Ziet eruit alsof hij ook al aardig ingeburgerd is bij jullie!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Ooo, wat een lieverd is het toch, die Rataplan 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat een lief koppie heeft Rataplan! 
Doet me wel iets aan Bleza denken.
Hier is de knoop bijna doorgehakt, in principe komt er vanaf zondag een logeetje hier. Het hangt nog van een paar factoren af of het doorgaat, en zo ja, welke hond het dan wordt. Morgen weet ik hopelijk meer, en uiteraard meld ik me hier dan weer even.
Hier is de knoop bijna doorgehakt, in principe komt er vanaf zondag een logeetje hier. Het hangt nog van een paar factoren af of het doorgaat, en zo ja, welke hond het dan wordt. Morgen weet ik hopelijk meer, en uiteraard meld ik me hier dan weer even.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Ja, hij is echt prachtig. Hij krijgt op straat ook veel complimenten. En hij is zo lief. Ik ben heel blij met Kobe, die luistert goed (genoeg) en heeft ook een zacht karakter. Maar wat een eigengereide lomperik is het naast Rataplan/Amigo/Jesús
Ik had vanmiddag bezoek en dan moet ik Kobe even opsluiten in de gang (anders:
), maar Rataplan kan er gewoon bij. Hij komt even kijken, neemt graag een aai in ontvangst. Springt niet, dringt zich niet op
Hij slaapt nog erg veel, speelt en eet soms. Vanmiddag is hij even meegeweest naar het hondenveldje. Daar spelen doorgaans heel gemoedelijke, sociale honden. Met uitzondering van een kees, die spreekt geen hondentaal of zo (vast een rashond
) en reageerde ook niet op Rataplan's uitleg dat hij niet gediend was van opdringerige praktijken. Ik heb de kees bij kop en kont gepakt en toen was het opgelost. Verder leek Rataplan echt te ontdooien daar. Daarna was hij bekaf. Ik vind dat knikkebollen zo schattig. Kobe ligt altijd zo vol overgave te slapen, op zijn zij of rug. Nog net niet snurkend met zijn mond open. Rataplan is vaak in zo'n sluimertoestand.
Rataplan had zijn persoonlijke zone t.o.v. Kobe wat verkleind, maar geef die Fries van mij één vinger en hij neemt meteen je arm, dus die ruimte heeft hij ook al verbruid. Rataplan is echt flink uitgevallen met veel herrie en zijn bek om Kobe's rug. En een paar minuten later zaten ze weer naast elkaar knuffels te halen bij mijn zoon. Tegen Kobe moet je altijd heel duidelijk zijn en dat is Plan wel. Hij is absoluut niet te fel, maar articuleert gewoon netjes
Al met al kun je wel zeggen dat hij zijn draai hier wel aan het vinden is.
Ik had vanmiddag bezoek en dan moet ik Kobe even opsluiten in de gang (anders:
Hij slaapt nog erg veel, speelt en eet soms. Vanmiddag is hij even meegeweest naar het hondenveldje. Daar spelen doorgaans heel gemoedelijke, sociale honden. Met uitzondering van een kees, die spreekt geen hondentaal of zo (vast een rashond
Rataplan had zijn persoonlijke zone t.o.v. Kobe wat verkleind, maar geef die Fries van mij één vinger en hij neemt meteen je arm, dus die ruimte heeft hij ook al verbruid. Rataplan is echt flink uitgevallen met veel herrie en zijn bek om Kobe's rug. En een paar minuten later zaten ze weer naast elkaar knuffels te halen bij mijn zoon. Tegen Kobe moet je altijd heel duidelijk zijn en dat is Plan wel. Hij is absoluut niet te fel, maar articuleert gewoon netjes
Al met al kun je wel zeggen dat hij zijn draai hier wel aan het vinden is.
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Oh, wat leuk zeg! Gezelligmoosje schreef:Wat een lief koppie heeft Rataplan!
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat een leukerd is Rataplan

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- kipo
- Zeer actief
Frolic schreef:Die kleine Spaanse rooie is druk bezig huize Frolic te veroveren.
Ze is zó leuk met mijn meiden. Als ze thuis zijn hoor je niks anders dan hoge stemmetje: héé Píppiiiiiiiiiiii, bén je daar weer meisjeWaarop het meisje haar staart heen en weer zwiept en vervolgens heel veel aaitjes en knuffeltjes in ontvangst neemt. Daarna nestelt ze zich lekker bij één van de dames op bed (
) en gaat daar heerlijk in de sluimerstand liggen luisteren naar al het gebabbel en ondergaat ze zich de bijbehorende aaitjes gelaten.
