Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht gedrag...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

winniedekoe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Slecht gedrag...

Ongelezen bericht door winniedekoe »

dagmar88 schreef:
winniedekoe schreef: Jij gooit er in dat ik volwassen ben.
Ik doe mijn best en probeer al het mogelijke dus zorg voor haar dragen doe ik ook zeker.
:denken: Sinds wanneer is dat niet meer zo met 19?

In ieder geval ben je volwassen verantwoordelijkheden aangegaan.
Je doet niet al het mogelijke en ook niet je best, anders zou je haar niet steeds in gevaar brengen en al helemaal niet ook nog eens de schuld geven.
pardon, je moet eens weten wat ik allemaal al voor haar gedaan heb!
en geef ik haar de schuld? nee, ik zoek een oplossing!
het is van haar slecht gedrag dat zij begonnen is met slopen, dat heeft ze 4 jaar lang niet gedaan ook niet toen ze pup was.
En dat mijn huisgenoten sommige dingen niet opruimen als ik weg ben voor dat zij weg gaan kan ik vrij weinig aan veranderen.
maar ik zoek een oplossing.

nyckle schreef:Ik geef de schuld aan die verdomde Engelsen. Ze hebben veel te veel hond in een klein lichaam gestopt! Nu zit jij met de gebakken peren. Dat dier verveelt zich gewoon plat!

Kun je ook herplaatsen overwegen?
Herplaats gaat nooit en te nimmer gebeuren, gaat zij kapot aan. Ze is enorm eenkennig en luistert eigenlijk alleen naar mij.
ze steekt nog net niet haar middelvinger op naar mijn broer en huisgenoot als die haar een commando geven.
Afbeelding
13/03/2011-18/09/2018 I'm going to miss you little girl :roos:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nee, je omschrijft zelf al prima wat je niet gedaan hebt.

Kijk anders eens voor een toverstokje in de rommelhoek.
Als herplaatsen, meer activiteit, apart zetten of opruimen geen optie is, lijkt me dat de enige uitkomst.
Niko vindt overal wel wat "eetbaars", van platen palmwas tot satéprikkers, kan deuren open maken en door zijn grootte zo ongeveer overal bij.
Die zit voor zijn eigen veiligheid dus achter een hekje :U:

Een hond legt zich overigens op het eerste gezicht vaak neer bij wat hij krijgt.
Opeens beginnen met slopen, daar zal (zoals wolvster al zei) meer achter zitten.
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Je kunt je verbazen over hoe snel honden aan een nieuw huis gewend zijn en hun oude eigenaar vergeten. Ze zijn (godzijdank) niet zo emotioneel als mensen. En je bent 'pas' 19...nou op die leeftijd woonde ik al een jaar of 2 op mezelf en vond ik mezelf echt geen kind meer. Je bent geen 12-jarige, kop op nou. Je hondje d'r veiligheid is prioriteit.
winniedekoe
Zeer actief

Ria8653 schreef:Je kunt je verbazen over hoe snel honden aan een nieuw huis gewend zijn en hun oude eigenaar vergeten. Ze zijn (godzijdank) niet zo emotioneel als mensen. En je bent 'pas' 19...nou op die leeftijd woonde ik al een jaar of 2 op mezelf en vond ik mezelf echt geen kind meer. Je bent geen 12-jarige, kop op nou. Je hondje d'r veiligheid is prioriteit.
toen was de tijd heel anders, en ik heb er niet voor gekozen!
en ik verbaas me daar niet over, heb zelf gezien hoe ooit onze rottweiler weer mee naar huis wou.
en die had een heel ander karakter dan dat bella heeft.
Nogmaals bella gaat niet naar een ander huis, het is altijd goed gegaan en zal ook weer beter gaan.

dagmar88 schreef:Nee, je omschrijft zelf al prima wat je niet gedaan hebt.

