mim schreef:Filou en zindelijkheid past niet bij elkaar

Nou hebben we ook een verkeerde start gehad want zij was ieniminie en het was stervenskoud. Dan zet je zo' n pupski ook niet op de grond want het staat alleen maar te rillen. Logisch! Ik heb pads liggen en daar plast ze regelmatig op. Maar de meeste dingen doet ze gewoon in huis alsof het dood normaal is. Nou raak ik daar bepaald niet overstuur van want zij is mini, dus die plasjes en poepies ook. Mms ben ik er wat makkelijk mee geweest...
Maar goed, ze gaat op de wandelingen mee.
Bij toeval doet ze dan wel eens wat omdat ze dan net geslapen heeft. Maar als ik haar op de standaard momenten buiten zet, loopt mevroi alleen maar te kloten met blaadjes, takjes enz. Zodra we weer binnenkomen.... u raadt het al.
Het komt goed, dat zeker, maar ik ben benieuwd waneer het kwartje een beetje gaat vallen

En verder plast ze zéker niet overmatig veel voor zo'n kleintje.
En dat toeval ga je belonen, dus wel goed opletten.
Brave hond + snoepje er in.
In huis uiteraard geen "brave hond + snoepje", maar zwijgend verwijderen.
Dat wil nog wel eens helpen.
Daarbij, na het spelen, slapen en eten komt er nog wel eens wat.
Dusssssssss opletten en zodra je ziet dat ze stopt met spelen, klaar is met eten of wakker wordt ga je naar buiten en je wacht daar tot ze wat doet.
Eigenlijk zijn er buiten die drie dingen geen "standaard" tijden om uit te laten om te laten plassen. (uitgaan voor een wandelingetje wel natuurlijk)
Nog niet.
Dat komt later als ze niets meer in huis doet.