Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trainingen Jack & Jones, update 12-2015 Fudge doet ook mee.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Re: Trainingen Jack & Jones. upd. 01-02-2015
Echt knap om dit te zien!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dank jullie wel 
Nog wat filmpjes van vandaag:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=296456

Nog wat filmpjes van vandaag:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=296456
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Knap van jullie

- samantha!
- Zeer actief
Nog wat filmpjes die ik nog niet geplaatst had van een tijdje terug:
Een "blind" voor Jacky door lastig terrein (voor de mensen die jachttraining niet kennen, dit betekent dus dat hij geen idee heeft waar het ligt, ik moet hem erheen dirigeren en hij moet dus op mijn aanwijzingen vertrouwen en vooral gaaaaan).
Het lijkt niet zo ver maar de camera stond op de verste zoomstand, het is toch wel zo'n 250 meter gok ik.
https://www.youtube.com/watch?v=mypxJjy ... e=youtu.be
Voor Jones nog even als "memory", ik had hem dus meegenomen naar de plek waar ik het apport gooide, daarna ben ik de rest van de training gaan doen en daarna heb ik hem gestuurd vanaf dezelfde plek als Jack.
Toch ook al heel knap, de dummy was bij het wegbrengen vanaf de zijkant gegooid maar hij had deze lijn prima door, ondanks dat hij dus soms niets meer ziet door de struiken en een paar keer uit mijn zicht moet.
https://www.youtube.com/watch?v=2dbgZok ... e=youtu.be
En voor Jones nog een lastige door de bramen heen, moet hij ook aan wennen en heeft hij dus gelukkig geen problemen mee.
https://www.youtube.com/watch?v=Jjor0KV ... e=youtu.be
En op ander terrein een blind voor Jones, vrij simpele lijn maar een meter of 400 wel.
https://www.youtube.com/watch?v=vQXMqod ... e=youtu.be
Een "blind" voor Jacky door lastig terrein (voor de mensen die jachttraining niet kennen, dit betekent dus dat hij geen idee heeft waar het ligt, ik moet hem erheen dirigeren en hij moet dus op mijn aanwijzingen vertrouwen en vooral gaaaaan).
Het lijkt niet zo ver maar de camera stond op de verste zoomstand, het is toch wel zo'n 250 meter gok ik.
https://www.youtube.com/watch?v=mypxJjy ... e=youtu.be
Voor Jones nog even als "memory", ik had hem dus meegenomen naar de plek waar ik het apport gooide, daarna ben ik de rest van de training gaan doen en daarna heb ik hem gestuurd vanaf dezelfde plek als Jack.
Toch ook al heel knap, de dummy was bij het wegbrengen vanaf de zijkant gegooid maar hij had deze lijn prima door, ondanks dat hij dus soms niets meer ziet door de struiken en een paar keer uit mijn zicht moet.
https://www.youtube.com/watch?v=2dbgZok ... e=youtu.be
En voor Jones nog een lastige door de bramen heen, moet hij ook aan wennen en heeft hij dus gelukkig geen problemen mee.
https://www.youtube.com/watch?v=Jjor0KV ... e=youtu.be
En op ander terrein een blind voor Jones, vrij simpele lijn maar een meter of 400 wel.
https://www.youtube.com/watch?v=vQXMqod ... e=youtu.be
- ranetje
- Zeer actief
Re: Trainingen Jack & Jones. upd. 03-2015
Ik kan ze niet zien
Na het begin krijg ik een mededeling dat r een "fout is opgetreden" en gaat het beeld op zwart.
Is dat een probleem bij YouTube of bij mij?

Na het begin krijg ik een mededeling dat r een "fout is opgetreden" en gaat het beeld op zwart.
Is dat een probleem bij YouTube of bij mij?

- samantha!
- Zeer actief
Hm wat vreemd, ik kan ze zelf wel zien en net even iemand anders gevraagd en die kan ze ook zien.
Ligt dus waarschijnlijk aan jouw computer?
Misschien vernieuwen of met een andere browser?
- ranetje
- Zeer actief
Dacht echt dat je de oplossing had, maar helaassamantha! schreef:Hm wat vreemd, ik kan ze zelf wel zien en net even iemand anders gevraagd en die kan ze ook zien.

