Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitlaten honden loopt uit op drama

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Uitlaten honden loopt uit op drama

Ongelezen bericht door Rahne »

toots schreef: Jij haalt dingen uit mijn bericht die er niet staan.
Ik zeg nergens dat honden die niet luisteren wel los zouden horen te lopen :wink:
Wel dat niet sociale honden, honden die dus niet met andere honden overweg kunnen niet los horen te lopen op een plek waar ook andere honden los lopen. Als je weet dat je hond niet sociaal is heb je daar imo niks te zoeken. Als je weet dat je hond niet luisterd maar hij doet verder niemand kwaad en kan wel over weg met andere honden vind ik het iets anders. Dat vormd geen gevaar en dat is een groot verschil.
En ik zeg nergens dat jij zegt dat niet luisterende honden wel los horen te lopen, dat zeg ik ;)
Ik reageerde op jouw eerste zinnetje dat niet sociale honden nooit los horen te lopen.

Overigens, als je een hond hebt die andere honden verscheurt, dan hoort die idd niet los te lopen en/of een muilkorf te dragen. Een niet sociale hond is niet altijd een hond die direct andere honden versnippert.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik was Gol ook bijna kwijt toen ze een maand of 3 was. Die werd ook gepakt en door elkaar geschud alsof het een lappenpop was. Word je hard van.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manu schreef: Wat een heerlijke foto's :I:
Deze insteek vind ik al heel anders. Op een strand kun je elkaar makkelijk uit de weg en jij zegt Charlie ook op te tillen.
En ik weet uit jouw posts dat jij er heel verantwoordelijk mee om gaat dat Charlie niet altijd lief is tegen andere honden.
Ik krijg altijd last van overeind staande nekharen als ik lees dat mensen vinden dat je "gewoon" je hond onder appèl moet hebben zodat zij daar ook kunnen lopen met hun hondagressieveling. Tuurlijk heb je gelijk maar het gebeurt niet. En het kan ook helemaal niet.
Als je rekening houdt met het gebied kun je al heel veel voorkomen. Op zondagmiddag niet naar het hondenstrand bijvoorbeeld. Dat doe ik ook niet, omdat ik vrijwel altijd aanlijn.

Ik zal altijd proberen mijn honden op tijd aan te lijnen (aan de voet kan ik helaas niet :mrgreen: ) maar soms ben ik gewoon te laat. Gelukkig komt dat zelden voor en ben ik er alsnog snel bij. Nou kunnen ze beide gelukkig heel goed zien wie er wel of geen zin in ze heeft.
Ik loop natuurlijk heel veel aangelijnd, ook in losloopgebied, en het is hier vrij dichtbevolkt. Ik heb op zo'n wandeling echt minstens 5 of 6 honden die zich er tussen storten. Ik ben dan echt blij dat ze sociaal zijn. Manu wil nog wel eens wat patsen als er zoiets gebeurt maar that's it.
Natuurlijk is het niet de etiquette maar ach, ik besluit daar aangelijnd te gaan lopen en ik weet dat het gebeurt.
:wink: Het komt misschien anders over, maar komt wel op hetzelfde neer denk ik.
Ken de vervelende ook wel; "hij bijt" roepen en dan moet de hele wereld zich maar op hen inrichten.

:LOL: Doe maar altijd niet. Ook niet lelijk hoor. Sinds ze haar roedel heeft is de focus er gelukkig wel van af, dus gewoon niets tenzij getriggerd.
Klootviolen regel ik zelf wel; die randsociale honden zijn voor iedereen vervelend.
Heb altijd een balletje, piepbeestje of 's nachts een laserpointer bij. Daar gaat ze helemaal in op en ze vertrouwt er op dat ik alles oplos.
Ze is allergisch voor graszaad en het mensenstrand is in het midden/hoogseizoen niet toegankelijk voor honden.
Het hondenstrand is meestal goed te doen en inderdaad lekker overzichtelijk.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Rahne schreef:
Ik zeg nergens dat honden die niet luisteren wel los zouden horen te lopen :wink:
Wel dat niet sociale honden, honden die dus niet met andere honden overweg kunnen niet los horen te lopen op een plek waar ook andere honden los lopen. Als je weet dat je hond niet sociaal is heb je daar imo niks te zoeken. Als je weet dat je hond niet luisterd maar hij doet verder niemand kwaad en kan wel over weg met andere honden vind ik het iets anders. Dat vormd geen gevaar en dat is een groot verschil.
En ik zeg nergens dat jij zegt dat niet luisterende honden wel los horen te lopen, dat zeg ik ;)
Ik reageerde op jouw eerste zinnetje dat niet sociale honden nooit los horen te lopen.

