Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Zamunda »

Poe Alex, dat was even schrikken! Je mag wel heel trots zijn op Kobe!

Jammer dat je zo moet opletten Sanner, het is echt een pittig ding hè?

Frolic schreef:
Zamunda schreef:
Frolic schreef:Hier een typisch spel filmpje van mijn duo.
Met op het eind een Vriend die een beetje blijft doordrammen, terwijl Pip al klaar is. Ik heb er eigenlijk altijd nog voor gekozen om haar dit zelf te laten stoppen, ze doet dat uiteindelijk ook en Vriend accepteert het dan.
Goed om het zo te doen, of kan ik toen beter ingrijpen. Wat vinden jullie?

https://www.youtube.com/watch?v=Ow7rppm ... e=youtu.be
Ik grijp, vooral bij een nieuwe combinatie, wel in. Hier had ik bij bijv. 1min20 even vriend bij me geroepen, een aai gegeven en gezegd dat het klaar was. Ik persoonlijk zou hem dus niet zo lang laten doorgaan. Of het nou echt beter is... dat weet ik niet, maar op gevoel grijp ik dus in. Herkenbaar gedrag overigens.
Ik twijfelde er ook over, vandaar dat ik het hier maar even vraag. In het begin kwam er gelijk een brom als ze het zat was, ze lijkt het nu uit te stellen. Soms begint ze ook gewoon weer mee te doen.
Zij is ook bijna altijd degene die het spel begint, waardoor ik aannam dat het wel goed zat.

Op sommige momenten is Vriend zo verliefd dat staat hij klappertandend naast haar. Dan roep ik hem wel altijd even, om vervelend rijgedrag te voorkomen en vóór hij onbereikbaar wordt.

Maar ik denk dat je gelijk hebt, ik ga hem uit de situatie halen als hij een klein beetje plaat voor zijn kop heeft :ok:
Nee joh, ik zeg alleen wat ik zou doen, op gevoel en met wat ik nu zie. Hier twijfel ik ook nog geregeld hoor. Niet tussen Tis en Lais, maar Tis geeft het zelf duidelijk aan en die twee zijn echt wel aan elkaar gewaagd. Alhoewel Lais eigenlijk altijd langer door zou willen gaan hoor, die is wat dat betreft nooit uitgespeeld.

Maar tussen Mister en Lais twijfel ik dus nog steeds weleens of en wanneer ik moet ingrijpen (tijdens het spel) hoor. Lais kan zo doorgaan/dwingen in het spelen/stoeien en dan geeft Mister soms beste knauwen en heb ik af en toe het idee dat hij het helemaal niet leuk meer vindt. Maar even later rent ie weer achter haar aan als ze wegsjeest :19: . En als er bijvoorbeeld eten in het spel is weet lais dondersgoed dat ze dat niet hoeft proberen af te pakken van hem, dan staat hij echt op zijn strepen (althans, dat heeft hij één keer gedaan en toen wist ze genoeg). Dus hij kán zijn grenzen wel duidelijk genoeg aangeven... Maarja, dat is dan in een rustsituatie en niet wanneer Lais vol in het spel zit, dan komt zijn boodschap minder duidelijk over denk ik.
Aan de andere kant denk ik ook weleens dat een deel van zijn protesten voortkomen uit het niet kunnen winnen en een beetje dwingelandij. Nouja, het zal vast een mix zijn.

Het is toch ook een kwestie van ervaren hoor frolic, gewoon observeren wat er gebeurt. De ene keer zul je te lang wachten en de andere keer niet. Nouja, soit.

Oja, nog even over het laten gaan en dat het nieuwe er wel af zou gaan.... Misschien. Maar bij Lais niet hoor :neenee: . En ik schat Vriend ook een beetje zo in (wat denk jij frolic?), maar dat maakt nog niet dat je het niet kunt uitproberen natuurlijk.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een leuk filmpje Frolic! :D
Ik zou dit denk ik laten gaan omdat Pippi het heel goed zelf op kan lossen als ze het écht zat is. Ze tolereert veel van Vriend, maar zij weet ook prima wat ze wil. Dus ik zou me, op basis van hoe ik haar ken, hier niet mee bemoeien, tenzij je ziet dat ze het écht, écht niet meer leuk vindt en dat niet zelf duidelijk kan maken of je het idee hebt dat ze over haar grenzen heen laat gaan. Zolang het ontspannen blijft gaan, kies ik zelf in zulke situaties meestal voor niet ingrijpen, zeker als je weet dat ze elkaar prima begrijpen.
DeDiana
Zeer actief