Er staat me bij dat ik ze wel ergens heb gezien.
Dat was heel mooi van beide honden

- samantha!
- Zeer actief
Dankje!
De laatste had ik nog niet eerder geplaatst maar die staat nu ook rechtstreeks op FB in de ik ben voorjaagster groep
De laatste had ik nog niet eerder geplaatst maar die staat nu ook rechtstreeks op FB in de ik ben voorjaagster groep

- ranetje
- Zeer actief
samantha! schreef:Dankje!

Daar kon ik hem zien

- samantha!
- Zeer actief
Weer even een update.
Beide mannen gaan super.
We trainen nu voornamelijk zelf en dat bevalt eigenlijk prima.
Wat filmpjes van Jack van laatst, beiden te laat begonnen met filmen en te vroeg gestopt maar mijn filmer snapte er niet zoveel van en het gaat om het idee.
Bij deze wist ik zelf niet meer waar het lag
Jack wist het ook niet want het was een blind.
Ik dacht dat hij voor het boompje lag waar ik hem in 1e instantie heen stuurde (voordat ik hem naar links liet lopen) maar ik zag al snel dat dat niet het geval was.
Maar hij laat zich gelukkig goed sturen dus ik besloot hem even op en neer te laten lopen en toen was het raak, de 1e keer dus blijkbaar net boven de wind en de 2e keer dus onder de wind waardoor hij hem had.
https://youtu.be/-H-5zCwFoJg
En dit is ook een blind, maar dan een hele verre.
2 weilanden over.
Ik laat hem in 1e instantie veel te ver naar rechts lopen, mijn fout, ik had veel eerder moeten ingrijpen.
Maar gelukkig kreeg ik hem terug in de goede richting
https://youtu.be/cyRqUDpOne4
Verder niet meer zoveel filmpjes en foto's omdat ik dus alleen train, misschien over een tijdje weer in een groep.
Beide mannen gaan super.
We trainen nu voornamelijk zelf en dat bevalt eigenlijk prima.
Wat filmpjes van Jack van laatst, beiden te laat begonnen met filmen en te vroeg gestopt maar mijn filmer snapte er niet zoveel van en het gaat om het idee.
Bij deze wist ik zelf niet meer waar het lag

Ik dacht dat hij voor het boompje lag waar ik hem in 1e instantie heen stuurde (voordat ik hem naar links liet lopen) maar ik zag al snel dat dat niet het geval was.
Maar hij laat zich gelukkig goed sturen dus ik besloot hem even op en neer te laten lopen en toen was het raak, de 1e keer dus blijkbaar net boven de wind en de 2e keer dus onder de wind waardoor hij hem had.
https://youtu.be/-H-5zCwFoJg
En dit is ook een blind, maar dan een hele verre.
2 weilanden over.
Ik laat hem in 1e instantie veel te ver naar rechts lopen, mijn fout, ik had veel eerder moeten ingrijpen.
Maar gelukkig kreeg ik hem terug in de goede richting
https://youtu.be/cyRqUDpOne4
Verder niet meer zoveel filmpjes en foto's omdat ik dus alleen train, misschien over een tijdje weer in een groep.
Laatst gewijzigd door samantha! op 20 mei 2015 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Re: Trainingen Jack & Jones. upd. 05-2015
Ik ga binnenkort wel mee om te filmen!
- ranetje
- Zeer actief
Leuk dat tweede filmpje.
Toen hij te ver naar rechts ging floot je en je gaf richting aan naar links neem ik aan?
Waarom gaf je toen een "vooruit" commando?

Toen hij te ver naar rechts ging floot je en je gaf richting aan naar links neem ik aan?
- samantha!
- Zeer actief
Dat is mijn tussenvormranetje schreef:Leuk dat tweede filmpje.![]()

Ik heb naar links/rechts, links en rechtsom verder vooruit en daarnaast dus een "mix".
Of nouja ehmm hoe leg ik het uit.
Als ik naar rechts of naar links geef komen mijn honden vaak iets naar binnen gelopen (bij een echte blind dan).
Nu wil ik dus dat hij van me af uitloopt naar links zeg maar, dus zowel vooruit als naar links en daar gebruik ik wel de vooruit bij, alleen het handgebaar is anders dan bij de normale vooruit en ik doe er ook een pas (in dit geval) naar links bij (het had in deze situatie overigens strakker gemogen hoor, hij had nog wat meer diepte mogen nemen).
Maar goed, achteraf had ik hem beter linksom verder vooruit kunnen doen denk ik, dan was hij er waarschijnlijk met 1 commando gekomen en nu had ik er 2 nodig, beetje overbodig dus.
Hoop dat je een beetje snapt hoe ik het bedoel

