Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Ongelezen bericht door Manu »

ranetje schreef:
Manu schreef: Je kunt veel hondenbeten vaak nog wel baseren op een voorval, gemiste tekenen etc. Maar op dit filmpje vind ik echt niets te rechtvaardigen. Dat beest hoort onder de grond.
Ik zie die hond pas in beeld als hij bijt.
Wat is er aan vooraf gegaan?
Welke tekens zijn allemaal gemist (misschien)?
Een vrouw die totaal niet met die hond bezig is maar lekker aan het dollen is met de kleinkinderen die zo te zien ook niet met de hond bezig zijn vind ik er echt niets aan te rechtvaardigen :piew:

Als ze nou iets aan het gooien waren naar de hond o.i.d. maar dan nog is naar het gezicht happen op deze manier en op de grond trekken heel debiel. Debiel.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Manu schreef:
ranetje schreef:
Manu schreef: Je kunt veel hondenbeten vaak nog wel baseren op een voorval, gemiste tekenen etc. Maar op dit filmpje vind ik echt niets te rechtvaardigen. Dat beest hoort onder de grond.
Ik zie die hond pas in beeld als hij bijt.
Wat is er aan vooraf gegaan?
Welke tekens zijn allemaal gemist (misschien)?
Een vrouw die totaal niet met die hond bezig is maar lekker aan het dollen is met de kleinkinderen die zo te zien ook niet met de hond bezig zijn vind ik er echt niets aan te rechtvaardigen :piew:

Als ze nou iets aan het gooien waren naar de hond o.i.d. maar dan nog is naar het gezicht happen op deze manier en op de grond trekken heel debiel. Debiel.
Natuurlijk debiel. :ok:

Maar je weet niet in hoeverre die hond bij het groepje betrokken was.
Dat heb je niet gezien op het filmpje.
Dat was n.l. alleen gericht op oma.

Er kan een lege (of volle) bak van de ijsblokjes op zijn kop zijn gevallen, er kan iemand op zijn staart hebben gestaan joost mag het weten, maar wij hebben dat niet kunnen zien.

En daarbij komt dan misschien/waarschijnlijk nog dat het "kennen" van de hond ontbrak bij de baas.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
ranetje schreef: Er kan een lege (of volle) bak van de ijsblokjes op zijn kop zijn gevallen, er kan iemand op zijn staart hebben gestaan joost mag het weten, maar wij hebben dat niet kunnen zien.
Ja, natuurlijk. Want een normale hond vliegt dan vol in het gezicht van iemand die verderop zit. :roll:
Want oma stond niet op zijn staart hoor.
Dit beest is gewoon van lotje getikt.
Schijnt een legitieme reden te zijn om het behang van iemands muil te trekken als je op zijn staart staat of een tupperware bakkie op je domme harses krijgt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Manu

Als dat zo is, is dat erg vervelend voor de hond.
Maar dan nog.

Kijk, ik ben wel eens bovenop Manu gevallen. Die schrok zich de pleuris en gaf een zware blaf en sprong overeind. Maar dan brengt hij zijn kop laag, ik zeg 10x sorry en ik geef hem kriebels en een kus waar het zeer doet :mrgreen: Als je een berg ijs op hem zou gooien zou hij precies dezelfde reactie geven. En dat vind ik normaal.
Hij mag best schrikken, hij mag waarschuwen, hij mag geïrriteerd zijn, maar gelijk bijten en vastpakken vind ik in geen enkele situatie begrijpelijk. Behalve als het kippen zijn (sorry kippen, moge jullie rusten in vrede).
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

cornelia schreef:Enfin, tips tot voor zover als het tot een bijt en vast houd situatie komt;

*Proberen niet in paniek te gaan lopen gillen, als de hond bij een 1ste rotschop/klap met (ballenvanger etc) niet los laat dan kun je dat wel vergeten (blijven schoppen heeft dan geen zin)

*Zorg dat beide honden aangelijnd zijn (in bedwang gehouden kunnen worden zodra ze los komen) Is erg belangrijk.