Kijk anders eens voor een toverstokje in de rommelhoek.
Als herplaatsen, meer activiteit, apart zetten of opruimen geen optie is, lijkt me dat de enige uitkomst.
Niko vindt overal wel wat "eetbaars", van platen palmwas tot satéprikkers, kan deuren open maken en door zijn grootte zo ongeveer overal bij.
Die zit voor zijn eigen veiligheid dus achter een hekje :U:

Een hond legt zich overigens op het eerste gezicht vaak neer bij wat hij krijgt.
Opeens beginnen met slopen, daar zal (zoals wolvster al zei) meer achter zitten.
wie zegt dat ik niks ga proberen, heb hier wel wat nuttige tips gekregen buiten het domme gezeik van mensen om die ik ook zeker wel ga uitproberen.
Afbeelding
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

winniedekoe schreef: Nogmaals bella gaat niet naar een ander huis, het is altijd goed gegaan en zal ook weer beter gaan.
Opgelost :8):
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat een flauwekul om zo'n meiske een herplaatsing aan te praten omdat ze zoekt naar een oplossing voor het opvreten van dingen. Schaam jullie :oeps:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Volwassen of niet, je hebt nu wel verantwoordelijkheid over een levend wezen.
Alles opruimen dus, of een andere manier/plek vinden zodat zij nergens bij kan komen. Je beschrijft erg gevaarlijke situaties waar je hond nu ingekomen is (ibuprofen).

Die van mij gaat zelfs de bench in, als ik alleen maar even ga douchen o.i.d.
Verder veel beweging/uitdaging geven. Blijkbaar is ze toch niet zo lui als je denkt, anders kwam ze niet van de bank af om alles te slopen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef:Wat een flauwekul om zo'n meiske een herplaatsing aan te praten omdat ze zoekt naar een oplossing voor het opvreten van dingen. Schaam jullie :oeps:

Haha, wat gek.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik heb geschreven, overweeg overplaatsing.
Je maakt mij niet wijs, dat een JR opeens dingen gaat slopen, omdat hij zo gelukkig is. Je zal dan ook allen uit de kast moeten halen om dat dier zijn behoefte te geven. Als je dat niet kan moet je afturven.

Ik ben dol op olifanten. Maar om dat diertje op een balkonnetje te plaatsen....?

Ach, ik maak me kwaad, en dat moet ik niet doen.
Veel succes.
winniedekoe
Zeer actief

Even een update over hoe het met bella gaat, nog steeds het blije, vrolijke hondje dat ze eerst was.
Heb vannacht om het uur mijn wekker gezet om even te checken en heb op de bank geslapen.
Geen teken gehad van ziek gedrag of pijn.
Hou haat voorlopig nog wel in de gaten en als er verandering op treed bel ik meteen de dierenarts op.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

winniedekoe schreef:Even een update over hoe het met bella gaat, nog steeds het blije, vrolijke hondje dat ze eerst was.
Heb vannacht om het uur mijn wekker gezet om even te checken en heb op de bank geslapen.
Hou haat voorlopig nog wel in de gaten en als er verandering op treed bel ik meteen de dierenarts op.
Och lieffie, bij een strip ibuprofen zou ik mijn hondje zo snel mogelijk willen laten kotsen.. Ik hoop dat je nog op tijd bent als ze wel veranderingen aangeeft. Ik zou gewoon even de dierenarts bellen voor overleg!
dagmar88
Zeer actief

Gollum schreef:
winniedekoe schreef:Even een update over hoe het met bella gaat, nog steeds het blije, vrolijke hondje dat ze eerst was.
Och lieffie, bij een strip ibuprofen zou ik mijn hondje zo snel mogelijk willen laten kotsen.. Ik hoop dat je nog op tijd bent als ze wel veranderingen aangeeft. Ik zou gewoon even de dierenarts bellen voor overleg!

