Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Luie Pup?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Luie Pup?
Hallo beste forum lezers,
Bijna 4 weken geleden hebben wij een oudduitse herder aangeschaft van 12 week. Dit is zeker niet onze eerste hond (3de herder) maar al wel 8 jaar geleden dat we een pup kregen. Onze eerdere herders waren herplaatsers, dus al door de puppy tijd heen.
Onze pup Maylo nu dus bijna 15 weken is goed gekeurd door de dierenarts, krijgt volgende week zijn wormkuur weer en eet 3x daags propan puppievoer (zijn idee veelste weinig). De kleine man is werkelijk ontzettend hard gegroeid volgens dierenarts absoluut niet te dik.
Omdat ik hele dagen thuis ben heb ik dus ontzettend veel tijd voor de hond maar ik merk aan veel dingen dat ik waarschijnlijk veelste veel wil. Lopen doen we 3x daags ongeveer 15 minuten waarvan 2x aan de riem en 1x lekker los en rennen, met dit prachtige weer zijn we veel in de voor tuin en doen we zoek spelletjes (brokjes in het gras gooien) dagelijks herhaal ik wat hij heeft geleerd, zit, af, voorkomen, eten los, etc.
maar het diertje is zo vreselijk moe, de laatste wandeling doet hij liever helemaal niet, gaat dan het liefst achter thuis, als de wandeling te veel is hapt hij in mijn been of in zijn eigen staart en begint te piepen, thuis gekomen beetje drinken en weer slapen.
vandaag ben ik aan het testen. 6 uur naar buiten 6.15 eten waarna weer even naar buiten, andere gezins leden begroeten en huis is leeg om 7.45. in deze tijd heeft meneer een half uurtje in zijn mand gelegen. 8 uur wezen plassen beetje wezen stoeien en spelen en om 8.30 weer plassen. daarna ben ik weer op bed gegaan (beetje ziek) en om half 12 er weer uit, hond laten plassen, even spelen met vrouwtje en gegeten om 12.30. na het eten heeft hij heeel even zelfstandig gespeelt om vervolgens weer als een blok in slaap te vallen. nu is het 13.45 en meneer slaapt als een roosje. wil vanmiddag nog even lekker met hem wandelen (los) en vanavond nog een keer. het blijft vandaag dus bij 2x.
afgelopen zaterdag puppy cursus gehad, dit is een les van 45 minuten. 7 minuten leren 7 minuten spelen systeem. hond vind vooral het spelen super leuk en doet ook flink mee maar de laatste 7 minuten leren hebben we niet mee gedaan want Maylo ging naar de opdracht zit, direct naar lig en had zoiets van doe het zelf maar lekker.
als meneer wakker is is hij ook redelijk actief hoor, niet heel uitbundig maar lekker speels, buiten kan hij echt wel even gek doen maar ook snel weer rustig. loopt keurig met een slappe lijn, behalve als we mensen met of zonder honden tegen komen dan steigert hij flink en gaat dan ook flink blaffen. zijn slaap plek is de mand in de gang waar hij de hele nacht zonder morren is (heeft zich 1x gemeld) verder slaapt hij ook in de kamer. als er meer mensen in huis zijn dan word hij vaak gestoord in zijn slaap en kan niet lekker door slapen. met mij alleen lukt het wel
een heel verhaal maar vraag is heb ik een luie/gemakkelijke pup en veranderd dit nog?
Bijna 4 weken geleden hebben wij een oudduitse herder aangeschaft van 12 week. Dit is zeker niet onze eerste hond (3de herder) maar al wel 8 jaar geleden dat we een pup kregen. Onze eerdere herders waren herplaatsers, dus al door de puppy tijd heen.
Onze pup Maylo nu dus bijna 15 weken is goed gekeurd door de dierenarts, krijgt volgende week zijn wormkuur weer en eet 3x daags propan puppievoer (zijn idee veelste weinig). De kleine man is werkelijk ontzettend hard gegroeid volgens dierenarts absoluut niet te dik.
Omdat ik hele dagen thuis ben heb ik dus ontzettend veel tijd voor de hond maar ik merk aan veel dingen dat ik waarschijnlijk veelste veel wil. Lopen doen we 3x daags ongeveer 15 minuten waarvan 2x aan de riem en 1x lekker los en rennen, met dit prachtige weer zijn we veel in de voor tuin en doen we zoek spelletjes (brokjes in het gras gooien) dagelijks herhaal ik wat hij heeft geleerd, zit, af, voorkomen, eten los, etc.
maar het diertje is zo vreselijk moe, de laatste wandeling doet hij liever helemaal niet, gaat dan het liefst achter thuis, als de wandeling te veel is hapt hij in mijn been of in zijn eigen staart en begint te piepen, thuis gekomen beetje drinken en weer slapen.
vandaag ben ik aan het testen. 6 uur naar buiten 6.15 eten waarna weer even naar buiten, andere gezins leden begroeten en huis is leeg om 7.45. in deze tijd heeft meneer een half uurtje in zijn mand gelegen. 8 uur wezen plassen beetje wezen stoeien en spelen en om 8.30 weer plassen. daarna ben ik weer op bed gegaan (beetje ziek) en om half 12 er weer uit, hond laten plassen, even spelen met vrouwtje en gegeten om 12.30. na het eten heeft hij heeel even zelfstandig gespeelt om vervolgens weer als een blok in slaap te vallen. nu is het 13.45 en meneer slaapt als een roosje. wil vanmiddag nog even lekker met hem wandelen (los) en vanavond nog een keer. het blijft vandaag dus bij 2x.
afgelopen zaterdag puppy cursus gehad, dit is een les van 45 minuten. 7 minuten leren 7 minuten spelen systeem. hond vind vooral het spelen super leuk en doet ook flink mee maar de laatste 7 minuten leren hebben we niet mee gedaan want Maylo ging naar de opdracht zit, direct naar lig en had zoiets van doe het zelf maar lekker.
als meneer wakker is is hij ook redelijk actief hoor, niet heel uitbundig maar lekker speels, buiten kan hij echt wel even gek doen maar ook snel weer rustig. loopt keurig met een slappe lijn, behalve als we mensen met of zonder honden tegen komen dan steigert hij flink en gaat dan ook flink blaffen. zijn slaap plek is de mand in de gang waar hij de hele nacht zonder morren is (heeft zich 1x gemeld) verder slaapt hij ook in de kamer. als er meer mensen in huis zijn dan word hij vaak gestoord in zijn slaap en kan niet lekker door slapen. met mij alleen lukt het wel
een heel verhaal maar vraag is heb ik een luie/gemakkelijke pup en veranderd dit nog?
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Luie Pup?
Volgens mij is het niet gek dat een pup van 12 weken heel veel slaapt. Bij Joep was t eten, buiten, slapen, buiten, spelen, slapen, buiten, slapen enz. Een pup moet slapen om te groeien 

Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Er is niks zo vermoeiend om pup te zijn hoor, al die nieuwe geurtjes en indrukken word je vreselijke moe van 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een groep dus dat is wel anders, maar toch, he.
Ik heb twee pups, een Havanezer van 16 weken en een Wetterhoun van 17 weken.
De hele groep gaat tweemaal daags wandelen (pups dus plus vier volwassen honden), en dan zijn we ca 40-50 minuten weg.
Soms staan we dan even stil en rommelen ze wat, de groten gaan nog wel eens muizen jagen of zo.
Dat de Havanezer dit makkelijk kan is logisch, kleine hondjes wegen niks (ruim 3 kilo nu) en daardoor kunnen ze dit sneller dan grote honden.
De Wetterhoun is nu bijna 12 kilo en groeit ongeveer een kilo per week op het moment. Zij kan het ook makkelijk. Na de wandeling eten en dan slapen ze ook een paar uur.
Verder spelen ze thuis ook regelmatig en we doen er cursus mee. Op die dagen is er voor de pups maar één wandeling en die is dan ook korter, want cursus is erg vermoeiend.
Maar eigenlijk is het standaard zo dat ze dagelijks thuis wel een tot twee uur (opgeteld dus) rotzooien, spelen, rennen en gek doen.
En dat redden ze makkelijk.
Dus kortom: misschien is het wel normaal maar ik heb het idee dat jouw hondje wel veel slaapt.
Maar goed, mijn idee. Ik heb geen herders tenslotte.
Ik heb twee pups, een Havanezer van 16 weken en een Wetterhoun van 17 weken.
De hele groep gaat tweemaal daags wandelen (pups dus plus vier volwassen honden), en dan zijn we ca 40-50 minuten weg.
Soms staan we dan even stil en rommelen ze wat, de groten gaan nog wel eens muizen jagen of zo.
Dat de Havanezer dit makkelijk kan is logisch, kleine hondjes wegen niks (ruim 3 kilo nu) en daardoor kunnen ze dit sneller dan grote honden.
De Wetterhoun is nu bijna 12 kilo en groeit ongeveer een kilo per week op het moment. Zij kan het ook makkelijk. Na de wandeling eten en dan slapen ze ook een paar uur.
Verder spelen ze thuis ook regelmatig en we doen er cursus mee. Op die dagen is er voor de pups maar één wandeling en die is dan ook korter, want cursus is erg vermoeiend.
Maar eigenlijk is het standaard zo dat ze dagelijks thuis wel een tot twee uur (opgeteld dus) rotzooien, spelen, rennen en gek doen.
En dat redden ze makkelijk.
Dus kortom: misschien is het wel normaal maar ik heb het idee dat jouw hondje wel veel slaapt.
Maar goed, mijn idee. Ik heb geen herders tenslotte.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
denk dat iedere pup anders is, maar je doet al snel teveel met zo'n kleuter hoor. Als ie zelf aangeeft dat ie moe is, en hij is gezond (evt een keertje extra laten checken door de DA) dan zou ik me geen zorgen maken. Al vind ik 3 x 15 minuten idd niet heel veel voor een hondje van die leeftijd, maar goed, wellicht wordt ie van andere dingen heel moe 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Over een paar weken zou je willen dat hij nog steeds zo veel sliep.
Ik vind het normaal klinken voor een pup. Niet lui, maar gewoon goed slapen om indrukken te verwerken. Tot de leeftijd die jouw pup nu heeft sliep mijn herder pup het grootste gedeelte van de dag. Vanaf een week of 16/17/18 werd dat slapen ineens heel veel minder en hij vele malen drukker. En als ik het zo lees heeft hij vandaag geslapen tot 6 uur. Daarna naar buiten, even eten en weer naar buiten en om 8.30 is hij pas weer gaan slapen? Want dat half uurtje in de mand, lag hij gewoon of sliep hij? Dus 8.30 tot 11.30 geslapen en 12.30 tot 14 nog wat geslapen? Dat vind ik niet echt bizar veel.
Ook is 45 minuten cursus, zelfs met afwisselend spelen, heel lang voor een pup. Niet gek dat hij op het laatst niet meer wilde. Houdt dat in de gaten en blijf gewoon stoppen als hij te moe wordt.

