Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaten honden loopt uit op drama

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Uitlaten honden loopt uit op drama

Ongelezen bericht door twinkeltje »

malinois schreef:Als de andere hond t af moet leggen om mijn hond te laten leven dan neem ik dat risico. En ik wordt liever dan zelf gebeten dan mn hond (ja ik weet helaas uit ervaring dat t verrekte pijn doet). Maar alleen dan is er nog iets mogelijk tegen de andere hond en eigenaar iig. Mensen bijten wordt toch zwaarder beoordeeld over t algemeen.
Nou nee tenminste 20 jaar terug niet toen zei men doodleuk ja je moet er ook niet tussen gaan staan als ze vechten.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tara schreef:
ranetje schreef:
Valerie schreef:Ik wil ook niet van de fiets vallen, belasting betalen, kans lopen om beroofd te worden, dat mijn honden gebeten worden etc maar je loopt er allemaal kans op.
Ja en?
Dus is het niet erg en moet je er maar hard van worden?
Ik vind het eigenlijk niet zo heel erg part of the deal om problemen met andermans hond te krijgen, andermansen krijgen namelijk ook geen problemen met mij of met mijn honden. Dat kan hè, dat je daar gewoon voor zorgt door raskeuze of verantwoordelijk hondenbezit.
Eens hoor. Ik heb lastige honden gehad. En er zijn ook dingen voorgevallen die echt niet kunnen. Maar ik heb werkelijk nooit de gedachte gehad dat die andere mensen dat maar erbij moesten nemen als part of the deal omdat ze een hond hebben. Nee, nee, mijn probleem. Niet altijd, maar meestal wel. Vooral als het een niet agressief dier of aangelijnd dier was.

Bas is nu precies een hond die op geen enkele wijze honden of mensen of wat dan ook in problemen brengt. Ze is dus totaal ongevaarlijk. Op elke manier en in elke vorm. Los, vast, boos of blij, niks of niemand loopt gevaar. Ik vind dus net als jij dat ik op geen enkele manier rekening hoef te houden met een deal waar gevaar voor mij of mijn hond onderdeel van zou zijn. Ik heb nl niet voor niets Bas genomen. Ik heb haar genomen omdat ik geen waakhond wilde hebben, geen hond wilde hebben die andere honden bijt, geen hond wilde hebben die weg loopt of dieren dood maakt en geen hond wilde hebben waarbij ik op moest letten als er een kind of mens achterom komt. Niks van dat wil ik op dit moment en dus heb ik Bas. Ik kan haar altijd houden en ze doet nooit wat. Nooit. Hele bewuste keuze door omstandigheden die deze keuze ook vragen. Prima, ik ben dol op die hond en zij op mij.

Ik heb dus ook op geen manier agressie naar mij of mijn hond uitgelokt, verdient of erbij genomen door een hond te nemen. :19: Het is nl nog steeds zo dat als je niet fietst je niet van de fiets hoort te kunnen vallen. En als je niet op het fietspad loopt hoor je ook niet overreden te worden door een fiets in je tuin bv. Je kan wel gaan stellen dat iedereen van een fiets kan vallen maar daarvoor moet je wel eerst zelf gaan fietsen. En zolang je dat niet doet hoef je er ook geen rekening mee te houden vind ik. :wink:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

laeken schreef:Het is nl nog steeds zo dat als je niet fietst je niet van de fiets hoort te kunnen vallen. En als je niet op het fietspad loopt hoor je ook niet overreden te worden door een fiets in je tuin bv. Je kan wel gaan stellen dat iedereen van een fiets kan vallen maar daarvoor moet je wel eerst zelf gaan fietsen. En zolang je dat niet doet hoef je er ook geen rekening mee te houden vind ik. :wink:
Eens :ok: scheelt mij weer typen ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

