Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke trimtafel?
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
welke trimtafel?
Sinds kort loopt er bij ons een Engelse springer pup rond. Nu was eerst het idee om een tuintafel te pakken om hem in de toekomst daar op te gaan borstelen.
Echter om elke week de tuintafel bij mijn ouders te lenen is ook niks.. Nu was ik dus aan het denken om over te gaan op de aanschaf van een trimtafel, echter wil ik deze ook gebruiken als onze boxer een behandeling krijgt van de fysiotherapeut. Dus eerste gedachte was om een grote maat te pakken (dus 120 bij 60). Ben al een tijdje marktplaats in de gaten aan het houden maar deze maat komt bijna niet voorbij.
Op internet heb ik wat websites gevonden met trimtafels erop. Maar twijfel een beetje en dan eigenlijk voornamelijk door de prijs.
de goedkoopste in deze maat 85 euro met verzendkosten maar minder stabiel bij grote zware honden (maar wat zijn grote zware honden??):
http://www.trim.nl/trimtafels/trimtafel ... h-1399440/
Dan nog een andere welke me wel een stuk steviger lijkt voor 99 euro excl. verzendkosten dus rond de 110-115 euro in totaal. Toch een verschil van rond de 30 euro
http://www.specialgrooming.nl/product/1 ... rstelbaar/
Beide zijn met beugel. Wie heeft er ervaring met een van de twee of kan me advies hierin geven? Qua gevoel neig ik naar de tweede maar zou zonde zijn om 30 euro weg te geven terwijl het niet nodig is.
Echter om elke week de tuintafel bij mijn ouders te lenen is ook niks.. Nu was ik dus aan het denken om over te gaan op de aanschaf van een trimtafel, echter wil ik deze ook gebruiken als onze boxer een behandeling krijgt van de fysiotherapeut. Dus eerste gedachte was om een grote maat te pakken (dus 120 bij 60). Ben al een tijdje marktplaats in de gaten aan het houden maar deze maat komt bijna niet voorbij.
Op internet heb ik wat websites gevonden met trimtafels erop. Maar twijfel een beetje en dan eigenlijk voornamelijk door de prijs.
de goedkoopste in deze maat 85 euro met verzendkosten maar minder stabiel bij grote zware honden (maar wat zijn grote zware honden??):
http://www.trim.nl/trimtafels/trimtafel ... h-1399440/
Dan nog een andere welke me wel een stuk steviger lijkt voor 99 euro excl. verzendkosten dus rond de 110-115 euro in totaal. Toch een verschil van rond de 30 euro
http://www.specialgrooming.nl/product/1 ... rstelbaar/
Beide zijn met beugel. Wie heeft er ervaring met een van de twee of kan me advies hierin geven? Qua gevoel neig ik naar de tweede maar zou zonde zijn om 30 euro weg te geven terwijl het niet nodig is.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Re: welke trimtafel?
Die van mij lijkt op de onderste en is heel stabiel.
Trim geef zelf aan dat de tafel bij zware honden minder stabiel is dus ik zou voor de onderste gaan.
Trim geef zelf aan dat de tafel bij zware honden minder stabiel is dus ik zou voor de onderste gaan.

- joyce83
- Zeer actief
Bedankt voor de reactie Pemba!
Verder nog iemand ervaring?
Verder nog iemand ervaring?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De onderste.
Die heb ik ook en is heel stabiel.
De bovenste gebruik ik als ik ringtraining geef (is van de KC) en die is minder stabiel.
Die heb ik ook en is heel stabiel.
De bovenste gebruik ik als ik ringtraining geef (is van de KC) en die is minder stabiel.
Ik heb de onderste ook, maar dan bladmaat 90 x 60. Die is groot genoeg voor mijn grote poedel.
Ben er erg tevreden over.
Ben er erg tevreden over.
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
- Aantal honden: 1
Mijn man heeft op een workmate van Black en Decker een blad gemaakt en dat is nu de trimtafel. We hebben het blad bekleed met een oude yogamat die is anti-slip en ik moet zeggen dit werkt heel goed. Ook is de tafel makkelijk inklapbaar. Misschien een ideetje.
Ik gebruik een inklapbare campingtafel en heb een losse beugel gekocht en een mat op de tafel. Tafel is in hoogte verstelbaar.
- joyce83
- Zeer actief
Ik heb de tweede tafel besteld. Zelf maken heb ik ook aan gedacht maar ben niet zo handig. Op zich zijn de zelfmaaktips wel goed te doen eigenlijk.
Inklapbare campingtafel heb ik ook voor gekeken echter die gaan (tenminste die wat minder kosten dan trimtafel) maar tot 30 kg en de boxer is ruim 30 kg dus geen optie.
