Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door moosje »

kipo schreef:
moosje schreef:
Achi schreef:Wat een mooie berichten allemaal weer :cheer:
Niarla die in een paar dagen al zo vooruit gaat, Dos die het zo super doet, heerlijk om te lezen.

Het wordt bijna eng zo goed als al deze honden het doen, er moet toch wel één hond uit Spanje tussen gaan zitten die een heel interieur gaat verbouwen, de tanden zet in huisgenoten etc. :scratch: :schrik:
Daar heb ik al een Portugees en een Amerikaan voor. :LOL:
Aura jat van tafel, telt dat ook? ;)
Dat is een twijfelgeval. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

kipo schreef:Aura jat van tafel, telt dat ook? ;)
:neenee: Aura is voorzichtig en lief met de kinders, windt jouw vriend om haar pootjes en helpt dan ook nog met het afruimen van de tafel. Dat telt dus zeker niet! :mrgreen:
Afbeelding
Irmimi
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Irmimi »

Sep moe na een dag spelen op de dagopvang :I:

Afbeelding

Een kussentje is ook wel fijn :slaap2:

Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Aww, sep :I: die zal zo wel lekker gaan dromen. Schuddende poten en leuke geluidjes :I:
Irmimi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Irmimi »

-Lilo- schreef:Aww, sep :I: die zal zo wel lekker gaan dromen. Schuddende poten en leuke geluidjes :I:
Die leuke geluidjes zijn in het geval van Sep luide snurken :80:
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Wat een leuke updates allemaal weer :D
Coraline
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Coraline »

Aniway schreef:Wat een leuke updates allemaal weer :D
Ja he? Is gewoon genieten!
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Coraline schreef:
Ik vind het ook heerlijk om te lezen elke keer, en heel erg leuk dat we al die honden een klein beetje leren kennen. Er zijn altijd een stel van die hele bekende 'forumhonden', en opeens horen daar een stel Spaanse herplaatsers bij. :mrgreen:

Ik vind het ook helemaal geweldig dat door dit topic sommige mensen zijn gaan twijfelen over misschien toch ook eens een buitenlandertje in plaats van een Nederlandse pup. Door al die ervaringsverhalen gaan veel mensen toch wat anders denken over buitenlandse honden, en ik word daar werkelijk heel blij van. Er zijn nog steeds heel veel vooroordelen als het gaat om het plaatsen van honden uit het buitenland, en dit topic doet meer goed dan 87 discussies. :cheer:

Ik vind het adopteren van een Nederlandse asielhond ook positief, begrijp me goed, maar vaak kan je hier toch niet vinden waar je naar op zoek was, en dan is zo'n Spanjaardje van een goeie organisatie toch een prima alternatief.

Dat moest ik effe kwijt. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Coraline
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Coraline »

Hanneke2 schreef:
Coraline schreef:
Ik vind het ook heerlijk om te lezen elke keer, en heel erg leuk dat we al die honden een klein beetje leren kennen. Er zijn altijd een stel van die hele bekende 'forumhonden', en opeens horen daar een stel Spaanse herplaatsers bij. :mrgreen:

Ik vind het ook helemaal geweldig dat door dit topic sommige mensen zijn gaan twijfelen over misschien toch ook eens een buitenlandertje in plaats van een Nederlandse pup. Door al die ervaringsverhalen gaan veel mensen toch wat anders denken over buitenlandse honden, en ik word daar werkelijk heel blij van. Er zijn nog steeds heel veel vooroordelen als het gaat om het plaatsen van honden uit het buitenland, en dit topic doet meer goed dan 87 discussies. :cheer:

Ik vind het adopteren van een Nederlandse asielhond ook positief, begrijp me goed, maar vaak kan je hier toch niet vinden waar je naar op zoek was, en dan is zo'n Spanjaardje van een goeie organisatie toch een prima alternatief.

Bij jou heb ik ook genoten van jouw verhalen. Je schrijft leuk en duidelijk met liefde voor je honden. Dat moest ik ook effe kwijt :wink:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Dos leert snel!
Het ritueel rond etenstijd begrijpt ze al. Het naarbedgaanritueel nog niet, maar dat komt wel.
Ze snapt al redelijk dat er bij de stoeprand gewacht dient te worden, en ook dat ze, als we naar buiten gaan, boven op het trappetje moet wachten.
Bij het naar binnen gaan moeten Jade en Bleza altijd even zitten, en daarna mogen ze naar binnen, maar moeten ze op de mat weer zitten zodat ik hun halsbanden af kan doen. Dos wacht ook netjes. Zitten doet ze nog niet, maar het begin is er.
Bleza heeft ook iets nieuws, ze geeft Dos een snauw als ze na de laatste wandeling vanuit de gang de kamer binnen wil lopen. Dat doet ze alleen na de laatste wandeling, de rest van de dag niet. Afgezien daarvan gaat het tussen de honden onderling nog steeds super.

