Het jaaggedrag van de herder, een trekje wat er in zit of je het nu leuk vind of niet. Althans, dat is mijn beleving. Ik had er 1 die het niet deed, nummer 2 had de neiging ook sterk en de jonge hond ook.

De ander zet het op een rennen en voilà

Nu kun je inderdaad op dat moment in gaan grijpen. Op afstand
Maar het werkte, want hij boog om en dan krijg je dit

Bij deze leek hij ook te fel achteraan te willen gaan, maar het was spel, gelijk gezinden leek het wel

Ik vind het nog wel eens lastig om te zien wanneer in te grijpen in sommige situaties. Najagen no go eerlijk gezegd, maar als ik zie dat honden terug op hem af komen en dan weer gaan rennen met hem achter zich aan dan mogen ze mij ook lek schieten eerlijk gezegd
Kijk bij honden waar ik van zie dat het angst is, dan is het ook écht no go of terug komen en dus weglokken door wat leukers aan te bieden. Vandaag dus met een bulletje op strand, geen foto's van want dan ben ik met andere dingen bezig
Maar het valt me wel op, dat sommige honden echt af komen rennen op hem, in de wegrenmodus schieten, hij er achteraan gaat, wij hem weer terug roepen, maar dat die honden met dezelfde gang weer aankomen rennen.
Soort pak me dan als je kan of zo