twinkeltje schreef:
malinois schreef:Als de andere hond t af moet leggen om mijn hond te laten leven dan neem ik dat risico. En ik wordt liever dan zelf gebeten dan mn hond (ja ik weet helaas uit ervaring dat t verrekte pijn doet). Maar alleen dan is er nog iets mogelijk tegen de andere hond en eigenaar iig. Mensen bijten wordt toch zwaarder beoordeeld over t algemeen.
Nou nee tenminste 20 jaar terug niet toen zei men doodleuk ja je moet er ook niet tussen gaan staan als ze vechten.
Maar nu niet meer en ik spring er altijd tussen daarna bedenk ik pas of t verstandig was
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Valerie schreef:
Gollum schreef: Mijn vorige buurman kan nooit meer lopen omdat zijn been door 3 pitbulls aan gort is gebeten toen hij zijn hond probeerde te beschermen door bovenop hem te gaan liggen. Tja, word je hard van?
ranetje schreef: Ja en?
Dus is het niet erg en moet je er maar hard van worden?
De kans is groter dat je door een auto overreden wordt. Maar allemaal verbieden? Alle auto's ontwijken?
Hangt er vanaf waar je woont denk ik. In de buurt waar ik nu woon is die kans inderdaad groter. Maar ik heb ook in Amsterdam Zuidoost gewoond en daar was je banger voor de honden en hun eigenaars dan voor auto's hoor. En nee ze hoeven niet allemaal dood en verbieden zal ook niet helpen. Maar wat wel?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Valerie schreef: Ik ben door meerdere staffords en een echte pitbull gebeten. Al mijn vingers zitten er nog aan. Dingen kunnen ook erger gemaakt worden dan ze zijn. Als honden vechten dan zijn ze er niet op uit om ook maar zoveel mogelijk mensen te verwonden.
Dit staat haaks op wat je steeds beweert dat het van die lieve honden zijn :80: Ik ben ook meerdere malen gebeten door verschillende rassen, dat heb je als je met honden werkt. Maar nee ik zou niet door een stafford/pit willen worden gebeten. Meer dan een gaatje is het nooit gekomen en dat wil ik ook graag zo houden.
Perry en Noah

Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

duitse herder schreef:
Valerie schreef: Ik ben door meerdere staffords en een echte pitbull gebeten. Al mijn vingers zitten er nog aan. Dingen kunnen ook erger gemaakt worden dan ze zijn. Als honden vechten dan zijn ze er niet op uit om ook maar zoveel mogelijk mensen te verwonden.
Dit staat haaks op wat je steeds beweert dat het van die lieve honden zijn :80: Ik ben ook meerdere malen gebeten door verschillende rassen, dat heb je als je met honden werkt. Maar nee ik zou niet door een stafford/pit willen worden gebeten. Meer dan een gaatje is het nooit gekomen en dat wil ik ook graag zo houden.
Ik ben als kind ook gebeten. Mooi dat mijn neus gebroken was en mijn wang los hing dat moest gehecht worden gelukkig is dat onder mijn kaak gebeurd en zie je er bijna niks meer van swinter's wel beter omdat ik dan bleker ben. En mijn neus staat nog altijd een beetje scheef. En dat was de hond van ons. Maar mooi dat het beest een kindje van toen 2 greep. Ik heb nooit een hekel aan het ras gekregen. Wel zal ik ze nooit 100 procent vertrouwen en vertrouw ik ook niet op mensen die zeggen over hun lieve stafje dat ze nooit een vlieg kwaad doen, die mensen hebben geen benul van wat ze in huis hebben. En aan de riem!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

toots schreef:
duitse herder schreef:
Ik ben als kind ook gebeten. Mooi dat mijn neus gebroken was en mijn wang los hing dat moest gehecht worden gelukkig is dat onder mijn kaak gebeurd en zie je er bijna niks meer van swinter's wel beter omdat ik dan bleker ben. En mijn neus staat nog altijd een beetje scheef. En dat was de hond van ons. Maar mooi dat het beest een kindje van toen 2 greep. Ik heb nooit een hekel aan het ras gekregen. Wel zal ik ze nooit 100 procent vertrouwen en vertrouw ik ook niet op mensen die zeggen over hun lieve stafje dat ze nooit een vlieg kwaad doen, die mensen hebben geen benul van wat ze in huis hebben. En aan de riem!
Wat een rot ervaring...
Maar misschien handig om het niet in 1 adem te noemen met Staffjes ?
Ik moest even twee keer lezen of ik nou goed begreep dat je door een staff in je gezicht gebeten bent of door een ander ras.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Valerie schreef:
ranetje schreef: Waar ben je nou mee bezig eigenlijk? :denken:

Verdedigen van je eigen hond?
Vertellen dat er ook genoeg verantwoordelijke mensen op deze wereld rondlopen?

