Csiva is vooral heel erg. Ik heb ook het idee dat ze echt gesprekken volgt. Ligt ze op dr kussen te kijken en mee te luisteren. Het went, maar ik kan heel goed begrijpen dat iemand daar geen zin in heeft
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Australian Shepherd versus. de Toller
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Australian Shepherd versus. de Toller
Dumas is niet zo erg trouwens.Die reageert niet op extreem veel woorden, maar wel heel erg op bewegingen en geluidjes. Minstens zo vervelend 
Csiva is vooral heel erg. Ik heb ook het idee dat ze echt gesprekken volgt. Ligt ze op dr kussen te kijken en mee te luisteren. Het went, maar ik kan heel goed begrijpen dat iemand daar geen zin in heeft
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Tollers hebben dit ook. Maar ik gebruik de wachtmomenten altijd om ze het juist te leren. Heel rustig opbouwen, zie je stress signalen komen wacht dan niet langer maar geef hem wat te doen. Op die manier is het prima te leren. Mocht je later dan iets van sport gaan doen, dan heb je een hond die prima kan wachten. Mijn eigen Tollers zijn best hoog in temperament, maar met de jacht of andere sporten zijn mijn tollers stil en wachten keurig.Leonie. schreef: Ik ben best bang voor ongeduldigheid tijdens het wachten, omdat mijn Markiesje dat heeft. Ik dacht dat het waarschijnlijk bij Tollers ook vaak zou voorkomen, maar misschien is het dus goed af te leren/in de hand te houden/te trainen.
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik neem aan dat de kelpie hier ook onder valt en ik vind het juist geweldig dat ze je zo goed aanvoelenCleva schreef:Aussie, border collie, mechelaar, cattle dog, puli, enzovoort. Ik vind ze adembenemend geweldig.
Er is geen eind aan mijn respect en bewondering voor de korte herder. Er is niets wat er ook maar in de buurt komt maar voor mij is het teveel hond.
Ik vind het niet fijn om dertig woorden taboe te verklaren omdat ze anders je gesprekken kunnen volgen.
Ik wil niet dat ze meekijken als ik de wekker zet. Ik wil niet dat mijn hond weet wat ik ga doen voor ik het zelf weet.
Het is te veel. Als ik dat wil neem ik wel gewoon een Russische bestelbruid.
Ik vind ze echt te uitgekookt.
Een nova scotia, met alle respect, is een retriever. Dat heeft niets met korte herders te maken.
Ongetwijfeld ook heel bijzonder maar ik ben er zeker van dat het onvergelijkbaar met een aussie is.
Tijdens de agility en ook tijdens andere training/oefeningen heb ik hier ook enorm veel aan, ik kan hierdoor zeer goed met ze SAMENwerken

-
Sita
- Zeer actief
Ik vind dat niet echt iets typisch herder. Hier doen ze het ook. Als we bepaalde woorden uitspreken, staan er drie in de gang te springen. Als je bal zegt, staat er geheid eentje met een bal in zijn bek voor je. Doe ik als ik thuiswerk de klep van de laptop dicht, staan ze ook in de gang. Of ik heb stiekem toch herders ipv retrievers.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Heavy schreef:![]()
Herkenbaar mét Duitser en dan ook nog met die lange neus alles aanwijzen
![]()
Of aantikken beter gezegd tik daar staat je koffie die je nu op moet drinken want dan kunnen we gaan tik hij is nog niet op tik tik![]()
Het benauwd soms en als ik haar dan op haar plaats stuur gaat ze heel zachtjes liggen piepenook hier laatste Herder

-
dewiii
- Actief
Cleva schreef: De pulis die ik ken zijn zonder meer verheven boven het "gewone hond zijn". Collies inderdaad niet. Geen lulligheid naar collies bedoeld maar ze hebben het gewoon niet. Gelukkig, trouwens.
Ik vind het fijn als een hond samenwerkt met de baas maar zo'n overijverige secretaresse die je schema beter kent dan jijzelf is weer een andere smaak en ik blief het niet.
Eva flikte me dat steeds meer. Dat je dan wakker werd en zij al klaar zat en met zo'n hoofd van "Oh! Half negen. Een vrije dag. Dan gaan we meteen naar de dijk. De zon schijnt, op de fiets dus. Eerst eten. Nu eten. Maar eerst brood in het rooster. Met een gebakken ei. Naar de kippen, huphuphup. "
Eva was geweldig maar ik zal haar nooit met een vergelijkaardig exemplaar vervangen. Het kan niet maar k wil het ook niet. Ze was me TE gelijkwaardig.
Ik zit nu naar de staande jachthonden te kijken. Ik heb een flauw vermoeden dat dat ook die kant op gaat maar dan anders. Aardiger.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
oh lingo.. ja herkenbaar.. heeft hij al van dattum gehad? noem het woord eten én zijn naam niet in één zin niet want hij word gek!
en zo meer van die gein... gelukkig niet zo koekoek als de korte herders zoals Cleva ze zo mooi noemt, maar de staffbullen kunnen het ook
en zo meer van die gein... gelukkig niet zo koekoek als de korte herders zoals Cleva ze zo mooi noemt, maar de staffbullen kunnen het ook

