Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herplaatsde golden retriever
Moderator: moderatorteam
-
anouknaomi
- geregistreerd lid
herplaatsde golden retriever
Hallo allemaal!
Aanstaande donderdag is het zover en gaan wij ons nieuwe gezinslid halen.
Het is een golden retriever mannetje van bijna 3 jaar oud.
Ik wil natuurlijk een goede en juiste start als hij hier komt.
Nu mijn vraag waar ik over zit te twijfelen en dat is of ik de hond bij ons in een bench ga doen.
Mij is geadviseerd om het wel te doen.
Waar hij vandaan komt heeft hij nooit in een bench gezeten en als zijn baasjes weg waren of gingen slapen dan zat hij in de gang met zijn kussen en dat gaat bij hun prima.
Hij loopt ook niet naar boven bij hun.
Nu wil ik graag weten waar ik goed aan doe als de hond bij ons komt.
Wel of niet in een bench?
Ik hoop dat iemand mij het juiste advies kan geven.
Groetjes anouk
Aanstaande donderdag is het zover en gaan wij ons nieuwe gezinslid halen.
Het is een golden retriever mannetje van bijna 3 jaar oud.
Ik wil natuurlijk een goede en juiste start als hij hier komt.
Nu mijn vraag waar ik over zit te twijfelen en dat is of ik de hond bij ons in een bench ga doen.
Mij is geadviseerd om het wel te doen.
Waar hij vandaan komt heeft hij nooit in een bench gezeten en als zijn baasjes weg waren of gingen slapen dan zat hij in de gang met zijn kussen en dat gaat bij hun prima.
Hij loopt ook niet naar boven bij hun.
Nu wil ik graag weten waar ik goed aan doe als de hond bij ons komt.
Wel of niet in een bench?
Ik hoop dat iemand mij het juiste advies kan geven.
Groetjes anouk
-
lets have fun
Re: herplaatsde golden retriever
Ik zou het eerst gewoon zo eens proberen. Als het bij de vorige eigenaar goed gaat waarom zou je het dan doen?
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat Nanna zegt.
Ik zou het gewoon even aankijken, als het goed gaat dan is het voor de hond ook wel lekker dat hij gewoon los kan.
Ik zou het gewoon even aankijken, als het goed gaat dan is het voor de hond ook wel lekker dat hij gewoon los kan.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Niet nodig, als hij niet gewend is en hij gedraagt zich netjes. Wel zorgen voor een eigen plaats voor hem.
Hier nooit een bench gehad, niet bij pup en niet bij de herplaatsers.
Waarom zou je een hond opsluiten in zo'n klein hok.
Hier nooit een bench gehad, niet bij pup en niet bij de herplaatsers.
Waarom zou je een hond opsluiten in zo'n klein hok.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
anouknaomi
- geregistreerd lid
Bedankt voor de snelle reacties!
Zelf denk ik ook dat het niet nodig zal zijn aangezien het bij de vorige eigenaar ook prima zonder gaat.
Maar toch vind ik het fijn om de mening van een ander te krijgen, bedankt.
Donderdag gaan we hem halen we kijken er erg naar uit
Zelf denk ik ook dat het niet nodig zal zijn aangezien het bij de vorige eigenaar ook prima zonder gaat.
Maar toch vind ik het fijn om de mening van een ander te krijgen, bedankt.
Donderdag gaan we hem halen we kijken er erg naar uit
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Inderdaad, wat de anderen ook zeggen: lekker zonder proberen. Als hij het zonder gewend is komt het vast goed! Mijn Amy is ook een herplaatser en was geen bench gewend en ze deed het meteen bij ons ook voorbeeldig zonder.
Heel veel plezier straks met jullie nieuwe aanwinst!
Heel veel plezier straks met jullie nieuwe aanwinst!

-
anouknaomi
- geregistreerd lid
De vorige eigenaren kregen hun kleinkinderen meer over de vloer doordat hun dochter ging scheiden.
Nu de kleinkinderen er vaak zijn lukt het ze niet om genoeg aandacht aan de hond te geven.
En valt het ze allemaal iets te zwaar nu zijzelf wat ouder worden.
We zijn twee keer wezen kijken met onze eigen kinderen en ook met de hond gelopen en dat ging heel goed.
Bedankt voor de tip! Alle tips zijn welkom
Nu de kleinkinderen er vaak zijn lukt het ze niet om genoeg aandacht aan de hond te geven.
En valt het ze allemaal iets te zwaar nu zijzelf wat ouder worden.
We zijn twee keer wezen kijken met onze eigen kinderen en ook met de hond gelopen en dat ging heel goed.