Overigens, als je een hond hebt die andere honden verscheurt, dan hoort die idd niet los te lopen en/of een muilkorf te dragen. Een niet sociale hond is niet altijd een hond die direct andere honden versnippert.
Hier ben ik het dan ook mee eens.
Echter is de hond van mijn schoonmoeder een Mechelaar ook zo,n niet sociale reu.
En toch als je die loslaat ook al staat hij perfect onder appel zou het fout kunnen gaan vooral omdat er heel veel mensen lopen met hondjes die niet luisteren en dus overal speels op duiken. Hij ontwijkt situaties maar als er iets op hem klapt grijpt hij wel in op zijn manier. En dat moet je niet willen. Daarom liep hij alleen los op plekken waar geen andere honden kwamen of er werd afgesproken met mensen met grote teven dat ging eigenlijk altijd wel goed. Inmiddels heeft hij artrose en is bijna 12 en moet gewoon rustig lopen dus kan die dat ook niet meer. Voorkomen is altijd beter dan genezen. En is het eerlijk dat hondjes die niet luisteren wel los kunnen en de hond die geen meter bij je weg gaat en perfect luisterd aan de riem moet blijven? Nee. Maar als het fout gaat en het zou goed fout gaan is die perfect luisterend hond altijd de dupe. Hondjes die niet luisteren maar geen gevaar vormen voor de rest van de wereld zijn gewoon vervelend jammer genoeg maar daar hoef je verder geen angst voor te hebben.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: :schrik: Heilige stront zeg dat ziet er erg uit. Zal dat beest een pijn hebben. :80:
:19: Daar word je hard van
Blijkbaar. Hond van mijn vriendin is gisteravond laat aangevallen door een Kangal die uitgelaten werd door iemand die een turf groter is dan hondlief. Hond mankeert gelukkig lichamelijk niks doordat hij dichte struiken in gedreven werd maar vriendin heeft een gescheurde pees en nog iets aan haar enkel en zit voorlopig met haar been omhoog. Tot zijn tweede jaar was Kangal een lieve hond maar hij is nu 3 en het laatste jaar is het een ramp. Hoe zou dat toch komen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
Rahne schreef:

Echter is de hond van mijn schoonmoeder een Mechelaar ook zo,n niet sociale reu.
En toch als je die loslaat ook al staat hij perfect onder appel zou het fout kunnen gaan vooral omdat er heel veel mensen lopen met hondjes die niet luisteren en dus overal speels op duiken. Hij ontwijkt situaties maar als er iets op hem klapt grijpt hij wel in op zijn manier. En dat moet je niet willen. Daarom liep hij alleen los op plekken waar geen andere honden kwamen of er werd afgesproken met mensen met grote teven dat ging eigenlijk altijd wel goed. Inmiddels heeft hij artrose en is bijna 12 en moet gewoon rustig lopen dus kan die dat ook niet meer. Voorkomen is altijd beter dan genezen. En is het eerlijk dat hondjes die niet luisteren wel los kunnen en de hond die geen meter bij je weg gaat en perfect luisterd aan de riem moet blijven? Nee. Maar als het fout gaat en het zou goed fout gaan is die perfect luisterend hond altijd de dupe. Hondjes die niet luisteren maar geen gevaar vormen voor de rest van de wereld zijn gewoon vervelend jammer genoeg maar daar hoef je verder geen angst voor te hebben.
Ik denk dat we het in grote lijnen wel met elkaar eens zijn hoor :ok:
Maar als mensen zeggen dat mijn staff niet los hoort te lopen, vanwege haar ras en omdat ze niet altijd lief is tegen iedere andere hond, dan ben ik het daar gewoon niet mee eens. Guess loopt al 9 jaar los, en mijn vorige stafford die 12 is geworden liep ook altijd overal los. Ik vond/vind beide geen super sociale honden, ze vinden sommige honden echt niet leuk en kunnen uitvallen, maar versnipperen is niet aan de orde en ik neem heus wel maatregelen. Als ik denk dat het nodig is dan ontwijk ik andere honden, lijn mijn stafford aan, of til haar de lucht in. Maar ik ga haar niet haar leven lang aanlijnen omdat andere mensen van mening zijn dat niet sociale honden het recht niet hebben om los te lopen.

