Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het voelt als falen...
Moderator: moderatorteam
-
lienze
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 1
Re: Het voelt als falen...
Paisley elke hond heeft zijn ding,geldt ook voor jouw hond,niemand hier kan mij wijs maken dat zij de perfecte opvoeder is en dat de hond/honden perfect luisteren of dat ze nooit ergens tegen aan zijn gelopen.
Je kunt niets veranderen wat je niet erkent...
-
Manu
En als het je uiteindelijk lukt, of het lijkt te lukken ben je ápetrots en houd je ons heel goed op de hoogte van de ontwikkelingen. Met foto's en filmpjeslienze schreef:Paisley elke hond heeft zijn ding,geldt ook voor jouw hond,niemand hier kan mij wijs maken dat zij de perfecte opvoeder is en dat de hond/honden perfect luisteren of dat ze nooit ergens tegen aan zijn gelopen.
-
lienze
- Vaste gebruiker
gyanty heupgordel kan ik niet om,ivm heupen onderrug ze drijft geen fietsers/auto`s en ze is juist enthousiast naar mensen toe.
.ze zit niet in de tweede fase die heeft ze op 8 maanden gehad inc loopsheid erbij..ik ben niet helemaal een leek..
.ze zit niet in de tweede fase die heeft ze op 8 maanden gehad inc loopsheid erbij..ik ben niet helemaal een leek..
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Misschien verstandig om dan de LAATSTE pagina in een topic even door te lezen in plaats van te reageren zonder dat je leest dat ze haar van MP hebben gehaald en eens fijn om de tafel gaan zitten met elkaar en al begonnen zijn met tips die ze gekregen hebben.Apple schreef:Jawel hoor, maar dan denk je toch niet aan herplaatsen...dagmar88 schreef:Lekker dan. Jullie hebben er nooit eens doorheen gezeten? Geboren met een encyclopedie aan hondenkennis in de bovenkamer?
TS heeft gewoon even handvatten en ondersteuning nodig, de wil is er zo te lezen wel
Ik kan altijd vrij kribbig worden van mensen die bij het minste of geringste maar roepen dat het allemaal niet kan en de hond dan maar weg moet (MP staat er vol mee).
En ik begrijp de keuze voor een border niet als je zelf allebei behoorlijke fysieke beperkingen hebt en niet aan de slag gaat met een hond. Als het een boomertje was dan had het verhaal al anders geweest.
Jezus
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik geloof dat iedereen wel eens achter zijn oren krabbelt of met de handen in het haar zit hoor.
Hier ook wel gehad. Maar met hulp en nuchter nadenken lukt het meestal wel weer. Je bent ook gewoon een mens, net als ieder ander. En je vraagt hulp
Hoe sta je er nu in Lienze, wat je weg zou kunnen zijn om haar dit af te leren?
Hier ook wel gehad. Maar met hulp en nuchter nadenken lukt het meestal wel weer. Je bent ook gewoon een mens, net als ieder ander. En je vraagt hulp
Hoe sta je er nu in Lienze, wat je weg zou kunnen zijn om haar dit af te leren?
-
lienze
- Vaste gebruiker
Daisy de tips die wij hebben gekregen gaan wij zeker wat mee doen en met sommige zijn we al bezig.ik loop nu niet meer alleen mijn vriendin loopt nu mee ivm mijn knie en ook zodat zij kan leren om met onze hond te lopen.
We gaan een nog strakkere schema hanteren na het uitlaten en eten moet ze van ons rusten dus houden wij dat er in (ivm kans op maagkanteling bij druk gedrag).vanmiddag ga we oefenen met voer buiten.daarna mag ze lekker spelen en gaan we nog een stuk wandelen vanavond staat er een denkspel op programma.
Op langere termijn hopen we dat het trekken minder wordt en kijken naar een cursus
We gaan een nog strakkere schema hanteren na het uitlaten en eten moet ze van ons rusten dus houden wij dat er in (ivm kans op maagkanteling bij druk gedrag).vanmiddag ga we oefenen met voer buiten.daarna mag ze lekker spelen en gaan we nog een stuk wandelen vanavond staat er een denkspel op programma.
