Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Crufts 2015
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Crufts 2015
Ja, gaaf toch? Ik vond een paar andere honden ook echt heel relaxt en leuk die ring door gaan. De Laekense herders heb ik gemist.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Er was er maar eentje BOB bij de Laekense. 

Nederlands gefokte hond en eigendom van de fokker, waar ik bevriend mee ben. Toen ze aan de beurt was (op ongeveer 11 minuten is ze aan de beurt in dit filmpje) en ging lopen, heb ik samen met Yvette (Sita) keihard gejoeld, dat is op de video ook te horen, echt grappig.
http://youtu.be/4jm7yQfOI74

Nederlands gefokte hond en eigendom van de fokker, waar ik bevriend mee ben. Toen ze aan de beurt was (op ongeveer 11 minuten is ze aan de beurt in dit filmpje) en ging lopen, heb ik samen met Yvette (Sita) keihard gejoeld, dat is op de video ook te horen, echt grappig.
http://youtu.be/4jm7yQfOI74
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
die mechelaar was idd niet op zijn gemak, en voor een hond is er dan eigenlijk nog maar 1 optie als je geen kant op kan. Jammer dat het zo gegaan is.. Vind keurmeesters vaak niet heel erg subtiel met de hond omgaan, hoe ze soms ook die tanden bekijken.. ik vind dat niet echt handig vaak.. kijk met ene labrador kom je daar wel mee weg maar je kan niet bij iedere hond zo ineesn zn bek opentrekken of de achterkant optillen.
- Maartje
- Zeer actief
sbientje schreef:die mechelaar was idd niet op zijn gemak, en voor een hond is er dan eigenlijk nog maar 1 optie als je geen kant op kan. Jammer dat het zo gegaan is.. Vind keurmeesters vaak niet heel erg subtiel met de hond omgaan, hoe ze soms ook die tanden bekijken.. ik vind dat niet echt handig vaak.. kijk met ene labrador kom je daar wel mee weg maar je kan niet bij iedere hond zo ineesn zn bek opentrekken of de achterkant optillen.
Deze keurmeester was wel echt een lompe boer. Wij zaten ons er op de tribune al over te verbazen,. Het ging nog vrij lang goed......
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Moet zeggen dat ik de keurmeester op zaterdag, meen bij de terriërs, erg lomp vond keuren.
Dit hebben ze buiten beeld op de livestream weten te houden:
http://m.thetelegraphandargus.co.uk/new ... sentation/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit hebben ze buiten beeld op de livestream weten te houden:
http://m.thetelegraphandargus.co.uk/new ... sentation/" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Zeer actief
Ik was het youtube filmpje van de Utility group aan het kijken (natuurlijk vanwege de poedels).
Zie ik daar een blond Schipperke als Best of Breed voorbij komen.

Het verbaasde me want ik ken de Schipperkes alleen in het zwart. Dus even de FCI rasstandaard geraadpleegd:
Zie ik daar een blond Schipperke als Best of Breed voorbij komen.

Het verbaasde me want ik ken de Schipperkes alleen in het zwart. Dus even de FCI rasstandaard geraadpleegd:
Blijkbaar wordt er niet gekeurd op basis van de FCI standaard. Weet iemand welke rasstandaard er bij Crufts gehanteerd wordt? Ik kan me voorstellen dat veel liefhebbers van het ras niet erg blij worden met deze BOB.Diskwalificerende fout: Kleur: iedere kleur van de bovenvacht anders dan zwart (behalve grijze, bruinachtige of rossige schijn) of met zeer kleine witte vlekken, zelfs op de tenen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
De engelse kennelclub. Dat is heel anders dan de fci. Ook rassen die hier wel goedgekeurd zijn (bv de stabij, pumi) zijn in engeland (nog) niet goedgekeurd. De Pumi per volgend jaar wel dacht ik.
-
- Zeer actief
Ah, dank je. Dan is de engelse kennelclub standaard inderdaad wel heel afwijkend.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Er was in de eindkeuring ook een vreemd kleur teckel.Sam! schreef:Ah, dank je. Dan is de engelse kennelclub standaard inderdaad wel heel afwijkend.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Jaaa, die blonde teckel! Die vond ik mooi!blacky schreef:Er was in de eindkeuring ook een vreemd kleur teckel.Sam! schreef:Ah, dank je. Dan is de engelse kennelclub standaard inderdaad wel heel afwijkend.
- Machie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Daar ben ik niet met je eens hoor, een vriend van mij is met zijn gefokte teckel 3de geworden en dat is echt een prachtige gebouwde teckel hoorNanna schreef:Afzichtelijk. Alle teckels waren trouwens overbouwd...Machie schreef:Jaaa, die blonde teckel! Die vond ik mooi!blacky schreef:Er was in de eindkeuring ook een vreemd kleur teckel.Sam! schreef:Ah, dank je. Dan is de engelse kennelclub standaard inderdaad wel heel afwijkend.