Mijn stafford vecht wel terug als een andere hond op haar klapt, maar dat doet ze ook als ze aan de lijn zit, in welk gebied dan ook. Als ik honden aan zie komen waarvan ik denk dat het fout zou kunnen gaan probeer ik deze wel te ontwijken, en desnoods gaat Guess dus de lucht in.
-Rahne-
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:ok: Laat mijn niet sociale hond nu én geen gevaar vormen voor anderen en ook nog eens geen overlast veroorzaken.
Het kan zo makkelijk zijn.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Rahne schreef:
toots schreef:
Rahne schreef:

Ik denk dat we het in grote lijnen wel met elkaar eens zijn hoor :ok:
Maar als mensen zeggen dat mijn staff niet los hoort te lopen, vanwege haar ras en omdat ze niet altijd lief is tegen iedere andere hond, dan ben ik het daar gewoon niet mee eens. Guess loopt al 9 jaar los, en mijn vorige stafford die 12 is geworden liep ook altijd overal los. Ik vond/vind beide geen super sociale honden, ze vinden sommige honden echt niet leuk en kunnen uitvallen, maar versnipperen is niet aan de orde en ik neem heus wel maatregelen. Als ik denk dat het nodig is dan ontwijk ik andere honden, lijn mijn stafford aan, of til haar de lucht in. Maar ik ga haar niet haar leven lang aanlijnen omdat andere mensen van mening zijn dat niet sociale honden het recht niet hebben om los te lopen.

Mijn stafford vecht wel terug als een andere hond op haar klapt, maar dat doet ze ook als ze aan de lijn zit, in welk gebied dan ook. Als ik honden aan zie komen waarvan ik denk dat het fout zou kunnen gaan probeer ik deze wel te ontwijken, en desnoods gaat Guess dus de lucht in.
We zijn het toch niet eens. Hoe leuk jou vorige hond ook was dat zegt niks over deze hond.
Je geeft toe dat hij of zij kan uitvallen. Het uitvallen kan elke hond wel eens doen.
Echter bezit jij een ras dat er om bekend staat dat ze als ze die eigenschap eenmaal hebben ze gewoon niet te vertrouwen zijn en dan druk ik mij voorzichtig uit. En dat is ook zo bij Mechelse herders en dan is dit nog een reu dus je weet dan wat je te wachten staat. Jij kiest voor een ras en jij hebt er voor te zorgen dat anderen veilig zijn jou verantwoording. Net als dat mijn schoonfamilie de verantwoording heeft voor deze mechel en zij hebben altijd mechels gehad zowel reuen als teven en dit is de eerste die gewoon niet los kan simpelweg omdat hij gewoon echt niet hond sociaal is maar toch ook niks versnipperd. Maar daar hoef je ook niet op te gaan wachten want dat weet je pas als het gebeurd is.
Dino mag niet los of het mocht in een gedeelte polder waar je van een kant op kon dus je kon vanuit de verte zien of er wat kwam en daar kon er afgesproken worden met andere honden zodat hij toch zijn losloop speelplezier had, want je hoeft je hond niet alles te ontzeggen. En voor de rest bleef hij aangelijnd. En anders had hij een muilkorf gemoeten omdat hij dus ook uit zou vallen. Maar aan de lijn vermaakt hij zich ook net zo prima , het echte losloop gebied wordt gemeden er zijn zo nooit problemen. Als ik met hem loop doe ik dat ook zo en dan heb ik Toots ook bij me. Ik zou mezelf nooit vergeven als hij een hondje als Toots of een yorkie ofzo zou grijpen daar is vrij weinig bij nodig om die te breken en die kun je ook tegen komen in het losloop gebied, of ben je van mening dat die hondjes die geen gevaar vormen maar elders uit moet gaan laten omdat er iemand met een hond die andere honden niet leuk vind loopt? Je weet dat je hond uitvalt en niet sociaal is. Dat je dan toch het risico neemt om je hond los te laten ook al loopt hij dicht bij je dat is een keuze waar ik dus moeite mee heb. Gewoon omdat je het weet. Elke hond is er een en je kunt nooit zeker zijn. Maar als je al weet dat je hond niet sociaal is en toch het gevaar opzoekt daar heb ik dus moeite mee en dat staat helemaal los van het ras.