- samantha!
- Zeer actief
Ja leuk! doen we!Nerazi schreef:Ik ga binnenkort wel mee om te filmen!
- ranetje
- Zeer actief
samantha! schreef:Dat is mijn tussenvormranetje schreef:Leuk dat tweede filmpje.![]()
Waarom gaf je toen een "vooruit" commando?![]()
Ik heb naar links/rechts, links en rechtsom verder vooruit en daarnaast dus een "mix".
Of nouja ehmm hoe leg ik het uit.
Als ik naar rechts of naar links geef komen mijn honden vaak iets naar binnen gelopen (bij een echte blind dan).
Nu wil ik dus dat hij van me af uitloopt naar links zeg maar, dus zowel vooruit als naar links en daar gebruik ik wel de vooruit bij, alleen het handgebaar is anders dan bij de normale vooruit en ik doe er ook een pas (in dit geval) naar links bij (het had in deze situatie overigens strakker gemogen hoor, hij had nog wat meer diepte mogen nemen).
Maar goed, achteraf had ik hem beter linksom verder vooruit kunnen doen denk ik, dan was hij er waarschijnlijk met 1 commando gekomen en nu had ik er 2 nodig, beetje overbodig dus.
Hoop dat je een beetje snapt hoe ik het bedoel

Als ik het nog een paar keer heb gelezen vast wel

Je maakt het voor mijn gevoel wel te ingewikkeld

-
- Zeer actief
Ik begrijp wat je wilt, maar ben het met Ranetje eens dat je het wel ingewikkeld maakt voor je zelf en de honden. Ik heb altijd geleerd dat je een hond eigenlijk niet schuin kunt dirigeren. Wil je hem dus schuin naar rechts dan eerst stukje naar rechts, afstoppen en naar achteren doorsturen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Hey Samantha, mag ik zeggen dat ik het een genot vind om je te volgen, je filmpjes te kijken en te zien hoe leuk je bezig bent met je honden..
Reageer niet vaak op je berichten maar volg je wel.
Reageer niet vaak op je berichten maar volg je wel.

- samantha!
- Zeer actief
Weereens wat filmpjes gemaakt vandaag:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=303456
Op het laatste filmpje zie je trouwens wat ik bedoelde met dat dirigeren.
Jones nam de lijn niet goed aan maar trok gelijk naar links.
Als ik hem gewoon rechtsom verder door zou sturen zou ik hem later nog naar rechts moeten zetten.
Dus hier gaf ik hem ook aan zowel naar rechts als naar achteren te gaan en dan maakt hij dus een ruimere bocht waardoor hij gelijk goed terug op de lijn komt, bij het normale commando maakt hij de draai bij mij veel strakker.
Nouja hoe dan ook, werkt prima voor mij dus
Als ik hem gewoon rechtsom verder door zou sturen zou ik hem later nog naar rechts moeten zetten.
Dus hier gaf ik hem ook aan zowel naar rechts als naar achteren te gaan en dan maakt hij dus een ruimere bocht waardoor hij gelijk goed terug op de lijn komt, bij het normale commando maakt hij de draai bij mij veel strakker.

- ranetje
- Zeer actief
Waarom ga je door als Jones gelijk naar links trekt?samantha! schreef:Weereens wat filmpjes gemaakt vandaag:
Ik stop dan direct de oefening en begin opnieuw .................. in een training dan

- samantha!
- Zeer actief
Dat deed ik in de beginfase ook, nu los ik het liever op deze manier op omdat hij gelijk heeft dat hij naar links moet maar het moet pas wanneer ik dat zeg.ranetje schreef:Waarom ga je door als Jones gelijk naar links trekt?samantha! schreef:Weereens wat filmpjes gemaakt vandaag:
Ik stop dan direct de oefening en begin opnieuw .................. in een training dan
- samantha!
- Zeer actief
Re: Trainingen Jack & Jones. upd. 25-09-15
Oh en omdat het een heel jonge hond is nog maar.
Hij moet graag en snel weg gaan en vooral blijven lopen, terughalen doe ik dus liever niet.
Hij moet graag en snel weg gaan en vooral blijven lopen, terughalen doe ik dus liever niet.
- ranetje
- Zeer actief
Ik snap je bedoelingsamantha! schreef:Oh en omdat het een heel jonge hond is nog maar.

