Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
-
Manu
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Ik snap daar echt niets van.
Impala en Almeria vind ik ook zo prachtig. Had ik nou maar een groot huis, een parttime baan en een iets dikkere portemonnee, dan zou ik hen zo in huis nemen. Kan Manu me weer helpen en Uma hen uitleggen dat het best fijn is zo'n bed en bank als troon.
Impala en Almeria vind ik ook zo prachtig. Had ik nou maar een groot huis, een parttime baan en een iets dikkere portemonnee, dan zou ik hen zo in huis nemen. Kan Manu me weer helpen en Uma hen uitleggen dat het best fijn is zo'n bed en bank als troon.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2

Ik had gedacht dat Almeria een van de eerste podenco's zou zijn die een huis vond. Nu zijn er al een paar podencodames die onderdak hebben maar Almeria nog niet

Niet verwacht dat zij ook tot de laatste zou behoren.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
die laatste vind ik wel leuk! al die windhonden hebben niet mijn voorkeur 

- Valerie
- Zeer actief
Als Jigzy morgen ineens besloot om sociaal te zijn mocht Dallas hier komen

En mijn grote vriend Atilla

En Almeria

En mijn grote vriend Atilla

En Almeria
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
grmbl ik zou 1 van die lieverds zo een huis willen geven maar vriend wil het echt niet en met mijn net nieuwe baan is het ook gewoon niet handig maar zucht.. wat zitten er toch een leukerds tussen.

Dag monster... *14-01-2016
-
Manu
Een wasbeurt en wat knuffels en dan is ze volgens mij echt prachtig.

Ik durf het alleen nu echt niet aan weer op te vangen.
Deze moet dan echt weg.. En werk is op het moment heel druk. Je kunt niet 3x geluk hebben denk ik. Toch?
Mijn huis is ook helemaal niet zo groot dus ze moeten elkaar wel heel goed liggen wil ik ze alleen achter durven laten.
Bovendien zou mijn vader me ongeveer om willen leggen, maar goed, die kunnen we nog ontwijken
- Valerie
- Zeer actief
Ah ik wil ook zoveel
uiteindelijk krijg je de hond die je nodig hebt en ik heb Jigzy nodig om mij te remmen anders zat ik echt met een huis vol beesten. En ik woon ook niet zo groot
Nou ja delen helpt, en verder hopen dat ze bij mensen komen te zitten waarbij we ze kunnen volgen
zou wel leuk zijn
Nou ja delen helpt, en verder hopen dat ze bij mensen komen te zitten waarbij we ze kunnen volgen
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Blanche is een heel lieve, zachte en vrij rustige teef. Ik weet niet zo veel over haar, of hoe ze in het asiel terechtgekomen is. Ze is ook niet zo op de voorgrond, dus valt wat minder op. Ze is een enorme kroelkont, ligt goed in de groep en heeft nooit problemen met andere honden. En ze houdt heel erg van zonnenManu schreef:Diana, heeft Blanche inmiddels opvang of een huis gevonden?
Wat weet je over haar? Ik vind haar zo ontzettend mooi, ik weet niet waarom maar ze doet me echt wat.
Ik weet alleen niet of het goed zou zijn om nog een hond op te vangen. Maar misschien kan ik iemand anders wel zo ver krijgen en mezelf als achtervang aanbieden![]()
Dus als je me iets meer info kunt sturen, graag!
Blanche was een vriendinnetje va Uma trouwens
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nah, das een voorteken hoor ManuDeDiana schreef:Blanche is een heel lieve, zachte en vrij rustige teef. Ik weet niet zo veel over haar, of hoe ze in het asiel terechtgekomen is. Ze is ook niet zo op de voorgrond, dus valt wat minder op. Ze is een enorme kroelkont, ligt goed in de groep en heeft nooit problemen met andere honden. En ze houdt heel erg van zonnenManu schreef:Diana, heeft Blanche inmiddels opvang of een huis gevonden?
Wat weet je over haar? Ik vind haar zo ontzettend mooi, ik weet niet waarom maar ze doet me echt wat.
Ik weet alleen niet of het goed zou zijn om nog een hond op te vangen. Maar misschien kan ik iemand anders wel zo ver krijgen en mezelf als achtervang aanbieden![]()
Dus als je me iets meer info kunt sturen, graag!
Blanche was een vriendinnetje va Uma trouwenshttps://www.youtube.com/watch?v=I-T1nKN1_pc
-
Manu
Oh nee tochDeDiana schreef: Blanche was een vriendinnetje va Uma trouwenshttps://www.youtube.com/watch?v=I-T1nKN1_pc
Ik ga vanavond wel heel lekker koken voor vriendje
- M@scha
- Zeer actief
Manu schreef:Oh nee tochDeDiana schreef: Blanche was een vriendinnetje va Uma trouwenshttps://www.youtube.com/watch?v=I-T1nKN1_pc
![]()
![]()
en trek die ene la eens los. ligt vast nog wel iets leuks om aan te trekken!