Dos begint me uit te dagen nu, en mijn grenzen op te zoeken. We zijn het dus niet altijd met elkaar eens, haha.
Vanavond heeft ze ook bijna met me gespeeld, we waren een beetje aan het dollen en dat leek ze te snappen. Ze durfde nog niet echt, maar ook dat begin is er.

Tijdens de wandeling daarstraks stak er een kat over. Jade zag hem niet, maar Bleza en Dos wel. Dos veranderde compleet, alerte houding, nog net niet gefixeerd, en er achteraan willen, en Bleza deed gewoon achterlijk zoals altijd als ze buiten een kat ziet. Ik denk dat als ik alleen met Dos loop en er en kat oversteekt dat ze prima terug te roepen is na wat training. Ze was redelijk makkelijk weer bij me. Had nog 2 andere honden aan de riem, dus het was even iets lastiger, ook omdat Bleza ook op de kat reageerde. Uiteraard heeft ze iets lekkers gehad en een paar heel enthousiaste woordjes toen ze weer redelijk rustig bij me stond.
Ze reageert niet echt goed op haar naam, de ene keer wel, de andere keer niet. Ik zal ook eens kijken hoe vies haar oren zijn, maar dat vind ze niet fijn, dus heb daar nog even mee gewacht. Het zou me niks verbazen als ze gewoon niet zo goed hoort omdat haar oren vies zijn. Van de week maar weer eens even proberen.
Inmiddels eet ze iets grotere hoeveelheden, en drinkt ze minder. Ze drinkt alsnog behoorlijk veel vind ik, maar dat kan best stress zijn. Jade gaat ook veel drinken als ze gespannen is. Voor mijn gevoel helpt het niets, maar alle drie de dames krijgen Puur Rust momenteel. Gaat om het idee, haha.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Coraline schreef:
Hanneke2 schreef:
Coraline schreef:

Bij jou heb ik ook genoten van jouw verhalen. Je schrijft leuk en duidelijk met liefde voor je honden. Dat moest ik ook effe kwijt :wink:
Wat lief dat je dat zegt, dankjewel. :D Ik heb natuurlijk ook wel de allerleukste honden van het hele forum. :pffff:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Coraline schreef:
Nou zeker :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Tineke schreef:
Coraline schreef:
Nou zeker :D
Helemaal mee eens. Ik reageer niet zo veel, maar ik lees iedere update van alle opvangers.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Even een update van onze dag gisteren:

Na grondig opruimen van eetbaar en waardevol spul :P hebben we de honden dinsdagnacht voor het eerst alleen in de woonkamer gelaten. Wel met alle deuren open zodat we ze zouden kunnen horen, maar het is rustig gebleven.
Alles is heel gebleven (Saar is hier trouwens de sloper, Niarla -tot duver in ieder geval- niet) en we werden de volgende ochtend opgewacht door drie blije honden.
Ik had besloten om -net als vandaag- voor een lekker rustig dagje zonder veel nieuwigheid te gaan, Niarla is nog zo moe steeds. Ik ben lekker in en om huis bezig geweest en tussendoor zijn we twee keer naar het bos geweest. Bij de eerste wandeling was ze vlotter en alerter op haar omgeving dat de vorige dagen, en minder aan mijn been geplakt. We liepen langs een klein beekje/stroompje en ze werd weer helemaal enthousiast toen Pim en Saar daar doorheen liepen. Helaas had ik de flexi toen niet bij me, die heb ik de tweede wandeling dus meegenomen en aan haar tuig vastgemaakt. Toen ze eenmaal doorhad dat ze nu wat verder bij me weg kon lopen kwam ze helemaal los. :D Ze liep op een vlot drafje rond, keek en snuffelde lekker rond en maakte meer contact met Pim en Saar. Ik was benieuwd wat er zou gebeuren als de lijn strakgetrokken werd wanneer hij helemaal uitgerold was, omdat ze nog wat kan stressen van druk op haar tuig. Maar er gebeurde niets, ze ging gewoon stilstaan of teruglopen wanneer de lijn uitgerold was.
Terugroepen heb ik ook meteen maar geoefend, dat ging prima! Er staat een filmpje van op de Facebookgroep: " onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had de auto bij de paarden geparkeerd en toen we daar terugkwamen kwam er net een stalgenootje met haar moeder aan. Zij waren nieuwsgierig en ik heb even met ze gepraat over de honden terwijl Niarla zich rustig liet aaien door hen. Ze is dan wel wat terughoudend, maar op zich niet angstig.