Rahne
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef: We zijn het toch niet eens. Hoe leuk jou vorige hond ook was dat zegt niks over deze hond.
Je geeft toe dat hij of zij kan uitvallen. Het uitvallen kan elke hond wel eens doen.
Echter bezit jij een ras dat er om bekend staat dat ze als ze die eigenschap eenmaal hebben ze gewoon niet te vertrouwen zijn en dan druk ik mij voorzichtig uit. En dat is ook zo bij Mechelse herders en dan is dit nog een reu dus je weet dan wat je te wachten staat. Jij kiest voor een ras en jij hebt er voor te zorgen dat anderen veilig zijn jou verantwoording. Net als dat mijn schoonfamilie de verantwoording heeft voor deze mechel en zij hebben altijd mechels gehad zowel reuen als teven en dit is de eerste die gewoon niet los kan simpelweg omdat hij gewoon echt niet hond sociaal is maar toch ook niks versnipperd. Maar daar hoef je ook niet op te gaan wachten want dat weet je pas als het gebeurd is.
Dino mag niet los of het mocht in een gedeelte polder waar je van een kant op kon dus je kon vanuit de verte zien of er wat kwam en daar kon er afgesproken worden met andere honden zodat hij toch zijn losloop speelplezier had, want je hoeft je hond niet alles te ontzeggen. En voor de rest bleef hij aangelijnd. En anders had hij een muilkorf gemoeten omdat hij dus ook uit zou vallen. Maar aan de lijn vermaakt hij zich ook net zo prima , het echte losloop gebied wordt gemeden er zijn zo nooit problemen. Als ik met hem loop doe ik dat ook zo en dan heb ik Toots ook bij me. Ik zou mezelf nooit vergeven als hij een hondje als Toots of een yorkie ofzo zou grijpen daar is vrij weinig bij nodig om die te breken en die kun je ook tegen komen in het losloop gebied, of ben je van mening dat die hondjes die geen gevaar vormen maar elders uit moet gaan laten omdat er iemand met een hond die andere honden niet leuk vind loopt? Je weet dat je hond uitvalt en niet sociaal is. Dat je dan toch het risico neemt om je hond los te laten ook al loopt hij dicht bij je dat is een keuze waar ik dus moeite mee heb. Gewoon omdat je het weet. Elke hond is er een en je kunt nooit zeker zijn. Maar als je al weet dat je hond niet sociaal is en toch het gevaar opzoekt daar heb ik dus moeite mee en dat staat helemaal los van het ras.
Umm volgens mij zeg ik dat beide staffords die ik gehad heb niet sociaal waren te noemen, en ik weet heel goed wat voor ras ik heb hoor (overigens heb ik daar zelf niet voor gekozen maar mijn ouders). Ze is idd mijn verantwoording en die neem ik dan ook, ik zorg er voor dat ze andere honden niet versnipperd, loslopend en aan de lijn.
-Rahne-
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Rahne schreef:
toots schreef: We zijn het toch niet eens. Hoe leuk jou vorige hond ook was dat zegt niks over deze hond.
Umm volgens mij zeg ik dat beide staffords die ik gehad heb niet sociaal waren te noemen, en ik weet heel goed wat voor ras ik heb hoor (overigens heb ik daar zelf niet voor gekozen maar mijn ouders). Ze is idd mijn verantwoording en die neem ik dan ook, ik zorg er voor dat ze andere honden niet versnipperd, loslopend en aan de lijn.

Heel fijn :ok:

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik liep vandaag in de polder en daar was iemand zijn hond aan het afleren op honden af te rennen. Voor me liep een leuke duitse herder, prima baas prima hond. Onder controle.

Troela van getrainde hond maakt hond los en gaat in een weiland staan. Hond wil naar Bas rennen, truttebel schreeuwt. Hond stopt. Ik moest er langs. Minder.

Op dat moment heb ik besloten dat ik met een stok ga lopen. Ik ga dus een mooie stok maken van anderhalve meter. Soort wandelstokken. Kun je mooi mee blokken en zelfs indien nodig slaan zonder dat je meteen tussen honden moet springen. Denk dat ik daar naast meer controle ook meer zelfvertrouwen van krijg. Stok is breakstick, wapen, soort blokkade en ook een manier om honden bang te maken indien nodig.