*Fixeer de honden zodat ze niet teveel kunnen bewegen (om trekken/scheuren beperkt te houden/te voorkomen)

*Als je toevallig langs een sloot/kanaal/meertje etc. staat; smijt de honden er in (heb ik ooit eens hier op forum opgepikt)

*Probeer (als je dat hebt) een wig/breakstick achter de kiezen van de bijter de duwen.

*Probeer een strop te maken die je hoog in de nek, vlak onder de oren stevig aantrekt (probeer een tourniquette dan gaat makkelijker dan trekken)

Enfin, aanvullingen ????

Halsband omdraaien/wurgen

eventueel 1 van de honden vastbinden als je alleen bent.
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: Er kan een lege (of volle) bak van de ijsblokjes op zijn kop zijn gevallen, er kan iemand op zijn staart hebben gestaan joost mag het weten, maar wij hebben dat niet kunnen zien.
Ja, natuurlijk. Want een normale hond vliegt dan vol in het gezicht van iemand die verderop zit. :roll:
Zeg ik dat dat niet zo is? :roll:

je weet er niets van of oma op zijn staart stond of niet.
Dat is niet uit te zoeken via dat filmpje.

Ik schreef er nog iets onder
En daarbij komt dan misschien/waarschijnlijk nog dat het "kennen" van de hond ontbrak bij de baas.
Iemand die zijn hond kent weet waar een hond tegen kan in dergelijke opgewonden situaties.

Het gebeurt me veel te vaak dat een hond iets "vanuit het niets" zou doen.
Daar geloof ik gewoon niet in.

@Manu.
Fijn dat Manu zo reageert.
Zo gaat het ook heel vaak gelukkig.
Maar redirectie of bijten van schrik in wat het dichtste in de buurt is of het beste greep heeft gebeurt niet speciaal door pitjes en aanverwante.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Nee, mijn moeder ging ooit op de poot van haar teckel staan en toen hing 'ie in haar been. :O:
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef: je weet er niets van of oma op zijn staart stond of niet.
Dat is niet uit te zoeken via dat filmpje.
Ik heb het filmpje nog maar een keer bekeken. En ik zie nergens oma op de staart van de hond staan, en je ziet aldoor haar voeten. En al deed ze dat wel dan nog vind ik het een totaal gestoorde reactie van die hond.
Je doet net alsof ik dat gedrag ok vind :scratch: ............ :roll:
Heb je mijn hele vorige posting gelezen?

Vlak voor de hond aanvalt zie je haar voeten inderdaad wel helemaal.
Een trappelend en gillend mens staat er op dat filmpje.
Waar de kinderen zijn .............. geen idee.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Er was op dat filmpje geen enkele reden om die oma zó te pakken. De hond was los. Als ik opeens iets doe en mijn hond is los en zou het niet fijn vinden dan kiest hij eieren voor zijn geld en loopt weg. Bijvoorbeeld toen ik springend door het huis ging na een telefoontje dat mijn vriend na bijna 4 maanden thuis kwam. Mochten de kinderen al iets bij die hond gedaan hebben wat buiten film valt, dan had die hond toch een kind gepakt? Er was gewoon weg geen reden om die vrouw te pakken.. Het enige wat ze deed was een gil en het water van zich afschudden. Als je niks onverwachts meer kan doen, dan hoort een hond niet in een huishouden. Je kan ook een keer perongeluk op de staart/poot stappen en als een hond dat ziet als reden om aan te vallen. Nee bedankt.

