Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schuldgevoel
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Schuldgevoel
Dol staat vanaf binnenkomst op zelf samenstellen / kvv.Nu geef ik de laatste paar maanden kvv/ brok( dlg de visbrok) en dit beviel mij uitstekend.
Alleen nu heeft mijn zelfvertrouwen een opdonder gekregen door dat bultje en ik weet dat het vast niet hier doorkomt maar nu durf ik niet goed meer de brok te geven.
Ik voel mij op dit moment zekerder bij barf/ kvv dus dat gaat ze weer krijgen.Ik praat mij zelf aan dat haar weerstand minder was en daardoordat bultje de kans heeft gekregen.
Onzin of niet?
Alleen nu heeft mijn zelfvertrouwen een opdonder gekregen door dat bultje en ik weet dat het vast niet hier doorkomt maar nu durf ik niet goed meer de brok te geven.
Ik voel mij op dit moment zekerder bij barf/ kvv dus dat gaat ze weer krijgen.Ik praat mij zelf aan dat haar weerstand minder was en daardoordat bultje de kans heeft gekregen.
Onzin of niet?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Schuldgevoel
Ze zal toch ergens aan dood gaan ,knap dat je denkt dat te kunnen voorkomen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Pepie schreef:Dol staat vanaf binnenkomst op zelf samenstellen / kvv.Nu geef ik de laatste paar maanden kvv/ brok( dlg de visbrok) en dit beviel mij uitstekend.
Onzin of niet?
Ja, dikke vette. Weet je zelf ook wel

- Pepie
- Zeer actief
Daar gaat het niet om,voorkomen dat ze dood gaat kan je niet,maar voor mijn gevoel heb ik dan het beste gedaan wat mogelijk was.bouvierpoedel schreef:Ze zal toch ergens aan dood gaan ,knap dat je denkt dat te kunnen voorkomen.
Ik weet dat het onzin is en toch krijg ik dat niet uit mijn kop.Dierenarts zei ook dat het totaal niks met elkaar te maken had.

-
- Zeer actief
Nouja bultjes , ziek worden door eten ,dood, het zal je maar gebeuren dat je daar als mens zo'n invloed op had.Pepie schreef:Daar gaat het niet om,voorkomen dat ze dood gaat kan je niet,maar voor mijn gevoel heb ik dan het beste gedaan wat mogelijk was.bouvierpoedel schreef:Ze zal toch ergens aan dood gaan ,knap dat je denkt dat te kunnen voorkomen.
Ik weet dat het onzin is en toch krijg ik dat niet uit mijn kop.Dierenarts zei ook dat het totaal niks met elkaar te maken had.
Kom zeg loop niet te zeiken en jezelf ziek maken van schuldgevoel.
Is toch allemaal oke en niets aan de hand met bultje en hond. Je hebt dat beest naar de DA gebracht en goed te vreten gegeven dus kappen .

- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Complete kolderPepie schreef:Onzin of niet?

Maarrrrrrrr als jij je fijner voelt bij het voeren van barf/kvv moet je dat doen, niet omdat je denkt dat de weerstand dan beter is.
De weerstand wordt niet slechter van brokken, want dan zouden kvv/barf hondjes nooit iets krijgen en zitten alleen brokken hondjes bij de da en zo werkt het niet

Daarbij is DLG ook echt geen slechte brok dus zal dat allemaal wel loslopen dat het daardoor komt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Nanna schreef:Totale en gierende onzin. Maar als jij alleen barf wilt geven moet je dat doenIk geloof niet dat Dol bezwaar zal hebben

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dit dus. Als jij je er goed bij voelt, vooral doen. Dat is op zich al een reden. Maar denken dat je er bultjes mee kan voorkomen is inderdaad onzinNanna schreef:Totale en gierende onzin. Maar als jij alleen barf wilt geven moet je dat doenIk geloof niet dat Dol bezwaar zal hebben

- Pepie
- Zeer actief
Het is voor mij geen zeiken in ieder geval en ik maak mij ook niet ziek aan schuldgevoel.bouvierpoedel schreef:Nouja bultjes , ziek worden door eten ,dood, het zal je maar gebeuren dat je daar als mens zo'n invloed op had.Pepie schreef:Daar gaat het niet om,voorkomen dat ze dood gaat kan je niet,maar voor mijn gevoel heb ik dan het beste gedaan wat mogelijk was.bouvierpoedel schreef:Ze zal toch ergens aan dood gaan ,knap dat je denkt dat te kunnen voorkomen.
Is toch allemaal oke en niets aan de hand met bultje en hond. Je hebt dat beest naar de DA gebracht en goed te vreten gegeven dus kappen .
Jij begrijp mij gewoon niet

-
- Zeer actief
Je begrijpt jezelf niet.Pepie schreef:Het is voor mij geen zeiken in ieder geval en ik maak mij ook niet ziek aan schuldgevoel.bouvierpoedel schreef:Nouja bultjes , ziek worden door eten ,dood, het zal je maar gebeuren dat je daar als mens zo'n invloed op had.Pepie schreef:Daar gaat het niet om,voorkomen dat ze dood gaat kan je niet,maar voor mijn gevoel heb ik dan het beste gedaan wat mogelijk was.bouvierpoedel schreef:Ze zal toch ergens aan dood gaan ,knap dat je denkt dat te kunnen voorkomen.
Jij begrijp mij gewoon niet

Dus kappen nu en gewoon verder gaan met waar je mee bezig was .

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wat zou je willen horen?
je weet dat het onzin is. Miljoenen honden leven op brokken en krijgen geen bultjes. En, knuppel in jouw hoenderhok, Dol zou best nog eens een bultje kunnen krijgen, ook als je alleen kvv voert. Maak jezelf niet eeh Dol En doe vooral wat goed voelt!

RIP Cena

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Hier honden op kvv en ook bultjes/bulten. Vooral bij Caoimhe weet ik haast zeker dat het niet goed is.
Dus je niet druk maken!
Dus je niet druk maken!
Groetjes,
Wendy
Wendy
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar als je je zo goed voelde bij kvv/barf waarom ben je er dan brok bij gaan voeren? En nu dan dus toch weer terug
Ik zie eigenlijk ook geen link tussen brok en bultjes hoor.. ondanks dat ik alleen kvv/barf voer

Ik zie eigenlijk ook geen link tussen brok en bultjes hoor.. ondanks dat ik alleen kvv/barf voer

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi