Dat is het laatste wat je wil doen. Je moet proberen je kalmte te bewaren, hoe lastig ook. Als je gilt/schopt, jut je de hele bende nog eens wat extra op.ikbeneenmens schreef:Als mijn hond dat zou doen zou ik waarschijnlijk hem een paar wilde schoppen geven en heel hard gillen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dode hond gevonden en een mes.. Update!
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Re: Dode hond gevonden en een mes.. Update!
-
- Actief
Dat is niet wat ik bedoel.Cleva schreef:Precies.Ria8653 schreef:Dat is het laatste wat je wil doen. Je moet proberen je kalmte te bewaren, hoe lastig ook. Als je gilt/schopt, jut je de hele bende nog eens wat extra op.ikbeneenmens schreef:Als mijn hond dat zou doen zou ik waarschijnlijk hem een paar wilde schoppen geven en heel hard gillen.
Juist als het de chihuahua van de buren betreft wil je het luchtig houden.
Precies zoals hij het oefeningetje kent.
"Zit! En looossss. Knappe hond! Goed zooooo!"
-
- Actief
Ach sorry, ik zie nu dat ik jouw post helemaal verkeerd interpreteerde (het is al laat he)...Cleva schreef: Nou. Dat is dan jammer.
Het is wel wat ik bedoel.
Om klemmende kaken te laten openen heb je letterlijk en figuurlijk ontspanning nodig.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dus jij hebt nog nooit een knokpartij meegemaakt... nou je kunt schoppen tot je blauw ziet hoor....ikbeneenmens schreef:Als mijn hond dat zou doen zou ik waarschijnlijk hem een paar wilde schoppen geven en heel hard gillen. Om een mes te pakken is eerst ook een handeling nodig, daar moet je wel een beetje over nadenken lijkt me.
En gillen is t domste wat je kunt doen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Heel eerlijk? Ik denk het wel. Misschien niet weloverwogen, maar in blinde paniek alles zonder erbij na te denken uit de kast halen om een aanval op je vrouw/man/kind/eenieder te stoppen? Zou maar zo kunnen.Abbey en Ozzie schreef:Ik snap niet dat je je hond kan neersteken.
Ik ook hoor. Heb de foto's voorbij zien komen. Gelukkig was ik geen broodje aan het eten, maar denk toch wel zeker te weten dat ik ook alles uit de kast zou trekken.Tineke schreef:Ik hoop het ook niet maar ik kan ergens wel voorstellen dat als een geliefde van jou aangevallen word je alles doet om die te ontzetten en je daarbij middelen inzet waar je anders zelfs maar niet aan denkt
Klikken uiteraard op eigen risico.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=557F4C21" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=557F4C21" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=5575719B" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... a11905a198" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9ad4fd3286" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
smoekie schreef:Heel eerlijk? Ik denk het wel. Misschien niet weloverwogen, maar in blinde paniek alles zonder erbij na te denken uit de kast halen om een aanval op je vrouw/man/kind/eenieder te stoppen? Zou maar zo kunnen.Abbey en Ozzie schreef:Ik snap niet dat je je hond kan neersteken.
Ik ook hoor. Heb de foto's voorbij zien komen. Gelukkig was ik geen broodje aan het eten, maar denk toch wel zeker te weten dat ik ook alles uit de kast zou trekken.Tineke schreef:Ik hoop het ook niet maar ik kan ergens wel voorstellen dat als een geliefde van jou aangevallen word je alles doet om die te ontzetten en je daarbij middelen inzet waar je anders zelfs maar niet aan denkt
Klikken uiteraard op eigen risico.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=5575719B" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... a11905a198" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9ad4fd3286" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja hoor zou ook een hond kapot kunnen steken bij zoiets.
Op dat moment ga je ook niet lopen mauwen dat je zoveel van hem houd en zowel dan spoor je ook niet lijkt mij..
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
Dat dus. Je denkt volgens mij helemaal niet na. Ja hoe de fuk je hond van je vriendin af te krijgen.bouvierpoedel schreef:Zo'.
.
Ja hoor zou ook een hond kapot kunnen steken bij zoiets.
Op dat moment ga je ook niet lopen mauwen dat je zoveel van hem houd en zowel dan spoor je ook niet lijkt mij..
En dat gelul wat nu op fb zwerft dat hij en zijn vriendin de honden zouden hebben mishandeld etc etc neem ik ook met een grote korrel zout! Waarom? ipv klakkeloos aan te nemen wat mensen plaatsen zoals onderstaande:

Kwam link naar profiel van het slachtoffer tegen. Uit de foto's/filmpjes die openbaar staan zie ik geen "mishandelde" honden hoor. Dan zie ik honden die "onderdeel" zijn van een gezin zoals de kinderen dat zijn. En een "bende, niet normaal" zie ik ook al niet

Het blijft hoe dan ook een heel heel trieste bedoening die je niemand toewenst.
Laatst gewijzigd door smoekie op 10 mar 2015 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vast houd situatie komt;
*Proberen niet in paniek te gaan lopen gillen, als de hond bij een 1ste rotschop/klap met (ballenvanger etc) niet los laat dan kun je dat wel vergeten (blijven schoppen heeft dan geen zin)
*Zorg dat beide honden aangelijnd zijn (in bedwang gehouden kunnen worden zodra ze los komen) Is erg belangrijk.
*Fixeer de honden zodat ze niet teveel kunnen bewegen (om trekken/scheuren beperkt te houden/te voorkomen)
*Als je toevallig langs een sloot/kanaal/meertje etc. staat; smijt de honden er in (heb ik ooit eens hier op forum opgepikt)
*Probeer (als je dat hebt) een wig/breakstick achter de kiezen van de bijter de duwen.
*Probeer een strop te maken die je hoog in de nek, vlak onder de oren stevig aantrekt (probeer een tourniquette dan gaat makkelijker dan trekken)
Enfin, aanvullingen ????
*Proberen niet in paniek te gaan lopen gillen, als de hond bij een 1ste rotschop/klap met (ballenvanger etc) niet los laat dan kun je dat wel vergeten (blijven schoppen heeft dan geen zin)
*Zorg dat beide honden aangelijnd zijn (in bedwang gehouden kunnen worden zodra ze los komen) Is erg belangrijk.
*Fixeer de honden zodat ze niet teveel kunnen bewegen (om trekken/scheuren beperkt te houden/te voorkomen)
*Als je toevallig langs een sloot/kanaal/meertje etc. staat; smijt de honden er in (heb ik ooit eens hier op forum opgepikt)
*Probeer (als je dat hebt) een wig/breakstick achter de kiezen van de bijter de duwen.
*Probeer een strop te maken die je hoog in de nek, vlak onder de oren stevig aantrekt (probeer een tourniquette dan gaat makkelijker dan trekken)
Enfin, aanvullingen ????
- smoekie
- Zeer actief
cornelia schreef:Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vast houd situatie komt;
Enfin, aanvullingen ????
Aanvullingen in geval je partner/kind wordt verscheurd zoals hier het geval was? Ja hoor. Schep/breekijzer vol op midden van de schedel

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En daar heb je al gelijk mijn eerste probleem, zeker als er baasjes dom staan te kijken hoe hun doetzeandersnooit honden mijn hond staan te slopencornelia schreef:

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- smoekie
- Zeer actief
Zijn jullie niet in de war met dit topic ?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=297538" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=297538" onclick="window.open(this.href);return false;
- dagmar88
- Zeer actief
Dat kun je laten.cornelia schreef:Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vast houd situatie komt;
Enfin, aanvullingen ????

Als je met dreigen of een tik/schop denkt te kunnen voorkomen dat je hond gebeten wordt kan dat wel, maar niet als hij al gebeten is of de hond als enige doel heeft de jouwe te pakken.
Fixeren doe je meteen wanneer je de hond z'n luchtweg dichtknijpt en de voorpoten iets van de grond laat komen.
Je staat dan over de hond heen met zijn/haar flanken tussen je benen geknepen.
Ja, natuurlijk. Met Tibbe stond die vent nog even rustig z'n sigaretje te roken, mevrouw kwam veel later aankakken en vroeg meteen of die hond weer gebeten hadTiny schreef:En daar heb je al gelijk mijn eerste probleem, zeker als er baasjes dom staan te kijken hoe hun doetzeandersnooit honden mijn hond staan te slopencornelia schreef:
*Proberen niet in paniek te gaan lopen gillen, als de hond bij een 1ste rotschop/klap met (ballenvanger etc) niet los laat dan kun je dat wel vergeten (blijven schoppen heeft dan geen zin)Op een gegeven moment raakte ik wel in paniek, ik zie twee honden mijn hond aanvallen, een derde hond liep wat rondjes eromheen, niet helemaal zeker of hij zich er wel mee moest bemoeien. Mijn kind die er met een snoekduik probeerde te redden wat er te redden viel aan haar achterpoot en ik stond degene die haar bij de keel had eraf te trekken. Mijn hond lag te gillen op de grond en niemand die iets deed. Nou dan ga ik op een gegeven moment gillen of ze die klote honden eraf willen halen hoor, en nergens hoor ik een stemmetje in mijn hoofd dat ik vooral rustig moet blijven en dat ik met dat trekken wel eens meer schade zou kunnen maken.

Je eigen hond zo horen gillen

In DE mag je een stroomstootwapen op gevaarlijke dieren gebruiken. Hier mag het niet, maar heb het echt wel overwogen omdat ik 's nachts zo afgelegen loop.
-
- Zeer actief
Neesmoekie schreef:Zijn jullie niet in de war met dit topic ?