Dus straks naar het bos op zoek naar een mooie rechte lange stok.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

[quote="laeken"]Ik liep vandaag in de polder en daar was iemand zijn hond aan het afleren op honden af te rennen. Voor me liep een leuke duitse herder, prima baas prima hond. Onder controle.

Troela van getrainde hond maakt hond los en gaat in een weiland staan. Hond wil naar Bas rennen, truttebel schreeuwt. Hond stopt. Ik moest er langs. Minder.

Op dat moment heb ik besloten dat ik met een stok ga lopen. Ik ga dus een mooie stok maken van anderhalve meter. Soort wandelstokken. Kun je mooi mee blokken en zelfs indien nodig slaan zonder dat je meteen tussen honden moet springen. Denk dat ik daar naast meer controle ook meer zelfvertrouwen van krijg. Stok is breakstick, wapen, soort blokkade en ook een manier om honden bang te maken indien nodig.

Dus straks naar het bos op zoek naar een mooie rechte lange stok.[/quote
Anderhalve meter is te lang.
Neem een wandelstok.
Daar kun je veel meer mee dan je in eerste instantie zou verwachten.
Afbeelding

Deze wandelstokken zijn verboden.
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Ik liep vandaag in de polder en daar was iemand zijn hond aan het afleren op honden af te rennen. Voor me liep een leuke duitse herder, prima baas prima hond. Onder controle.

Moet je wel een beetje hardhout nemen. Fruitbomenhout of eiken. Anders rammel je bij de eertse lel op een hondenharses gelijk die mooie stok aan barrels. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

En een stok uit het bos lijkt me ook lastig als de probleemhond een stokkengek is. Met stokken uit het bos mag hij toch ook altijd spelen?
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

laeken schreef: Op dat moment heb ik besloten dat ik met een stok ga lopen. Ik ga dus een mooie stok maken van anderhalve meter. Soort wandelstokken. Kun je mooi mee blokken en zelfs indien nodig slaan zonder dat je meteen tussen honden moet springen. Denk dat ik daar naast meer controle ook meer zelfvertrouwen van krijg. Stok is breakstick, wapen, soort blokkade en ook een manier om honden bang te maken indien nodig.

Wel een dikke stok nemen anders lijk je wel een pakwerker :wink:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

haha ik denk dat Gol een stok uit het bos zo in tweeën hapt :mrgreen:
Maar ja, als je daar boe tegen zegt rent ze hard weg dus een stok zou bij haar niet nodig zijn.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Zo'n stok die wandelaars uit mijn jeugd meenamen uit Oostenrijk e.d. Met van die metalen schildjes er op (als bewijs waar je allemaal geweest was) Die hadden een metalen punt aan de onderkant.

Misschien kan Nanna een foto tevoorschijn flitsen ??? Of zoals tegenwoordige kinderen het schijnen te moeten vragen;

Ooohhh please, please, please :jump1: geef ons een foto.........
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Overigens................
Jaren geleden liep onze Gijs wel los in het park. Luisterde niet zo heel goed maar dit was lang voor de "strengere" aanlijn geboden en de "gevaarlijkste" hond was toen w.s. een Doberman (na het zien van Boys from Brazil). Enfin.....doet er niet toe.

In het park liep een man met een wandelstok maar die hield hij altijd generaalsgewijs onder zijn arm. Gijs dacht een keer dat het wel aardig was om daar eens in te gaan hangen. "Leuk, stokkie gooien". Man was niet heel boos gelukkig. Enfin, was niet ons beste moment.
Afbeelding
Winnie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Winnie »

Ik heb het hele topic gelezen en alle antwoorden over hoe honden uit elkaar halen etc en wat wel of niet te doen, maar ik vroeg me af: ben ik nu de enige die uit het verhaal leest dat de eigenaar van de gewonde hond pas ná het gevecht de andere hond neerstak uit woede, omdat zijn hond gewond was geraakt?

Dus niet in een poging om de honden uit elkaar te halen, maar omdat hij 'gewoon' kwaad was op de andere hond...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Winnie schreef:Ik heb het hele topic gelezen en alle antwoorden over hoe honden uit elkaar halen etc en wat wel of niet te doen, maar ik vroeg me af: ben ik nu de enige die uit het verhaal leest dat de eigenaar van de gewonde hond pas ná het gevecht de andere hond neerstak uit woede, omdat zijn hond gewond was geraakt?

