Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar trainen jullie?
Moderator: moderatorteam
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Waar trainen jullie?
Ik was bezig met het regelen van locaties voor de trainingen die de NVSW een aantal malen per jaar organiseert voor de leden.
En hoewel dat allemaal prima lukt, merkte ik toch dat ik heel veel plekjes weet in eigen omgeving en in de omgeving waar ik train ( Utrecht e.o.) , maar daar buiten wordt het plotseling veel moeilijker.
Zou het een idee zijn om een "database"op te bouwen van locaties waar je met je hond of met een klein vriendengroepje kan trainen? En dan natuurlijk even met bijzonderheden, zoals aanwezigheid water e.d.
Oftewel: Wat zijn jullie favoriete trainingsplekken??
En hoewel dat allemaal prima lukt, merkte ik toch dat ik heel veel plekjes weet in eigen omgeving en in de omgeving waar ik train ( Utrecht e.o.) , maar daar buiten wordt het plotseling veel moeilijker.
Zou het een idee zijn om een "database"op te bouwen van locaties waar je met je hond of met een klein vriendengroepje kan trainen? En dan natuurlijk even met bijzonderheden, zoals aanwezigheid water e.d.
Oftewel: Wat zijn jullie favoriete trainingsplekken??

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Waar trainen jullie?
Ik train op verschillende plaatsen. Maar hier dichtbij (hoogeloon, via de groenstraat het bos in. noord brabant) is een bos waar honden los mogen en er toch niet al te veel komen
met een ven, paden met boomstronken en ideale plekken voor zoek en vooruit.

Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Als ik zelf train, of met een of twee vrienden, vragen we geen vergunning aan. Ik denk dat niemand dat doet. Maar dan zoeken we wel bewust de wat stillere hoekjes en tijden op.
Als we met de rasvereniging trainen vragen we áltijd een vergunning aan. En vaak is dat zelfs beter, want kan de boswachter/beheerder je precies vertellen waar je het best in dat stuk kan trainen, waar het wat minder druk is met recreanten.
Als we met de rasvereniging trainen vragen we áltijd een vergunning aan. En vaak is dat zelfs beter, want kan de boswachter/beheerder je precies vertellen waar je het best in dat stuk kan trainen, waar het wat minder druk is met recreanten.

-
- Zeer actief
Je struikelt hier inderdaad over de trainingsgroepen en mensen die zelf iets doen wat op trainen moet lijken. Ik zoek dus plekken op waar ik niemand tot last ben. Hierin het bos zijn zeker plekken waar ik rustig kan trainen. Officieel mag je niet overal je hond los hebben, maar nog geen problemen gehad daarmee gelukkig.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hier is het stukken minder druk. Ik kan me ook niet voorstellen dat de trainingsgroep waar ik bij de KC mee train een vergunning heeft. Het is zelfs niet eens een officiele losloop locatie
Je hebt niet zo veel nodig toch? Wat water, bosjes, hoog gras en voor de die-hards bramen of ander struweel?

Je hebt niet zo veel nodig toch? Wat water, bosjes, hoog gras en voor de die-hards bramen of ander struweel?

-
- Zeer actief
Vergunning heb je nodig als je met koud wild en schot wilt werken. Als het geen loslooplocatie is, dan heb je via de vergunning ontheffing dat de hond die aan het werk is los van de lijn mag werken. Terrein met veel trainingsmogelijkheden bij elkaar is soms best lastig zeker als je ook het dirigeren op grote afstanden of een sleep wilt trainen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4