Ja, je kan onder een auto komen, onder een tram of trein of bus.
Ja, je kan van je fiets vallen.
Wat heeft dat te maken met een hond agressieve hond die aangelijnd hoort te zijn en waar ik maar "hard" van moet worden als zo'n hond mijn hond aan gort bijt of mij bijt als ik er tussen ga staan?
Dat is niet wat ik zeg. Ik leg uit hoe je honden uit elkaar kunt halen om jouw eigen hond te redden en dat in een normale situatie je er als mens ook zonder al teveel kleerscheuren eraf kunt komen. Dát is wat ik zeg. Als andere er van alles bij kunnen halen dan kan ik dat ook.
Verder loop je in het leven inderdaad risico's. Er lopen hond rond die willen bijten en er zijn eigenaren die daar niet mee om kunnen gaan. Dat is de realiteit. Als je daar bang voor bent of denkt dat de kans groot is dat zoiets bij jou gebeurd dan kun je je beter wapenen met informatie.
Mensen die iets meer dan anderen van honden weten staan hun mannetje nog wel maar de meesten zijn denk ik gewoon verrast en zitten met hun handen in het haar als Fifi door de agressieveling van de buurt tot gehakt vermalen wordt. En zo moet het ook zijn. Mensen met niet agressieve honden moeten gewoon met hun hond kunnen lopen zonder dat andermans probleem tot het hunne gemaakt wordt, ook al ziet die ander het anders.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ik ben en blijf nog steeds verbaast als mensen denken dat ze honden met pijn prikkels uit elkaar kunnen krijgen.
Als de hond door de adrenaline niet al verdooft is, dan zal de hond alleen nog bozer worden en harder gaan bijten en schudden als ze getrapt worden of zelfs gestoken. (prooidrift, buitdrift, meevechten want baas denkt... Of help baas vind het ook eng)

De keren dat ik honden heb zien vechten en dus ook zelf uit elkaar heb gehaald ondanks dat het mijn eigen honden vaak niet eens waren, heb ik ze zonder gaatje eraf gekregen door verwurging.
Zodra er geprobeerd werd door eigenaren of omstanders de honden van elkaar af te trappen of aan de lijn te trekken oid dan waren er ALTIJD gaten!!!

Snappen mensen dan niet dat je de vechtende hond(den) juist nog gedrevener maakt als je ze probeerd tegen te houden??

Tuurlijk is het laatste wat je wilt als je lekker aan het lopen ben je hond onder een andere hond vandaan moeten halen, maar als het gebeurd is het wel fijn als er geen tot nauwelijks schade is.
Chihuahua-paws
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
toots schreef:
duitse herder schreef:
Wat een rot ervaring...
Maar misschien handig om het niet in 1 adem te noemen met Staffjes ?
Ik moest even twee keer lezen of ik nou goed begreep dat je door een staff in je gezicht gebeten bent of door een ander ras.

Door een staff x Hollandse herder dus wel degelijk in een adem :wink:
De hond kwam achter mij staan toen ik de koelkast open deed. Als 2 jarig meisje deed ik alle kasjes e.d open dat doen kinderen. De hond was erg gefixeerd op eten en er stond vast iets in de koelkast. Waarschijnlijk riep ik nog foei of iets wat mijn moeder deed als die hond iets niet mocht. Mijn moeder was fout die was even boven en had mij beneden gelaten met die hond. Ik was bijna 3 overgens want mijn zusje was er dat was een baby die mijn moeder dus even naar bed brengen was ofzo. Anyway dat was heel rap gebeurd. Ik weet er niet heel veel meer van en heb er ook geen trauma van en de littekens zijn nihil maar het is wel gebeurd. En zo,n hond kan een kind zelfs dood bijten en dat vind ik toch wel een eng idee.

Chihuahua-paws
Zeer actief

marian* schreef:
Valerie schreef:
ranetje schreef: Waar ben je nou mee bezig eigenlijk? :denken:

Verdedigen van je eigen hond?
Vertellen dat er ook genoeg verantwoordelijke mensen op deze wereld rondlopen?