Ze begint inmiddels haar kvv te eten, zolang ik het met rijst meng. De hoeveelheid daar heb ik nog wel een beetje moeite mee. Ze mag echt wel wat afvallen, dus voorlopig maar even wekelijks op de weegschaal.
Buiten gaat het steeds beter, ze heeft inmiddels door dat je daar veilig kunt plassen en poepen en als ze moet dan kan ze ook even heerlijk een eindje bij mij vandaan snuffelen. Verder blijft ze nog wel naast me lopen.
Vriend gedraagt zich weer, ik heb extra lekker koekjes mee, dus hij komt regelmatig even inchecken. Pippi heeft inmiddels door dat inchecken iets oplevert, dus staat dan al net zo blij naast Vriend te kwispelenMooie gelegenheid voor de zit-oefening.
Net heb ik een korte wandeling gemaakt, dan mag ze straks even alleen mee naar de markt. Het is een kleine markt hier en ik heb alleen iets nodig van het kraampje op de hoek dus dat moet goed gaan.
En dan moet ze begin van de middag een kwartiertje alleen zijn.
Vannacht zou de laatste nacht zijn dat ik beneden sliep. De eerste nacht in de bench ging goed, ze was ook erg moe. De tweede nacht ging ze echt even flink krabben en piepen en gisteren zat ze zo te hijgen dat ik besloten heb om haar er maar uit te laten. Ze is lekker op het grote matras gaan liggen en heeft mij midden in de nacht heel stiekem even een kusje gebracht![]()
![]()
Ik denk dat ik haar dat kwartier dan ook maar gewoon zo laat lopen. Dat gespring op tafels en zo is er wel uit.
Haar hotspot in wording is tot rust gekomen. Ze heeft nog wel veel jeuk overal, alhoewel ik het idee heb dat het minder wordt.
Om een lang verhaal kort te maken, de inburgering verloopt voorspoedig
- DeDiana
- Zeer actief
Wat een fijn update weer Frolic! 
Enne, komen er nog filmpjes of hoe zit dat?
Enne, komen er nog filmpjes of hoe zit dat?
-
Manu
Rataplan is mooooi
Wat een prachtige hond, zo hoog op de poten en een heerlijk lieve kop
Fijn dat hij het zo goed doet!
Spannend Moosje, ik ben benieuwd!
Frolic, wat fijn dat je meiden zo leuk met Pippi zijn. Braaf dat ze ook koekjes aanneemt en buiten steeds beter gaat. Hier is dat nog zo lastig, ze neemt helemaal geen koekjes aan. Soms leverworst maar buiten al niet. Ik heb dan ook nog niets kunnen oefenen behalve "kom" en "nee"
Spannend Moosje, ik ben benieuwd!
Frolic, wat fijn dat je meiden zo leuk met Pippi zijn. Braaf dat ze ook koekjes aanneemt en buiten steeds beter gaat. Hier is dat nog zo lastig, ze neemt helemaal geen koekjes aan. Soms leverworst maar buiten al niet. Ik heb dan ook nog niets kunnen oefenen behalve "kom" en "nee"
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ff off-topic mss, maar: wordt ze graag aangehaald? Beloning hoeft niet altijd snoep te zijn, aanraking kan dat evenzeer en komt soms beter 'binnen' ook. Enkele voorbeelden hier thuis: Luna voelt zich beloond als ik over de lengte van haar neus strijk. Pasja kent geen grotere beloning dan even te mogen sabbelen op mijn handManu schreef:. Hier is dat nog zo lastig, ze neemt helemaal geen koekjes aan. Soms leverworst maar buiten al niet. Ik heb dan ook nog niets kunnen oefenen behalve "kom" en "nee"
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat een mooie updates
Frolics: heerlijk dat het zo goed met je kinderen gaat en al met Vriend!
En alleen slagroom zorgt ervoor dat hij zélf ook incheckt tijdens het wandelen, anders reageert hij inmiddels wel op commando's en lekkers, maar zélf contact zoeken gebeurd echt alleen als er slagroom mee is.
Frolics: heerlijk dat het zo goed met je kinderen gaat en al met Vriend!