Jee, Alex, wat zul jij geschrokken zijn! En Kobe als redder in nood, wauw! :cheer: Ik kan me voorstellen dat Rataplan even zo genoot van het voluit kunnen rennen, dat hij daardoor alles om zich heen vergat. Vergeet niet dat al deze honden jarenlang niet echt hebben kunnen rennen.

Verder ook erg leuk om je verslag te lezen, hij doet het ook wel echt bijzonder goed bij jullie! Leuk om te lezen dat hij in een huishouden met kinderen - en daardoor toch automatisch ook een drukker huishouden - prima tot zijn recht komt en zijn kalmte kan bewaren. Dat gevoel dat het zwaar is om twee honden te hebben, heb ik zelf ook altijd de eerste week als ik een opvanger heb. Daarna komt er veel meer routine in, gaat alles meer vanzelf, ben je niet meer zo aan het zoeken waar de knopjes zitten en kost het dus ook minder energie.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Diana, zondag de 15de komen gaan er toch weer honden op transport? Staan er al meer transporten op de planning? En welke honden gaan er mee?
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:Hier gaat het wel oké. Teun heeft Cosette inmiddels wel bijna helemaal geaccepteerd. Maar Cosette wordt steeds brutaler naar mijn honden. Ze gaat bij hen op de bank liggen, wurmt zich er gewoon tussen maar als mijn honden dan per ongeluk tegen haar aan bewegen wordt ze kwaad. De eerste keer schrok ik behoorlijk maar nu weet ik het en zie het al aankomen, dan kan ze dus voor dat ze uitvalt van de bank af. Gisteren vloog ze Jamie aan omdat Jamie naar haar speeltje keek, Jamie had echt de intentie niet om het af te pakken. Ik stond vlakbij dus kon haar gelijk stoppen. Jamie piepte behoorlijk, dat doet ze niet gauw maar ze was erg geschrokken.
Moet alles in de gaten houden, speeltjes, botjes, de bank enz. Dat ben ik totaal niet gewend want mijn honden maken nergens ruzie om.
Maar ja, dat kan natuurlijk wel en zo is het nou eenmaal even. Ze is niet alleen zo, het is ook echt een lief hondje, naar mensen sowieso. Maar ik geloof echt niet dat ze het een probleem gaat vinden om enig hond te zijn. :wink:
O, die Cosette, en hoe bedrieglijk zo'n schattig uiterlijk kan zijn... Natuurlijk is ze óók heel lief, maar het kan ook een kattenkopje zijn hè (hmm, waar komt dat me bekend van voor... :mrgreen: ).
Je kunt haar dus wel goed corrigeren/sturen op zulke momenten?
Volgens mij zou zij inderdaad het liefst een baasje (en bank, speeltjes, botjes) helemaal voor zichzelf alleen hebben :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ptje schreef: gaat op zo'n meter afstand zitten en dan "bidden" voorpootjes omhoog en bij elkaar en dan zo omhoog en omlaag slaan.....puppyoogjes erbij en je hebt het beeld compleet.
:I: :I: :I:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