Ja, je kan onder een auto komen, onder een tram of trein of bus.
Ja, je kan van je fiets vallen.
Wat heeft dat te maken met een hond agressieve hond die aangelijnd hoort te zijn en waar ik maar "hard" van moet worden als zo'n hond mijn hond aan gort bijt of mij bijt als ik er tussen ga staan?
Dat is niet wat ik zeg. Ik leg uit hoe je honden uit elkaar kunt halen om jouw eigen hond te redden en dat in een normale situatie je er als mens ook zonder al teveel kleerscheuren eraf kunt komen. Dát is wat ik zeg. Als andere er van alles bij kunnen halen dan kan ik dat ook.
Verder loop je in het leven inderdaad risico's. Er lopen hond rond die willen bijten en er zijn eigenaren die daar niet mee om kunnen gaan. Dat is de realiteit. Als je daar bang voor bent of denkt dat de kans groot is dat zoiets bij jou gebeurd dan kun je je beter wapenen met informatie.
Mensen die iets meer dan anderen van honden weten staan hun mannetje nog wel maar de meesten zijn denk ik gewoon verrast en zitten met hun handen in het haar als Fifi door de agressieveling van de buurt tot gehakt vermalen wordt. En zo moet het ook zijn. Mensen met niet agressieve honden moeten gewoon met hun hond kunnen lopen zonder dat andermans probleem tot het hunne gemaakt wordt, ook al ziet die ander het anders.
Dit je zou veilig met je hond over straat moeten kunnen. En honden die agressief zijn horen niet in een park los waar ook leuke gezelschapshondjes balletjes lopen te vangen. Als je zo,n hond hebt die niet sociaal is ongeacht welk ras overgens hou je die hond maar lekker onder appel aan de riem.

Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

toots schreef: Dit je zou veilig met je hond over straat moeten kunnen. En honden die agressief zijn horen niet in een park los waar ook leuke gezelschapshondjes balletjes lopen te vangen. Als je zo,n hond hebt die niet sociaal is ongeacht welk ras overgens hou je die hond maar lekker onder appel aan de riem.
Mijn staff loopt wel los in parken waar ook gezelschapshondjes balletjes lopen te vangen. Ze staat los net zo goed onder appel als aan de riem. Honden die niet (goed) luisteren horen niet los, ongeacht of ze sociaal zijn of niet.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marian* schreef: Mensen die iets meer dan anderen van honden weten staan hun mannetje nog wel maar de meesten zijn denk ik gewoon verrast en zitten met hun handen in het haar als Fifi door de agressieveling van de buurt tot gehakt vermalen wordt. En zo moet het ook zijn. Mensen met niet agressieve honden moeten gewoon met hun hond kunnen lopen zonder dat andermans probleem tot het hunne gemaakt wordt, ook al ziet die ander het anders.
:U: Mensen met wel agressieve honden ook.
Gollum
Zeer actief

Rahne schreef:
toots schreef: Dit je zou veilig met je hond over straat moeten kunnen. En honden die agressief zijn horen niet in een park los waar ook leuke gezelschapshondjes balletjes lopen te vangen. Als je zo,n hond hebt die niet sociaal is ongeacht welk ras overgens hou je die hond maar lekker onder appel aan de riem.
Mijn staff loopt wel los in parken waar ook gezelschapshondjes balletjes lopen te vangen. Ze staat los net zo goed onder appel als aan de riem. Honden die niet (goed) luisteren horen niet los, ongeacht of ze sociaal zijn of niet.
En dat is dus een utopia. Er zullen altijd mensen zijn die het loslopen met hun pupje willen oefenen, beetje lullig als die dan opgevroten word omdat pup nog niet goed onder appel staat. Omdat Killah ook graag balletjes vangt op het losloopveld.

Daardoor moet ik dus illegale rondjes lopen, op plekken waar ze niet los mogen lopen. Omdat Mika niet altijd goed luistert en zeker in het weekend alle Tysons en Killahs weer uit de kast worden getrokken.
Ik krijg er zo de schijt van.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Geen enkele hond staat 100% onder appèl.
Zelfs de best luisterende hond zal een keer niet op tijd terug komen bij zijn baas.
Een hondagressieve hond hoort niet in een losloopgebied.
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
Rahne schreef:
En dat is dus een utopia. Er zullen altijd mensen zijn die het loslopen met hun pupje willen oefenen, beetje lullig als die dan opgevroten word omdat pup nog niet goed onder appel staat. Omdat Killah ook graag balletjes vangt op het losloopveld.