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En toch twijfel ik er niet zo aan. Gezien het type van sommige honden (oren, voorsnuit), karaktertrekjes en het feit dat CEA voorkomt in het rasCashel Vale schreef:Dat is één van de veronderstellingen, het is nooit bewezen dat het ook zo is.Maeve schreef:De Toller heeft o.a. Collie bloed in zich![]()
" Al lang geleden werden in Europa dit soort lok-honden gebruikt om eenden in een net te lokken. Iets meer dan honderd jaar geleden, in het district "Little River" in "Yarmouth County" in het zuidwesten van Nova Scotia, gebruikte de jagers ook lokhonden die net zoals de "MicMac Indian Dog" waterwild naar de kant lokte precies zoals de vos dat deed. Deze honden waren het resultaat van kruisingen met de verschillende retrievers, waaronder waarschijnlijk Leverkleurige flatcoated retriever, Golden retriever, bruine spaniël, Ierse Setters, labrador en gele Border Collie achtige honden. Er wordt echter ook wel een verhaal verteld waarin het Nederlandse Kooikerhondje een belangrijke schakel vormt bij het ontstaan van de Toller. Zo bestaan wat betreft de exacte afkomst verschillende verhalen en wellicht zal nooit met zekerheid gezegd kunnen worden hoe het precies gegaan is. Hoewel de unieke wijze van jagen van deze honden dus al meer dan honderd jaar bestaat is van een officiële registratie en schriftelijke rasstandaard pas sprake in 1945. Oorspronkelijk werd het ras "Little River Duck Dog" of "Yarmouth Toller" genoemd, maar toen de Canadese Kennel Club het ras in de eind vijftiger jaren ging registreren veranderde deze naam in de huidige "Nova Scotia Duck Tolling Retriever". Vanwege de lange naam van het ras wordt de afkorting "Toller" algemeen gebruikt."
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus jouw persoonlijke mening/ideeen plaats jij als een feit. Tja.......hoe komen verhaaltjes de wereld inMaeve schreef:En toch twijfel ik er niet zo aan. Gezien het type van sommige honden (oren, voorsnuit), karaktertrekjes en het feit dat CEA voorkomt in het rasCashel Vale schreef:Dat is één van de veronderstellingen, het is nooit bewezen dat het ook zo is.Maeve schreef:De Toller heeft o.a. Collie bloed in zich![]()
" Al lang geleden werden in Europa dit soort lok-honden gebruikt om eenden in een net te lokken. Iets meer dan honderd jaar geleden, in het district "Little River" in "Yarmouth County" in het zuidwesten van Nova Scotia, gebruikte de jagers ook lokhonden die net zoals de "MicMac Indian Dog" waterwild naar de kant lokte precies zoals de vos dat deed. Deze honden waren het resultaat van kruisingen met de verschillende retrievers, waaronder waarschijnlijk Leverkleurige flatcoated retriever, Golden retriever, bruine spaniël, Ierse Setters, labrador en gele Border Collie achtige honden. Er wordt echter ook wel een verhaal verteld waarin het Nederlandse Kooikerhondje een belangrijke schakel vormt bij het ontstaan van de Toller. Zo bestaan wat betreft de exacte afkomst verschillende verhalen en wellicht zal nooit met zekerheid gezegd kunnen worden hoe het precies gegaan is. Hoewel de unieke wijze van jagen van deze honden dus al meer dan honderd jaar bestaat is van een officiële registratie en schriftelijke rasstandaard pas sprake in 1945. Oorspronkelijk werd het ras "Little River Duck Dog" of "Yarmouth Toller" genoemd, maar toen de Canadese Kennel Club het ras in de eind vijftiger jaren ging registreren veranderde deze naam in de huidige "Nova Scotia Duck Tolling Retriever". Vanwege de lange naam van het ras wordt de afkorting "Toller" algemeen gebruikt."
Groetjes Helma
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeg, stel je niet zo aan zegCashel Vale schreef:Dus jouw persoonlijke mening/ideeen plaats jij als een feit. Tja.......hoe komen verhaaltjes de wereld inMaeve schreef:En toch twijfel ik er niet zo aan. Gezien het type van sommige honden (oren, voorsnuit), karaktertrekjes en het feit dat CEA voorkomt in het rasCashel Vale schreef:Dat is één van de veronderstellingen, het is nooit bewezen dat het ook zo is.Maeve schreef:De Toller heeft o.a. Collie bloed in zich![]()
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee Manon het gaat er gewoon om dat je wat je schrijft als zijnde een feit, geen feit is.
Dat is alles. Goh, ik wist niet dat je kwaad werd..............
Groetjes Helma
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Cashel Vale schreef:Nee Manon het gaat er gewoon om dat je wat je schrijft als zijnde een feit, geen feit is.

Maar jij mag best blijven twijfelen hoor
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo zijn er heden ten dagen nog vele tollers hoor, daar hoef je echt geen oude foto voor te plaatsen.
en als volgens jou dit een bewijs is........
Ik heb geschreven wat de feiten zijn, dus ik stop hier.
en als volgens jou dit een bewijs is........
Ik heb geschreven wat de feiten zijn, dus ik stop hier.
Groetjes Helma
- Eva_NJ
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een van-alles-watje en Cairn Terriër
Ik denk inderdaad dat een juiste training er voor zorgt dat de hond dit wel kan.Cashel Vale schreef:Tollers hebben dit ook. Maar ik gebruik de wachtmomenten altijd om ze het juist te leren. Heel rustig opbouwen, zie je stress signalen komen wacht dan niet langer maar geef hem wat te doen. Op die manier is het prima te leren. Mocht je later dan iets van sport gaan doen, dan heb je een hond die prima kan wachten. Mijn eigen Tollers zijn best hoog in temperament, maar met de jacht of andere sporten zijn mijn tollers stil en wachten keurig.Leonie. schreef: Ik ben best bang voor ongeduldigheid tijdens het wachten, omdat mijn Markiesje dat heeft. Ik dacht dat het waarschijnlijk bij Tollers ook vaak zou voorkomen, maar misschien is het dus goed af te leren/in de hand te houden/te trainen.
De Toller waarover ik sprak is in ieder geval een stuk geduldiger dan mijn vuilnisbakje.