Hier vond Peer binnen alles goed, maar buiten ging hij nog heel lang in standje 'zwerver' noemden wij het altijd, hij was totaal in zijn eigen wereldje. Na een paar weken was hij pas bereikbaar voor wat oefeningen buiten, maar dan nog zonder prikkels.Manu schreef:Braaf dat ze ook koekjes aanneemt en buiten steeds beter gaat. Hier is dat nog zo lastig, ze neemt helemaal geen koekjes aan. Soms leverworst maar buiten al niet. Ik heb dan ook nog niets kunnen oefenen behalve "kom" en "nee"
En alleen slagroom zorgt ervoor dat hij zélf ook incheckt tijdens het wandelen, anders reageert hij inmiddels wel op commando's en lekkers, maar zélf contact zoeken gebeurd echt alleen als er slagroom mee is.
-
Manu
Ze verstijft zodra ik stil sta buiten, dan gaat die staart weer tussen haar benen en staat ze te rillen. Aanraken doe ik haar dan geen plezier mee. Ik heb een speciaal geluidje met mijn tong als ik haar roep, want op haar naam reageert ze nauwelijks. Inmiddels komt ze, ik maak het geluidje en zeg "kom" en dan komt ze vaak wel bij me en krijgt ze een aai. Maar dan wordt ze dus gelijk al strak. Nu zeg ik braaaaf en ga op mijn hurken en kriebel haar op haar wang. Dat vindt ze opzich wel prettig.Perle schreef: Ff off-topic mss, maar: wordt ze graag aangehaald? Beloning hoeft niet altijd snoep te zijn, aanraking kan dat evenzeer en komt soms beter 'binnen' ook. Enkele voorbeelden hier thuis: Luna voelt zich beloond als ik over de lengte van haar neus strijk. Pasja kent geen grotere beloning dan even te mogen sabbelen op mijn hand. Gio was blij met een kriebel achter zijn oor. En Janne's ultieme beloning, na stem voor de 'kleine' beloningen, was om helemaal tegen me op te mogen kruipen...
Ik begin in huis. Ik probeer haar ook meer snoepgek te krijgen. Af en toe strooi ik brokjes door huis als ze het niet verwachten en dan wordt ze heel enthousiast.
In huis is ze heel ontspannen en zelfs daar wil ze geen snoep aannemen. Soms helpt het om het op de grond te leggen en het haar zelf op te laten rapen. Daar reageert ze dan wel weer heel goed op kriebels en op stem.
Ik vind het best lastig. Ze kan niet zitten, niet af, ze kan eigenlijk niets op commando. Alles wat ze doet is wel goed eigenlijk want het is nooit lastig dat ze het niet kan.
Maar ik vind haar jagen echt vele malen erger worden nu ze wat meer op haar gemak is (zo sleurde ze me gister aan de flex achter een kat aan) dus ik wil starten met afleiden. Maarja, ik weet niet wat ze interessant vindt. Manu is lastig af te leiden maar echt 20x gemakkelijker dan Uma.
Nee, ik zal komkommer eens proberen. Manu vindt daar echt niets aan maar wie weet zij wel. Kaas en leverworst gaat nog wel. En soms moet ze eerst zien dat Manu het héél graag wil voordat zij iets aanpakt. Ik heb zoveel snoep in huis maar ze pakt het niet.Frolic schreef: Heb je al komkommer geprobeerd? Pippi doet er een moord voor, echt waar.
De eerste twee dagen wilde ze ook niks aannemen. En ze krijgt antibiotica, ik vond het zo naar om dat maar meteen achter in haar bek te leggen. Toen heb ik ontdekt dat ze dol is op katenspek, gewoon van die plakjes van de appie. De stukjes spek zijn kleiner dan de pil, maar ze doet het er wel mee. Misschien kun je dat eens proberen?
Wel jammer, het gaat zoveel gemakkelijk als je ze met iets lekkers kunt paaien en belonen.
Alle kauwstaafjes en pens e.d. daar wil Pip ook niks van weten, maar gedroogde visjes zijn een delicatesse.
Is het goed gegaan gisteren, een hele dag alleen?
Gisteren is goed gegaan. Uma heeft wel een tasje vol kattensnoep van het aanrecht getrokken en ze hebben samen alle zakjes uit elkaar getrokken tot 1000 stukjes en leeggevreten
-
Sanner
- Zeer actief
Even tussendoor hoor.. het moet niet gekker worden..