En als hij zo goed snel blijft gaan kan het een oplossing zijn.
Ik denk dat ik in de training liever op zou lopen naar de plek waar hij van de lijn is afgeweken en hem van daar uit weer een lijn naar voren zou geven.
Maar dat is uiteraard met in gedachten wat ik zie bij mijn hond en bij de honden die ik op training zie

- samantha!
- Zeer actief
Dat doe ik ook wel maar dan alleen in het beginranetje schreef:Ik snap je bedoelingsamantha! schreef:Oh en omdat het een heel jonge hond is nog maar.
Hij moet graag en snel weg gaan en vooral blijven lopen, terughalen doe ik dus liever niet.![]()
Ik denk dat ik in de training liever op zou lopen naar de plek waar hij van de lijn is afgeweken en hem van daar uit weer een lijn naar voren zou geven.
Maar dat is uiteraard met in gedachten wat ik zie bij mijn hond en bij de honden die ik op training zie

Op een gegeven moment als ze die draaien goed snappen stop ik daar dus mee en los ik het in het veld op, ik wil met Jones volgend jaar ook een A diploma proberen te halen dus dan vind ik het wel fijn als ik het zo op kan lossen en hij dat ook gewent is.
- ranetje
- Zeer actief
samantha! schreef:Dat doe ik ook wel maar dan alleen in het beginranetje schreef:Ik snap je bedoelingsamantha! schreef:Oh en omdat het een heel jonge hond is nog maar.
Hij moet graag en snel weg gaan en vooral blijven lopen, terughalen doe ik dus liever niet.![]()
Maar dat is uiteraard met in gedachten wat ik zie bij mijn hond en bij de honden die ik op training zie![]()
Op een gegeven moment als ze die draaien goed snappen stop ik daar dus mee en los ik het in het veld op, ik wil met Jones volgend jaar ook een A diploma proberen te halen dus dan vind ik het wel fijn als ik het zo op kan lossen en hij dat ook gewent is.

- samantha!
- Zeer actief
Een lange memory voor Jack.
Ik heb een dummy aan het begin van de training zo'n 50 meter diep in het bos dat aan de andere kant van het veld ligt achtergelaten.
Na 1.5 uur van alles en nog wat doen mag hij deze halen en hij weet het nog exact
https://youtu.be/xuTDhSu7vWE
Ik heb een dummy aan het begin van de training zo'n 50 meter diep in het bos dat aan de andere kant van het veld ligt achtergelaten.
Na 1.5 uur van alles en nog wat doen mag hij deze halen en hij weet het nog exact

- ranetje
- Zeer actief
"Het is wel een aardig eindje" zegt ze dan nog droogjessamantha! schreef:Een lange memory voor Jack.
Na 1.5 uur van alles en nog wat doen mag hij deze halen en hij weet het nog exact![]()

Goed werk

- Bishy
- Zeer actief
Goed zeg!
Die wandelaars/fietser(s) lijken te denken:
komt die hond vandaan?
Als ik dit bij Dexter had geprobeerd was hij na 5 meter weer naar mij terug gerend: weet niet wat bedoeling is maar wel gezellig he
Die wandelaars/fietser(s) lijken te denken:

Als ik dit bij Dexter had geprobeerd was hij na 5 meter weer naar mij terug gerend: weet niet wat bedoeling is maar wel gezellig he

- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Goedzo Jack
Memory's zijn zo leuk

Memory's zijn zo leuk

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- samantha!
- Zeer actief
Haha ja, ik was al trainend naar de inzetplek gegaan en pas toen ik hem stuurde en ging filmen besefte ik me de afstand goedranetje schreef:"Het is wel een aardig eindje" zegt ze dan nog droogjessamantha! schreef:Een lange memory voor Jack.
Na 1.5 uur van alles en nog wat doen mag hij deze halen en hij weet het nog exact![]()
https://youtu.be/xuTDhSu7vWE![]()
Goed werk

- samantha!
- Zeer actief
Gezellig is ook belangrijkBishy schreef:Goed zeg!
Die wandelaars/fietser(s) lijken te denken:komt die hond vandaan?