Ook is 45 minuten cursus, zelfs met afwisselend spelen, heel lang voor een pup. Niet gek dat hij op het laatst niet meer wilde. Houdt dat in de gaten en blijf gewoon stoppen als hij te moe wordt.
-
- Actief
ik denk zelf ook dat er behoorlijk van de pup gevraagd word. deze dag zie ik als een rust dat voor de hond en ik zie een heel groot verschil. het diertje heeft zien in een uitdaging en haalt kattenkwaad uit, is wat levendiger en daagt de beide jackrussels uit die hier ook rond lopen.
ik moet ook zeggen dat ik zeer verbaasd ben over de intelligentie van het diertje, nu was ik er al van op de hoogte dat een herder goed kan leren maar vind dit werkelijk bijna niet normaal. dagelijks leert hij nieuwe opdrachten die hij gewoon onthoud. ik zal nog meer op de pup letten en bij vermoeidheid zal ik hem nog meer de kans geven dat hij kan rusten.
bedankt voor jullie reactie's. komen van mijn kant vast nog meer vragen
ik moet ook zeggen dat ik zeer verbaasd ben over de intelligentie van het diertje, nu was ik er al van op de hoogte dat een herder goed kan leren maar vind dit werkelijk bijna niet normaal. dagelijks leert hij nieuwe opdrachten die hij gewoon onthoud. ik zal nog meer op de pup letten en bij vermoeidheid zal ik hem nog meer de kans geven dat hij kan rusten.
bedankt voor jullie reactie's. komen van mijn kant vast nog meer vragen
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Mijn pup (15w) blijft doorgaan tot hij z'n ogen niet meer kan openhouden. Aan ons als baasje de taak om 'm daar ver voor al te laten rusten. Zodra ik merk dat Damy bijterig of gewoon vervelend wordt, zet ik 'm in de bench. Soms gaat 'm direct slapen, soms piept hij één minuut, om erna alsnog te gaan slapen
Desondanks slaapt hij gemiddeld op een dag.. *rekent snel uit* 16 uur. De rest is eten, spelen, wandelen en knuffelen.
Ik zou niet elke dag echt de commando's oefenen en wat nieuws proberen. Af en toe de echte basis in je wandelingen of voor een snoepje is meer dan genoeg. Het is nog maar een puppy he. Die wilt niet elke dag naar school

Ik zou niet elke dag echt de commando's oefenen en wat nieuws proberen. Af en toe de echte basis in je wandelingen of voor een snoepje is meer dan genoeg. Het is nog maar een puppy he. Die wilt niet elke dag naar school

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Anne was luier dan lui. Die vond 2x daags meeeerr dan genoeg, haha. Nog nooit zo'n makkelijke hond gehad...die ging vanaf 8 weken overal mee naar toe, van restaurants tot vakanties. Nooit een kik en nooit onrustig.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb ook het idee dat je hond heel rustig is. Toen mijn pup 15 weken was, verschenen op het forum berichten als: God was is ze druk, is dit wel normaal?! 