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Je wilt niet weten wat er bij mij al door het hoofd is gegaan qua aanschaf van wapensdagmar88 schreef:Dat kun je laten.cornelia schreef:Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vast houd situatie komt;
Enfin, aanvullingen ????Hier hebben mensen zo een hele tijd in zee gestaan. Oudste (bejaarde) staffje had kort daarvoor een hersenbloedinkje gehad. Ging net weer de goede kant op, maar van die aanval heeft ze fysiek en mentaal zo'n tik gehad dat ze niet meer is hersteld.
Als je met dreigen of een tik/schop denkt te kunnen voorkomen dat je hond gebeten wordt kan dat wel, maar niet als hij al gebeten is of de hond als enige doel heeft de jouwe te pakken.
Fixeren doe je meteen wanneer je de hond z'n luchtweg dichtknijpt en de voorpoten iets van de grond laat komen.
Je staat dan over de hond heen met zijn/haar flanken tussen je benen geknepen.
Ja, natuurlijk. Met Tibbe stond die vent nog even rustig z'n sigaretje te roken, mevrouw kwam veel later aankakken en vroeg meteen of die hond weer gebeten hadTiny schreef:En daar heb je al gelijk mijn eerste probleem, zeker als er baasjes dom staan te kijken hoe hun doetzeandersnooit honden mijn hond staan te slopencornelia schreef:
*Proberen niet in paniek te gaan lopen gillen, als de hond bij een 1ste rotschop/klap met (ballenvanger etc) niet los laat dan kun je dat wel vergeten (blijven schoppen heeft dan geen zin)Op een gegeven moment raakte ik wel in paniek, ik zie twee honden mijn hond aanvallen, een derde hond liep wat rondjes eromheen, niet helemaal zeker of hij zich er wel mee moest bemoeien. Mijn kind die er met een snoekduik probeerde te redden wat er te redden viel aan haar achterpoot en ik stond degene die haar bij de keel had eraf te trekken. Mijn hond lag te gillen op de grond en niemand die iets deed. Nou dan ga ik op een gegeven moment gillen of ze die klote honden eraf willen halen hoor, en nergens hoor ik een stemmetje in mijn hoofd dat ik vooral rustig moet blijven en dat ik met dat trekken wel eens meer schade zou kunnen maken.
![]()
Je eigen hond zo horen gillen![]()
![]()
![]()
In DE mag je een stroomstootwapen op gevaarlijke dieren gebruiken. Hier mag het niet, maar heb het echt wel overwogen omdat ik 's nachts zo afgelegen loop.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- cornelia
- Zeer actief
Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vasthoud situatie komt;
*Proberen niet in paniek te gaan lopen gillen, als de hond bij een 1ste rotschop/klap met (ballenvanger etc) niet los laat dan kun je dat wel vergeten (blijven schoppen heeft dan geen zin) Laat een omstander hulp inroepen als mogelijk (politie bellen..........)
*Fixeer de honden, ook al weet je nog niet wat je verder moet doen, zorg dat ze niet teveel kunnen bewegen (om trekken/scheuren beperkt te houden/te voorkomen) Je kunt ze met een paar mensen plat en vast houden (dat de honden liggen is het beste.
*Als je toevallig langs een sloot/kanaal/meertje etc. staat smijt de honden er in (is de overweging waard)
*Probeer (als je dat hebt) een wig/breakstick achter de kiezen van de bijter de duwen. Blijf de honden gefixeerd houden. Sta over de hond heen (voeten aan weerszijden van de hond)
*Probeer een strop te maken die je hoog in de nek, vlak onder de oren stevig aantrekt (probeer een tourniquette dan gaat makkelijker dan trekken) Blijf de honden gefixeerd houden. Sta over de hond heen (voeten aan weerszijden van de hond)
*Als bovenstaande tips niet werken, niet uitvoerbaar zijn; steek met een scherp voorwerp (mes ?) in de neus, ogen ............................................................
Enfin, waar kun je dan het best steken ??????
Aanvullingen, tips ?
*Proberen niet in paniek te gaan lopen gillen, als de hond bij een 1ste rotschop/klap met (ballenvanger etc) niet los laat dan kun je dat wel vergeten (blijven schoppen heeft dan geen zin) Laat een omstander hulp inroepen als mogelijk (politie bellen..........)
*Fixeer de honden, ook al weet je nog niet wat je verder moet doen, zorg dat ze niet teveel kunnen bewegen (om trekken/scheuren beperkt te houden/te voorkomen) Je kunt ze met een paar mensen plat en vast houden (dat de honden liggen is het beste.
*Als je toevallig langs een sloot/kanaal/meertje etc. staat smijt de honden er in (is de overweging waard)