Daardoor moet ik dus illegale rondjes lopen, op plekken waar ze niet los mogen lopen. Omdat Mika niet altijd goed luistert en zeker in het weekend alle Tysons en Killahs weer uit de kast worden getrokken.
Mijn hond vreet geen andere honden op :19:
Waarom hebben alleen sociale honden het recht om los te lopen?? Mijn stafford loopt altijd op een paar meter afstand van mij, gaat NIET op andere honden af, en staat binnen 2 seconden naast mij als ik haar roep. Ik kan haar aanlijnen maar daarmee voorkom ik niet dat andere honden op haar af stormen... ook in aanlijngebieden stormen er nog regelmatig loslopende niet luisterende honden op ons af. Geen probleem overigens, zolang die andere honden haar niet aanvliegen. En als ze wel die intentie hebben gaat mijn staff de lucht in.
-Rahne-
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Manu schreef:Geen enkele hond staat 100% onder appèl.
Zelfs de best luisterende hond zal een keer niet op tijd terug komen bij zijn baas.
Ohh ik ken die regel helemaal niet. Ik dacht dat losloopgebieden voor ALLE honden bedoeld waren die onder appel staan los. Dat de praktijk anders uitwijst is wel duidelijk (en erg jammer), maar zeggen dat de loslopende jolige Labrador die overal op afstormt wel het recht heeft om los te lopen, en de niet-sociale stafford die netjes aan de voet loopt en zich niet met andere honden bemoeit dat recht niet heeft gaat mij toch wat te ver...
-Rahne-
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Rahne schreef:
Gollum schreef:
Rahne schreef:

Mijn hond vreet geen andere honden op :19:
Waarom hebben alleen sociale honden het recht om los te lopen?? Mijn stafford loopt altijd op een paar meter afstand van mij, gaat NIET op andere honden af, en staat binnen 2 seconden naast mij als ik haar roep. Ik kan haar aanlijnen maar daarmee voorkom ik niet dat andere honden op haar af stormen... ook in aanlijngebieden stormen er nog regelmatig loslopende niet luisterende honden op ons af. Geen probleem overigens, zolang die andere honden haar niet aanvliegen. En als ze wel die intentie hebben gaat mijn staff de lucht in.
Dat scheelt, maar er zijn genoeg eigenaren die hetzelfde denken als jij en waarvan hun hond dus wel andere honden opvreet wanneer ze komen snuffen of aan komen rennen. Sociale honden vreten andere honden niet op. En daarom vind ik dat hondagressieve honden niet thuis horen op een losloopveld.
Helaas denken de eigenaren van de niet sociale honden daar anders over en kan ik in het weekend geen gebruik maken van het losloopveld. Gelukkig alleen maar in het weekend, schijnbaar hoeven ze doordeweeks niet los te lopen :19:
Manu

Rahne schreef:
Ohh ik ken die regel helemaal niet. Ik dacht dat losloopgebieden voor ALLE honden bedoeld waren die onder appel staan los. Dat de praktijk anders uitwijst is wel duidelijk (en erg jammer), maar zeggen dat de loslopende jolige Labrador die overal op afstormt wel het recht heeft om los te lopen, en de niet-sociale stafford die netjes aan de voet loopt en zich niet met andere honden bemoeit dat recht niet heeft gaat mij toch wat te ver...
Niet sociaal vind ik anders dan hondagressief.
Onder niet-sociaal versta ik dat de hond geen zin heeft in contact en dit dan ook zal vermijden door inderdaad bij de baas te blijven of van de honden weg te lopen. Is er wel contact zal de hond snauwen.
Onder hondagressief versta ik dat de hond een buurtende hond grijpt.

Ik loop in veel gebieden en ik heb ze aangelijnd en elke dag staat er wel minstens één buurtende hond bij ons.
Dan kun je wel blijven roepen dat dat niet mag maar het gebeurt. Overigens zijn de meeste honden gewoon netjes aan het kennismaken en lopen daarna weer door. Ik zie daar ook niets verkeerds aan, het is gewoon een nette begroeting :19: Maar jij vindt dus dat in een losloopgebied honden in een cirkel van 10 m om hun baas moeten blijven en niemand zich met elkaar moet bemoeien en als een hond komt buurten is het je eigen domme schuld als hij kapot gebeten wordt?
Want ja, jóuw hond staat wel onder appèl?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Rahne schreef:
Daar ben ik het mee eens eigenlijk.
Ik had het dan ook over honden die niet onder appel staan van welk ras dan ook.
Als jij een Staff hebt die je prima veilig los kunt laten is dat prima en als je een chi hebt die totaal over scheit aan heeft hoor je die ook vast te houden al is het alleen maar voor het beestje zelf.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 12 mar 2015 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik loop gerust in losloopgebied, alleen blijft Charlie aan de (lange) lijn en voor onoverzichtelijke stukken naar het strand toe gaat de muilkorf mee.
Het zal haar jeuken als ze bezig is, maar ik moet wel kunnen anticiperen.
Eigenlijk kan ze door haar bezig te houden overal probleemloos mee naartoe.