Op langere termijn hopen we dat het trekken minder wordt en kijken naar een cursus
-
lienze
- Vaste gebruiker
Met voer oefenen vanmiddag moeten we nog even aankijken aangezien ze eergistere nacht spontaan diarree kreeg en over moest geven en gistere middag/avond ook weer diarree had.ze drinkt goed ze ligt nu lekker te slapen in haar mand.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat betreft zorgen over maagtorsie is het wel leuk om dit topic KLIK te lezen denk ik.lienze schreef:Daisy de tips die wij hebben gekregen gaan wij zeker wat mee doen en met sommige zijn we al bezig.ik loop nu niet meer alleen mijn vriendin loopt nu mee ivm mijn knie en ook zodat zij kan leren om met onze hond te lopen.
Misschien neemt dat wat van je zorgen weg
Als je bepaalde momenten dan de dag strak aanhoudt als rustperiode is dat overigens wel een prima idee
Ik heb zelf ook wel eens met mijn handen in het haar gezeten bij een van mijn honden.
En ik heb me afgevraagd of het niet een beetje boven mijn pet ging met die hond.
Herkenbaar is het dus heus wel.
Bij mij met die hond werkte een strak dagschema met rustperiodes heel goed.
Daardoor kreeg ik steeds even een adempauze en kon buiten de rustperiodes beter omgaan met het gedrag.
- Daisy@
- Zeer actief
Blij dat je je aangemeld hebt dan nu zeker?! Super dat jullie zo aan de slag gaan. Hou er wel even rekening mee dat ze misschien niet zo lekker in haar velletje zit door die diarree en het trainen misschien wat minder gaat.
Benieuwd hoe het gaat lopen, succes!
Benieuwd hoe het gaat lopen, succes!
-
lienze
- Vaste gebruiker
Ranetje ik vind rust momenten ook belangrijk zeker na het eten.rust in huis vind ik ook belangrijk,denkspel/oefeningen even gek doen met dr knuffel prima,maar zodra het klaar is het klaar.
Zorgen om maagtorosie ben ik niet zo bezorgd om,na het eten moet zij lekker uitbuiken in dr mand.ik weet dat border sneller een kanteling kunnen krijgen vandaar dat uitbuiken maar ik zal de topic even gaan lezen thx.
Zorgen om maagtorosie ben ik niet zo bezorgd om,na het eten moet zij lekker uitbuiken in dr mand.ik weet dat border sneller een kanteling kunnen krijgen vandaar dat uitbuiken maar ik zal de topic even gaan lezen thx.
-
lienze
- Vaste gebruiker
Daisy uiteraard,advies kan nooit kwaad en je kunt niets veranderen wat je niet erkent.
Zo te ruiken is ze nog niet van de diarree af (ze laat behoorlijk wat glippen)
Ze ligt nu bijna de halve ochtend te slapen,maar ze drinkt goed ..we doen het vandaag wat rustiger aan..
Kan zijn dat ze loops moet worden dan heeft ze ook diarree en braakt ze en is ze er goed ziek van.
Ze was 8 maanden met eerste loopsheid we zijn nu 5 maanden verder kan ze dan alweer loops zijn?
Ik moest ook ff denken aan die sponzen
Zo te ruiken is ze nog niet van de diarree af (ze laat behoorlijk wat glippen)
Ze ligt nu bijna de halve ochtend te slapen,maar ze drinkt goed ..we doen het vandaag wat rustiger aan..
Kan zijn dat ze loops moet worden dan heeft ze ook diarree en braakt ze en is ze er goed ziek van.
Ze was 8 maanden met eerste loopsheid we zijn nu 5 maanden verder kan ze dan alweer loops zijn?
