Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Ongelezen bericht door Manu »

Oh oops. Ik zie inderdaad nergens staan dat ze aan de wandel waren. Dat had ik even zelf bedacht :mrgreen: Excuus.
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Ik dacht ook dat het binnen gebeurd was.
Maar wat doet dat mes dan eigenlijk begraven bij het dier, meneer had teveel crime scene investigation gekeken ofzo en wilde het 'moordwapen' erbij begraven? :scratch:
Als ie al dood was hoef je toch geen mes meer mee te nemen om m te begraven?

Echt een super vaag verhaal, snap ergens nog wel dat je in paniek dat dier iets aandoet als ie niet los wil laten maar als je daarna nog het beest met mes en al in een park begraaft, veel te ondiep ook nog eens zodat iemand hem onherroepelijk een keer tegen komt.. Volgens mij zit er dan ergens ook wel een beetje een steekje los.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
Abbey en Ozzie
Actief

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Ik snap niet dat je je hond kan neersteken. Steek je vingers in zijn neus, gooi een handvol kaneel, peper in de hond ze mond/gezicht. Dat komt eerder in mij op dan een mes te pakken. Wat wil je uiteindelijk als resultaat? Dat de hond loslaat en de aangevallen persoon in veiligheid kan worden gebracht maar mij lijkt toch ook dat je wil dat de hond nog leeft?

Maar ergens in mijn knar vol verbeelding waar duizenden scenario's ontplooien kan ik mij het volgende wel inbeelden. Je hond valt je vriendin aan, hij laat niet los. Scheisse, de kinderen, die in veiligheid brengen, zijnde, naar hun kamers brengen. Terug naar de situatie, hond laat niet los, paniek en voordat je het doorhebt heb je je hond neergestoken. Je vriendin bloedt heftig, dus je brengt haar met spoed naar het ziekenhuis. Maar nu? Je komt thuis en je hond is doodgebloed in de woonkamer. Politie bellen? De kinderen? Mama ligt nog in het ziekenhuis, als de politie komt word je meegenomen. Ze zien het lichaam van de hond liggen en het huis vol politie.. Ze zijn al getraumatiseerd genoeg. Wat als je de hond dan zelf wegwerkt.. Je stopt je hond in een zak en je gaat naar het uitlaat gebied, het kan niet te ver van huis want je moet snel weer naar huis. Je graaft een gat, maar je kan niet verder graven, er lopen mensen rond. In alle haast gooi je je beste vriend in het gat en probeer je hem te bedekken. Je moet naar huis, je kinderen, je vriendin..

Ik moet criminele romans gaan schrijven. Denk nu niet dat ik het gedrag goedpraat van deze persoon in kwestie. Ik walg van de laffe daad om je hond neer te steken, maar ik beeld me de paniek in die volgt na de daad..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Abbey en Ozzie schreef:Ik snap niet dat je je hond kan neersteken. Steek je vingers in zijn neus, gooi een handvol kaneel, peper in de hond ze mond/gezicht. Dat komt eerder in mij op dan een mes te pakken.
:hmmm: serieus?
Abbey en Ozzie
Actief

dagmar88 schreef:
Abbey en Ozzie schreef:Ik snap niet dat je je hond kan neersteken. Steek je vingers in zijn neus, gooi een handvol kaneel, peper in de hond ze mond/gezicht. Dat komt eerder in mij op dan een mes te pakken.
Ik weet niet of ik serieus kan zijn, ik heb me nog nooit in zo'n situatie bevonden en hoop me er nooit in te hoeven bevinden. Ik vind kaneel dan minder vreselijk klinken als een messteek..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Abbey en Ozzie schreef:
dagmar88 schreef:
Ik weet niet of ik serieus kan zijn, ik heb me nog nooit in zo'n situatie bevonden en hoop me er nooit in te hoeven bevinden. Ik vind kaneel dan minder vreselijk klinken als een messteek..

:U: Kaneel houdt dan ook geen hond met kwaad in de zin tegen; hoef je niet voor in je kruidenkastje te wezen.
Abbey en Ozzie
Actief

Cinnamon challenger wel eens gezien? Kaneel droogt de mond, tong en slijmvliezen en hecht zich aan speeksel. Het poeder blijft zo fijn dat het een extreme hoestbui tot gevolg heeft. Hond moet dus om adem te krijgen loslaten.
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Dat de hond begraven is heeft volgens een insider, als reactie op het artikel op Omroep Brabant, te maken met het feit dat het park de favoriete plek van de hond was. Het gevonden mes was gebruikt om de doos (?) waar de hond in zat los te snijden en in de paniek is dat daar achtergebleven. Apart verhaal.
A Man and his Dog
ikbeneenmens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Wat een raar verhaal. Misschien was de hond op een hele rare manier opeens ziek? Een hond valt echt niet zomaar uit het niets aan, zeker niet als hij normaal heel lief is. Er zit vast meer achter het verhaal.
honden stinken vaak, pas op
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Abbey en Ozzie schreef:
dagmar88 schreef:
Ik hoop het ook niet maar ik kan ergens wel voorstellen dat als een geliefde van jou aangevallen word je alles doet om die te ontzetten en je daarbij middelen inzet waar je anders zelfs maar niet aan denkt :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hond pakt vrouwtje, baasje brengt kinderen in zekerheid en steekt daarna de hond dood. Man doet hond in doos en sleept hond naar het park. Naar het lievelingsplekje van de hond. Mes wordt gebruikt om doos los te snijden maar het mes wordt in paniek achtergelaten. Dan de hond half begraven, ook in paniek?
Ik vind het eigenlijk een vreemd verhaal.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