Voor een afspraak.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=237920
crutz schreef: Afgelopen zondag ochtend had onze Lara samen met haar dochter een strip ibuprofen 400 versnipperd (8 pillen)
onze tijdelijke huisgenoot die het opgeruimd had dacht dat ze er niets van ophadden, wel die dag erg scherp er op gebleven, maar zag niets aan haar. Helaas komen de symptomen van deze sluipmoordenaar pas na een paar dagen.
winniedekoe
Zeer actief

Gollum schreef:
Hondlief had vlak na dat ze het had opgegeten ook grotendeels weer uitgekotst en had de dierenarts daar ook al voor gebeld, deze zei dat het goed was dat ze overgegeven had en ik aan moest kijken hoe het met haar gaat. Zodra er verandering in kwam weer bellen en eventueel langs komen.
Tot nu toe gaat het nog prima met haar maar als ik ook maar iets zie of merk heb ik de telefoon heel rap in mijn handen. Heb ook al een auto geregeld voor als het fout gaat, want om haar dan naast de fiets te laten rennen is wat een extreme idioot zou doen.
Afbeelding
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

WinniedeKoe

Even alle gekheid en onzin op een stokje, koop een bench en doe je hond daar in als je weg bent. Vergt even wat training, maar het heeft als extra voordeel dat je hond zich later ook vrijwillig in de bench begeeft. Mijn honden trekken zich regelmatig terug in hun bench als ze even rust willen of gaan pitten. Dat het deurtje af en toe wat langer dicht is, interesseert ze geen zier, kunnen ze langer pitten :P

ZONDER JE TE BESCHULDIGEN (anders krijg ik van dat gezeik over me heen): Als je zo vaak en lang van huis bent dat je hond daardoor UREN per dag in de bench ligt kun je beter je hond aan een ander overdoen. Het is geen modeaccessoire.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zo, dit gaat lekker zeg. NOT! Wat een oordelen en aanvallen naar iemand toe die probeert ergens een oplossing voor te vinden.
Bas heeft laatst ook voor het eerst mijn bord leeg gegeten toen ik naar de wc ging. Heel vreemd want dat doet ze anders nooit. Ik hoorde het bestek vallen en mevrouw stond op de lage tafel en slikte net de laatste aardappel door. Soms kan een hond gewoon slechte gewoontes aanleren en in dit geval probeert het baasje er over na te denken. Hoeft echt niet te komen omdat je niet opruimt of omdat de hond te weinig beweging krijgt. Verder doet het er niet toe of je opruimt. Een hond kan prima leven in een rommelig huis. Ik ruim ook niet alles op hoor. Als Bas wil kan ze hier ook makkelijk iets pakken en kapot maken. Sloffen, sokken, doosje dit of dat, schoen, noem maar op. En als een hondje alles pakt dan kun je wel blijven opruimen maar een hondje vindt altijd wel wat om te slopen.

Ik vind een bench geen oplossing en zo te lezen wordt er wel degelijk wat met die hond gedaan. Dus als er werkelijk dagelijks mee gefietst wordt en hij wordt elke dag daarnaast ook nog eens 3 x uitgelaten dan zal dat niet direct het probleem zijn. Misschien is hondje gewoon bezig met dingen die hij leuk vindt omdat het leuk is om dingen kapot te maken.

Ik heb niet zo snel een oplossing. Denk dat het hondje ergens wat stress over heeft. Misschien de veranderingen of hij heeft wat nieuwe regels nodig.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou zeggen opruimen maar dat zal wel erg makkelijk gedacht zijn.... (heb ook pas 7 honden grootgebracht vanaf pup...)

En ja ik heb alles gelezen en ik had al lang bii de da gezeten na de ibuprofen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als ze noit gesloopt heeft en nu je ouders weg zijn wel zou je kunen gaan kijken of het echt daar aan ligt en dat veranderen in wat lijkt op de oude situatie.
Honden zijn ook maar gewoontedieren en komen moeilijk uit hun ritme om over te schakelen naar een nieuwe situatie.
Slopen zegt niet dat ze een rothond is of slecht gedrag vertoond, het is gewoon ergens een uiting van ,net als een kind weer in zijn broek gaat pissen of niet in zijn eigen bed wil slapen.
Dus het oplossen ligt niet zozeer in het opruimen als meer kijken naar waar het fout gind en de oorzaak waarom ze gaat slopen.
Als je dat niet kunt veranderen zou ik herplaatsen overwegen want wat moet je met een hond die ongelukkig is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

malinois schreef:Ik zou zeggen opruimen maar dat zal wel erg makkelijk gedacht zijn.... (heb ook pas 7 honden grootgebracht vanaf pup...)

Ook als je hond alles alweer uitgekotst heeft en gezond oogt?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zamunda schreef:
malinois schreef:Ik zou zeggen opruimen maar dat zal wel erg makkelijk gedacht zijn.... (heb ook pas 7 honden grootgebracht vanaf pup...)

Ja better safe than sorry...
En ik ben echt niet iemand die snel naar de da rent maar bij zulke dingen dus wel
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
Zamunda schreef:

Ja better safe than sorry...
En ik ben echt niet iemand die snel naar de da rent maar bij zulke dingen dus wel
Eh ...
winniedekoe schreef:En voor de rest; ik vroeg om hulp voor het sloop gedrag. De da bellen had ik zelf ook al bedacht en gedaan. Omdat ze na die tijd alles weer uitgekotst heeft vond hij et niet nodig dat ik meteen langs moest komen. Wel moet ik haar in de gaten houden en als er verandering in komt toch even langs gaan!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ja dat heb ik gelezen maar ik maak toch uit of ik naar de da ga niet de da. Dus als ik wil langskomen gaat dat dus ook gebeuren. Is t niet bij da A dan bij B. Vind je t erg dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in telefonisch consult wat zoiets betreft? ;)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:Ja dat heb ik gelezen maar ik maak toch uit of ik naar de da ga niet de da. Dus als ik wil langskomen gaat dat dus ook gebeuren. Is t niet bij da A dan bij B. Vind je t erg dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in telefonisch consult wat zoiets betreft? ;)
Nee hoor vind ik niet erg :D
Jij hebt ook iets meer ervaring dan TS geloof ik :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

winniedekoe schreef:
Gollum schreef:Ik neem aan dat je een eigen (opgeruimde :F: ) slaapkamer hebt? Kan ze daar niet verblijven als je weg bent?
Die heb ik ja.
Is inderdaad wel een optie wat ik ook kan uitproberen.
Dankjewel voor het mee denken
:80: briljant idee, dat je daar zelf niet opgekomen bent
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:Ja dat heb ik gelezen maar ik maak toch uit of ik naar de da ga niet de da. Dus als ik wil langskomen gaat dat dus ook gebeuren. Is t niet bij da A dan bij B. Vind je t erg dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in telefonisch consult wat zoiets betreft? ;)
Dan moet ze ook daadwerkelijk gebeld hebben en daar heb ik mijn twijfels over. Maarja ik ben dan ook een zeer argwanend typje ;)
Afbeelding
remarelo
Vaste gebruiker

laeken schreef:Ik vind een bench geen oplossing
Want?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

remarelo schreef:
Want?
Ik ben geen Laeken, maar misschien te lang in een wat kleinere opgesloten moeten zitten is niet zo fijn voor een hond :19:
laeken
Zeer actief

blondie schreef:
remarelo schreef:
Want?
Ik ben geen Laeken, maar misschien te lang in een wat kleinere opgesloten moeten zitten is niet zo fijn voor een hond :19:

En wat schiet je er mee op? De hond in zijn kot zodat hij niks op kan vreten? Dat is lekker handig maar erg onvriendelijk naar deze hond toe. Kun je hem nog beter los laten lopen met een muilkorf. Kan hij tenminste nog wat rondlopen in huis.

Een bench kun je best eens ergens voor gebruiken. Ik heb een pup ook opgevoed met daarbij een bench. Om de oudere honden en de pup rust te geven, goed met eten want ze hadden baknijd en ook wel handig met bezoek want de pup was nogal fel op bezoek. Die hond zat verder nooit in de bench en ook alleen als wij erbij waren. Nooit alleen! Ik vind een hond in de bench doen als je weg gaat nogal heftig. Beest kan niet drinken, niet lopen, als het ziek wordt staat het in zijn eigen kots en stront en hij leert niks. Hij zit gewoon in een konijnenhok op de baas te wachten. Soort garage voor je hond. Even niet, hup uit het zicht en weg met de hond.