*Probeer (als je dat hebt) een wig/breakstick achter de kiezen van de bijter de duwen. Blijf de honden gefixeerd houden. Sta over de hond heen (voeten aan weerszijden van de hond)
*Probeer een strop te maken die je hoog in de nek, vlak onder de oren stevig aantrekt (probeer een tourniquette dan gaat makkelijker dan trekken) Blijf de honden gefixeerd houden. Sta over de hond heen (voeten aan weerszijden van de hond)
*Als bovenstaande tips niet werken, niet uitvoerbaar zijn; steek met een scherp voorwerp (mes ?) in de neus, ogen ............................................................
Aanvullingen, tips ?
-
- Actief
Ik hoop het nooit mee te maken, maar ik zou kiezen voor een plek waar je maar 1 x hoeft te steken, dus bijvoorbeeld een halsslagader? Maar dan kom je wel met het probleem dat de gemiddelde leek die niet zomaar even vindt (zou zelf ook niet weten waar ik dan precies moest zijn)cornelia schreef:Enfin, waar kun je dan het best steken ??????
Aanvullingen, tips ?
Waar komt het toch op aan op deze wereld. Ik hou van mijn Stafford, maar als zij overlijdt (wat hopelijk nog zeker 4 jaar duurt(!)) dan komt er helaas geen andere meer. Ik word nu al vaak scheef aan gekeken, het is niet leuk meer.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Als je een mes bij je gaat dragen, zou ik een voor een hele scherpe zorgen. En dan niet steken, maar de keel doorhalen, van oor tot oor, dat lijkt mij de snelste manier. Maar ik denk dat ik zelf eerder voor een een touwtje( desnoods broekriem) of breakstick zou gaan.cornelia schreef:Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vasthoud situatie komt;
Aanvullingen, tips ?
- cornelia
- Zeer actief
Ik weet uit ervaring dat dit soort dingen bespreken soms domweg hele praktische tips, soms beetje speels oefenen, wonderen kan doen voor je zelfverzekerdheid in bepaalde situaties. Ik weet dat uit de situatie waarin ik jarenlang werkgerelateerd nogal eens in aanraking kwam met gericht fysiek agressieve mensen. Je had dan in het slechtste geval wel eens situaties waarin iedereen maar wat deed en het een grote puinhoop werd. Door gericht hier mee bezig te zijn kun je jezelf toch dingen eigen maken. En de kunstjes a la "als ik hier druk dan .........." zijn vaak wat al te ingewikkeld om ze te gebruiken als je er opeens voor staat maar b.v. een lijstje hebben in je hoofd met opties; "ik kan dit doen, ik kan dat doen........." heeft mij in het begin echt heel goed geholpen. En dat merk je dan weer verder. Mensen luisteren uiteindelijk wel naar de persoon met de directief gebrachte plannen zal ik maar zeggen. Ik ben in mijn werk hierdoor zelden echt zo bang geweest dat ik bevroor als het ware.Je wilt niet weten wat er bij mij al door het hoofd is gegaan qua aanschaf van wapens Maar ik weet zeker dat ik het niet eens kan gebruiken, ik zou zelfs glad vergeten dat ik ze bij me zou hebben.
Enfin, klinkt misschien allemaal heel zwaar maar zoals eerder gezegt, ik heb hier veel meer aan dan zomaar wat drijven op angst, die zegt eens dit, daar hoor je weer wat anders en straks loop je inderdaad met een hele keukenvoorraad en gereedschapskist rond. Een dun koordje voor een strop heb je zo in je rug(zak) en w.s. (hopelijk) hoef je die er nooit uit te halen maar mij geeft het toch een gevoel van "een slimme meid is op de toekomst voorbereid".
- cornelia
- Zeer actief
Nanna schreef:Ja, ga jij er even een heel werkstuk van maken. Goed uit het hoofd leren, maandag mondeling examen en dinsdag praktijk. Dan wordt uw hond aangevallen door een klapkaak en kijkt de jury met een stopwatch in de hand toe hoe lang het duurt voordat je Fifi bevrijd hebt. Daarna evaluatie en eventueel alsnog afspuiten van een te zwaar gewonde Fifi als je er verdomme te lang over deed.cornelia schreef:Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vasthoud situatie komt;
Aanvullingen, tips ?
De eigenaar van de vechthond blijft uiteraard volledig buiten schot want hé, die hep tog reg om met soon hond te lopuh
Ha ha, ik heb wel iets met lijstjes, sorry. Maar als mij iemand zou vragen wat kun je in een dergelijke situatie doen dan hoor ik liever een lijstje met opties die wel eens zouden kunnen gaan lukken dan ......................miks eigenlijk.
De eigenaar, dar ga ik van uit, staat je een beetje stom aan te kijken en doet niks, daar ga ik niet op wachten (die pak ik later wel