-
RedPassion
Apart is dat hè, dat de dieren waarvan je denkt dat ze als eerste een huisje zullen vinden soms juist heel lang in de opvang blijven.
Nu zijn Manu en Uma natuurlijk de match van de eeuw en dat is wel echt geluk hebben, maar als het tijdelijke opvangers zijn is het ook niet heel erg als de klik er wat minder is onderling. Het is een leuke bijkomstigheid, maar als de honden gewoon met elkaar door 1 deur kunnen ben je er ook al.
Wij weten nu in ieder geval al dat er hier wel weer een opvanghond mag komen al Niarla tzt een geweldig huisje heeft gevonden.
Niarla is dan onze eerste opvanghond, maar ik ken redelijk wat mensen die al langer honden opvangen. Met hond-sociale eigen honden kom je volgens mij een heel eind.Manu schreef:Je kunt niet 3x geluk hebben denk ik. Toch?
Wij weten nu in ieder geval al dat er hier wel weer een opvanghond mag komen al Niarla tzt een geweldig huisje heeft gevonden.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Oeh.. die zou nog wel bij onze roedel passen Nik.. Oh oh.. Laat ik vandaag jarig zijn en vriendlief weet nog geen kado..Manu schreef:Oh nee tochDeDiana schreef: Blanche was een vriendinnetje va Uma trouwenshttps://www.youtube.com/watch?v=I-T1nKN1_pc
![]()
![]()
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, de honden hebben toch heel veel aan een andere hondse huisgenoot, ook als er geen superklik is. Ze kijken zo veel af van de andere honden en zijn in eerste instantie ook veel meer gewend steun te zoeken bij andere honden dan bij mensen. Een concept als 'gaan wandelen' is deze honden volkomen vreemd, maar de bedoeling daarvan begrijpen ze veel sneller doordat er andere honden bij zijn.RedPassion schreef:Apart is dat hè, dat de dieren waarvan je denkt dat ze als eerste een huisje zullen vinden soms juist heel lang in de opvang blijven.
Niarla is dan onze eerste opvanghond, maar ik ken redelijk wat mensen die al langer honden opvangen. Met hond-sociale eigen honden kom je volgens mij een heel eind.Manu schreef:Je kunt niet 3x geluk hebben denk ik. Toch?Nu zijn Manu en Uma natuurlijk de match van de eeuw en dat is wel echt geluk hebben, maar als het tijdelijke opvangers zijn is het ook niet heel erg als de klik er wat minder is onderling. Het is een leuke bijkomstigheid, maar als de honden gewoon met elkaar door 1 deur kunnen ben je er ook al.
Het is een extra bonus natuurlijk als die klik er wel is. Ik heb ook vaak op het punt gestaan om een opvanger te houden omdat het zo leuk samen ging met Mila.
Wat leuk RedPassion dat het opvangen goed bevalt en dat je in de toekomst wel vaker wilt gaan opvangen!
-
Manu
Sulluna schreef:Oeh.. die zou nog wel bij onze roedel passen Nik.. Oh oh.. Laat ik vandaag jarig zijn en vriendlief weet nog geen kado..Manu schreef:Oh nee tochDeDiana schreef: Blanche was een vriendinnetje va Uma trouwenshttps://www.youtube.com/watch?v=I-T1nKN1_pc
![]()
![]()
Ik ga vanavond wel heel lekker koken voor vriendje![]()
Ga vanavond toch nog extra mijn best doen en dit filmpje laten zien
-
Manu
M@scha schreef: en trek die ene la eens los. ligt vast nog wel iets leuks om aan te trekken!
Hij is gelukkig degene die mij kan remmen.
Al denk ik dat als hij de honden in het asiel zou zien, ze ook mee zou willen nemen.
Ik hoop dat Agnes Blanche op kan vangen, dan wil ik me wel kandidaat stellen voor achtervang.
- M@scha
- Zeer actief
Manu schreef:M@scha schreef: en trek die ene la eens los. ligt vast nog wel iets leuks om aan te trekken!
Hij is gelukkig degene die mij kan remmen.
Al denk ik dat als hij de honden in het asiel zou zien, ze ook mee zou willen nemen.
Ik hoop dat Agnes Blanche op kan vangen, dan wil ik me wel kandidaat stellen voor achtervang.
handig zo'n rem! zoals valerie jigzy heeft hebben wij sam.. en die is oud dus ik hou mijn hart vast. al 3 honden zijn door sam niet bij ons gekomen... een bassetkruising, een pincherkruising en een catahoula... en dat allemaal in 1.5 jaar ofzo...

- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Helemaal waar, ik denk dat Suus om dezelfde reden bij mij woont, mijn niet hond sociale RoemeenValerie schreef:Ah ik wil ook zoveeluiteindelijk krijg je de hond die je nodig hebt en ik heb Jigzy nodig om mij te remmen anders zat ik echt met een huis vol beesten. En ik woon ook niet zo groot
![]()
Nou ja delen helpt, en verder hopen dat ze bij mensen komen te zitten waarbij we ze kunnen volgenzou wel leuk zijn
Groetjes,
Kristel
Kristel
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Een Spaanse opvanger in een Italiaans gastgezin werkt natuurlijk niet 
maar zonder dolle, ik word wel heel blij van al die verhalen. Eind augustus komen we weer in Nederland wonen, mochten we een huis vinden wat het toelaat en Kalev (tegen die tijd ruim een jaar) andere honden nog steeds zo gezellig vinden wil ik een opvanger serieus gaan overwegen..
maar zonder dolle, ik word wel heel blij van al die verhalen. Eind augustus komen we weer in Nederland wonen, mochten we een huis vinden wat het toelaat en Kalev (tegen die tijd ruim een jaar) andere honden nog steeds zo gezellig vinden wil ik een opvanger serieus gaan overwegen..

-
Manu
"Heel gek, maar het klinkt net of je er echt over nadenkt?"
"Ehhh.. nee natuurlijk niet. Maar stel nou dat ze echt geen huis vinden voor de laatste honden. Dan natuurlijk wel. Voor opvang".
"Ja, voor opvang. Want 3 past natuurlijk écht niet
"Juist, 3 is wel erg veel".
"En dan zeg je straks: maar ze zijn echt heel leuk samen. Kijk maar, ze vindt jou het allerliefste. Net als bij Uma".
Aaaah shit hij heeft me door
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- M@scha
- Zeer actief
hahaha net als toen ik als kind in spiegelschrift aan mijn moeder een ejseop vroeg!

- Valerie
- Zeer actief
Ah joh het volgende transport is pas in mei dus je hebt nog evenManu schreef:
"Ehhh.. nee natuurlijk niet. Maar stel nou dat ze echt geen huis vinden voor de laatste honden. Dan natuurlijk wel. Voor opvang".
"Ja, voor opvang. Want 3 past natuurlijk écht niet"
"En dan zeg je straks: maar ze zijn echt heel leuk samen. Kijk maar, ze vindt jou het allerliefste. Net als bij Uma".
Aaaah shit hij heeft me door![]()
- kipo
- Zeer actief
Dat zei ik ook al tegen vriend: stel nou dat Aura zo goed blijft gaan, dan kunnen we er in mei best nog eentje bij......Valerie schreef:Ah joh het volgende transport is pas in mei dus je hebt nog evenManu schreef:
ze staat weer op de fb pagina mocht je haar "per ongeluk" willen laten zien
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dos?kipo schreef:Dat zei ik ook al tegen vriend: stel nou dat Aura zo goed blijft gaan, dan kunnen we er in mei best nog eentje bij......Valerie schreef:Ah joh het volgende transport is pas in mei dus je hebt nog evenManu schreef:
ze staat weer op de fb pagina mocht je haar "per ongeluk" willen laten zien
Dan heb ik weer plek voor een nieuwe opvanger.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Manu schreef:

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Moest vanmiddag een paar uurtjes werken, en Dos vindt de bench niet heel leuk, dus ik dacht, laten we het eens op een andere manier proberen. Mevrouw lag op de bank toen ik wegging. Ben eerst wezen stemmen, en toen op weg naar mijn werk nog even langs huis gereden. Ze lag in een diepe slaap toen ik door het raam gluurde. Toen ik thuis kwam ook eerst even door het raam gekeken en ze lag in coma. Toen mijn fiets weggezet en naar binnen gegaan. Ze was wakker maar bleef gewoon liggen.
Zo trof ik haar aan:

Ik ben naar haar toegelopen en heb haar geknuffeld, dat stelde ze wel op prijs. Toen Jade en Bleza erbij gelaten en toen stonden ze alle drie te voor me te dansen omdat ze knuffels wilden.
Ook dat gaat onderling nog steeds prima.
Wat is het toch een geweldig trio!
En nee, ze kan echt niet blijven.
Daarnet kwam er iemand wat vlees halen en Dos mocht even mee naar de deur (aangelijnd uiteraard). Degene die het vlees kwam halen werd heel vriendelijk begroet, en ze hebben even staan knuffelen.
Toen ik ging eten hadden we even onenigheid want ik wil de honden tijdens het eten niet op de bank. Die van mij weten dat, en Dos nu ook.
Ze vond me even niet zo lief, maar we hebben het goed gemaakt.
Ze is eerst op de grond gaan liggen en daarna in de mand, waar ze nu nog ligt. Ook toen de pakketbezorger aanbelde bleef ze gewoon liggen.
Zo trof ik haar aan:

Ik ben naar haar toegelopen en heb haar geknuffeld, dat stelde ze wel op prijs. Toen Jade en Bleza erbij gelaten en toen stonden ze alle drie te voor me te dansen omdat ze knuffels wilden.
Wat is het toch een geweldig trio!
En nee, ze kan echt niet blijven.
Daarnet kwam er iemand wat vlees halen en Dos mocht even mee naar de deur (aangelijnd uiteraard). Degene die het vlees kwam halen werd heel vriendelijk begroet, en ze hebben even staan knuffelen.
Toen ik ging eten hadden we even onenigheid want ik wil de honden tijdens het eten niet op de bank. Die van mij weten dat, en Dos nu ook.
Ze is eerst op de grond gaan liggen en daarna in de mand, waar ze nu nog ligt. Ook toen de pakketbezorger aanbelde bleef ze gewoon liggen.

-
Achi
- Actief
- Aantal honden: 3
Wat een mooie berichten allemaal weer
Niarla die in een paar dagen al zo vooruit gaat, Dos die het zo super doet, heerlijk om te lezen.
Het wordt bijna eng zo goed als al deze honden het doen, er moet toch wel één hond uit Spanje tussen gaan zitten die een heel interieur gaat verbouwen, de tanden zet in huisgenoten etc.

Niarla die in een paar dagen al zo vooruit gaat, Dos die het zo super doet, heerlijk om te lezen.
Het wordt bijna eng zo goed als al deze honden het doen, er moet toch wel één hond uit Spanje tussen gaan zitten die een heel interieur gaat verbouwen, de tanden zet in huisgenoten etc.

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb ik al een Portugees en een Amerikaan voor.Achi schreef:Wat een mooie berichten allemaal weer![]()
Het wordt bijna eng zo goed als al deze honden het doen, er moet toch wel één hond uit Spanje tussen gaan zitten die een heel interieur gaat verbouwen, de tanden zet in huisgenoten etc.![]()

- kipo
- Zeer actief
Aura jat van tafel, telt dat ook?moosje schreef:Daar heb ik al een Portugees en een Amerikaan voor.Achi schreef:Wat een mooie berichten allemaal weer![]()
Het wordt bijna eng zo goed als al deze honden het doen, er moet toch wel één hond uit Spanje tussen gaan zitten die een heel interieur gaat verbouwen, de tanden zet in huisgenoten etc.![]()