Wat de achterliggende reden ook mogen zijn van de hond van het filmpje, de reden was niet gegrond genoeg voor zo'n aanval. Ik kan mij niks bedenken wat er gebeurd kan zijn waardoor een hond zo iemand naar beneden mag trekken en bijten. Je ziet op het filmpje de kinderen eerst nog naast oma staan, dus de tijd dat ze uit beeld zijn is misschien een minuut.. In die minuut kan ik mij niks bedenken wat dermate erg is, dat een hond zich verantwoord zo te gedragen. Echt niks nada noppes.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

korthaar schreef:Als je nu toch ziet wat mensen allemaal al gaan bedenken om zich tegen een klapkaak te wapenen, is het toch onbegrijpelijk dat de overheid niet eens een keer ingrijpt.

Maar hoe stel je je dat voor dan? Hoe moeten ze precies ingrijpen.

Nanna schreef:
Dit. Wát er ook aan vooraf gegaan is, tenzij ze een op oma lijkende en ruikende pop hebben is er mijn inziens niets wat rechtvaardigt dat hij zo pats boem naar oma springt (oma zit namelijk al even op diezelfde stoel) op het moment dat oma het water over zich heen krijgt, gilt en met haar kop begint te schudden. Niets, niets, niets enne, oh niets!

Een hond die zo'n gerichte actie doet mag van mij a la minute de spuit in het lijf krijgen :ok:

Die hond uit dit topic na het zien van die foto's idem.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

En dit soort "acties" vind ik trouwens helemaal van de zotte :piew:

https://www.facebook.com/groups/879906332053339/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:
korthaar schreef:Als je nu toch ziet wat mensen allemaal al gaan bedenken om zich tegen een klapkaak te wapenen, is het toch onbegrijpelijk dat de overheid niet eens een keer ingrijpt.
Heel triest, maar wel begrijpelijk.
De maatschappij verhardt met de dag. Daar dien je je op voor te bereiden. Doe je dat niet dan word jij, je hond of iemand van je gezinsleden vroeg of laat slachtoffer.
Of het nou om honden, straatterroristen of inbrekers gaat. Het maakt allemaal geen zak uit met een falende overheid die zich slechts bezig houd met het verbieden van plastic draagtasjes en andere futiliteiten.
Precies,
De glazenwasser mag tegenwoordig de ladder niet meer op, maar wel langs een klapkaak lopen aan een flexlijntje.
Sulluna
Zeer actief

Je had toen dat Amerikaanse programma ( ASPCA geloof ik) daar gingen ze naar een huis waar een pitbull zou wonen die kinderen uit het niets had gebeten/aangevallen.
Aangekomen bij dat huis, schreeuwde die eigenaar van alles naar die dierenbescherming. De deur vloog open en zij gilde kijk uittt mijn hond loopt los kijk uitttt.. En zo vloog er inderdaad een pittbull naar buiten en die ging echt BAM naar de eerste persoon op zijn pad. Beet die vrouw echt heel hard en liet echt niet 1,2,3 los. Uiteindelijk kreeg die eigenaar hem er van af en vloog hij weer los, en ging weer naar de die ene vrouw. Toen kwam hij weer los en kon die eigenaar hem pakken.

Ondanks dat alles "goed" af liep en je geen druppel bloed zag, had dat filmpje zoveel indruk op mij gemaakt toen.. Hoe kan een hond nou de deur uit gaat en op een ware "moordtoer" gaan.. Hoe krijg je een hond zo gek. Overigens deed die hond tegen de eigenaar niets en kreeg zij hem te pakken en luisterde hij redelijk naar haar.

Je hebt er gewoon honden tussen die zo gefixeerd op iemand/iets kunnen zijn dat zij gewoon datgene pakken. ( overigens niet te vergelijken met dit eerdere filmpje hoor, met het beest wat ik bedoel was echt iets goed mis en daar zal opvoeding zeker een rol bij hebben gespeeld.)

Zo ook het filmpje waar een pitt een kapperszaak binnen rende en zo ongeveer iedereen wel gebeten heeft daar binnen. Was toen een paar jaar terug op het nieuws.

Ik vraag het me af, hoe een hond zó mens agressief kan zijn. Een beet of hap kan elke hond wel doen, maar dat échte willen pakken.. Dat zonder waarschuwing aanvallen en naar iemand toe rennen.. En dan met zulke krachtige kaken.