Inklapbare campingtafel heb ik ook voor gekeken echter die gaan (tenminste die wat minder kosten dan trimtafel) maar tot 30 kg en de boxer is ruim 30 kg dus geen optie.
Dat zou best kunnen, ik zou op de mijne ook geen zware hond zetten, maar Lotje weegt nog geen 10 kg.joyce83 schreef:Ik heb de tweede tafel besteld. Zelf maken heb ik ook aan gedacht maar ben niet zo handig. Op zich zijn de zelfmaaktips wel goed te doen eigenlijk.
- joyce83
- Zeer actief
Dat is zeker veilig 

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb er eentje met zelfde systeem als de 2de link van trim.nl. Staan honden op van max 8kg. Ik heb de tafel nu twee jaar denk ik en wiebelt hard. Had het al vanaf het begin, maar nu erger. Mijn zus en nog iemand die ik ken hebben dezelfde, net hetzelfde probleem.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dan kun je je uitleven met het roskammen van Shetlandse pony's.Inge O schreef:op mijn zelfgemaakte kan 180 kg, komt wel goed hier dus.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Ik volg dit mee, ben ook aan het denken over een tafel, voor formaat bouvier . Heb wel begrepen dat hoe groter de tafel hoe meer ze lopen te drentelen. Als de tafel net groot genoeg is hebben ze snel genoeg door dat ze gewoon stil moeten blijven staan omdat ze er anders afvallen. Is dat zo of is het toch fijner om een beetje ruimte te hebben?
-
- Zeer actief
Joyce ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik ben ook aan het rondkijken voor een trimtafel, maatje Border Collie.
- joyce83
- Zeer actief
Hij is hier en is ook echt stevig. Hij kan nog vier stappen versteld worden de hoogte in. Ik ben echter zelf klein dus heb hem op de laagste stand staan en voor mij mag hij eigenlijk nog wel wat lager als de hond volwassen is. Maar goed ik ben echt klein dus dat zou ik bij elke tafel gehad hebben.
Hij was ook netjes snel geleverd ondanks dat ze vakantie hadden.
Fokker van onze pup gaf zelf aan dat ze de tafel liever groot genoeg heeft. Maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die hem liever precies willen hebben en niet te groot. Ik moest de grootste maat ivm fysio behandelingen voor onze boxer.
Hij was ook netjes snel geleverd ondanks dat ze vakantie hadden.
Fokker van onze pup gaf zelf aan dat ze de tafel liever groot genoeg heeft. Maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die hem liever precies willen hebben en niet te groot. Ik moest de grootste maat ivm fysio behandelingen voor onze boxer.
- Marcel.s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
http://www.trim.nl/trimtafels/trimtafel ... m-1399671/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand ervaring met deze?
Lijkt me prettig dat je hem ook vrij laag kunt zetten, mijn grote poedel is schofthoogte 60 cm en ik wil dan ook onze Aus van bijna 30 kg erop kunnen zetten (al is dat niet noodzakelijk bij hem gaat borstelen op de grond ook prima)
Iemand ervaring met deze?
Lijkt me prettig dat je hem ook vrij laag kunt zetten, mijn grote poedel is schofthoogte 60 cm en ik wil dan ook onze Aus van bijna 30 kg erop kunnen zetten (al is dat niet noodzakelijk bij hem gaat borstelen op de grond ook prima)
- #linda#
- Actief
Mijn ervaring is; hoe hoger ik de tafel zet hoe wiebeliger hij wordt.
- Marcel.s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
http://www.trim.nl/trimtafels/trimtafel ... h-1399581/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is deze geworden na een test op de tuintafel is de hoogt wel ok en ze gaven zelf aan (via mijn vraag per mail) dat de verstelbare altijd minder stabiel zijn.
Deze is vandaag binnen gekomen en echt super stevig. Alle 3 de honden hebben er al opgestaan (al hoeft 1 dat nooit want die is gladharig en verhaard ook nauwelijks maar ja zij kregen wat lekkers dus zij ook haha)
Dus binnenkort kan mevrouw de grote krullenbol eens goed onder handen genomen worden
Het is deze geworden na een test op de tuintafel is de hoogt wel ok en ze gaven zelf aan (via mijn vraag per mail) dat de verstelbare altijd minder stabiel zijn.
Deze is vandaag binnen gekomen en echt super stevig. Alle 3 de honden hebben er al opgestaan (al hoeft 1 dat nooit want die is gladharig en verhaard ook nauwelijks maar ja zij kregen wat lekkers dus zij ook haha)
Dus binnenkort kan mevrouw de grote krullenbol eens goed onder handen genomen worden