Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Machie »

Ik word hier zo blij van :I: :I: :I:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha Frolic, geweldig! Ik herken Gipsy vanaf de eerste tot de laatste letter in je verhaal (behalve dat issue met ramen, daar wist ik écht niets van). Ik hoor van sommige honden dat ze door alle prikkels helemaal hieperdepiep zijn: Gipsy - sorry, Pippi - Sep, Roxy (de opvangdame zei dat ze een aapje had gekregen in plaats van een hond) en andere honden zijn gewoon doodmoe en geven daar ook aan toe.
Hopelijk stopt ze uiteindelijk een keer met rennen... hahaha :LOL:

En Marloes, Robin en Zara hebben elkaar zo te zien ook al helemaal gevonden! Robin was in het asiel best op zichzelf, dus heel mooi om te zien dat hij Zara zo'n fijn gezelschap vindt. :lol1:
Irmimi
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Irmimi »

Wat een leuk verhaal Frolic :D Hopelijk gaat Pippi haar rust nog vinden. Bij Sep heeft het ook tot ongeveer een half uur geleden geduurd (8 uur vanavond), maar hij ligt nu eindelijk te slapen. Ik ben er zelf inmiddels ook echt doodmoe van, maar dat zullen jullie ook wel zijn!
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Lekker chaotisch dagje hier, met allemaal onvoorziene zaken, wat er uiteindelijk in resulteerde dat ik mét eigen hond, een gasfornuis en een vriend in Arnhem belandde om Rataplan van Frolic over te nemen.

Frolic, nogmaals superbedankt voor het meenemen van Rataplan! :flower:

Uit de auto liet ik hem even zijn benen strekken en hij was wel wat voorzichtig, maar niet bang of heel erg nerveus. Ik heb daar al geprobeerd om de honden kennis te laten maken, maar dat was een beetje te veel voor Rataplan. Nou ja, dan maar de auto in. Hij vond het wel welletjes met de bench, los in de auto vond meneer prima. Dus bench opgevouwen, Rataplan achterin, Kobe voorin en op naar huis.

Thuis heb ik hem eerst even alleen in de kamer gelaten, hij ging heel voorzichtig lopen en overal naar kijken en aan snuffelen. Maar alles even rustig. Toen Kobe erbij gelaten en die dacht meteen PARTY ON!!! Eindelijk een echte, eigen vriend!!! waarop hij eerst een beleefde waarschuwing kreeg en bij de tweede keer toch een heuse blaf met veel gegrom en wegjaging en veel blikkerende tanden. Daarna was het ook opgelost. Kobe bekeek Rataplan toen maar vanaf een afstandje, wel met heel veel interesse.

Toen maar even naar buiten. Kobe doet precies wat Rataplan ook doet. En zolang Kobe niet te opdringerig is, vindt Rataplan het prima. Hij toont verder geen interesse in Kobe.

De kinderen daarentegen vindt hij het einde. Met name mijn dochter, da's ook echt zo'n dierenfluisteraar. Hij genoot zichtbaar van de knuffels en aaitjes en lieve woordjes. Hij wilde nog niks eten, maar van mijn dochter lustte hij toch wel een paar stukjes vis.
Tijdens het (ons) eten, lag hij bij mijn dochter aan de voeten te knikkebollen :I:

Verder was er nog de confrontatie met de kat: Rataplan begon te grommen, evenals de kat, die twee keer zo groot werd. Waar ik het gore lef vandaan haalde om nóg zo'n vlooienbaal in huis te halen :pffff: De tweede confrontatie verliep prima. De poes was nog steeds boos, maar bij Rataplan zag ik niet veel spanning meer.

De confrontatie met de kippen: Ik denk niet dat ik hen samen alleen moet laten :mrgreen:

Hij ligt nu op een kleedje naast me te slapen. Ik wil graag een foto maken, maar dan moet ik eerst opstaan. En als ik opsta, doet hij dat ook. En hij ligt net zo lekker. Ik heb een dekentje over hem heen gelegd en Kobe ligt onder de bank, is stiekem een beetje tegen Rataplan aangekropen. Het wordt gedoogd, of hij merkt het écht niet...

Het is echt een schatje, superlief en heel rustig. Maar we moeten echt wennen aan elkaar, allemaal.
Laatst gewijzigd door Alex op 08 mar 2015 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief

nomo schreef:Ik vind dit zo'n heerlijk feelgoodtopic :I: Geweldig om alle blije verhalen te lezen.