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik zou proberen de halsslagaders door te snijden. Deze zitten links en rechts van de luchtpijp. Maar in eerste instantie eerst wurgen, stabiliseren (voorkomen van schudden en scheuren), achterpoten van de groot (door aan de staartbasis of de achterpoten op te tillen), ballen omdraaien, vinger in het poepgat (het schijnt soms te werkenRia8653 schreef:Ik hoop het nooit mee te maken, maar ik zou kiezen voor een plek waar je maar 1 x hoeft te steken, dus bijvoorbeeld een halsslagader? Maar dan kom je wel met het probleem dat de gemiddelde leek die niet zomaar even vindt (zou zelf ook niet weten waar ik dan precies moest zijn)cornelia schreef:Enfin, waar kun je dan het best steken ??????
Aanvullingen, tips ?
Waar komt het toch op aan op deze wereld. Ik hou van mijn Stafford, maar als zij overlijdt (wat hopelijk nog zeker 4 jaar duurt(!)) dan komt er helaas geen andere meer. Ik word nu al vaak scheef aan gekeken, het is niet leuk meer.

Edit: ik heb wel eens een klapkaak van een klein hondje afgehaald, die was ook een goede poging tot doodbijten aan het doen. En er hoorde een muts van een eigenaar bij. Hij liep los in een woonwijk en het was blijkbaar niet zijn eerste slachtoffer. Bij die hond was optillen aan de achterpoten voldoende, terwijl iemand zijn kop stabiliseerde en iemand anders het kleine hondje op bekhoogte hield zodat ze hem direct weg konden halen (Markiesje als ik het zo zag). Het hondje bloedde flink en was helemaal slap, maar leek op het oog niet levensbedreigend gewond te zijn (ik had mijn eigen hondje aan een paal geknoopt, dus ik ben daarna direct vertrokken).
-
- Zeer actief
Renee1966 schreef:Als je een mes bij je gaat dragen, zou ik een voor een hele scherpe zorgen. En dan niet steken, maar de keel doorhalen, van oor tot oor, dat lijkt mij de snelste manier. Maar ik denk dat ik zelf eerder voor een een touwtje( desnoods broekriem) of breakstick zou gaan.cornelia schreef:Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vasthoud situatie komt;
Aanvullingen, tips ?
Geen enkele tip zal werken Cornelia. Ook wurgen niet, dat is minutenwerk en fataal voor je hond of kind.
De praktijk is heel anders dan wat je in films ziet.
Het enige wat effectief is, is wat Renee aangaf. En een klein en simpel boeren werkmes van Opinel van circa 8 euro, waarvan je het dunne lemmet kunt vastzetten, is vele malen effectiever dan een Rambomes van 50 cm. Bovendien mag je een klein mes bij je dragen. Een Rambomes niet, dat is verboden wapen bezit.
Niet fraai, maar als het om leven of dood gaat van jouw hond of kind heb je weinig keus.
Desalniettemin zal de grote massa een aantal trappen uitdelen, gillend van links naar rechts rennend, of gewoon blijven staan in de hoop dat iemand anders het oplost.
Houd er wel rekening mee, als je de durf al hebt om een kop af te snijden, je te maken krijgt met de klapkaakeigenaar. En in de meeste gevallen zijn dat geen frisse jongens.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Ja ik zou dus gillen omdat ik niets anders zou weten om te doen. Omdat ik vijftien ben en in paniek zou raken. Ik zou stap voor stap de verkeerde acties uitvoeren 

honden stinken vaak, pas op
Ik ben er tijdens een gevecht tussen gaan staan maar goed, dat was een New Foundlander. Ik heb Manu vastgehouden met mijn lichaam over hem heen en geprobeerd te voorkomen dat de honden elkaar zouden bijten.
Manu bijt terug, die laat zich niet zomaar aanvallen en dat veroorzaakt dus een gevecht. Ik zou met de aanval van een Pitbull of een andere zeer gedreven hond niet weten of ik er weer tussen zou blijven staan. Ik heb Manu tijdens dat gevecht ook vastgehouden terwijl de andere hond losliep. Achteraf had ik hem misschien beter los kunnen laten.
Maar als hij een mens zó aanvalt?! Ik zou het eerste waar ik bij kan pakken en zo snel mogelijk proberen of ik het kan stoppen.
Een hap uit schrik vind ik heel anders dan vasthouden en niet meer loslaten. En bij een mens, al helemaal iemand uit zijn familie, vind ik dat echt not done (zacht uitgedrukt). Ik zou hem dan ook nooit meer vertrouwen en ik weet niet of ik daarmee in 1 huis wil leven.
Manu bijt terug, die laat zich niet zomaar aanvallen en dat veroorzaakt dus een gevecht. Ik zou met de aanval van een Pitbull of een andere zeer gedreven hond niet weten of ik er weer tussen zou blijven staan. Ik heb Manu tijdens dat gevecht ook vastgehouden terwijl de andere hond losliep. Achteraf had ik hem misschien beter los kunnen laten.
Maar als hij een mens zó aanvalt?! Ik zou het eerste waar ik bij kan pakken en zo snel mogelijk proberen of ik het kan stoppen.
Een hap uit schrik vind ik heel anders dan vasthouden en niet meer loslaten. En bij een mens, al helemaal iemand uit zijn familie, vind ik dat echt not done (zacht uitgedrukt). Ik zou hem dan ook nooit meer vertrouwen en ik weet niet of ik daarmee in 1 huis wil leven.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nou ik weet wel dat ik er niet mee in een huis zou willen leven zeker niet met kinderen.
De hond zou sowieso als het mijn hond was en ik had niets kunnen doen toch echt de spuit krijgen het spijt me zeer.
De hond zou sowieso als het mijn hond was en ik had niets kunnen doen toch echt de spuit krijgen het spijt me zeer.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- cornelia
- Zeer actief
Nou ja, ik hoop dan maar dat ik Domor in de buurt heb, die pakt dan toch mee aan.ik heb wel eens een klapkaak van een klein hondje afgehaald, die was ook een goede poging tot doodbijten aan het doen. En er hoorde een muts van een eigenaar bij. Hij liep los in een woonwijk en het was blijkbaar niet zijn eerste slachtoffer. Bij die hond was optillen aan de achterpoten voldoende, terwijl iemand zijn kop stabiliseerde en iemand anders het kleine hondje op bekhoogte hield zodat ze hem direct weg konden halen (Markiesje als ik het zo zag). Het hondje bloedde flink en was helemaal slap, maar leek op het oog niet levensbedreigend gewond te zijn (ik had mijn eigen hondje aan een paal geknoopt, dus ik ben daarna direct vertrokken).
Ja en kelen afsnijden, daar zou ik zelf niet aan denken als je zou vragen "wat zou je kunnen doen als jouw hond klem zit tussen de tanden van een andere hond". Enfin, daar zit dan de grens zelfs in mijn denken daarover. Stom, ik kan me wel voorstellen dat ik een mes in een oog ram maar kelen doorsnijden................

