Ja, dat zou Seppie denk ik wel gezellig vindenFrolic schreef:Irmimi schreef:Of wanneer jij bij hem kwam liggenPaisley schreef:Wat heb je een mooi hondenhok en kennel buiten!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
-
Irmimi
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
-
Irmimi
- Vaste gebruiker
Nou, dit heb ik wel serieus overwogen hoorPaisley schreef:Irmimi schreef:Dus, dr zit niets anders op - welke hond moest nog een huisje hebben?!Paisley schreef:Wat heb je een mooi hondenhok en kennel buiten!
-
Achi
- Actief
- Aantal honden: 3
Voor iedereen die vandaag gaat kennismaken met hun Spanjaard, veel plezier
Jeetje Irmimi, wat is Sep een mooie hond
Jeetje Irmimi, wat is Sep een mooie hond

-
Manu
Wat fijn dat Sep binnen in ieder geval rustig is als je weg gaat. Dat buiten zijn komt dan wel. Prachtig hok heb je voor hem zeg!
Iedereen heel veel plezier met het ophalen van hun honden! Ik wacht weer op de updates.
Ik heb het hier niet als vermoeiend ervaren toen Uma kwam. Ik moest iets meer opletten maar vooral Manu heeft het meeste gedaan. En ik vertrouwde hem al blind vanaf het moment dat Uma kwam. Ik heb ook niet zo intensief met haar bezig moeten zijn. Nu wel
Iedereen heel veel plezier met het ophalen van hun honden! Ik wacht weer op de updates.
Ik heb het hier niet als vermoeiend ervaren toen Uma kwam. Ik moest iets meer opletten maar vooral Manu heeft het meeste gedaan. En ik vertrouwde hem al blind vanaf het moment dat Uma kwam. Ik heb ook niet zo intensief met haar bezig moeten zijn. Nu wel
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
De baasjes van Robin komen zo om 13.30 kennismaken met Robin! Ik ben benieuwd wat ze van elkaar vinden 
- Abbey en Ozzie
- Actief
Spannend Marloes! Ik denk dat zijn baasjes op slag verliefd zullen zijn op Robin met zijn heerlijke koppie!
Iedereen heel veel plezier, lebbermomentjes, knuffies zonder ruffies, en gewoon genieten van jullie nieuwe (opvang) hondjes!!
Iedereen heel veel plezier, lebbermomentjes, knuffies zonder ruffies, en gewoon genieten van jullie nieuwe (opvang) hondjes!!
- Tineke
- Zeer actief
Roxy gaat ook goed op haar opvangadres ,ze is vreselijk lief naar mens en dier ,zindelijk , klimt enkel af en toe op tafel omdat ze gewoonweg niet snapt waar die voor dient
Volgende week zal ik wat foto's van haar maken en plaatsen

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Spannend , succes zometeenmarloes_2406 schreef:De baasjes van Robin komen zo om 13.30 kennismaken met Robin! Ik ben benieuwd wat ze van elkaar vinden

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Marloes, ze zullen best wel vallen voor hem want het lijkt me een heerlijk hondje.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Manu
Mijn vriend wil Robin ook wel hebben
Hij vindt hem echt prachtig en zo vrolijk 
Ik ben benieuwd wat zijn baasjes van hem vinden. Zara zal hem wel gaan missen.
Ik ben benieuwd wat zijn baasjes van hem vinden. Zara zal hem wel gaan missen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Je kunt ook voor een makkelijk plaatsbare opvanghond kiezen. Die zitten vaak niet zo lang bij het opvanggezin en het geeft jou tijd om te proberen hoe dat gaat zonder dat je er (lang) aan vast zit.Irmimi schreef:Nou, dit heb ik wel serieus overwogen hoorPaisley schreef:
Dus, dr zit niets anders op - welke hond moest nog een huisje hebben?!En nog steeds is het een optie mocht het helemaal niet gaan. Maar ik ga eerst proberen of Sep toch aan het alleen zijn kan wennen. En aangezien dat binnen dus al een stuk beter gaat dan buiten denk ik dat het best wel mogelijk is.
Maar zo goed als dat het nu al gaat, denk ik ook dat Sep zich prima gaat aanpassen zonder maatje hoor

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Zie Vriend gelukkig zijn met zn eigen teefje 
Fijn dat het zo goed gaat Frolic!
Fijn dat het zo goed gaat Frolic!
- Feather__
- Zeer actief
Ohh een week alweer. Grappig hé hoe ze veranderen. Yindi is ook 3 kilo in 3 weken aangekomen
Hebben ze nodig, haha.

