Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekenband: Scalibor of Seresto?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Tekenband: Scalibor of Seresto?

Ongelezen bericht door Daisy@ »

malinois schreef:Geen idee vwb vlooien maar hij blijft uitstekend werken na t zwemmen is mijn ervaring en ik heb echte watermonsters wat dat betreft :mrgreen:
Mijn ervaring was ook dat ze blijven werken hoor. Maar alles bij elkaar bekeken heb ik nu voor de Seresto gekozen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Cashel Vale schreef:
maart schreef: Nu geef ik een Bravecto pil, ontzéttend tevreden van. Vorig jaar een ganse familie teken meegenomen van de Ardennen, pil gegeven en dag erop waren ze allemaal dood.
En dat mag hij dan van je opeten :eek: ?????
nou ja, het is geen zetpil dus ja, wat moet ik er anders mee doen? Rond de nek hangen zal niet zoveel effect hebben denk ik :wink:
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

maart schreef:
Cashel Vale schreef:
maart schreef: Nu geef ik een Bravecto pil, ontzéttend tevreden van. Vorig jaar een ganse familie teken meegenomen van de Ardennen, pil gegeven en dag erop waren ze allemaal dood.
nou ja, het is geen zetpil dus ja, wat moet ik er anders mee doen? Rond de nek hangen zal niet zoveel effect hebben denk ik :wink:
Nu dat niet, maar wat denk je op de lange termijn als je de hond gif laat eten? De teken vallen niet zomaar dood neer.................... Ik weet niet of je gelezen hebt hoe "uitgebreid" dit middel getest is?

http://www.parasitesandvectors.com/content/7/1/87" onclick="window.open(this.href);return false;
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Perle schreef:
maart schreef:2 jaar geleden de seresto omgedaan bij Ruun in het buitenland.

Nu geef ik een Bravecto pil, ontzéttend tevreden van. Vorig jaar een ganse familie teken meegenomen van de Ardennen, pil gegeven en dag erop waren ze allemaal dood.
Nu ook weer een pil gehaald voor vertrek naar tsjechie en blijft werkzaam tot ik terug ben van de Ardennen ook. (wel duur)
Inderdaad, DA haalde ook aan dat die erg goed werkt. Maar die Bravecto werkt 3 maanden en kost evenveel als de Seresto, die 8 maanden werkt...
Misschien doe ik dat alsnog voor de 2 'binnenhonden', maar ik zie dat niet echt zitten voor 9 honden, redelijk duur grapje dan. :schrik:
Gebruik hier ook de Bravecto maar enkel voorjaar/zomer en enkel sporthonden de rest controleer ik gewoon vaker

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
maart
Zeer actief

Cashel Vale schreef:
maart schreef:
Cashel Vale schreef:
Nu dat niet, maar wat denk je op de lange termijn als je de hond gif laat eten? De teken vallen niet zomaar dood neer.................... Ik weet niet of je gelezen hebt hoe "uitgebreid" dit middel getest is?

http://www.parasitesandvectors.com/content/7/1/87" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik gok zomaar dat hij binnen een jaar of 20 dood ligt ja.
Maar het zal wel zonder 1 teek op zijn lijf zijn :ok:

Gauw de dierenbescherming bellen me dunkt.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

maart schreef:

:mrgreen: :LOL:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:
Cashel Vale schreef:
maart schreef:
Cashel Vale schreef: En dat mag hij dan van je opeten :eek: ?????

:mrgreen:

20 jaar gaat ie nog mee, dan niet de DB, maar een record boek bellen ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:

Het is maar wat je humor vind :denken: . Vooral over een paar jaar niet klagen als ze om vallen van de kanker.
Maar jouw hond, jouw beslissing............
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het is soms zoeken naar het minst slechte vind ik. Gooi liever helemaal geen troep in mijn honden. Maar onder de teken thuis komen van trainen omdat ze door de bossen en struiken rennen vind ik nu ook niet zo geslaagd.
s'Winters geef ik niets. Maar s'zomers toch wel.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

maart schreef:
Cashel Vale schreef:
Hier ook een tevreden bravecto gebruiker, hoor. :ok: er komt niets anders meer in!
Anne&Taar
Zeer actief

maart schreef:

:mrgreen:

Alles lacht me hier ook nog vrolijk tegemoet. Net afgelopen week weer een pilletje gegeven.
maart
Zeer actief

Cashel Vale schreef:
maart schreef:

Het is maar wat je humor vind :denken: . Vooral over een paar jaar niet klagen als ze om vallen van de kanker.
Bedankt dat je mij honden kanker toewenst maar soit. Bij een plus 10 jarige hond ga ik inderdaad niet lopen klagen of mezelf gaan aanpraten of het nu aan een pil lag of aan de brokken die ze eten of aan een dioxine besmet kieken of weet ik veel wat.
Ik hoop nog heel lang te mogen genieten van mijn honden die ik langzaamaan aan het vergiftigen ben, als ik ooit een IM topic open, moet je dan maar even met een beshuldigend vingertje komen wijzen als je je daar beter bij voelt hoor.

Ik heb geen zin om dagen aan een stuk +20 teken van meerdere honden te moeten plukken dus ja, ik doe er iets aan.
Banden vind ik lelijk en mezelf kennende doe ik die toch van direct af en bovendien wil ik ze niet in het drinkwater van mijn paarden dus ja, ik ben heel blij en ontzettend tevreden van de oplossing die bravecto biedt. :ok:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Zamunda schreef:Hebben ze trouwens voor mensen nou geen anti-tekenmiddeltjes (nee, geen tekenband om de nek :hmmm: )?

Maeve schreef:
Zamunda schreef:Breken die banden of het 'klipje' wel af als de hond ergens aan vast komt te hangen? Ik vind het niet zo'n lekker idee dat als ik niet thuisben de honden iets om hun nek hebben :oeps: .
Maar ja, het stikt hier werkelijk van de teken en het is zo erg dat we het bos er ook om mijden in het (lange) tekenseizoen en dat is toch wel jammer. Dus die tekenband lonkt toch wel een beetje ;) .
Ja hoor. De jachttrainer bedacht dat hij Coda wel aan die band kon vasthouden terwijl verderop een dummy werd opgegooid. Weg bandje :LOL:
Hahaha :LOL: . Dat is mooi :mrgreen: .

Ik moet nog een beetje aan het idee wennen, ik vind het eigenlijk niet zo fijn 24/7 zo'n stom bandje om, maar ik vind die teken toch nog meer niet fijn geloof ik. Blegh, vieze rotbeesten zijn het :ugh: .
er zijn mensen die normaal regelmatig een teek opliepen in het bos en sinds de hond een tekenband om heeft, hebben zij nergens meer last van!
dus wat dat betreft is het geen gek idee om de honden zo'n band om te doen.

mijn hond heeft inmiddels de tweede seresto band om en dat gaat heel prima, geen teek meer te zien!
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
Cashel Vale schreef:
maart schreef:

Bedankt dat je mij honden kanker toewenst maar soit. Bij een plus 10 jarige hond ga ik inderdaad niet lopen klagen of mezelf gaan aanpraten of het nu aan een pil lag of aan de brokken die ze eten of aan een dioxine besmet kieken of weet ik veel wat.
Ik hoop nog heel lang te mogen genieten van mijn honden die ik langzaamaan aan het vergiftigen ben, als ik ooit een IM topic open, moet je dan maar even met een beshuldigend vingertje komen wijzen als je je daar beter bij voelt hoor.
Ik weet niet wat er met jouw aan de hand is. Ik geef alleen informatie over het middel. Daaruit kan je dus zien dat er niet op lange termijn is getest.
Ik wens niemand een hond toe met kanker, ook niet die van jouw. Ik schrijf "ze" en daar word dus mee bedoeld: honden in het algemeen die dit middel langer gebruiken. Dus doe aub een beetje normaal. Ik reageer juist omdat dus de lange termijn helemaal niet bekend is. Ieder moet voor zich de keuze maken, maar het lijkt me dan wel belangrijk dat je weet waar je voor kiest.
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

toots schreef:Ik ken deze banden dus helemaal niet. Maar zou die band voor minder dan 8 kg ook geschikt zijn voor een hondje dat net aan 3 kg weegt? Zijn ze net zo smal als een normale vlooienbeten zeg maar.