Zoals de hond van de ice bucket ook opzich deed, mens naar beneden sleuren en pakken.. Ik vind het een bizar iets.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef:En dit soort "acties" vind ik trouwens helemaal van de zotte :piew:

https://www.facebook.com/groups/879906332053339/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarvoor moet je lid worden. En laat ik daar nou voor passen.

Ik ook. Maar daar gaat het ook niet om. Vind het opzetten van dit soort acties(sites op fb) gewoon belachelijk! Heb die site dan ook gerapporteerd.

Over deze groep
.
Besloten groep

Deze groep is speciaal opgericht om de moordenaar te vinden van de vermoorde hond die begraven is op een uitlaatplaats in tilburg.
Deze hufter heet Wesley smulders, heeft snel zijn naam verandert in iets anders.

Deze man heeft pups en nog een hond en god mag weten wat er daarmee gebeurt als tie hun niet kwijt raak. Het is een broodfokker.

Hij heb al eenz een status geplaats over de reu dat de reu weg moest maar schijnbaar kwam er niemand en moest de hond dood.

Aub laten we hem vinden en zijn verdiende loon geven
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

smoekie schreef:En dit soort "acties" vind ik trouwens helemaal van de zotte :piew:

Wat een debielen :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

smoekie schreef:
Nanna schreef:

Daarvoor moet je lid worden. En laat ik daar nou voor passen.

Ik ook. Maar daar gaat het ook niet om. Vind het opzetten van dit soort acties(sites op fb) gewoon belachelijk! Heb die site dan ook gerapporteerd.

Over deze groep
.
Besloten groep

Deze groep is speciaal opgericht om de moordenaar te vinden van de vermoorde hond die begraven is op een uitlaatplaats in tilburg.
Deze hufter heet Wesley smulders, heeft snel zijn naam verandert in iets anders.

Deze man heeft pups en nog een hond en god mag weten wat er daarmee gebeurt als tie hun niet kwijt raak. Het is een broodfokker.

Hij heb al eenz een status geplaats over de reu dat de reu weg moest maar schijnbaar kwam er niemand en moest de hond dood.

Aub laten we hem vinden en zijn verdiende loon geven
Wat een volk zeg. :schrik:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
Tiny schreef:

Wat een debielen :ugh:
Zit trouwens wel te gniffelen om de namen die eronder staan ;-) Dyanggy, Djaylen, Brayn en Tiffany ;-)

Niet op gelet. Wel gekeken naar aantal leden. Inmiddels al bijna 400 :schrik: :piew:

Edit:

Wilde toch ff naar de namen gaan kijken :engel: Maar zag dat de pagina niet meer beschikbaar was fb heeft snel gehandeld :E:
ranetje
Zeer actief

Sulluna schreef:Je had toen dat Amerikaanse programma ( ASPCA geloof ik) daar gingen ze naar een huis waar een pitbull zou wonen die kinderen uit het niets had gebeten/aangevallen.
Aangekomen bij dat huis, schreeuwde die eigenaar van alles naar die dierenbescherming. De deur vloog open en zij gilde kijk uittt mijn hond loopt los kijk uitttt.. En zo vloog er inderdaad een pittbull naar buiten en die ging echt BAM naar de eerste persoon op zijn pad. Beet die vrouw echt heel hard en liet echt niet 1,2,3 los. Uiteindelijk kreeg die eigenaar hem er van af en vloog hij weer los, en ging weer naar de die ene vrouw. Toen kwam hij weer los en kon die eigenaar hem pakken.

Ondanks dat alles "goed" af liep en je geen druppel bloed zag, had dat filmpje zoveel indruk op mij gemaakt toen.. Hoe kan een hond nou de deur uit gaat en op een ware "moordtoer" gaan.. Hoe krijg je een hond zo gek. Overigens deed die hond tegen de eigenaar niets en kreeg zij hem te pakken en luisterde hij redelijk naar haar.