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mijn pup was ook veel aan het slapen, ik vind het wel normaal. Als ze wakker was, was het wel een bezig bijtje.
Ik had ook wel allerlei plannen om te doen waar ik niet aan toe gekomen ben, gewoon het normale leven was al genoeg qua indrukken haha.

Ik had ook wel allerlei plannen om te doen waar ik niet aan toe gekomen ben, gewoon het normale leven was al genoeg qua indrukken haha.
-
- Zeer actief
Wees blij
Isa sliep als pup NIET. Gewoon NIET. 100% terrorstand, 24/7.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zinzi was net zo, slapen was zonde van haar tijd vond zijsjm schreef:Wees blij![]()

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom ook hoor, die was wild! echt, ik dacht dat dat normaal was, maar Charlie nu is echt 100 keer rustiger. Wat een verademing 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik vond Elco redelijk mee vallen, maar nog actief zat. Wat vermoeiend zo'n pup in huis! Zelfs zo'n relatief rustige... Toch absoluut geen spijt van gehad dat we dit keer voor een pup gegaan zijn. Elco zat ongeveer op hetzelfde energie niveau als hoe jouw pup klinkt, senseotje. Geniet maar van de relatieve rust, hoor!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Een mechel is dat toch wat anders denk ik... :green: ik herken t niet iig 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TessaThomas
- Zeer actief
Tay moest je dwingen om te gaan slapen en aangezien het eeuwen duurde voordat hij in de bench kon, sliep hij dus aan mijn voeten. Op een week of 15 niet zo veel meer en als hij wakker was had hij 1 standje, terror.malinois schreef:Een mechel is dat toch wat anders denk ik... :green: ik herken t niet iig

- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:Een mechel is dat toch wat anders denk ik... :green: ik herken t niet iig

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit is meer herkenbaar zeg maar :lol:
" onclick="window.open(this.href);return false;

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TessaThomas
- Zeer actief
Hier kwam die uit de puppyren.
Klom die gewoon overheen, wat nou opsluiten.

-
- Zeer actief
Als ik het zo lees heb je inderdaad een rustige makkelijke pup
Die van mij was terror Henkie op die leeftijd. Die moest op een bepaald moment ook tot rust gedwongen worden want zo niet dan ging hij over de top en was niet meer te stoppen. Bijten, rennen vliegen, speeltjes door de lucht gooien, de andere hond treiteren etc. etc. We slaakten altijd een zucht van verlichting als hij daadwerkelijk even zijn oogjes dicht deed om te pitten. Maar na een uur gingen de oogjes weer open en dan was hij er weer helemaal klaar voor
Aard van het beestje denk, want hij is nog zo
(al is het bijten al stukken minder
)

Die van mij was terror Henkie op die leeftijd. Die moest op een bepaald moment ook tot rust gedwongen worden want zo niet dan ging hij over de top en was niet meer te stoppen. Bijten, rennen vliegen, speeltjes door de lucht gooien, de andere hond treiteren etc. etc. We slaakten altijd een zucht van verlichting als hij daadwerkelijk even zijn oogjes dicht deed om te pitten. Maar na een uur gingen de oogjes weer open en dan was hij er weer helemaal klaar voor

Aard van het beestje denk, want hij is nog zo

- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Hier moesten we de "gewone" duitse herderpuppen allemaal verplicht in de bench om aan hun rust te komen.
Is iets medisch uitgesloten?
Is iets medisch uitgesloten?
- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:Dit is meer herkenbaar zeg maar :lol:

Fafo's pup was echt jaloersmakend lief en makkelijk

-
- Zeer actief
Soort wervelwind hadden we
http://vid615.photobucket.com/albums/tt ... peidmb.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vid615.photobucket.com/albums/tt ... peidmb.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ushi was ook druk en sliep amper, Chuck was rustig en sliep lekker veel. En nu? Ik zou willen dat het andersom was 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lijkt mij heerlijk zo'n rustig pupje. Ik had ook eentje die nooit sliep en altijd druk was. Maar goed, je wil natuurlijk wel zeker weten dat er niets medisch is...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als de pup verder gewoon goed eet en goed wakker is op de andere momenten, zou ik blij zijn
Misschien dat de ouders ook wat lager in de energie zitten?
Apple was zelf als pup een ramp qua rust, die ging het liefst niet slapen. Nu is ze bijna 4,5 jaar oud en is ze een stuk rustiger en slaapt ze ook heel graag

Misschien dat de ouders ook wat lager in de energie zitten?
Apple was zelf als pup een ramp qua rust, die ging het liefst niet slapen. Nu is ze bijna 4,5 jaar oud en is ze een stuk rustiger en slaapt ze ook heel graag

-
- Actief
Bedankt voor alle reactie's en het leuke filmpje. moest er erg om lachen maar ben ook heel blij dat onze bengel niet zo is 
Over een paar minuten vertrekken we naar de dierenarts, wil het toch even laten vallen maar denk niet dat ik me langer zorgen moet maken daar de hond redelijk het aantal uur slaapt na wat ik hier lees van de rustiger honden/pups en na speuren op google hoef ik het ook niet zo heel vreemd te vinden.
Maylo doet het verder super goed, loopt goed los, loopt goed aan de lijn zonder trekken (behalve als we anderen tegen komen) luistert verder super goed, is vrijwel zindelijk en heeft ook uitspatters maar die komen juist als hij moe is, bijten vervelend zijn uitdagen etc maar we weten dat het maar even is want dan ploft hij gewoon neer om even fijn te slapen.
ben eigenlijk wel een beetje jaloers op zijn slaapje

Over een paar minuten vertrekken we naar de dierenarts, wil het toch even laten vallen maar denk niet dat ik me langer zorgen moet maken daar de hond redelijk het aantal uur slaapt na wat ik hier lees van de rustiger honden/pups en na speuren op google hoef ik het ook niet zo heel vreemd te vinden.
Maylo doet het verder super goed, loopt goed los, loopt goed aan de lijn zonder trekken (behalve als we anderen tegen komen) luistert verder super goed, is vrijwel zindelijk en heeft ook uitspatters maar die komen juist als hij moe is, bijten vervelend zijn uitdagen etc maar we weten dat het maar even is want dan ploft hij gewoon neer om even fijn te slapen.
ben eigenlijk wel een beetje jaloers op zijn slaapje

- iesje73
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Siberische Husky
- Contacteer:
Nou onze Nukka is nu een kleine 4,5 maand.
Die kan ook echt lui zijn en moet ik soms echt wakker schudden om te gaan plassen.
Wij gaan wel elke 2 a 2.5 uur met dr naar buiten, langer red ze niet.
Dan moet er hoog nodig geplast worden.
Daartussen slaapt ze dan ook best veel hoor.
Meestal lopen we een half uurtje zo met haar.
Wel gaan we ook zeker 2x per week naar de Heide voor een grote wandeling
met haar broertjes en ouders.
Dus dan is het alleen maar klieren met elkaar en dan is ze de rest van de dag niks
meer waard hahahahhaa.
Die kan ook echt lui zijn en moet ik soms echt wakker schudden om te gaan plassen.
Wij gaan wel elke 2 a 2.5 uur met dr naar buiten, langer red ze niet.
Dan moet er hoog nodig geplast worden.
Daartussen slaapt ze dan ook best veel hoor.
Meestal lopen we een half uurtje zo met haar.
Wel gaan we ook zeker 2x per week naar de Heide voor een grote wandeling
met haar broertjes en ouders.
Dus dan is het alleen maar klieren met elkaar en dan is ze de rest van de dag niks
meer waard hahahahhaa.
-
- Actief
Hoi iesje73,
Gelukkig weten we nu waarom onze pup zo vreselijk moe is, hij blijkt enorm last te hebben van groeipijn.
Als ik lees wat je al met je pup doet, dit is echt niet mogelijk met ons puk, half uur lopen gebeurt hier om de dag om dat de route zo is.
veel plezier met de kleine pup
Gelukkig weten we nu waarom onze pup zo vreselijk moe is, hij blijkt enorm last te hebben van groeipijn.
Als ik lees wat je al met je pup doet, dit is echt niet mogelijk met ons puk, half uur lopen gebeurt hier om de dag om dat de route zo is.
veel plezier met de kleine pup