Bedankt voor de tip! Alle tips zijn welkom
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Niet doen, dat geeft alleen maar extra stress voor hem. Hij wordt al uit zijn vertrouwde omgeving gehaald en heeft
genoeg om aan te wennen, daar hoeft een bench niet nog een bij te komen als hij dit niet gewend is.
Misschien kan je zijn oude kussen meenemen, zijn vertrouwde plekje?
genoeg om aan te wennen, daar hoeft een bench niet nog een bij te komen als hij dit niet gewend is.
Misschien kan je zijn oude kussen meenemen, zijn vertrouwde plekje?
-
joline
- Zeer actief
Ik zou het ook niet doen en al helemaal niet als hij het niet gewend is.
Hier ook een herplaatser die zich keurig gedroeg toen hij bij ons kwam. Wij hebben hem de eerste paar weken ook met rust gelaten en zijn pas later meer gaan doen met hem en dat is erg goed gegaan.
Hier ook een herplaatser die zich keurig gedroeg toen hij bij ons kwam. Wij hebben hem de eerste paar weken ook met rust gelaten en zijn pas later meer gaan doen met hem en dat is erg goed gegaan.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nanna schreef: Nog een tip: laat hem met rust. Ga niet meteen lopen commanderen en doen. Hij moet eerst eens goed settelen en aan zijn nieuwe omgeving en jullie wennen.
Ik zou wel meteen zorgen dat hij geen dingen gaat doen die jullie niet willen.
Dus rustig laten settelen, maar als jullie bijvoorbeeld niet willen dat hij op de bank gaat liggen dan is dat meteen niet toegestaan.
Als hij die neiging zou krijgen breng je hem meteen vriendelijk, maar consequent, naar zijn mand en mag hij daar liggen.
Eventueel iets lekkers er bij (gevulde kong of kauwstaaf, die toch al ergens ligt)
Als voorbeeld hé?
Spreek van tevoren met elkaar af wat je beslist niet wilt en wat je wel goed vindt.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik zou aan al die dingen die goed gaan bij die andere mensen en die jullie ook als positief zien zo weinig mogelijk veranderen als dat mogelijk is. Aanpassingen gaan gaandeweg wel. Laat hem maar rustig wennen.
Heel veel succes en plezier met jullie aanwinst.
Dit zou ik zeker niet vergeten te vragen, misschien hebben ze zo nog wel meer van die bekende dingen (speeltje b.v.)Misschien kan je zijn oude kussen meenemen, zijn vertrouwde plekje?
Heel veel succes en plezier met jullie aanwinst.
-
anouknaomi
- geregistreerd lid
We krijgen zijn vertrouwde kussen mee + speeltjes/knuffeltjes die hem eigen zijn 
Verder bedankt voor de tips, kan ik echt wat mee!
Verder bedankt voor de tips, kan ik echt wat mee!
-
anouknaomi
- geregistreerd lid
En ik zal zeker wat foto's gaan plaatsen.
Ben blij dat ik tegen deze forum ben aangelopen (aangesurft eerder :p )
Ben blij dat ik tegen deze forum ben aangelopen (aangesurft eerder :p )
-
anouknaomi
- geregistreerd lid
Hij is allergisch voor rundvlees.
Dit hebben ze uit laten zoeken door de dierenart nadat hij veel dunne poep had.
Zij geven nu altijd Renske brokken, dit krijg ik ook mee.
Zij bestellen dit altijd via internet en ze hebben mij ook laten weten waar.
Dit hebben ze uit laten zoeken door de dierenart nadat hij veel dunne poep had.
Zij geven nu altijd Renske brokken, dit krijg ik ook mee.
Zij bestellen dit altijd via internet en ze hebben mij ook laten weten waar.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Wij hebben destijds voor onze labrador van bijna vijf jaar wel gekozen voor het alsnog aanleren van de bench. Vooral omdat we nog weleens kleine kinderen over de vloer krijgen die doodsbang zijn voor honden en helemaal zulke grote, zwarte, lompe honden... Maar we hebben hem er wel heel rustig aan laten wennen. Dat bleek toch wel handig te zijn, want op een gegeven moment had hij moeite met te veel ruimte 's nachts. Dan ging hij in huis lopen plassen. Met de bench was dat snel weer over, waarna hij na verloop van tijd niet meer in een dichte bench hoefde te slapen.