Ik moest ook ff denken aan die sponzen
- Daisy@
- Zeer actief
Dat kan goed hoor. Bij Indy zat er 4 maanden tussen de laatste keer. (toen is ze ook geholpen daarna)
- ranetje
- Zeer actief
Na 5 maanden weer loops kan zeker 
Even opletten vanwege die diarree, maar als ze goed drinkt en de maag daarbij niet opzwelt (vanwege die eventuele sponzen waar je aan denkt) zal het wel ok zijn.
Er heerst een heel vervelend virus dat ook deze verschijnselen geeft.
Dan zou het met met een dag of twee weer duidelijk veel beter moeten gaan.
Even opletten vanwege die diarree, maar als ze goed drinkt en de maag daarbij niet opzwelt (vanwege die eventuele sponzen waar je aan denkt) zal het wel ok zijn.
Er heerst een heel vervelend virus dat ook deze verschijnselen geeft.
Dan zou het met met een dag of twee weer duidelijk veel beter moeten gaan.
-
lienze
- Vaste gebruiker
Ranetje buik is niet opgezwollen..
We vinden nog geen bloed dr vulva is niet opgezwollen al kan dat zo veranderen,ik hou het voor nu maar op een virus..
We vinden nog geen bloed dr vulva is niet opgezwollen al kan dat zo veranderen,ik hou het voor nu maar op een virus..
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Heb ik er over heen gelezen? Maar heeft ze eerder een kanteling gehad dan? Het is niet iets wat heel veel bij de borders voorkomt hoor. Ondanks dat is het voor mij na eten ook altijd even rust hoor. Vind ik gewoon een fijne gewoonte, maar zoals je in het aangegeven topic kunt vinden is er geen verband gevonden tussen activiteit en voeding. Zelfs een grote groep die het juist ook in rust kreeg en waar helemaal geen voeding bij in het spel was.
Hopelijk is het idd de loopsheid. Al zijn er momenteel veel honden aan de diarree. Buikvirus gaat rond. Kay is hier gister ook met wat diarree begonnen. Bij Norah was het eerder van de week ook al wat rommelig in de darmen en wat dunnig, maar nu weer normaal.
Hopelijk is het idd de loopsheid. Al zijn er momenteel veel honden aan de diarree. Buikvirus gaat rond. Kay is hier gister ook met wat diarree begonnen. Bij Norah was het eerder van de week ook al wat rommelig in de darmen en wat dunnig, maar nu weer normaal.

- ranetje
- Zeer actief
Lijkt me ook de meest reële kanslienze schreef:Ranetje buik is niet opgezwollen..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar dat veroorzaakt eerder een torsie dat uitbuikenlienze schreef:Ranetje ik vind rust momenten ook belangrijk zeker na het eten.rust in huis vind ik ook belangrijk,denkspel/oefeningen even gek doen met dr knuffel prima,maar zodra het klaar is het klaar.
Hier mogen ze doen wat ze willen zolang ik er geen last van heb

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat fijn dat veel mensen meedenken en ook mogelijkheden aandragen!Daisy@ schreef:Ik geloof dat iedereen wel eens achter zijn oren krabbelt of met de handen in het haar zit hoor.
Hier ook wel gehad. Maar met hulp en nuchter nadenken lukt het meestal wel weer. Je bent ook gewoon een mens, net als ieder ander. En je vraagt hulp![]()
@Apple, er zijn momenten dat je soms met je handen in het haar zit en je afvraagt of de hond die je in huis hebt genomen wel bij je past en of ze misschien elders niet beter af zijn.
Ook ik heb dat gehad. Ik had ook veel moeite met mijn eigen hond. Mijn vriend later door het gedrag van zijn hond. Er zijn soms momenten dat je het even niet meer weet en even niet ziet zitten.
Met handvatten en de wil om ervoor te gaan kun je wat. Is er geen wil, dan is er ook geen weg. Bij TS zie ik persoonlijk de wil wel. En ik hoop dan ook dat ze er uit gaan komen met wat hulp en tips.