Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vieze oren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Saartje70
nieuw lid

Vieze oren

Ongelezen bericht door Saartje70 »

Hallo, ik lees al een tijdje mee maar nog niet eerder een vraag gehad. Nu dan toch wel. Mijn schatje heeft bruine aanslag in zijn oren. Ik wil het graag schoon maken, maar hij laat het niet erg toe, kronkelt als een slang.
En dan nog een vraag, kan ik het voor het gemak met een vochtig doekje doen? Iemand zei me met een watje maar dan vind ik zo pluizig?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Vieze oren

Ongelezen bericht door Yeufke »

Het zichtbare gedeelte zou je met een babydoekje kunnen schoonmaken.
Verder niet in het oor gaan zitten prutsen met een wattenstaafje of zo.
Wanneer de bruine prut ook dieper zit zou ik een goede oorcleaner bij de dierenarts gaan halen.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Saartje70
nieuw lid

Nee wattenstaafje ga ik niet doen. Maar ik dacht wel om eerst zelf schoon te maken omdat hij het echt niet leuk vindt. Dan vindt hij er bij de dierenarts natuurlijk helemaal niks aan. Iemand een idee om hem een beetje rustig te houden?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik gebruik Audi spray (is gewoon fysiologische zout oplossing). Bij mensen zou het slecht zijn omdat je er het vuil de oren mee in sprayt, maar mijn hond klappert als een gek met haar oren daarna en klappert het er wel uit ga ik vanuit.
Ze vind het verschrikkelijk, maar haar oren worden echt heel schoon. En je hebt net dat ene moment nodig om het erin te sprayen, daarna mag ze zo gek doen als ze wilt. Het andere oor doe ik meestal een uurtje erna pas weer.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb een oorreiniger van de DA meegenomen nadat Lut constant aan het schudden en aan zijn oren aan het krabben was. Gewoon stevig vasthouden en een flinke scheut in het oor spuiten. Dag erna geen last meer.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Waterstofperoxide (3 % van de apotheek, 50/50 verdunnen met water) werkt bij hele vieze oren erg goed en is goedkoop. Bruist alles los.
Daarnaast houd ik de oorschelp regelmatig schoon met parfumvrije babydoekjes en plekjes/wondjes krijgen een lik sudocrem.
Na zwemmen in zoet water worden Niko's flappers schoon gespoeld met water en gedroogd, dat voorkomt al een hoop.
Saartje70
nieuw lid

Ik ben bij de dierenarts oorcleaner wezen halen omdat ik het alleen met doekjes niet schoon kreeg. De audispray durf ik niet aan want het zal best nogeens moeten en ik denk dat als ik dat 1 x gedaan heb, ik nooit meer in de buurt kan komen met dat spuitje [WINKING FACE]
Hij is niet blij met me, maar het lukt nu wel zijn oren uit te baggeren. Veeeeeeel koekies er na! Bedankt voor de tips!
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Saartje70 schreef:Ik ben bij de dierenarts oorcleaner wezen halen omdat ik het alleen met doekjes niet schoon kreeg. De audispray durf ik niet aan want het zal best nogeens moeten en ik denk dat als ik dat 1 x gedaan heb, ik nooit meer in de buurt kan komen met dat spuitje [WINKING FACE]
Hij is niet blij met me, maar het lukt nu wel zijn oren uit te baggeren. Veeeeeeel koekies er na! Bedankt voor de tips!
Audi spray is een zout oplossing, als dit opdroogt zijn het dus allemaal zout kristallen, alsof er dan zand in een oor zit.
Ik gebruik voor Dana ook oorcleaner, en dan wattenschijfjes, die dan halveren en dan kan ik met mijn pink haar oor goed schoon maken. Leuk vindt ze het niet, maar het moet soms gebeuren
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als ze tegenstribbelt even met z'n tweeën doen.
1 houdt stevig de kop vast. De ander druppelt een oor, even masseren en kop loslaten. De hond gaat nu schudden waardoor er al veel troep loskomt. Herhalen aan de andere kant. Even doorpakken en vlot werken. Niet aarzelen. Honden stribbelen vooral tegen als ze merken dat jij er onzeker over bent. Doorpakken onder het motto 'dit gaan we doen en zo wil ik het hebben'. Dan is het al klaar voor ze er erg in hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”