Sociale, volwassen honden zien heel goed dat ze geen interesse heeft en bij een eventuele buurtende pup wordt ze even onder de arm gezwierd tot de baas de pup ophaalt.
Los kan niet meer door ruzie zoekende mofo's die "alleen maar willen spelen" of opdringerige honden met een plaat voor hun kop, helaas.
Want inderdaad zal ze 99 keer braaf luisteren en de 100e uithalen. De jongens ontwijken dat soort honden en geven bij hoge nood misschien een snauw, terwijl zij liever haar messen zou staan slijpen :lol1:

Ik heb mijn hond onder controle, ook als anderen die controle niet over hun hond hebben. Wil best verantwoording voor twee nemen (dat moet in de wijk ook al) maar ga haar niet alles onthouden.
En het biggetje vermaakt zich onderweg met korf ook wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Muis is dan niet-sociaal :engel:

Rimpel was in jouw optiek dan hondagressief
Maar wel met de kantekening dat hij een buurtende hond alleen zou grijpen
als die
A- kop aan kont in zijn buurt kwam
B -wilde domineren en met poten gingen zwaaien, maaien en erop wilden klimmen
C- meteen begonnen te grommen en te happen

Op zich geen heel raar gedrag vond ik...
Een hond die gewoon op hem af kwam, om hem heen dartelde, bezorgde hem ook stress hoor, maar deed de andere hond niets
dan gebeurde er niets, klaar

Ik denk zelf bij een hondagressieve hond aan 2 catagorieen

1. Rimpel - achtige honden die het niet na zouden laten te bijten of te happen of te grommen als er opdringerig in hun buurt gedaan wordt - vervelend gedaan wordt - gedomineerd wordt - "passief - hond - agressief" noem ik dat
2. honden die uit zichzelf op andere honden afdenderen en beginnen te klappen, happen en bijten en domineren, die het dus actie op zoeken of die bij buurtende honden al volledig op "klap-ik-bijt'stand" staan en bij honden die puur komen rondlopen en kijken al beginnen te bijten - "actief - hond - agressief"

Ik vind tussen 1 en 2 nogal een verschil zitten, ik maak daar zelf in elk geval zwaar onderscheid in
Manu

Mijn honden kunnen trouwens prima lezen wie wel of niet open staat voor contact. Vooral Manu kan soms wat lomp zijn maar kennismakingen gaan altijd goed en soms komen daar heel leuke contacten van. Zo heeft hij heel wat kleine bange hondjes leren kennen die nu ook weg van hem zijn en een witte herder teef die al begint te piepen als ze hem ziet.
Gewoon omdat we met sociale honden in een losloopgebied zijn die contact met elkaar zochten op een doodnormale en beleefde manier.
Niet als een jolig aanstormend projectiel, dat is ook weer een ander uiterste.

Als er dan iemand met een hondagressieve hond in dat gebied komt en mijn hond zou gaan kijken wil ik niet dat hij kapot gebeten wordt.
Natuurlijk probeer ik hem dan bij me te houden maar hij luistert helaas nog geen 100%. Mag ik dan nooit in een losloopgebied komen? Omdat hij 1 (oké 2) van de 10 keer niet direct terug komt als ik dat zeg? Terwijl hij stiksociaal is?
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Manu schreef:
Rahne schreef:
Onder niet-sociaal versta ik dat de hond geen zin heeft in contact en dit dan ook zal vermijden door inderdaad bij de baas te blijven of van de honden weg te lopen. Is er wel contact zal de hond snauwen.

Ik loop in veel gebieden en ik heb ze aangelijnd en elke dag staat er wel een buurtende hond bij ons.
Dan kun je wel blijven roepen dat dat niet mag maar het gebeurt. Overigens zijn de meeste honden gewoon netjes aan het kennismaken en lopen daarna weer door. Ik zie daar ook niets verkeerds aan, het is gewoon een nette begroeting :19: Maar jij vindt dus dat in een losloopgebied honden in een cirkel van 10 m om hun baas moeten blijven en niemand zich met elkaar moet bemoeien en als een hond komt buurten is het je eigen domme schuld als hij kapot gebeten wordt?
Zeg ik dat ergens? :denken:
Ik reageerde in eerste instantie op Toots: "Als je zo,n hond hebt die niet sociaal is ongeacht welk ras overgens hou je die hond maar lekker onder appel aan de riem."
Volgens haar moet elke niet sociale hond aan de lijn blijven en heeft niets te zoeken in losloop gebieden. Als mijn stafford direct iedere hond zou grijpen die bij haar kwam buurten ging er een muilkorf omheen. Ik heb geen problemen met buurtende honden die even komen snuffelen en dan weer hun weg vervolgen. Mijn Tamaskan gaat ook vaak even snuffelen bij andere honden, en als die andere honden dan aangeven geen interesse te hebben in haar laat ze ze verder met rust. Ik heb wel problemen met honden die zich 'vervelend' gedragen, hoe sociaal ook, en totaal niet luisteren. Maar zulke honden hebben kennelijk wel het recht om los te lopen :U:

Natuurlijk luistert niet iedere hond altijd even goed, als de baas er dan iig wat aan probeert te doen en niet zijn losgeslagen hond maar laat gaan, want hij is zo sociaal. Het lijkt er soms op dat je als baas van een niet sociale hond maar overal rekening mee moet houden en helemaal niets mag, en met een sociale hond heb je wel overal het recht op. Nou ik vind dat mijn stafford net zoveel recht heeft op loslopen als iedere andere hond, en nee dat betekend niet dat ik haar andere honden laat slopen.
-Rahne-
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Rahne schreef:
Als je weet dat je hond niet sociaal is dan vind ik het niet ok om die los te laten in een park waar andere hondjes zo ook jonge hondjes die nog van alles moeten leren en niet direct luisteren lopen. Veel van deze hondjes hebben eigenaren die ook niet helemaal snappen hoe het werkt. Maar punt is dat jij weet dat je hond niet sociaal is en dan ga je niet een plek opzoeken waar veel honden lopen. Ik vind dat honden die niet luisteren ook niet los horen ik vind het bijzonder vervelende die buurtende goldenretrievers ik vind het vervelende beesten vaak en deisen ook niet terug van een snauw omdat Toots er geen trek in heeft en ik moet dan ingrijpen in plaats van hun niet verantwoordelijke baasjes. ik ben er geen voorstander van dat alles maar losloopt en al helemaal niet als mensen na roepen hij moet het nog leren. Doe dat da ergens waar de ruimte is en waar je anderen niet tot last bent denk ik dan. Maar neemt niet weg dat een niet sociale hond ook gewoon echt niet los kan. Maar wat bedoel je met niet sociaal? Wat gebeurd er als een jonge hond komt buurten bij jou staaf bijvoorbeeld?

Manu

dagmar88 schreef:

Ik loop gerust in losloopgebied, alleen blijft Charlie aan de (lange) lijn en voor onoverzichtelijke stukken naar het strand toe gaat de muilkorf mee.
Het zal haar jeuken als ze bezig is, maar ik moet wel kunnen anticiperen.
Eigenlijk kan ze door haar bezig te houden overal probleemloos mee naartoe.

Sociale, volwassen honden zien heel goed dat ze geen interesse heeft en bij een eventuele buurtende pup wordt ze even onder de arm gezwierd tot de baas de pup ophaalt.
Los kan niet meer door ruzie zoekende mofo's die "alleen maar willen spelen" of opdringerige honden met een plaat voor hun kop, helaas.
Want inderdaad zal ze 99 keer braaf luisteren en de 100e uithalen. De jongens ontwijken dat soort honden en geven bij hoge nood misschien een snauw, terwijl zij liever haar messen zou staan slijpen :lol1:

Ik heb mijn hond onder controle, ook als anderen die controle niet over hun hond hebben. Wil best verantwoording voor twee nemen (dat moet in de wijk ook al) maar ga haar niet alles onthouden.
En het biggetje vermaakt zich onderweg met korf ook wel.
Wat een heerlijke foto's :I:
Deze insteek vind ik al heel anders. Op een strand kun je elkaar makkelijk uit de weg en jij zegt Charlie ook op te tillen.
En ik weet uit jouw posts dat jij er heel verantwoordelijk mee om gaat dat Charlie niet altijd lief is tegen andere honden.
Ik krijg altijd last van overeind staande nekharen als ik lees dat mensen vinden dat je "gewoon" je hond onder appèl moet hebben zodat zij daar ook kunnen lopen met hun hondagressieveling. Tuurlijk heb je gelijk maar het gebeurt niet. En het kan ook helemaal niet.
Als je rekening houdt met het gebied kun je al heel veel voorkomen. Op zondagmiddag niet naar het hondenstrand bijvoorbeeld. Dat doe ik ook niet, omdat ik vrijwel altijd aanlijn.

