Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Dode hond gevonden en een mes.. Update!

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:
smoekie schreef: Waar moet ik naar zoeken? Jij geeft toch aan dat de in Den Haag wat beters te doen hebben ik. Dergelijke dingen roeptoeteren kan iedereen. Ik stel jou simpelweg de vraag wat ze vanuit Den Haag dan zouden moeten doen?
Maatregelen nemen? Naar het Duitse model? Kun je zó integraal overnemen :ok:
Het heeft daar al bewezen te werken dus waarom het wiel opnieuw uitvinden.
Ja, haal die kolen maar weer uit het vuur. Stel je voor dat ze zélf eens gericht antwoord zou geven :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou ja zoeken naar de cijfers die daadwerkelijk bewijzen dat het werkt vraag ik ook steeds naar.
Dus, cijfers?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

BEISSSTATISTIK 2011
Kampfhunde beißen weniger oft zu
19.07.2012 09:50 Uhrvon Christoph Stollowsky
Die aktuelle Hundebissstatistik führt auf, welche Hunderassen in Berlin wie oft zugebissen haben. Kampfhunde attackierten danach im Verlauf der letzten Jahre immer seltener Menschen. Der "Bello-Dialog" soll noch weitere Verbesserungen bringen.
Die harten Auflagen für Pittbulls, American Staffordshire Terrier und andere Kampfhunde, die seit zwölf Jahren in einer so genannten Rasseliste erfasst sind, zeigen Wirkung: Bis 2011 ging die Zahl der Bissattacken auf Menschen durch solche Hunde stark zurück. Im Jahr 1999, als es in Berlins Hundegesetz noch keine Rasseliste gab, wurden 279 derartige Vorfälle angezeigt, im Jahr 2011 waren es nach Angaben der zuständigen Justizverwaltung noch 32.
Halter von Kampfhunden müssen ihre „Sachkunde“ nachweisen und dürfen ihre Tiere nur mit Maulkorb und angeleint ausführen. Die gesetzlichen Regelungen für diese Rassen, aber auch generell für alle etwa 150 000 Berliner Hunde, seien bereits „recht effektiv“, sagte am Mittwoch eine Sprecherin von Justizsenator Thomas Heilmann (CDU).

http://m.tagesspiegel.de/berlin/beissst ... 94418.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Valerie schreef:Nou ja zoeken naar de cijfers die daadwerkelijk bewijzen dat het werkt vraag ik ook steeds naar.
Dus, cijfers?
Ik word hier echt heel erg moe van. En jaaaaaaa, kom maar weer met die cijfers dat de Golden op nummer 1 van de bijtincidenten staat :roll:

Ik ken heel veel Goldens, en ik ken er geen enkele die een mens (of hond) dusdanig heeft verwond dat die naar het ziekenhuis moest of levenslang getekend is. Ik kom heel veel andere honden tegen, waarvan baasjes weten dat ze geen andere honden moeten. Die honden zitten aan de lijn, ik lijn mijn dames dan ook aan (niet dat ze erop af zullen lopen, maar gewoon voor het idee). We zeggen elkaar goedemorgen en gaan elk ons weg. En als de afstand groot genoeg is haal ik mijn honden weer van de lijn.
Maar voor elke Golden die ik ken, durf ik serieus door het vuur te gaan, dat die niet een mens (of kind/baby/hond) gaan grijpen, en tot het naadje gaan. Ik ken ze gewoon niet.
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Marion. schreef: Ik ken heel veel Goldens, en ik ken er geen enkele die een mens (of hond) dusdanig heeft verwond dat die naar het ziekenhuis moest of levenslang getekend is. Ik kom heel veel andere honden tegen, waarvan baasjes weten dat ze geen andere honden moeten. Die honden zitten aan de lijn, ik lijn mijn dames dan ook aan (niet dat ze erop af zullen lopen, maar gewoon voor het idee). We zeggen elkaar goedemorgen en gaan elk ons weg. En als de afstand groot genoeg is haal ik mijn honden weer van de lijn.
Maar voor elke Golden die ik ken, durf ik serieus door het vuur te gaan, dat die niet een mens (of kind/baby/hond) gaan grijpen, en tot het naadje gaan. Ik ken ze gewoon niet.
Ik snap de ontkenningen ook niet zo. Ik heb zelf zo'n Stafford Terrier en het zijn gewoon over het algemeen vuilakken naar andere honden (met als uitzondering vaak de honden die ze kennen want dat gaat in elk geval dat ik ken, goed). Maar vreemde honden die ze her en der tegenkomen pikken ze gewoon meestal niet. Mijn hond is een uitzondering, ik denk dat ze op haar 8e ook wel 'veilig' verklaard kan worden (incidentloos), als je het zo wil noemen. Maar het feit blijft dat het geen makkelijke beginnershonden zijn. Ze zijn geweldig in juiste handen maar in verkeerde handen een ramp.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Cleva schreef:Na Dapper en Eva zal ik elke hond met pit subiet leren wat lossen betekent.
Een breekstok is ook prima maar ik vind het een slechte oplossing voor het probleem.
Je spuugt die arme ziel maar gewoon uit als ik dat zeg.
nou misschien kan je dan beter voorkomen dat de arme ziel in hun bek terecht komt, lijkt me handiger want dan heb je namelijk geen probleem
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:
Nanna schreef:
smoekie schreef:En dit soort "acties" vind ik trouwens helemaal van de zotte :piew:

https://www.facebook.com/groups/879906332053339/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarvoor moet je lid worden. En laat ik daar nou voor passen.

Ik ook. Maar daar gaat het ook niet om. Vind het opzetten van dit soort acties(sites op fb) gewoon belachelijk! Heb die site dan ook gerapporteerd.

Over deze groep
.
Besloten groep

Deze groep is speciaal opgericht om de moordenaar te vinden van de vermoorde hond die begraven is op een uitlaatplaats in tilburg.
Deze hufter heet Wesley smulders, heeft snel zijn naam verandert in iets anders.

Deze man heeft pups en nog een hond en god mag weten wat er daarmee gebeurt als tie hun niet kwijt raak. Het is een broodfokker.

Hij heb al eenz een status geplaats over de reu dat de reu weg moest maar schijnbaar kwam er niemand en moest de hond dood.

Aub laten we hem vinden en zijn verdiende loon geven
Wat een volk zeg. :schrik:
Ik begin het steeds beter te begrijpen, arme honden
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”