Ik vind een bench dus best wel eens goed maar niet in dit geval en ook niet als de hond er uren in moet en er is niemand bij de hond.
Afbeelding
remarelo
Vaste gebruiker

laeken schreef:
blondie schreef:
remarelo schreef:
Want?

En wat schiet je er mee op? De hond in zijn kot zodat hij niks op kan vreten? Dat is lekker handig maar erg onvriendelijk naar deze hond toe. Kun je hem nog beter los laten lopen met een muilkorf. Kan hij tenminste nog wat rondlopen in huis.

Een bench kun je best eens ergens voor gebruiken. Ik heb een pup ook opgevoed met daarbij een bench. Om de oudere honden en de pup rust te geven, goed met eten want ze hadden baknijd en ook wel handig met bezoek want de pup was nogal fel op bezoek. Die hond zat verder nooit in de bench en ook alleen als wij erbij waren. Nooit alleen! Ik vind een hond in de bench doen als je weg gaat nogal heftig. Beest kan niet drinken, niet lopen, als het ziek wordt staat het in zijn eigen kots en stront en hij leert niks. Hij zit gewoon in een konijnenhok op de baas te wachten. Soort garage voor je hond. Even niet, hup uit het zicht en weg met de hond.

Ik vind een bench dus best wel eens goed maar niet in dit geval en ook niet als de hond er uren in moet en er is niemand bij de hond.
beter een muilkorf? Als je de bench niets vind, dan zou je zeker bezwaar moeten hebben tegen een muilkorf: beest kan zich niet wassen, kan niet krabben als hij/zij even jeuk heeft, kan niet eten of drinken. Precies hetzelfde zielige verhaal wat jij gebruikt voor de bench kun je zo ook van toepassing maken op een muilkorf. Over dier-onvriendelijk gesproken......

Een bench is een perfect middel naar mijn mening. Mijn honden zijn allebei gewend aan een bench. In de puppen-periode leer ik ze dat een bench eten/knuffel/spelen betekent. Na een paar dagen weten ze niet hoe snel ze in de bench moeten gaan om hun beloning te krijgen.

Na die tijd laat ik de honden bewust korte periodes in de bench. De ene keer met het deurtje open, de andere keer met het deurtje dicht. Ik ben er dan gewoon bij. En wat zie je? De hondjes gaan lekker slapen en hebben rust. Na verloop van tijd merk je dat de hond uit zichzelf regelmatig in de bench gaat liggen als hij moe is.

vervolgens breid ik de oefening uit: de periodes worden langer en ik ga ook af en toe even weg, bijvoorbeeld om een boodschapje te doen, even te wandelen, of om bij de buren een kopje koffie te drinken. Als ik dat doe, laat ik ze eerst even uit, en in de bench hebben ze de beschikking over een beperkte hoeveelheid water. Daarmee kunnen ze hun dorst lessen en voorkom je een blaas die op knappen staat. Kom je weer thuis, dan niet meteen hekje open, maar na een paar minuutjes. Hondje slaapt meestal of wordt wakker omdat je weer thuis bent. Goed gedrag blijven belonen natuurlijk.

In de tijd erna oefen ik steeds langere periodes, totdat het MOGELIJK is dat ze enkele uren in hun bench kunnen vertoeven zonder problemen. Mijn stelregel is dat ze zo lang in hun bench moeten KUNNEN blijven als de tijd tussen twee normale uitlaatbeurten.

Voor wat betreft je verhaal over ziekte en poep enzo: als je een ruime bench neemt (en dat moet je wel doen vind ik), dan geef je de hond de gelegenheid om als hij een keer ellende heeft, in een ander hoekje van de bench te vertoeven. Honden zijn zo slim om over te geven en de poepen in een hoekje van de bench, is mij opgevallen. Niet dat mij dat vaak is overkomen, want als mijn honden ziek zijn, ga ik niet weg :-)

Als de honden eenmaal gewend zijn aan de bench, en je hebt dat op een positieve manier aangeleerd, dan is mijn ervaring dat de hond geen enkel probleem heeft met een bench. Zoals ik al zei, mijn honden zoeken liever de bench op dan hun grote hondenmand. Ik denk dat mijn honden ongeveer 2/3 van de tijd de bench boven de mand of de bank (mag officieel niet, maar ja.....) verkiezen.