Je hebt er gewoon honden tussen die zo gefixeerd op iemand/iets kunnen zijn dat zij gewoon datgene pakken. ( overigens niet te vergelijken met dit eerdere filmpje hoor, met het beest wat ik bedoel was echt iets goed mis en daar zal opvoeding zeker een rol bij hebben gespeeld.)

Zo ook het filmpje waar een pitt een kapperszaak binnen rende en zo ongeveer iedereen wel gebeten heeft daar binnen. Was toen een paar jaar terug op het nieuws.

Ik vraag het me af, hoe een hond zó mens agressief kan zijn. Een beet of hap kan elke hond wel doen, maar dat échte willen pakken.. Dat zonder waarschuwing aanvallen en naar iemand toe rennen.. En dan met zulke krachtige kaken.

Zoals de hond van de ice bucket ook opzich deed, mens naar beneden sleuren en pakken.. Ik vind het een bizar iets.
Hoe je een hond zo gek krijgt?
Zo dus. :ok:
Misschien niet eens zo vreselijk mensagressief.

Daar heb je misschien wel een bepaald karakter voor nodig bij zo'n hond.
Maar dat brullen en gillen kan zeer effectief zijn.

Ook hier hoezo, zonder waarschuwing aanvallen?
Hij is eerst gek gemaakt door dat brullen en gillen.
Ik vind dat niet vreemd.
Zou zo'n hond niet willen hebben, maar dat is wat anders.
Afbeelding
Manu

Ik blijf het vreemd vinden.
Dus als je een hond op een kermis zou zetten zou het niet vreemd zijn als hij iedereen op wil vreten omdat er zoveel gegil is? Dat is een reden om mensen hun gezicht van hun schedel af te scheuren?
Ik vind dat toch vreemd.

Dat een hond in zo'n situatie onvoorspelbaar wordt kan ik nog begrijpen. Maar onvoorspelbaar vind ik wel wat anders dan iemands gezicht grijpen en op de grond trekken.
ranetje
Zeer actief

Manu schreef:Ik blijf het vreemd vinden.
Dus als je een hond op een kermis zou zetten zou het niet vreemd zijn als hij iedereen op wil vreten omdat er zoveel gegil is? Dat is een reden om mensen hun gezicht van hun schedel af te scheuren?
Ik vind dat toch vreemd.

Dat een hond in zo'n situatie onvoorspelbaar wordt kan ik nog begrijpen. Maar onvoorspelbaar vind ik wel wat anders dan iemands gezicht grijpen en op de grond trekken.
Waarom vergelijk je thuis met een kermis waar hij niet hoort? :U:
Afbeelding
Manu

Juist thuis zou het dan niet moeten gebeuren lijkt me. Dan zijn er toch zat bekende plekken waar hij zich terug kan trekken van eventueel lawaai. Al helemaal in het filmpje. Dat leek toch best een grote tuin.

Maar oké, misschien heb ik wel heel makkelijke doetjes ofzo. Ik vind het echt heel raar en ik zou een hond die zo aanvalt direct af laten spuiten.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Nanna schreef:
: :80: wat een filmpje... Maar dit kan toch niemand normaal vinden hoop ik?? Een slecht opgevoed kreng zal een keer van zich afsneppen, maar deze hond doet nog ff wat werk om een volle beet te krijgen ook! Wat een monster....al staat er een compleet gezin op zijn staart, die hond had bij mij geen dag meer geleefd!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Niet iedereen is hondenforumlid en in Den Haag hebben ze nu even wat anders te doen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

marian* schreef:
Niet iedereen is hondenforumlid en in Den Haag hebben ze nu even wat anders te doen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

korthaar schreef:
marian* schreef:
Afbeelding
Haha!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
smoekie
Zeer actief

marian* schreef:
Vroeg het eerder al. Maar hoe stel je je dat voor dan? Wat moeten ze vanuit Den Haag gaan doen dan?
Sulluna
Zeer actief

Manu schreef:Juist thuis zou het dan niet moeten gebeuren lijkt me. Dan zijn er toch zat bekende plekken waar hij zich terug kan trekken van eventueel lawaai. Al helemaal in het filmpje. Dat leek toch best een grote tuin.