DeDiana schreef:
Sanner schreef:Hier gaat het wel oké. Teun heeft Cosette inmiddels wel bijna helemaal geaccepteerd. Maar Cosette wordt steeds brutaler naar mijn honden. Ze gaat bij hen op de bank liggen, wurmt zich er gewoon tussen maar als mijn honden dan per ongeluk tegen haar aan bewegen wordt ze kwaad. De eerste keer schrok ik behoorlijk maar nu weet ik het en zie het al aankomen, dan kan ze dus voor dat ze uitvalt van de bank af. Gisteren vloog ze Jamie aan omdat Jamie naar haar speeltje keek, Jamie had echt de intentie niet om het af te pakken. Ik stond vlakbij dus kon haar gelijk stoppen. Jamie piepte behoorlijk, dat doet ze niet gauw maar ze was erg geschrokken.
Moet alles in de gaten houden, speeltjes, botjes, de bank enz. Dat ben ik totaal niet gewend want mijn honden maken nergens ruzie om.
Maar ja, dat kan natuurlijk wel en zo is het nou eenmaal even. Ze is niet alleen zo, het is ook echt een lief hondje, naar mensen sowieso. Maar ik geloof echt niet dat ze het een probleem gaat vinden om enig hond te zijn. :wink:
O, die Cosette, en hoe bedrieglijk zo'n schattig uiterlijk kan zijn... Natuurlijk is ze óók heel lief, maar het kan ook een kattenkopje zijn hè (hmm, waar komt dat me bekend van voor... :mrgreen: ).
Je kunt haar dus wel goed corrigeren/sturen op zulke momenten?
Volgens mij zou zij inderdaad het liefst een baasje (en bank, speeltjes, botjes) helemaal voor zichzelf alleen hebben :mrgreen:
Heel bedrieglijk haha. :F:
Ja, ze is goed te corrigeren. Als ik zie dat ze flauw wil gaan doen hoef ik haar naam maar te zeggen en dan gaan die oren plat en komt ze naar mij toe. De keren dat ik te laat was, kapte ze ook gelijk toen ik haar toesprak.
Vind het wel lef hebben hoor, je komt in een vreemd huis met drie vreemde honden die toch wel een roedel vormen en dan durf je je zo te gedragen. :schrik: :F:

Nou ja, dan maar zo:
Afbeelding
Kiwi, Jamie, Teun aan de ene kant en Cosette aan de andere kant.
DeDiana
Zeer actief

Zamunda schreef:Diana, zondag de 15de komen gaan er toch weer honden op transport? Staan er al meer transporten op de planning? En welke honden gaan er mee?
Ja, maar deze keer niet zo veel honden hoor! De honden die zondag aankomen zijn Ruby, Dos, Waldo, Paloma, Aura en Niarla - en heel misschien ook nog Butler, als die er nog bij past.

Afbeelding

Dan gaat er waarschijnlijk in mei nog een transport, dan gaat Naomi ook verhuizen en kunnen de laatste honden mee.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk dat Cosette zich zo ook wel op heeft moeten stellen tussen al die grote honden :wink: Toch een soort overlevingsmechanisme. Net zoals Tisbee die haar plek verdedigd. Ze konden gewoon niet altijd relaxt zijn en een klein beetje vechten voor je rechten hoor daarbij.

Overigens bij spel en andere dingen kom ik voor een hond op die het zelf niet durft te regelen. Voor Jigzy kom ik niet op hoor :wink: als zij iets niet wilt dan kan ze dat meer dan prima zelf aangeven. Ik zou even opletten op Pippi en Vriend maar ik vind dat ze het netjes oplost door eerst te negeren en dan maar weg te lopen. Ik snap overigens ook waarom Toby geen goede match was :wink: ik denk dat Pippi een stuk beter past. Ze kijkt niet alsof ze het heel erg vindt ofzo en dat moet je hebben.

Pfoe die Rataplan zeg :schrik: lekker rennen is leuk maar luisteren is wel handig. 2 honden is ook een stuk meer hoor. Maar ik vind zelf 1 hond maar alleen. 2 honden vind ik echt zoveel leuker. Maar de 2e moet wel passen en op het goede tijdstip komen :wink: en anders is af en toe opvangen ook leuk toch? Dan zit je uiteindelijk nergens aan vast.
DeDiana
Zeer actief

Valerie schreef:Ik denk dat Cosette zich zo ook wel op heeft moeten stellen tussen al die grote honden :wink: Toch een soort overlevingsmechanisme. Net zoals Tisbee die haar plek verdedigd. Ze konden gewoon niet altijd relaxt zijn en een klein beetje vechten voor je rechten hoor daarbij.
Ja, dat is zeker zo. En ik kan je verzekeren dat Cosette geen enkele moeite had daarmee :mrgreen:
Maar wat denk ik ook meespeelt, is dat ze wel een kort lontje kan hebben en nu gewoon zo verguld is met alle aandacht, speeltjes en kluifjes dat ze er erg haar best voor doet om dat niet kwijt te raken. Overigens heeft ze nooit gevochten hoor, maar ze kan wel snel flink snauwen.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Afbeelding
Ow foto is gedraaid. Weet ff niet hoe ik dat moet veranderen maar mijn zoon heeft me voorgedaan hoe ik foto's moet plakken vanuit mijn mobiel dus er volgen nog meer binnenkort.
Laatst gewijzigd door Ptje op 13 mar 2015 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