- Feather__
- Zeer actief
Oh, ehmmFrolic schreef: Pippi moest nodig afvallen, niet aankomen. Is net een kleine rolmops

-
Manu
Uma vindt de auto ook nog eng. Ik strooi brokjes en klets veel tegen haar. Manu vindt het leuk en die zit of ligt tegen haar aan. Dat gaat al beter, inmiddels bibbert ze na een minuut of 10 niet meer.
-
Sanner
- Zeer actief
Zo leuk om die positieve updates te lezen!
Cosette heeft geen moeite met buiten haar behoefte doen en al helemaal niet met autorijden. Eh.. waar wel mee.
Ze accepteert steeds beter wat haar plek is hier in huis.

Wat een schatjes hè!
Morgen begint het gewone leven weer. De hele week werken, ben benieuwd hoe Cosette het op mijn werk gaat doen.
Cosette heeft geen moeite met buiten haar behoefte doen en al helemaal niet met autorijden. Eh.. waar wel mee.

Wat een schatjes hè!
Morgen begint het gewone leven weer. De hele week werken, ben benieuwd hoe Cosette het op mijn werk gaat doen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
-
Sterre
Wat fijn. Ik vond Roxy zo leuk. Volgens mij was er een filmpje van haar bij waar ze steeds op een houten verhoging ging staan in Spanje.Tineke schreef:Roxy gaat ook goed op haar opvangadres ,ze is vreselijk lief naar mens en dier ,zindelijk , klimt enkel af en toe op tafel omdat ze gewoonweg niet snapt waar die voor dient![]()
-
RedPassion
Niarla is 'thuis'!
Ik zal later wel wat uitgebreider verslag doen, maar ik kan vast zeggen dat het een waanzinnig lief en ontvankelijk hondje is. Ze vindt alles best spannend, logisch ook, maar ze is heel open en bereikbaar. En onze eigen honden verbazen me gewoon! Ten positieve.
We hebben eerst samen gewandeld in het bos, na even snuffelen hebben ze zich totaal niet meer met haar bezig gehouden (dat wilde ze ook niet) en nu we ongeveer een half uurtje in huis zijn is het ook hier rustig. Niarla ligt op een strategische plek midden in de kamer, ik had een kleed voor haar naast de bank gelegd maar die werd meteen geclaimd door Saar. Saar is wat mopperig als ik Niarla aandacht geef, of als ze mij opzoekt, maar dat komt wel goed. Pim is de grote verrassing, hij is relaxed en vriendelijk. Ik had het nou net andersom verwacht. Niarla is duidelijk in haar signalen en voelt precies aan wat ze kan/moet doen bij die twee van ons. Het is logischerwijs erg wennen en aftasten, maar het begin hier is goed!
Ik zal later wel wat uitgebreider verslag doen, maar ik kan vast zeggen dat het een waanzinnig lief en ontvankelijk hondje is. Ze vindt alles best spannend, logisch ook, maar ze is heel open en bereikbaar. En onze eigen honden verbazen me gewoon! Ten positieve.
We hebben eerst samen gewandeld in het bos, na even snuffelen hebben ze zich totaal niet meer met haar bezig gehouden (dat wilde ze ook niet) en nu we ongeveer een half uurtje in huis zijn is het ook hier rustig. Niarla ligt op een strategische plek midden in de kamer, ik had een kleed voor haar naast de bank gelegd maar die werd meteen geclaimd door Saar. Saar is wat mopperig als ik Niarla aandacht geef, of als ze mij opzoekt, maar dat komt wel goed. Pim is de grote verrassing, hij is relaxed en vriendelijk. Ik had het nou net andersom verwacht. Niarla is duidelijk in haar signalen en voelt precies aan wat ze kan/moet doen bij die twee van ons. Het is logischerwijs erg wennen en aftasten, maar het begin hier is goed!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Die pootjes van Teun!Sanner schreef:Zo leuk om die positieve updates te lezen!![]()
Cosette heeft geen moeite met buiten haar behoefte doen en al helemaal niet met autorijden. Eh.. waar wel mee.![]()
Wat een schatjes hè!
Ontspannen hondje die Cosette hoor zo te zien
Sowieso leuk om van iedereen de verhalen te lezen! Stuk voor stuk leuke hondjes zo te zien/lezen
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wat heeft Sep een gaaf hok! De meiden hier zijn jaloers op hem!
Super al die updates.
Cosette haar nieuwe baasje was erg te spreken over haar begreep ik, leuk!
Foto's van de aankomst van Dos, Niarla II, Ruby, Aura, Waldo en Paloma!
Super al die updates.
Cosette haar nieuwe baasje was erg te spreken over haar begreep ik, leuk!
Foto's van de aankomst van Dos, Niarla II, Ruby, Aura, Waldo en Paloma!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:

-
Sanner
- Zeer actief
Ja, ze gaan alle vier mee! Of dat gezellig is, dat moeten we nog maar zien.Paisley schreef:Neem je haar mee naar je werk? Dat is gezellig
Lief hè! Ja, ze is érg ontspannen. Wel fijn om te zien dat het zo ook kan. Ik blijf het zeggen maar het is een wereld van verschil met Kiwi vier jaar geleden.Apple schreef: Die pootjes van Teun!![]()
Ontspannen hondje die Cosette hoor zo te zien![]()
Sowieso leuk om van iedereen de verhalen te lezen! Stuk voor stuk leuke hondjes zo te zien/lezen
Ja, ze waren erg positief! Dat komt wel goed volgens mij!moosje schreef: Cosette haar nieuwe baasje was erg te spreken over haar begreep ik, leuk!
Ik ga je topics is bekijken, leuk!
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
wat een superlieve foto's allemaal!! Word er helemaal vrolijk van.
Hier komt zeer binnenkort een Griek logeren tot zijn nieuwe baasjes zich melden. Ik kijk er enorm naar uit!
Hier komt zeer binnenkort een Griek logeren tot zijn nieuwe baasjes zich melden. Ik kijk er enorm naar uit!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh, dat is een leuke voor je onderschriftFrolic schreef:![]()
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel lief dat stel!Zamunda schreef:Oh, dat is een leuke voor je onderschriftFrolic schreef:![]()
!

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Weer zes honden met hun neusjes in de boter gevallen! 
Het ging allemaal weer heel goed en de honden waren vooral blij dat ze eindelijk die benches uit mochten. Sommige honden waren - zoals verwacht - wel even flink onder de indruk, maar kalmeerden redelijk snel. En andere honden, zoals Paloma, Ruby en Dos, vonden het allemaal wel best en leuk, al die aandacht.
Dus ook voor hen kan nu een heel nieuw leven beginnen
Het ging allemaal weer heel goed en de honden waren vooral blij dat ze eindelijk die benches uit mochten. Sommige honden waren - zoals verwacht - wel even flink onder de indruk, maar kalmeerden redelijk snel. En andere honden, zoals Paloma, Ruby en Dos, vonden het allemaal wel best en leuk, al die aandacht.
Dus ook voor hen kan nu een heel nieuw leven beginnen
- DeDiana
- Zeer actief
Nee, ze is niet veel met kinderen in aanraking geweest. Heel af en toe komt er in het asiel iemand die een kind meeneemt.Frolic schreef:Kinderen die binnenkwamen daar was ze dol op, kinderen zijn echt een feestje voor haarIK vraag me af of ze veel met kinderen in contact is geweest in het asiel.
Aángekomen?Frolic schreef:Verder doet ze het ook goed, ze eet haar kvv, is bijna een kilo aangekomenen is zindelijk in huis.
- Joyce112
- Zeer actief
- DeDiana
- Zeer actief
Dat klinkt alvast heel goed!RedPassion schreef:Niarla is 'thuis'!![]()
Ik ben natuurlijk benieuwd naar de langere update - jij bijt het spits af wat betreft een gecompliceerder hondje waar echt nog wat meer werk in gaat zitten. En ze is zó leuk! Dus ik ben erg blij dat jij haar die kans wilt geven