Maar oké, misschien heb ik wel heel makkelijke doetjes ofzo. Ik vind het echt heel raar en ik zou een hond die zo aanvalt direct af laten spuiten.
Ja precies dat dus.. Als ik thuis zit en ik zie uit het niks een grote zwarte spin lopen, gil ik ook.. Mijn honden mogen daar best van schrikken, maar aanvallen vind ik echt een ander verhaal.
Sulluna
Zeer actief

ranetje schreef:
Sulluna schreef:Je had toen dat Amerikaanse programma ( ASPCA geloof ik) daar gingen ze naar een huis waar een pitbull zou wonen die kinderen uit het niets had gebeten/aangevallen.

Hoe je een hond zo gek krijgt?
Zo dus. :ok:
Misschien niet eens zo vreselijk mensagressief.

Daar heb je misschien wel een bepaald karakter voor nodig bij zo'n hond.
Maar dat brullen en gillen kan zeer effectief zijn.

Ook hier hoezo, zonder waarschuwing aanvallen?
Hij is eerst gek gemaakt door dat brullen en gillen.
Ik vind dat niet vreemd.
Zou zo'n hond niet willen hebben, maar dat is wat anders.
Ik heb de aflevering gevonden. Ik heb het nogmaals gekeken ( had het een paar jaar terug op tv gezien) en ik zie inderdaad een vrouw die wat schreeuwt, maar een hond die een huis uitstormd en het eerste best mens aanvalt wat hij tegen komt en in mijn oog maar met 1 doel, het mens pakken. Ik vraag mij echt af, hoe je een hond zó verknipt krijgt.

Filmpje is schokkend, niet voor de gevoelige kijkers. Je ziet géén bloed en het loopt ook goed af, maar ik vind het wel pittig.

http://www.liveleak.com/view?i=521_1352941358" onclick="window.open(this.href);return false;

Eerst dreigt ze van kijk maar uit.. maar als die ontsnapt zegt ze 4 keer stay.
ranetje
Zeer actief

Weet je Sulluna?
Ik zie dat filmpje en het ziet er naar uit.

Maar kan jij of iemand anders mij uitleggen dat die hond "uit het niets" grijpt?
Denkend vanuit de hond dus.
Want hij heeft in mijn ogen wel degelijk een reden.
In mensen maatschappij onaanvaardbaar gedrag, maar vanuit de hond gezien reden genoeg. :ok:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

ranetje schreef:Weet je Sulluna?
Ik zie dat filmpje en het ziet er naar uit.

Maar kan jij of iemand anders mij uitleggen dat die hond "uit het niets" grijpt?
Denkend vanuit de hond dus.
Want hij heeft in mijn ogen wel degelijk een reden.
In mensen maatschappij onaanvaardbaar gedrag, maar vanuit de hond gezien reden genoeg. :ok:
Oh nee hoor, daarom zei ik ook het filmpje is niet te vergelijken. Maar ik bedoel alleen dat ik niet snap dat je een hond zo verknipt krijgt. dat hij een stilstaand object grijpt, zonder dat deze een bedreiging is. De vrouw bleef namelijk zelf rustig toen de hond op haar af kwam rende ( rende niet weg, of kwam niet dichterbij maar bleef stil staan).

En wellicht voor de hond als nog een reden om te pakken.. Maar, hoe je een hond zó mens agressief krijgt. Voor mij een raadsel. Dus dat hij zonder commando alles pakt wat hij kan pakken en daarin niet te remmen is..

Blij met mijn doetjes dan maar :I:

Maar kan jij mij uitleggen wat voor reden jij denkt te zien voor de hond? gewoon vanuit interesse, want ik snap het niet. :)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”