Teun en Cosette hebben net een soort van gespeeld in de tuin. Had natuurlijk niks bij de hand om het vast te leggen, toen ik mijn telefoon ging halen was het al bijna voorbij maar toch:
http://youtu.be/B7TIUWzZLGM
Teun vindt het nog wel wat gek, maar hij vond het toch stiekem heel leuk. Ze hadden al ongeveer 20 rondjes achter elkaar aan gerend voor ik begon met filmen.
Teun en Cosette hebben net een soort van gespeeld in de tuin. Had natuurlijk niks bij de hand om het vast te leggen, toen ik mijn telefoon ging halen was het al bijna voorbij maar toch:
Teun vindt het nog wel wat gek, maar hij vond het toch stiekem heel leuk. Ze hadden al ongeveer 20 rondjes achter elkaar aan gerend voor ik begon met filmen.
- DeDiana
- Zeer actief
Haha, wat leuk Sanne!Sanner schreef:Even tussendoor hoor.. het moet niet gekker worden..
Fijn ook om te zien dat ze nu echt lekker kan rennen, dat heeft een hondje als Cosette af en toe ook wel nodig denk ik.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Sanner, de grootste is Cosette, toch?
Heel leuk om te zien trouwens!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
Sanner
- Zeer actief
Re: Het Spaanse opvanghondjes topica
Ja, dat heeft ze wel nodig. Gelukkig heb ik een grote tuin. Los kan ze voorlopig echt niet, met wandelen heeft ze weinig aandacht voor mij. Geeft ook niet, komt ook veel op ze af natuurlijk.DeDiana schreef:Haha, wat leuk Sanne!Sanner schreef:Even tussendoor hoor.. het moet niet gekker worden..
Fijn ook om te zien dat ze nu echt lekker kan rennen, dat heeft een hondje als Cosette af en toe ook wel nodig denk ik.
Ja klopt. De kleine keffert is Teun.Fabiola17 schreef:Sanner, de grootste is Cosette, toch?
Soms vind ik Cosette net een mini border collie lijken.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jeetje wat heb jij een heerlijke tuin zeg
fijn dat het beter gaat tussen Cosette en Teun 
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, voor Cosette is het al helemaal fijn dat ze daar zo lekker kan rennen en spelen!
En inderdaad fijn dat zij en Teun het wat beter kunnen vinden samen.
En inderdaad fijn dat zij en Teun het wat beter kunnen vinden samen.
- DeDiana
- Zeer actief
Wat lijkt dit nu lang geleden: Gipsy in de rode aarde, Rataplan met de dolle vijf minuten, Tisbee en Roxy en Sep die daar ook nog rondlopen... https://www.youtube.com/watch?v=fEcT6kPEJwA
- DeDiana
- Zeer actief
Af en toe vergis ik me nog in de oude/nieuwe namen 
- Perle
- Zeer actief
Als ze zo verstijven en 'in zichzelf keren', probeer ik soms wel om ze tòch gewoon bij me te nemen (gehurkt/geknield), en helemaal los te masseren. Letterlijk de spanning uit hun lijf te wrijven. Ook al lijkt het dan in het begin erger te worden, tot nu toe is dit al bij alle honden waarbij ik het toepaste, gelukt. Misschien het proberen waard.Manu schreef:Ze verstijft zodra ik stil sta buiten, dan gaat die staart weer tussen haar benen en staat ze te rillen. Aanraken doe ik haar dan geen plezier mee. Ik heb een speciaal geluidje met mijn tong als ik haar roep, want op haar naam reageert ze nauwelijks. Inmiddels komt ze, ik maak het geluidje en zeg "kom" en dan komt ze vaak wel bij me en krijgt ze een aai. Maar dan wordt ze dus gelijk al strak. Nu zeg ik braaaaf en ga op mijn hurken en kriebel haar op haar wang. Dat vindt ze opzich wel prettig.Perle schreef: Ff off-topic mss, maar: wordt ze graag aangehaald? Beloning hoeft niet altijd snoep te zijn, aanraking kan dat evenzeer en komt soms beter 'binnen' ook. Enkele voorbeelden hier thuis: Luna voelt zich beloond als ik over de lengte van haar neus strijk. Pasja kent geen grotere beloning dan even te mogen sabbelen op mijn hand. Gio was blij met een kriebel achter zijn oor. En Janne's ultieme beloning, na stem voor de 'kleine' beloningen, was om helemaal tegen me op te mogen kruipen...