dagmar88 schreef:
Maar in het artikel staat dat de man eerst nog probeerde om allemaal water over de hond heen te gooien, maar toen de hond daar niet op reageerde pakte hij een mes.

Maar goed, het is en blijft een bizar en raar verhaal
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Moet ik nou naast mijn mes en een bus haarlak ook nog kaneel mee nemen ?
Enfin, ik zou echt serieus wel eens willen weten wat dan de beste methode zou zijn om zo'n hond te dwingen los te laten.
En toen ik las dat hij hem had neergestoken (en ik interpreteer de berichtgeving tot nu toe zo dat het met 1 steek is gedaan) was mijn gedachte; waar heeft hij gestoken dan ?

Ik vind het zo'n triest verhaal voor hond, voor de familie, voor de goed handelende liefhebbers, maar ergens ben ik ook wel ongenuanceerd genoeg om te denken; had je verdomme maar een "normale" hond moeten nemen.

En waarom zo moeilijk doen met het lichaam van die hond. Grote jongen die mij iets zou maken als ik uit noodweer een hond zou doodsteken, toch ???? Het ging niet om een gevalletje "hij-pieste-tegen-mijn-rozenstruik".
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

cornelia schreef:Moet ik nou naast mijn mes en een bus haarlak ook nog kaneel mee nemen ?
Enfin, ik zou echt serieus wel eens willen weten wat dan de beste methode zou zijn om zo'n hond te dwingen los te laten.

Een breakstick.
Abbey en Ozzie
Actief

cornelia schreef:Moet ik nou naast mijn mes en een bus haarlak ook nog kaneel mee nemen ?

En een notenkraker voor als het een ongecastreerde reu is. :ok:
Ik hoop dat iedereen snapt dat ik een geintje maak..
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

volgens mij hebben ze daar een breakstick voor uitgevonden, en als je zo`n hond hebt, lijkt t me handig zo`n ding te hebben :wink: en dan maar heel hard hopen dat je hem helemaal nooit nodig zult hebben
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

S@ndr@ schreef:volgens mij hebben ze daar een breakstick voor uitgevonden, en als je zo`n hond hebt, lijkt t me handig zo`n ding te hebben :wink: en dan maar heel hard hopen dat je hem helemaal nooit nodig zult hebben
Maar die sticks lijken makkelijker in gebruik dan het daadwerkelijk is, je moet namelijk precies op de goede plek die stok zetten en de hond moet redelijk onbewegelijk zijn an pakt die stick direct.. Wanneer je in een flinke paniek bent ( want je vrouw wordt aangevallen, bloed misschien gillen en 2 kinderen ) krijg je dat met je rillerige handjes niet 1,2,3 voor elkaar.

Hier een voorbeeld, waarbij een man de werking laat zien. Maar hij krijgt hem in een rustige situatie ook niet gelijk los.. Kan je nagaan wanneer je door paniek en adrenaline aanvallen gaat.. Ook is de hond hier rustig en niet echt in een volle aanval "mood"
" onclick="window.open(this.href);return false;
kaatjuh89
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kaatjuh89 »

Las het ook net op omroep Brabant.. Tja, ik geloof er niet veel van! In een waas de hond begraven... Die waas stopt heus wel als je drie keer geschept hebt, maar goed kan aan mij liggen.
Whoever said that diamonds are a girl's best friend, never owned a dog.
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

kaatjuh89 schreef:Las het ook net op omroep Brabant.. Tja, ik geloof er niet veel van! In een waas de hond begraven... Die waas stopt heus wel als je drie keer geschept hebt, maar goed kan aan mij liggen.

Daarom was de kuil ook niet zo diep ..... :LOL:
A Man and his Dog
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

vaagheid schreef:Wat een vaag verhaal, vooral dat ie de hond dan daarna in een park begraaft.. :scratch:
Kan alleen maar hopen dat het dier snel overleden is en niet in dat gat langzaam dood is gegaan. :ugh:
Dit was ook wat ik er het vreemdst aan vind.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je als je man of vrouw of wie dan ook ineens zo aangevallen wordt door je hond en je krijgt Niet voor elkaar de hond weer af te wenden dat je uit paniek of gewoon wanhoopsdaad alles pakt en probeerd hem los te krijgen. Ik denk dat ik ook alles zou doen.