Doe dus vooral waar je je goed bij voelt. In ons geval kozen we dus bewust voor een bench als veilige eigen plaats en voor het gemak voor die keren dat er angstige kinderen over de vloer kwamen, waardoor Boomer er wel bij kon blijven, maar de kinderen zich ook veilig voelden
Doe dus vooral waar je je goed bij voelt. In ons geval kozen we dus bewust voor een bench als veilige eigen plaats en voor het gemak voor die keren dat er angstige kinderen over de vloer kwamen, waardoor Boomer er wel bij kon blijven, maar de kinderen zich ook veilig voelden
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dit snap ik niet helemaal. Zo te lezen was hij zindelijk maar ging hij plassen nadat je hem aan een bench gewend had, of begrijp ik dat verkeerd?Fotogravinnetje schreef:Wij hebben destijds voor onze labrador van bijna vijf jaar wel gekozen voor het alsnog aanleren van de bench. Vooral omdat we nog weleens kleine kinderen over de vloer krijgen die doodsbang zijn voor honden en helemaal zulke grote, zwarte, lompe honden... Maar we hebben hem er wel heel rustig aan laten wennen. Dat bleek toch wel handig te zijn, want op een gegeven moment had hij moeite met te veel ruimte 's nachts. Dan ging hij in huis lopen plassen. Met de bench was dat snel weer over, waarna hij na verloop van tijd niet meer in een dichte bench hoefde te slapen.
Al mijn herplaatsers, ook degenen die dat gewend waren, heb ik nooit in een kooi gestopt en dat is altijd goed gegaan

-
anouknaomi
- geregistreerd lid
ranetje schreef:Nanna schreef: Nog een tip: laat hem met rust. Ga niet meteen lopen commanderen en doen. Hij moet eerst eens goed settelen en aan zijn nieuwe omgeving en jullie wennen.![]()
Dus rustig laten settelen, maar als jullie bijvoorbeeld niet willen dat hij op de bank gaat liggen dan is dat meteen niet toegestaan.
Als hij die neiging zou krijgen breng je hem meteen vriendelijk, maar consequent, naar zijn mand en mag hij daar liggen.
Eventueel iets lekkers er bij (gevulde kong of kauwstaaf, die toch al ergens ligt)
Als voorbeeld hé?![]()
Spreek van tevoren met elkaar af wat je beslist niet wilt en wat je wel goed vindt.
thnx!
Toen we daar waren en mijn kinderen kregen een koekje van die vrouw pakte de hond bijna direct het koekje uit de hand van mijn zoon.
Zelf zei de vrouw daarop dat ze daar eigenlijk niet heel consequent in zijn geweest om dat af te leren.
Maar je begrijpt dat dat iets is dat we hem wel af willen leren, hoe kan ik er het beste op reageren als hij dat dadelijk bij ons thuis ook doet??
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Nee, zodra hij redelijk bij ons gewend was, begon het geplas 's nachts. Toen wat meer haast gemaakt met hem aan de bench wennen. Tot hij gewend was aan de bench, was het dus elke ochtend dweilen... (Vlak voor het slapengaan lieten we hem nog uit, dus dat was het probleem niet.) Vervolgens vlak nadat we verhuisd waren nog eens. Die tweede keer duurde het wat langer voor hij weer los kon 's nachts, maar toen sliep hij ook in een veel grotere ruimte. We woonden eerst in een appartement waar hij op de gang sliep. We zijn verhuisd naar een eengezinswoning, waar hij in de woonkamer sliep.alm@ schreef:Dit snap ik niet helemaal. Zo te lezen was hij zindelijk maar ging hij plassen nadat je hem aan een bench gewend had, of begrijp ik dat verkeerd?Fotogravinnetje schreef:Wij hebben destijds voor onze labrador van bijna vijf jaar wel gekozen voor het alsnog aanleren van de bench. Vooral omdat we nog weleens kleine kinderen over de vloer krijgen die doodsbang zijn voor honden en helemaal zulke grote, zwarte, lompe honden... Maar we hebben hem er wel heel rustig aan laten wennen. Dat bleek toch wel handig te zijn, want op een gegeven moment had hij moeite met te veel ruimte 's nachts. Dan ging hij in huis lopen plassen. Met de bench was dat snel weer over, waarna hij na verloop van tijd niet meer in een dichte bench hoefde te slapen.
Al mijn herplaatsers, ook degenen die dat gewend waren, heb ik nooit in een kooi gestopt en dat is altijd goed gegaan
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je kunt dat zelf oefenen door je hand te sluiten als je hond iets eetbaars van je hand wil pakken.anouknaomi schreef:ranetje schreef:Nanna schreef: Nog een tip: laat hem met rust. Ga niet meteen lopen commanderen en doen. Hij moet eerst eens goed settelen en aan zijn nieuwe omgeving en jullie wennen.![]()
Als voorbeeld hé?![]()
thnx!