Tussen de wandelingen door is het vooral veel slapen. Soms komt ze even kijken wat ik aan het doen ben en haar belangstelling voor de andere honden groeit ook. Saar doet wat pogingen om te spelen met haar. Heel veel reactie komt er nog niet (en soms stuur ik Saar weg) maar ik denk dat dat nog wel komt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik had het niet verwacht want het is totaal mijn type hond niet maar ik vind Dos echt heel erg leuk. Van die zachte ogen :I:
Sep uitgeteld op de bank, haha! Aahh, wat lief! Hoe gaat het nu met alleen blijven?

Alweer van een paar dagen terug, maar toch.
Ik zat hier in mijn zondagspak met 2 verschillende sokken :LOL: tijdens onze knuffelsessie. Ik had Uma ingestopt in een dekentje en Manu kwam erbij.
Afbeelding
Afbeelding
Dit doet hij vaker, voor 2 seconden wrijft hij zijn kop over haar heen en gaat dan tegen haar aan liggen. Ze gaan steeds vaker contactliggen :I:
Afbeelding
Beetje uitdagen :lol1:
Afbeelding
RedPassion

Het blijft een geweldig stel Manu! :I:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jeetje wat klef :D
Manu

Ahhh wat is Saar zoet! Ik werd zo vrolijk van je filmpje. Mijn complimenten hoor, je doet het echt heel goed met Niarla.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo hartverwarmend om te zien, die Manu en Uma samen! :I:

En wat fijn dat Niarla het wandelen aan de flex zo leuk vond en nu ook meer contact begint te maken met Pim en Saar! Het zou me niet verbazen als ze binnen een dag of 2-3 meespeelt hoor ;-)

En Dos, tja, die ontpopt zich vooralsnog als een super makkelijke hond die zich uitstekend aanpast. Fijn dat het tot nu toe allemaal probleemloos verloopt! :ok:
Manu

Ik heb een step kunnen kopen :cheer: Geen professioneel ding o.i.d. maar wel een met verschillende wielen.
Vanavond ga ik het ophalen en dan kunnen we eens kijken hoe de honden dat vinden! Ik doe Uma aan de heupgordel en Manu bind ik aan de step met een lijn aan zijn halsband gewoon in mijn hand. Voor het geval hij een kat ziet of zijn witte vrienden :Q:
Nu een harnas uitzoeken voor beide honden, want ik hoop dat Uma uiteindelijk ook wat meer voorop durft te lopen met het hardlopen en steppen. Aan de fiets vindt ze het namelijk echt heel erg leuk.
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Ah, wat een fantastische updates weer en hartverwarmende foto's :I: :I: :I:
Over een jaar of 3 wil ik er graag een Tamaskan bij (we zouden dit jaar eigenlijk een Tamaskan pup krijgen als alles goed ging, maar werden verliefd op Amy), maar ik moet zeggen dat ik de kans groot acht dat er toch weer een buitenlandertje bij gaat komen :mrgreen: Wat een schitterende en hartveroverende bekkies :I:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Richting Roemenië/oostblok/Turkijke kun je best veel wolfachtige honden vinden :wink: en dan hopelijk eentje die wel alleen thuis kan blijven :mrgreen:
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Haha, ja inderdaad Valerie. Heb al prachtige wolfachtige honden gezien tijdens het bekijken van de sites van de stichtingen :I: En toen zagen we Amy... :love:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ahww klef en bef:I:
Volgens mij is er ergens een foutje gemaakt met het hondentransport en heb ik een kangaroe i.p.v een hondje gekregen.
Had een matras gekregen en zolang tegen het dressoir aangezet omdat ik nog met andere dingen bezig was.
konijn liep los dus ik had de helft van mijn kamer afgeschermd en Ziggy springt er over om gezellig met het konijn te spelen ( qua formaat past het perfekt haha).
Nou stap ik er over en nu gaat meneertje miepen, mammieeee ik wil terug...
Ehhh ja kom dan je bent er ook zelf overheen gekomen dan kun je ook zelf terug.
Wat doet die gèk, hij springt via de matras bovenop mijn dressoir en dan via de stoel weer op de grond met een trotse blik op zijn snoet.....
Dat dressoir is echt geen laag ding dus hij zal wel verwisseld zijn of kangaroe genen hebben haha
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Manu

:LOL: Gekke Ziggy! Creatief wel!