DeDiana schreef:
Valerie schreef:Ik denk dat Cosette zich zo ook wel op heeft moeten stellen tussen al die grote honden :wink: Toch een soort overlevingsmechanisme. Net zoals Tisbee die haar plek verdedigd. Ze konden gewoon niet altijd relaxt zijn en een klein beetje vechten voor je rechten hoor daarbij.
Ja, dat is zeker zo. En ik kan je verzekeren dat Cosette geen enkele moeite had daarmee :mrgreen:
Maar wat denk ik ook meespeelt, is dat ze wel een kort lontje kan hebben en nu gewoon zo verguld is met alle aandacht, speeltjes en kluifjes dat ze er erg haar best voor doet om dat niet kwijt te raken. Overigens heeft ze nooit gevochten hoor, maar ze kan wel snel flink snauwen.
Ik vraag me af of het minder wordt als ze door heeft dat het niet nodig is. Maar goed misschien blijft het ook zo hoor :wink:

Oh Ziggy :I: klein boefje
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik lees, genietend, alle verhalen mee. Nog 2 nachtjes, dan gaan we Aura ophalen en nu heb ik me toch een zenuwen :piew: :Q:
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ook nog maar een update van hier :lol1:

Het gaat goed hier, Zara en Robin zijn hartstikke leuk samen. Robin was niet zindelijk toen hij hier kwam. Maar na 1 dag had hij gelukkig al door wat binnen en buiten is. Veel fijner, zo kan ik hem nu bij Zara laten als ik weg moet.
Ze gaan dan lekker slapen en als ik terug kom is het feest :cheer: :cheer: zelfs Zara komt me dan begroeten :Q: wat ze normaal niet echt doet.

Buiten is hij wat onzeker naar andere honden, vooral de reutjes moet hij even wegblaffen/snauwen. Hij loopt aan de lange lijn en kan fijn snuffelen en vooral rollen in het gras :cheer: Dan mag iedereen hem aaien en vooral op zijn buikje.

Eten jullie opvangers 2x per dag? Ik weet niet of ze in het asiel maar 1x per dag kregen? Robin heeft namelijk 's ochtends nooit zin in eten.

Er is ook nog iets aan het licht gekomen, waarschijnlijk. Hij lijkt helemaal niet goed te kunnen horen, zeker is wel dat hij niet helemaal doof is. Maar hij hoort niet alles. Vooral de hoge geluiden hoort hij wel.
Dit is echt lastig om te communiceren met hem. Als hij je aankijkt kan je hem beter bereiken. Hij schrikt zich ook helemaal rot als er voor hem ineens een hond achter hem zit.
Laatst lag hij in het gras en de chihuahua sprong luid keffend om hem heen (van zijkant tot zijkant, via achter). Hij hoorde het echt niet :U:

Ik hoop voor hem dat niet zo is.. maar we bespreken wel al met de baasjes of we dan gebarentaal gaan moeten gebruiken. Hij zit verder nog steeds erg onder de teken, pipetjes al gehad, iedere keer teken eruit halen. Vanochtend heb ik tekenshampoo gekocht en daar ga ik hem straks mee wassen.

Foto's volgen
kipo
Zeer actief

Frolic schreef:
kipo schreef:Ik lees, genietend, alle verhalen mee. Nog 2 nachtjes, dan gaan we Aura ophalen en nu heb ik me toch een zenuwen :piew: :Q:
Nou, dat snap ik dus helemaal niet. Dat je daar de zenuwen van krijgt :Q:

Hoe laat komt ze?
tussen 17 en 18 uur, kan ik dus nog mooi een hele dag zenuwpezen. Ach ja, dan is het waarschijnlijk wel opgeruimder dan het in lang geweest is, zondag :mrgreen: .
DeDiana
Zeer actief

In het asiel hadden ze inderdaad in principe de hele dag eten staan, maar voedertijd (als de bakken leeg waren) was daar ook 's ochtends en 's avonds.

