat zijn... Hopelijk gaat het allemaal goed met de katten en Sep een beetje snel wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Ik kan alleen maar hopen dat het allemaal zo makkelijk gaat als bij de anderen hier op het forum tot nu toe.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha Irmimi, het enthousiasme straalt ervanaf :E: .

Ik heb er ook veel zin in, ze mag wel komen nu.
Valerie
Zeer actief

Oeh wat spannend morgen :cheer:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Spannend morgen , ik pas op het huis van Rens en de daar aanwezig zijnde honden , oa Roxy :I: het weekend van de 20e omdat zijn dan een weekend weg is.
Leuk vooruitzicht in ieder geval :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Spannend zeg, kan me goed voorstellen dat jullie de uren aftellen!
Heel veel plezier allemaal, morgen :cheer:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Valerie
Zeer actief

Oh Tineke ik ben wel erg benieuwd naar foto's en verhalen over Roxy :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”