Maar mijn volgende reactie zou zijn 112 bellen uit een zelfde reflex en die zouden een ambu sturen voor die vriendin en de politie voor de hond en dus niet begraven ergens.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 08 mar 2015 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De meesten zullen als in bovengenoemde situatie als aan de grond genageld blijven staan. Kordaat ingrijpen, zoals de messenprikker deed om een groter drama te voorkomen, is maar weinigen gegeven.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
cornelia
Zeer actief

Nanna schreef:
:lol1: Je hond uitlaten naast de boodschappenkar van de Aldi. Wordt je hondje klemvast gegrepen door een klapkaak dan probeer je eerst sussende woordjes, daarna pak je het busje kaneel, dan probeer je wat niet-irriterende deo, sprenkel je een flesje water uit en als niks meer helpt haal je het broodmes tevoorschijn.
Neem ik ook nog een nimbusbrander mee, kan ik er misschien gelijk een soort Chinese barbecue van maken.
Laatst gewijzigd door cornelia op 07 mar 2015 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Sulluna schreef:
S@ndr@ schreef:volgens mij hebben ze daar een breakstick voor uitgevonden, en als je zo`n hond hebt, lijkt t me handig zo`n ding te hebben :wink: en dan maar heel hard hopen dat je hem helemaal nooit nodig zult hebben
Maar die sticks lijken makkelijker in gebruik dan het daadwerkelijk is, je moet namelijk precies op de goede plek die stok zetten en de hond moet redelijk onbewegelijk zijn an pakt die stick direct.. Wanneer je in een flinke paniek bent ( want je vrouw wordt aangevallen, bloed misschien gillen en 2 kinderen ) krijg je dat met je rillerige handjes niet 1,2,3 voor elkaar.

Hier een voorbeeld, waarbij een man de werking laat zien. Maar hij krijgt hem in een rustige situatie ook niet gelijk los.. Kan je nagaan wanneer je door paniek en adrenaline aanvallen gaat.. Ook is de hond hier rustig en niet echt in een volle aanval "mood"
" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou da's voor het eerst dat ik dat eens helder uitgelegd zie. Bedankt voor de link. Ik snap precies de bedoeling. Maar is dat oranje ding dan een officiële breakstick ? En waar koop je dan zoiets ?

Maar het is wel zoals je zegt, die oefensituaties, ik-doe-het ff-voor..........Wij treffen natuurlijk weer een gek die hem gewoon smeert en je daar laat staan of iemand die als een gek gaat staan gillen, trappen etc. Ooit wel eens een gevecht gezien tussen 2 "gewone" honden, hadden ze die eindelijk uit elkaar, liet een van die kerels zijn hond weer los, konden ze van voor af aan beginnen.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Breaksticks zijn online te koop, misschien sommige dierenwinkels ook wel.

Verder vind ik het een vreemd verhaal en durf er geen mening over de hebben/uiten.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Je kan beter een heel dun lijntje met een lus in je jaszak hebben, heel hoog achter de oren en dan aantrekken daar krijg je volgens mij een koe nog mee bewusteloos :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

En weer alleen maar verliezers.
Wie weet wat ze op hadden toen de hond aanviel? Misschien heeft de eigenaar hem wel onder invloed van het een of ander maar half begraven.
Ik kan me zo voorstellen dat de ontdekster zich ook het heen en weer is geschrokken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

is die hond niet gewoon opgegraven door een ander dier?
dan was ie natuurrlijk niet erg diep begraven maar dat vind ik eigenlijk veel aannemelijker.
Maar ja ik was er niet bij en er gaan nu zoveel verhalen de ronde.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

billy schreef:Je kan beter een heel dun lijntje met een lus in je jaszak hebben, heel hoog achter de oren en dan aantrekken daar krijg je volgens mij een koe nog mee bewusteloos :wink:
Dat is het CM lijntje.
Moet je het ook vocaal bekrachtigen met "shhhht"?
Kan de hond een naar larynxparalyse blafje aan over houden.
Laatst gewijzigd door korthaar op 08 mar 2015 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Raar verhaal, ja. Maar een kat in het nauw maakt vreemde sprongen.
Je kunt aan de hele situatie wel zien dat er niet diep over is nagedacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wolfsblut schreef:De meesten zullen als in bovengenoemde situatie als aan de grond genageld blijven staan. Kordaat ingrijpen, zoals de messenprikker deed om een groter drama te voorkomen, is maar weinigen gegeven.
Of het kordaat is weet ik niet. Wel weet ik dat ik wel iets zou grijpen wat ik het snelst pakken kan, ook in situaties als een inbreker ons zou bedreigen ofzo. In paniek doe je soms dingen die je anders niet eens voor zou kunnen stellen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”