Het lijkt me ook wel wat voor Toots, hij loopt best wel wat teken op in de Belgische bossen.
Ja hoor,ik heb een langharige Chi van 3,4 kg en vorig jaar de Serestoband bij hem gebruikt,werkte prima
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Net als vorig jaar, doe ik dit jaar weer een Serestoband om bij onze hond. Afgelopen jaar toch aanzienlijk minder teken van haar afgehaald in vergelijking met de jaren daarvoor, toen er een Scalibor omzat.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik wacht eerst nog af of Elco teken gaat krijgen of niet. Als hij ze krijgt, komt hier denk ik de seresto. Vorig jaar de scalibor gebruikt. Elco heeft nog nooit een teek gehad
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Nu heb ik pas gehoord, dat paarden in België ook wel worden geënt tegen teken.
Weet iemand hier iets van en wordt dit ook wel bij honden toegepast?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Keanu 1903 schreef:
toots schreef:Ik ken deze banden dus helemaal niet. Maar zou die band voor minder dan 8 kg ook geschikt zijn voor een hondje dat net aan 3 kg weegt? Zijn ze net zo smal als een normale vlooienbeten zeg maar.

Het lijkt me ook wel wat voor Toots, hij loopt best wel wat teken op in de Belgische bossen.
Ja hoor,ik heb een langharige Chi van 3,4 kg en vorig jaar de Serestoband bij hem gebruikt,werkte prima
Dank ik ga die denk van de week aanschaffen. Ik doe nu met een of ander natuurlijk goedje wat je op moet smeren voor je gaat wandelen. Afgelopen jaar leken het er minder maar toch niet dat ik zo iets had van dit is het. Dus dit maar eens proberen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Echt nog nooit 1 vlo of teek gehad met de Scaliborbanden en beide dames liggen hier het hele jaar door in het water :19:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik heb een scalibor, sem is ook een snelweg voor teken, en hij heeft er nu ook weer een tekenband om.
Het werkt goed, af en toe wel een teek maar beter dan heel veel.
En hij is waterbestendig, althans stond op de verpakking.
We gebruiken die al jaren
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Anne&Taar
Zeer actief

Ody schreef:Echt nog nooit 1 vlo of teek gehad met de Scaliborbanden en beide dames liggen hier het hele jaar door in het water :19:
Het probleem is niet dat je hond dan minder beschermd is, maar dat de gifstoffen in het water terecht komen en daar schade geven.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

De Scalibor kan ik niet gebruiken omdat Kiki allergisch is voor Permethrin en helaas zit dat zowat overal in.
Vorig jaar heb ik dus maar eens Seresto geprobeerd en daar kan ze wel tegen, maar die werkte helaas ongeveer twee weken aardig maar daarna hield dat op en had ze alsnog teken. Ik was toen in Drenthe en heb dagelijks teken moeten verwijderen. Gelukkig zitten er in onze eigen omgeving heel weinig.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Vorig jaar heb ik de scalibor gebruikt voor de honden, voor dit jaar heb ik Layla gisteren een seresto omgehangen. Vanwege de langere bescherming, maar ook omdat voor mijn gevoel afwisseling qua banden niet slecht is.
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Anne&Taar schreef:
Ody schreef:Echt nog nooit 1 vlo of teek gehad met de Scaliborbanden en beide dames liggen hier het hele jaar door in het water :19:
Het probleem is niet dat je hond dan minder beschermd is, maar dat de gifstoffen in het water terecht komen en daar schade geven.
Tja, het is een beetje lastig als je letterlijk en figuurlijk op het water woont om iedere keer als ze gaan zwemmen die band af te doen. Ze liggen er al in voor ik met mijn ogen geknipperd heb :19:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Seresto/scalibor:
Dit product dient niet in waterlopen terecht te komen, aangezien dit gevaar kan opleveren voor vissen en andere waterorganismen..

Nog nooit een teek op de hond gehad, maar er word in beide gevallen gewaarschuwd voor jonge kinderen die intensief contact met het dier hebben.. Dus sla sowieso maar over.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”