Naomi heeft - net als ik - nooit gemerkt dat Robin niet goed hoort, maar zei zij ook dat hij daar natuurlijk gewoon meedeed met de andere honden. Dus als die iets hoorden en naar het hek renden, deed Robin dat ook ;-) Als hij hoge geluiden wel goed kan horen, is het inderdaad een goed idee een fluitje te gebruiken voor het hierkomen of als 'aandachtssignaal'.
Hij lijkt in ieder geval gelukkig totaal geen last van zijn oren te hebben, heeft er geen pijn aan, krabt er niet aan en schudt niet veel met zijn kop, en bij de nieuwe baasjes is hij net zo welkom als hij slechthorend is.
Manu

Frolic schreef: Nou zou ik kunnen zeggen: geniet er nog maar even van, van die rust. Maar ik heb het zelf sinds Pippi er is véél rustiger gekregen. Ik tel niet meer mee voor Vriend.
Dus dan zal ik maar zegge:sop en ruim ze :ok:
Hier hetzelfde. Ik heb ook meer rust, geen ondergekwijlde speeltjes meer op schoot :cheer:
Sanner
Zeer actief

DeDiana schreef:
Dat geloof ik wel ja, dat ze daar geen moeite mee had. :F:
Het is een hittepetit en dat is ook helemaal niet erg. Het is ook allemaal best logisch natuurlijk, dat ze zich zo gedraagt. Wel apart want Jamie was best van slag toen Cosette zo lelijk tegen haar deed maar ze is niet bang van haar geworden of zo, dus het zal allemaal wel meevallen. Ziet er altijd erger uit dan het is.
Manu

Frolic schreef:
Heerlijk is dat ja :cheer: :cheer:
Ik heb dan wel weer dat ik soms achteloos mijn hand over een hondenkop haal die ondergekwijld is :hmmm:
Of dat ik de ene hond in de gaten houd zodat ik er niet over struikel en dat er dan net een andere voorbij komt waar ik over struikel.
:LOL:
Ik sta ook regelmatig klem in de keuken. Ik praat mezelf aan dat ze het zo gezellig vinden met mij maar ze staan natuurlijk gewoon te wachten tot ik iets laat vallen :hmmm:

's Ochtends als ik wakker word zie ik 2 van die enorme oren in de duisternis en dan komt ze met oeink-geluidjes goedemorgen zeggen waarna Manu overeind schiet en kusjes komt geven :I: Dan staan ze met zijn tweeën tegen elkaar aan en geven ze elkaar ook even een neusje. Oh ik zwijmel de hele dag door. Ik kan uren naar ze kijken.
kipo
Zeer actief

Manu schreef:
Frolic schreef: Nou zou ik kunnen zeggen: geniet er nog maar even van, van die rust. Maar ik heb het zelf sinds Pippi er is véél rustiger gekregen. Ik tel niet meer mee voor Vriend.
Dus dan zal ik maar zegge:sop en ruim ze :ok:
Hier hetzelfde. Ik heb ook meer rust, geen ondergekwijlde speeltjes meer op schoot :cheer:
Maar jullie hebben jonge, actieve reuen, ik een semi-bejaarde rat :tongue: . Van Pol heb je geen last, als die een keer per dag een leuke wandeling krijgt, hoor je hem de rest van de dag niet meer. Hij is fit en vitaal genoeg, maar heeft niet zo'n enorme behoefte (meer) aan actie.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb ook een 'bejaarde' ;) Van 11. En ondanks dat hij niet wil spelen met d'r en als ze te druk doet haar ontwijkt. Merk ik wel dat hij haar fijn gezelschap vind. Hij vind de wandelingen 10x leuker, is gister zelfs bij d'r gaan liggen :cheer:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Feather__ schreef:Ik heb ook een 'bejaarde' ;) Van 11. En ondanks dat hij niet wil spelen met d'r en als ze te druk doet haar ontwijkt. Merk ik wel dat hij haar fijn gezelschap vind. Hij vind de wandelingen 10x leuker, is gister zelfs bij d'r gaan liggen :cheer:
Dat verwacht ik hier ook. Pol en Kita waren heel leuk samen, niet echt spelen, maar wel 'gezellig samen'. Alleen rustiger met Aura erbij dan met Pol alleen zal het niet worden, tenzij Aura geleverd wordt met een kapotte accu :tongue:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

marloes_2406 schreef:Ook nog maar een update van hier :lol1:

Het gaat goed hier, Zara en Robin zijn hartstikke leuk samen. Robin was niet zindelijk toen hij hier kwam. Maar na 1 dag had hij gelukkig al door wat binnen en buiten is. Veel fijner, zo kan ik hem nu bij Zara laten als ik weg moet.
Ze gaan dan lekker slapen en als ik terug kom is het feest :cheer: :cheer: zelfs Zara komt me dan begroeten :Q: wat ze normaal niet echt doet.

Buiten is hij wat onzeker naar andere honden, vooral de reutjes moet hij even wegblaffen/snauwen. Hij loopt aan de lange lijn en kan fijn snuffelen en vooral rollen in het gras :cheer: Dan mag iedereen hem aaien en vooral op zijn buikje.

Eten jullie opvangers 2x per dag? Ik weet niet of ze in het asiel maar 1x per dag kregen? Robin heeft namelijk 's ochtends nooit zin in eten.

Er is ook nog iets aan het licht gekomen, waarschijnlijk. Hij lijkt helemaal niet goed te kunnen horen, zeker is wel dat hij niet helemaal doof is. Maar hij hoort niet alles. Vooral de hoge geluiden hoort hij wel.
Dit is echt lastig om te communiceren met hem. Als hij je aankijkt kan je hem beter bereiken. Hij schrikt zich ook helemaal rot als er voor hem ineens een hond achter hem zit.
Laatst lag hij in het gras en de chihuahua sprong luid keffend om hem heen (van zijkant tot zijkant, via achter). Hij hoorde het echt niet :U:

Ik hoop voor hem dat niet zo is.. maar we bespreken wel al met de baasjes of we dan gebarentaal gaan moeten gebruiken. Hij zit verder nog steeds erg onder de teken, pipetjes al gehad, iedere keer teken eruit halen. Vanochtend heb ik tekenshampoo gekocht en daar ga ik hem straks mee wassen.

Foto's volgen
Zijn zijn oren nagekeken ?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Haha wat leuk te horen dat jullie juist meer RUST hebben met de opvanger erbij. Huize Paisley staat altijd behoorlijk op zijn kop met een nieuwe opvanger. Ik vind het een heel geregel om er achter te komen hoe ik mijn inboedel heel houd met de nieuwe onopgevoedde huiswolf erbij.

Sophie begint nu eindelijk wat tot rust te komen, maar ik heb er nogal wat mee te stellen gehad. Die wil op de vensterbank zitten, en als er bloempotten in de weg staat, dan doet ze er wat aan. Die denkt dat ze deuren open kan maken, op haar manier, door erin te graven. Die schiet buiten aan de lijn alle kanten op, waardoor ik ingedraaid wordt als een wokkel. Die doet van blijdschap een dansje als ik thuis kom, en maakt een behendigheid parcours van alles wat ze in haar run tegenkomt :D
Maar we zijn een week verder, en ze pakt het allemaal prima op :)
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Change of plans (again, lol). Dos komt hier logeren. :D
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

die is ook we erg leuk :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Leuk Moosje!! :D

Als het doorgaat dan gaat Coos een leuk leven tegemoet! Hele familie kwam langs haha, dat vond ze in het begin even spannend maar ze vond het al gauw fijn al die aandacht. Mijn honden ook trouwens. :mrgreen:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh Dos is een leukerd zeg.. :I:
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Wat een knapperd is Dos! Wanneer komt ze?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Morgen komt Dos, samen met een aantal andere honden. :cheer:
Vind haar ook erg leuk. En nee, ze is geen blijvertje. In mei komen er met een beetje mazzel weer wat honden deze kant op en ik hoop dat ik dan een andere hond op kan vangen (wss Pacha of Butler), dus ik hoop dat Dos tegen die tijd haar gouden mandje heeft gevonden. Maar ik gok zomaar dat dat wel gaat lukken. :D
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”