Mijn benmches zijn overigens zo groot dat mijn twee volwassen herders er vaak samen in liggen 's nachts, terwijl het deurtje gewoon open is, en ze dus de hele woonkamer zouden kunnen gebruiken.

Ik ben van mening dat de baas (de mens) het zieliger vind voor de hond dan de hond zelf. De hond weet gewoon niet beter en de bench is bij juiste training geen straf, maar juist plezierig.

BELANGRIJKE TOEVOEGING: Wat mij wel stoort is dat benches vaak op de verkeerde plek staan: in de zon, in de kou, op de tocht, naast een radiator, in een afgelegen (bij)keuken, schuur, oid. DAT vind ik nou typisch ondoordacht gedrag.
laeken
Zeer actief

Kun je wel heel boos gaan lopen doen over die muilkorf en vervolgens een heel pleidooi op gaan schrijven over die benches maar waarom stop je je honden er in hemelsnaam in? Ik heb niet eens meer een bench en ik wil er liever ook geen meer. Behalve als ik weer een onbetrouwbare hond heb. Maar dan neig ik deze keer naar een kennel voor als we bezoek hebben. Scheelt een hoop met die twee vierkante meter voor je hond waar jij blijkbaar van vindt dat dat zo lang mogelijk moet kunnen. Heb je daar een reden voor? Waarom laat je je honden niet gewoon los in huis lopen. Dat lijkt mij 10 keer prettiger dan in een konijnenkooi zetten....

Een kanarie kun je ook leren dat zijn kooi fijn is en hij er elke dag weer in gaat. Denk je dan echt dat die kanarie ook daadwerkelijk een blij dier wordt van die kooi? Als je een kooi in een voliere zet gaat er echt geen kanarie in wonen en als jij de bench niet aanleert dan gaat er geen enkele hond vanzelf lekker de bench in om daar ook nog in opgesloten te worden.

Dus als jij denkt dat het hondje van de TS dat nu al jaren lekker vrij is gelukkiger wordt van een bench dan vind ik je gewoon raar. Ik vind het ook raar dat je denkt dat je eigen honden het fijn vinden om opgesloten te worden. Iets aanleren en stimuleren is niet hetzelfde als iets prettig vinden. Een hond kan je ook leren de hele dag geleidehond te zijn. Denk je nu echt dat die honden dat leuker vinden dan een middagje zwemmen en rauzen met andere honden? Ik denk nl niet dat mijn hondje gelukkig wordt van een bench. Ze kan het prima, ik doe het ook op de camping snachts omdat ze anders uit de voortent kruipt en gaat rondzwerven of muizen zoeken. En ik doe het wel eens als we een feestje geven en er zijn 30 mensen die drank op hebben. Dan wil ik mijn hondje er niet tussen hebben lopen. Maar zelfs dan voel ik me schuldig en zie ik dat dat hondje denkt, laat me er nou eindelijk een keer uit....
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Het gaat niet om bench of niet. Het gaat erom dat TS een oplossing moet vinden, waardoor haar hondje veilig thuis kan blijven. Huisgenoten ruimen niet op, dus daar kan ze niet op rekenen.
Ik zou het zoeken in een combinatie van meer uitdagingen voor de hond, zodat hij moe is als ze weg gaat, iets te knagen voor tijdens haar afwezigheid en zorgen dat hij in een veilige omgeving zit. Of dat nu een bench, gang, badkamer, slaapkamer of zelfs een heel ander huis is (opvang, herplaatsing, zelf verhuizen, whatever), dat maakt niet zo veel uit. Veiligheid moet op de eerste plaats staan. En dus ook geen tassen binnen z'n bereik laten staan ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”