Toen we daar waren en mijn kinderen kregen een koekje van die vrouw pakte de hond bijna direct het koekje uit de hand van mijn zoon.
Zelf zei de vrouw daarop dat ze daar eigenlijk niet heel consequent in zijn geweest om dat af te leren.
Maar je begrijpt dat dat iets is dat we hem wel af willen leren, hoe kan ik er het beste op reageren als hij dat dadelijk bij ons thuis ook doet??
Je kunt het woordje "nee" (kortaf, streng uitgesproken) daarbij aanleren.
Als hij zich daarna netjes terug trekt kan je dat belonen door hem met je andere hand iets te geven of iets in zijn voerbak te leggen.
Waar het kinderen betreft zou ik de kinderen leren om hem ook nooit iets lekkers uit de hand te geven.
Als ze hem iets lekkers willen geven (en dat mag best af en toe) leer ze dan om dat in zijn voerbak te doen.
Zo voorkom je verwarring bij de hond.
Verwarring ontstaat nogal eens tussen honden en jonge kinderen omdat de kinderen vaak niet duidelijk genoeg kunnen zijn.
En die lekkere krentenbol/boterham met kaas/stuk worst bevindt zich bij kinderen nou net op grijphoogte van de hond zeg maar.
Moeilijk hoor om iets wat je voorgehouden wordt niet aan te pakken.
Als hij weet dat dat nooit mag en dat het alleen voor hem is als het in zijn bak is gelegd wordt het duidelijker.
-
Marion.
Heb je dit topic ook al gezien, klikkerdeklik?
Een Golden past zich normaal gesproken snel aan, aan wat jij als baasje graag wil. Is dat een bench, dan is dat snel ook wel goed. Maar ik vraag me af waarom je dat zou doen, als het nu zonder bench prima gaat. Zorg eerst dat je band met hem heel snel vertrouwd is, zodat hij weet wat hij aan jullie heeft (desnoods slaap je de eerste nachten beneden). Daarna ga je pas veranderingen doorvoeren met wat hij op zijn oude adres gewend was.
Edit, sorry. De plaatjes in die posting zijn verdwenen, zal eens kijken of ik die terug kan toveren. Maar goed, het gaat om de tekst
Een Golden past zich normaal gesproken snel aan, aan wat jij als baasje graag wil. Is dat een bench, dan is dat snel ook wel goed. Maar ik vraag me af waarom je dat zou doen, als het nu zonder bench prima gaat. Zorg eerst dat je band met hem heel snel vertrouwd is, zodat hij weet wat hij aan jullie heeft (desnoods slaap je de eerste nachten beneden). Daarna ga je pas veranderingen doorvoeren met wat hij op zijn oude adres gewend was.
Edit, sorry. De plaatjes in die posting zijn verdwenen, zal eens kijken of ik die terug kan toveren. Maar goed, het gaat om de tekst
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Een bench hoeft niet nodig te zijn. Wij hebben het met alle herplaats en opvang schotste collies eigenlijk nooit overwogen. Maar nu hebben wij altijd wel een veilige ruimte, zodat we elkaar op dat gebied wel kunnen leren kennen. Dat was bij ons de gang (en nu de bijkeuken). Daar kan niet zo veel kapot (wat ik zonde zou vinden), het is wel een overzichtelijke ruimte en die bouw ik nadat de hond gewend is vaak uit. De meeste van die collie sliepen(als wij er niet waren/sliepen) binnen een week ook gewoon los in de woonkamer hoor. Ze waren gewoon te braaf
Voorzorgen om niks eigenlijk haha.
De honden die hier wel mee op wedstrijd gaan, leer ik uiteindelijk wel de bench aan. Al heb ik Santos er volgens mij op een wedstrijd of was het met de dogtrail voor het eerst.... er gewoon ingezet. Ook geen probleem. Soms is het heel makkelijk
De honden die hier wel mee op wedstrijd gaan, leer ik uiteindelijk wel de bench aan. Al heb ik Santos er volgens mij op een wedstrijd of was het met de dogtrail voor het eerst.... er gewoon ingezet. Ook geen probleem. Soms is het heel makkelijk

-
lienze
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie
Onze vorige herplaatser was een golden retriever van 5 jaar een reu niet gecastereerd het woordje uhh was zijn toverwoord als hij iets deed wat hij niet mocht buiten of binnen..simpel woord met veel effect.