Ik zal altijd proberen mijn honden op tijd aan te lijnen (aan de voet kan ik helaas niet :mrgreen: ) maar soms ben ik gewoon te laat. Gelukkig komt dat zelden voor en ben ik er alsnog snel bij. Nou kunnen ze beide gelukkig heel goed zien wie er wel of geen zin in ze heeft.
Ik loop natuurlijk heel veel aangelijnd, ook in losloopgebied, en het is hier vrij dichtbevolkt. Ik heb op zo'n wandeling echt minstens 5 of 6 honden die zich er tussen storten. Ik ben dan echt blij dat ze sociaal zijn. Manu wil nog wel eens wat patsen als er zoiets gebeurt maar that's it.
Natuurlijk is het niet de etiquette maar ach, ik besluit daar aangelijnd te gaan lopen en ik weet dat het gebeurt.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Rahne schreef:
Manu schreef:
Rahne schreef:

Ik loop in veel gebieden en ik heb ze aangelijnd en elke dag staat er wel een buurtende hond bij ons.
Zeg ik dat ergens? :denken:
Ik reageerde in eerste instantie op Toots: "Als je zo,n hond hebt die niet sociaal is ongeacht welk ras overgens hou je die hond maar lekker onder appel aan de riem."
Volgens haar moet elke niet sociale hond aan de lijn blijven en heeft niets te zoeken in losloop gebieden. Als mijn stafford direct iedere hond zou grijpen die bij haar kwam buurten ging er een muilkorf omheen. Ik heb geen problemen met buurtende honden die even komen snuffelen en dan weer hun weg vervolgen. Mijn Tamaskan gaat ook vaak even snuffelen bij andere honden, en als die andere honden dan aangeven geen interesse te hebben in haar laat ze ze verder met rust. Ik heb wel problemen met honden die zich 'vervelend' gedragen, hoe sociaal ook, en totaal niet luisteren. Maar zulke honden hebben kennelijk wel het recht om los te lopen :U:

Natuurlijk luistert niet iedere hond altijd even goed, als de baas er dan iig wat aan probeert te doen en niet zijn losgeslagen hond maar laat gaan, want hij is zo sociaal. Het lijkt er soms op dat je als baas van een niet sociale hond maar overal rekening mee moet houden en helemaal niets mag, en met een sociale hond heb je wel overal het recht op. Nou ik vind dat mijn stafford net zoveel recht heeft op loslopen als iedere andere hond, en nee dat betekend niet dat ik haar andere honden laat slopen.
Jij haalt dingen uit mijn bericht die er niet staan.
Ik zeg nergens dat honden die niet luisteren wel los zouden horen te lopen :wink:
Wel dat niet sociale honden, honden die dus niet met andere honden overweg kunnen niet los horen te lopen op een plek waar ook andere honden los lopen. Als je weet dat je hond niet sociaal is heb je daar imo niks te zoeken. Als je weet dat je hond niet luisterd maar hij doet verder niemand kwaad en kan wel over weg met andere honden vind ik het iets anders. Dat vormd geen gevaar en dat is een groot verschil.

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Mensen die hun bijter aanlijnen, muilkorven, optillen, wat dan ook: dikke prima.
Zolang zij zorgen dat hun hond mijn sociale honden niet blind aanvalt vind ik alles best.
Je kunt er echter niet altijd van uit gaan dat mensen met een agressieve joekel die ook onder controle hebben en als het dan scheefloopt ben JIJ de sigaar, samen met je hondje. :ugh: ZIJ lopen lachend door.

Deze foto stond gisteren op FB. Mevrouw liep met haar hondje te wandelen en verderop liep een mevrouw met twee Rottweilers en een kruising Rottweiler. De kruising krijgt het kleine hondje in het vizier en komt aandenderen. Heeft het verder helemaal nergens over maar grijpt dat beestje en begint te schudden of het een rat is.
Hondje heeft het overleefd maar je moet niet vragen hóe.

Dan denk ik: waarom? Waarom moet ik maar gedogen dat er mensen met dat soort honden rondlopen en moet ik met geknepen billen over straat? Want het is altijd maar afwachten of Killer wel of niet sociaal is en of de eigenaar er ook maar een flinter kaas van gevreten heeft. In de meeste gevallen is dat helaas niet zo.

Dit is trouwens dat hondje...
Afbeelding
:schrik: Heilige stront zeg dat ziet er erg uit. Zal dat beest een pijn hebben. :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

jezus, dat zal wel een ravage geweest zijn met dat hondje.. pff gewoon helemaal opnieuw dichtgenaaid..
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”