:
Ik merk het bij sommige van de honden die bij ons op hydrotraining komen, die slaan helemaal dicht door alle nieuwe en ongekende prikkels. Hen dan lichamelijk los maken, helpt ook voor het koppeke... En dat zijn dan honden waarvoor ik nog een volledig vreemde voor ben.
Natuurlijk kan jij ook nog de tijd nemen met Uma, jullie band zal wel sterker worden en des te meer zal je haar kunnen bereiken.
-
Sanner
- Zeer actief
Ja hè, ik ben ook super blij met mijn tuin! Een heerlijke hondentuin.Valerie schreef:Jeetje wat heb jij een heerlijke tuin zegfijn dat het beter gaat tussen Cosette en Teun
Ja, de honden vermaken zich prima in de tuin!Frolic schreef: @ Sanner: ik zou bijna jaloers op jouw tuin worden. Heerlijk zeg zo voor de honden!
Nee, dat kan hij dan ook weer niet weerstaan inderdaad. Raar jong is het hoor.Jion schreef:Hahaha, die Teun en Cosette.Ze daagt hem lekker uit en Teuntje kan dat toch niet weerstaan. leuk om te zien!
-
RedPassion
Wij hebben net gehoord dat Niarla zondag bij ons komt!

We kijken er erg naar uit! Pim, onze reu, gaat een nachtje uit logeren omdat de honden 's avonds aankomen. Hij vindt het niet zo leuk als vreemdelingen zonder kennismaking/wandeling samen het huis binnenkomen en ik wil geen 'valse' start. Daarom mag Niarla eerst Saar ontmoeten en samen een nachtje doorbrengen, dan ontmoeten we Pim de volgende morgen samen in het bos.

We kijken er erg naar uit! Pim, onze reu, gaat een nachtje uit logeren omdat de honden 's avonds aankomen. Hij vindt het niet zo leuk als vreemdelingen zonder kennismaking/wandeling samen het huis binnenkomen en ik wil geen 'valse' start. Daarom mag Niarla eerst Saar ontmoeten en samen een nachtje doorbrengen, dan ontmoeten we Pim de volgende morgen samen in het bos.
- Perle
- Zeer actief
-
Sanner
- Zeer actief
Wat een mooie hond is dat zeg! Wauw!
Zaterdag komen er al mensen kijken voor Cosette! Ben benieuwd!
Zaterdag komen er al mensen kijken voor Cosette! Ben benieuwd!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
RedPassion, wat zijn jullie een geluksvogels met zo een leuke hond
Spannend Sanner! Er was toch ook mogelijk familie van jou met interesse?
Spannend Sanner! Er was toch ook mogelijk familie van jou met interesse?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wat een mooierd zeg!
Is het een blijverdje of een opvanger?
De vader van een vriendin van een kennisje van mij (snappen jullie het nog) heeft ook interesse in Cosette en had al contact met Tineke voordat Cosette naar Nederland kwam. Ben wel benieuwd of ze steeds interesse hebben en dus kennis komen maken. Zal er eens een appje aan wagen.
Hier nog geen duidelijkheid, hangt af van het vervoer, of ie in de bus past.
De vader van een vriendin van een kennisje van mij (snappen jullie het nog) heeft ook interesse in Cosette en had al contact met Tineke voordat Cosette naar Nederland kwam. Ben wel benieuwd of ze steeds interesse hebben en dus kennis komen maken. Zal er eens een appje aan wagen.
Hier nog geen duidelijkheid, hangt af van het vervoer, of ie in de bus past.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Manu
Jeetje die is wel heel erg knap 
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
RedPassion schreef:Wij hebben net gehoord dat Niarla zondag bij ons komt!![]()

- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
-
Sanner
- Zeer actief
Dat kan goed degene zijn die komt kijken, Moosje! Is in ieder geval voor een vader van haha.
Klopt Valerie, mijn zus wil graag een hondje. Maar ze heeft op dit moment te veel onzekerheden qua werk dat ze dat toch nog uit gaan stellen.
Frolic, ze komen eerst kennismaken. Dan moeten ze er nog even over na gaan denken, én ik of ik ze wel geschikt vind.
Klopt Valerie, mijn zus wil graag een hondje. Maar ze heeft op dit moment te veel onzekerheden qua werk dat ze dat toch nog uit gaan stellen.
Frolic, ze komen eerst kennismaken. Dan moeten ze er nog even over na gaan denken, én ik of ik ze wel geschikt vind.