Uma heeft een Jack Russel vriendin :cheer: Ze ging er keihard op af en daagde uit tot spel :80:
RedPassion

Haha, wat leuk Ptje! :lol1:

Succes met je step Manu! Het klinkt eng. :mrgreen: Maar ik ben dan ook een eersteklas kneus en zou er echt mee verongelukken. Ik vind het al dapper dat je met twee kunt fietsen!

Wij zijn net weer met de flexi het bos in geweest en mevrouw had er flink de pas in. :lol1: Ze rende zelfs stukjes èn is lekker het water in geweest met Pim en Saar. Ik heb een omheind veldje hier in de buurt gevonden dat per uur te huur is, daar gaan we snel eens heen om haar echt even lekker los te gooien met Pim en Saar. Ik denk zomaar dat ze dat best leuk gaat vinden. ;)

Oh ja, we hadden nog wel even een probleem bij het binnenkomen van het bos. Je moet daar door een vrij zware poort. De honden stonden er netjes voor en Pim en Saar weten dat ze er door mogen lopen en dan direct weer moeten wachten zodat ik de poort weer kan sluiten. Nou, vandaag dus niet... Saar nam een sprint waardoor ik de poort losliet en die voor Niarla's neus dichtviel. :ugh: Ze schrok zich een hoedje en dook weer plat op de grond. Ik was zo kwaad op Saar (van binnen). Ze heeft helaas iets te goed in de gaten dat ik minder kan opletten dan normaal en maakt daar flink gebruik van. Maar goed, ik heb Pim en Saar met riem en al maar losgelaten om Niarla aan de andere kant van het hek gerust te stellen en weer door het hek mee naar binnen te nemen. Gelukkig vertrouwde ze het toch wel weer en eenmaal binnen was de knop al snel weer om en kon ze ontspannen en lekker lopen dus. :)
RedPassion

Nee, het is helaas maar half omheind. Ik weet niet of je hier verder een beetje bekend bent, maar het is het Willemsbos in Ugchelen. Op de kruising Europaweg/Hoog Buurloseweg is een ingang (daar staat ook vaak een snackkar) en langs de Europaweg en het eerste stuk Hoog Buurloseweg zit een (hoog) hek. Maar verder naar achter toe loopt een spoorlijn dwars door het bos en als je richting Hoog Buurlo loopt houdt het hek ook op (en daar zit veel wild). Het is voor ons op loopafstand en ik kan er met Saar aan de wegkant veilig lopen, maar als ik langer wil wandelen moet ze een stuk aan de flexi omdat we anders te dicht bij de spoorlijn en/of het gebied met veel wild komen en dan ben ik haar kwijt.
Niet geheel omheind dus en daarmee helaas niet veilig voor fanatieke jagers/weglopers of honden die nog niet los hebben gelopen. Ik durf Niarla daar dus ook niet los te laten. Nu zeker nog niet natuurlijk, maar als dat moment komt ga ik eerst wel naar het Orderbos, dat is wel omheind.
Manu

Denken jullie dat de honden over een maand wel mee kunnen met een Spaanse groepswandeling? Sangria, tapas en hopelijk ook wat zon?
Misschien leuk een omheind gebied uit te zoeken wat ook wat overzichtelijk is. Dan kan Uma vast ook wel los :D
RedPassion

Gezien de vooruitgang hier lijkt me dat wel. :D Los misschien niet, maar met flexi of lange lijn toch vast wel. Omheind gebied heeft mijn voorkeur, dan kan Saar ook mee. Voor Niarla misschien wel prettig omdat Pim sowieso niet mee kan (die blijft niet altijd vriendelijk met veel honden om hem heen). Maar verder maakt het me weinig uit hoe/wat/waar/wanneer. ;)
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Het ziet er naar uit dat ik dan geen opvanger meer heb. :wink: Fijn voor Coos natuurlijk!

Wat gaat het goed bij iedereen zeg. Onvoorstelbaar! Wat een knappe hondjes allemaal!

Teun en Coos hebben vandaag op mijn werk voor het eerst echt gespeeld, niet achter elkaar aan gejaag maar echt spelen. Ze kregen er geen genoeg van. :mrgreen:
https://youtu.be/wn47VGuCk68
https://youtu.be/x8g05E7g5fM

Hij zal haar nog gaan missen!
Laatst gewijzigd door Sanner op 19 mar 2015 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”