Dus niet in een poging om de honden uit elkaar te halen, maar omdat hij 'gewoon' kwaad was op de andere hond...
Geen idee
"Hij stak het aanvallende dier neer"

Geschreven door een journalist die er niet bij was.
Je kunt er alle kanten mee op met zo'n zin. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Winnie schreef:Ik heb het hele topic gelezen en alle antwoorden over hoe honden uit elkaar halen etc en wat wel of niet te doen, maar ik vroeg me af: ben ik nu de enige die uit het verhaal leest dat de eigenaar van de gewonde hond pas ná het gevecht de andere hond neerstak uit woede, omdat zijn hond gewond was geraakt?

Nee hoor. Je bent niet de enige.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:

En wat dan nog. Ik kan het me nog voorstellen ook :19:
serieus?? nee dat vind ik echt niet kunnen.. uit 'zelf'verdediging snap ik het, maar neit achteraf. Dat is echt heel tokkie
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

oh nee dat zou niet eens in me opkomen moet ik zeggen
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:

En wat dan nog. Ik kan het me nog voorstellen ook :19:

Wel ja joh, hartstikke normaal, eigen rechter spelen. Laten we voortaan gewoon na een misdrijf een facebook oproepje plaatsen en op jacht gaan met messen.
Je zult er maar niets vermoedend lopen met een hond die er op lijkt :blauwoog:
dagmar88
Zeer actief

sbientje schreef:oh nee dat zou niet eens in me opkomen moet ik zeggen

Alsof je daar dan mee bezig bent :roll:
Klinkt wel heel stoer.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nanna schreef:
sbientje schreef:
Nanna schreef: En wat dan nog. Ik kan het me nog voorstellen ook :19:
serieus?? nee dat vind ik echt niet kunnen.. uit 'zelf'verdediging snap ik het, maar neit achteraf. Dat is echt heel tokkie
Niet een dag later nee. Maar op het moment zelf, als je je lieve hond dood en bloedend op de grond ziet liggen? Ja hoor, ik stak die kuthond zo naar god.
Als de hond klaar is met de aanval ook?

Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand in een worsteling om zijn of haar eigen hond te bevrijden van alles doet en daar mogelijk de hond mee verwond of als je toevallig een mes bij je hebt ook in die strijd dood dat is niet anders. Maar achteraf als het leed geschied is bij volle verstand een dier neersteken dat vind ik iets anders.

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nanna schreef:
sbientje schreef:
Niet een dag later nee. Maar op het moment zelf, als je je lieve hond dood en bloedend op de grond ziet liggen? Ja hoor, ik stak die kuthond zo naar god.
Dat weet je gewoon niet als je het niet meegemaakt heb.

Mijn zorg bij mijn gewonde en stervende hond was écht niet het lot van de aanvallende hond hoor. Ik vind het niet erg dat die hond afgemaakt is, maar op die moment zelf kon die hond me echt geen barst schelen, laat staan dat ik zelf even in de aanvalmodus zou gaan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

De woorden van deze journalist, die er niet bij was, worden op een bijzondere manier geïnterpreteerd zo te lezen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cornelia
Zeer actief

Nanna schreef:
sbientje schreef:

Ligt ook helemaal aan de situatie. Ik kan me voorstellen dat als ik net zo'n drama mee maak en mijn hondje ligt daar dood op de grond het heeeeeeel erg zou liggen aan hoe zo'n baas van die andere hond zich zou opstellen. Als die heel onverschillig zou zijn of weglopen of wat dan ook zou ik wel een waas bij mij zelf herkennen hoor, en ook zo'n adrenaline rush is mij niet geheel onbekend. En afhankelijk van de wijze waarop zo'n baas zou reageren zou de aandacht van mij op zijn hond ook zomaar kunnen verschuiven naar de baas zelf. Ik ben zeker geen stoere maar ik kan heel erg driftig zijn, ik ben zeker geen coole maar ik weet uit ervaring dat angst bij mij juist de neiging tot doorpakken/agressie naar boven brengt.
Dus ik zou best, heel politiek correct, kunnen zeggen dat ik dat niet zou doen maar ik durf mijn hand daar niet voor in het vuur te steken. Puur op basis van adrenaline etc. Niet omdat ik nou zo'n oog om oog/tand om tand idee er op na houd.

En om zo overspoeld te worden door emoties (woede valt daar dus ook onder) hoef je echt geen tokkie te zijn hoor.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”