Dit vind ik zo'n leuk hondje :I: zit die ook bij iemand van het forum?
DeDiana schreef: Afbeelding
Dit is Butana, zij is geadopteerd maar niet door iemand van het forum.
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Oh Frolic, wat leuk dat Vriend haar zo leuk vindt. Ik las je verhaal met een grote glimlach.

Rataplan is een moeilijk te roepen naam. Mijn zoon stelde voor om hem Amigo te noemen. We riepen dat een paar keer en ik besefte later pas dat dat natuurlijk óók Vriend betekent!
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wat een heerlijke updates allemaal! Kobe en Vriend hebben een mooie tijd in het vooruitzicht :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief

Alex, fijn om te lezen dat het ook met Rataplan goed gaat! Het is ook zo'n lieverd, hij deed het echt super bij de aankomst - het is toch best een gevoelige hond, maar hij kon het allemaal prima handelen. Het is even wennen voor iedereen, maar zo te horen komt dat helemaal goed.
Fijn dat hij ook met je kinderen al meteen dikke vrienden is :I:

Hij heeft inderdaad een heel lastig te roepen naam, en is ook één van de weinige, misschien wel de enige hond uit het asiel, die niet echt op z'n naam reageert. Ik vind hem eigenlijk ook wel een Amigo :D
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Wat een leuke updates allemaal weer!!
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik moet wel even zeggen dat ik het niet tof vind van jullie.. om mannen te laten glimlachen om zulke zoetsappige verhalen. ;)

Erg leuke updates, het gaat mooi zo!
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Wat een leuke foto's en updates :D
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Leuk leuk leuk om te lezen :cheer:
En Zara en Robin :I:
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

wat een schatje!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

:I: Geniet maar van de 2 minuten rust :mrgreen:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Frolic wat schattig! Die oren, dat diet lola ook. Zachtjes blazen, als je over een tijdje meer vertrouwen hebt onderling. Die oren zijn heeeeelll beweeglijk :mrgreen: Jion, het lijkt wel een beetje op die van jou hè?
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wat een geweldige updates weer; je krijgt gewoon een lach van oor tot oor van jullie verhalen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een geweldige updates over al die leuke honden! Heerlijk dat het allemaal zo goed gaat.

Vriend die zich helemaal uitslooft voor z'n nieuwe verkering. :I:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Frolic, wat is dat een leuk hondje.

Net als Vriend trouwens, die is ook heel leuk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Cosette ligt nu naast me... op bed. Dat was niet de bedoeling. :tongue: Ze begint al te piepen als ik maar naar de wc ga en ik wil haar niet alleen met Teun laten dus dan maar even zo.
Ik was net in slaap gevallen op de bank, dat duurde niet lang want dan duikt ze ineens vol in je gezicht om allemaal kusjes te brengen. :schrik:
Ze heeft alleen echt verschrikkelijke jeuk, echt zielig. Hoop dat dat gauw minder wordt.
O! En ik doe ze 's avonds altijd de tuin in voor het laatste plasje. Ze deed net zo mooi mee, liep naar buiten, plaste een paar keer en kwam gelijk weer naar binnen!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sanner schreef:Fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Cosette ligt nu naast me... op bed. Dat was niet de bedoeling. :tongue: Ze begint al te piepen als ik maar naar de wc ga en ik wil haar niet alleen met Teun laten dus dan maar even zo.
Ik was net in slaap gevallen op de bank, dat duurde niet lang want dan duikt ze ineens vol in je gezicht om allemaal kusjes te brengen. :schrik:
Ze heeft alleen echt verschrikkelijke jeuk, echt zielig. Hoop dat dat gauw minder wordt.
O! En ik doe ze 's avonds altijd de tuin in voor het laatste plasje. Ze deed net zo mooi mee, liep naar buiten, plaste een paar keer en kwam gelijk weer naar binnen!
Ik zou toch even checken of dat geen vlooien zijn met die jeuk. :roll:

Cosette klinkt wel heel erg lief. Waarom wil je haar niet alleen laten met Teun?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Hmm, ik geloof dat de heksenkinderen volgende week maar een nachtje bij oma gaan logeren. Dan kan Aura stuiteren tot ze erbij neervalt, mocht ze dat nodig hebben.
Robin :I: zo lief bij Zara. En Vriend, zo flieft :I: .
Pol is alvast energie aan het opdoen voor de ontmoeting:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ze heeft een pipetje gehad voor dat ze vertrok. Misschien komt het daar door. Vlooien zie ik niet, maar ze is te beweeglijk om goed te kunnen kijken. Kijk morgen nog wel even.
Teun vindt haar nog stom en Cosette is erg aanwezig dus dat is even niet zo'n goede combi. Wil het graag goed begeleiden en ga ze daarom nog niet samen alleen laten.
En ze is heel erg lief, echt een knuffelhondje. Ze luistert ook verbazingwekkend goed, reageert goed op haar naam. Ik noem haar alleen wel Cosy of Coos. :mrgreen:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ook hier heerlijk om al die up dates te lezen, een echt feel good topic , ik ben er dol op :D :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Irmimi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Irmimi »

Zo, de eerste nacht met Sep in huis zit er weer op en alles is supergoed gegaan. In eerste instantie wilde ik gewoon boven in mijn bedje slapen, maar heb toch maar beneden op de bank geslapen. Sep had namelijk gisteren binnen één minuut met zijn grote sterke poot het deurtje van de bench in de bus krom getrokken, dus het leek me verstandiger om er even bij te blijven.

Gelukkig waren Sep en ik allebei doodmoe, dus ik denk dat we binnen een paar minuten lagen te slapen. :slaap2:
Ik ben wel een paar keer kort een beetje wakker geweest en soms ging Sep dan een klein beetje piepen maar dat heb ik gewoon genegeerd. Het was vooral als hij de katten zag lopen die natuurlijk lekker bij mij op de bank lagen.

Om vijf uur was ik klaarwakker dus toen ben ik maar opgestaan en heb ik Sep uit de bench gehaald. Die was superblij maar moest denk ik ook nodig plassen omdat hij tot drie keer toe naar de deur liep en met zijn grote neus tegen de sleutels drukte. Toen maar snel mijn jas aangetrokken en lekker gaan wandelen. Dat ging al een stuk beter dan gisteren, de eerste halve minuut trok Sep nog flink omdat hij van enthousiasme overal naar toe wilde. Maar hij wist al snel weer te herinneren dat dat niet de bedoeling was en ik heb verder zonder echt getrek rustig kunnen wandelen. Ook nog even 'zit' geoefend bij het stoplicht wat heel goed ging.

Helaas wil Sep zijn eten niet eten :(: De brokken gingen gisteren ook al moeizaam, maar het KVV dat ik voor vanmorgen op het menu had staan vond hij echt helemaal niets. Na het (niet) eten wist Sep niet meer zo goed wat nu eigenlijk de bedoeling is in huis... moet je de hele tijd rondlopen, aan de katten snuffelen, het baasje om knuffels vragen, stiekem op de bank proberen te klimmen?? Uiteindelijk heb ik een kleed op de grond gelegd en daar is hij meteen op gaan liggen, hij ligt nu weer prinsheerlijk te slapen :slaap:

Het gaat hier dus eigenlijk echt heel erg goed! Vandaag moet ik even naar de winkel, dus ik ben benieuwd hoe het alleen blijven zal gaan :80:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat een heerlijke verhalen, echt genieten dit!
Ik hoop dat er snel wat rust in alle koppies komt.
Veel succes allemaal.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wat heerlijk om te lezen allemaal :ok: goed begin van de dag, deze updates met een kop koffie en een peuk :Q:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zo, ben ook weer bijgelezen in dit topic, wat een blijmakende posts allemaal!
DeDiana
Zeer actief

En nog wat foto's van gisteren, van de nieuwe baasjes van Elijah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan vannacht :I: ik ben benieuwd naar de foto's en verhalen van vandaag :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Geweldige updates!
Ik vind de vooral witte Podenco zo leuk :I: Was dat het vriendinnetje van Uma, Diana?
Misschien leuk om de niet-forumleden met hun opvanger/nieuwe hond ook uit te nodigen op de wandeling? :D

Uma knapt gigantisch op. Ze ziet er zo sterk uit als ze mee wandelt en ze heeft een glans over haar vacht gekregen. Ze is ook wat aangekomen.
Het is zo leuk haar in huis te hebben en alle vorderingen mee te mogen maken.
Ik hoop zo dat het bij jullie ook zo gemakkelijk gaat en jullie net zo kunnen genieten van de honden als ik. Ik ben eeuwig dankbaar dat ik Diana's topic tegen kwam en het maar gewoon deed :I: Dankjewel Diana en hf :lief:

Ook namens Uma:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”