Enfin, als ik maar wat aan mijn lijstje heb (voor in de kop) Heb mijn mes (waar je geen keel mee doorsnij denk ik maar wel mee kan prikken) en zal nog een (nylon) koord (kan ook een pianosnaar meenemen

Laatst gewijzigd door cornelia op 10 mar 2015 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Zo'n hond als bij dat filmpje van die ice bucket.. Sorry, maar die zou ik daarna echt niet meer in mijn huis willen hebben, zéker niet met kinderen. Ook zou ik hem niet willen herplaatsen, want als hij dan bij die mensen iemand ernstig zou bijten, zou ik mijzelf dat niet vergeven. Helaas, voor mij zou de spuit bij de da ook de enige optie nog zijn.
-
- Zeer actief
Als je nu toch ziet wat mensen allemaal al gaan bedenken om zich tegen een klapkaak te wapenen, is het toch onbegrijpelijk dat de overheid niet eens een keer ingrijpt.
Nou inderdaad. Ik ben dol op ze en ik heb alles voor ze over maar als een van hen op die manier een mens aan zou vallen breng ik die hond dezelfde dag nog naar de dierenarts.Sulluna schreef:Zo'n hond als bij dat filmpje van die ice bucket.. Sorry, maar die zou ik daarna echt niet meer in mijn huis willen hebben, zéker niet met kinderen. Ook zou ik hem niet willen herplaatsen, want als hij dan bij die mensen iemand ernstig zou bijten, zou ik mijzelf dat niet vergeven. Helaas, voor mij zou de spuit bij de da ook de enige optie nog zijn.
Je kunt veel hondenbeten vaak nog wel baseren op een voorval, gemiste tekenen etc. Maar op dit filmpje vind ik echt niets te rechtvaardigen. Dat beest hoort onder de grond.
-
- Zeer actief
Heel triest, maar wel begrijpelijk.korthaar schreef:Als je nu toch ziet wat mensen allemaal al gaan bedenken om zich tegen een klapkaak te wapenen, is het toch onbegrijpelijk dat de overheid niet eens een keer ingrijpt.
De maatschappij verhardt met de dag. Daar dien je je op voor te bereiden. Doe je dat niet dan word jij, je hond of iemand van je gezinsleden vroeg of laat slachtoffer.
Of het nou om honden, straatterroristen of inbrekers gaat. Het maakt allemaal geen zak uit met een falende overheid die zich slechts bezig houd met het verbieden van plastic draagtasjes en andere futiliteiten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zie die hond pas in beeld als hij bijt.Manu schreef: Je kunt veel hondenbeten vaak nog wel baseren op een voorval, gemiste tekenen etc. Maar op dit filmpje vind ik echt niets te rechtvaardigen. Dat beest hoort onder de grond.
Wat is er aan vooraf gegaan?
Welke tekens zijn allemaal gemist (misschien)?