Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jagen langs de schutting

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: jagen langs de schutting

Ongelezen bericht door Paisley »

Maar als je zegt dat je hond over je heen loopt als je haar blokkeert, ben ik geneigd te denken: Zou je daar niet eerst wat aan doen?
Beetje respect voor de ouwelui bijbrengen.

Ik hoef mijn hond overigens ook niet fysiek op te pakken om in huis te doen. Ik kijk dodelijk chagrijnig en zeg geknepen "en nou naar binnen" en dat is genoeg. Dat is natuurlijk niet altijd zo geweest, maar gedurende de opvoeding heeft ze steeds meer respect voor me gekregen en hoef ik ook steeds minder werkelijk te doen om ongewenst gedrag te stoppen of om te buigen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Gimmick schreef:
Tara schreef:Nou, ik geloof echt niet dat die methode bij een American Staffordshire Terriër gaat werken.
Nee daar heb ik ook geen vertrouwen in.
En daarnaast ze vliegt op volle vaart langs die schutting heen en weer hoe moet ik haar in hemelsnaam pakken zonder zelf wat te breken of onderuit te gaan.
Ik zal haar toch eerst tot stoppen moeten brengen voor ik haar kan pakken.
Een amstaff van 27kg op volle vaart grijp je niet zo eventjes vast...
Ik ga eens kijken of ik wat mensen kan charteren om haar op een ochtend eens te triggeren. En dan te trainen op stilstaan Van de mensen en dat zij dan ook stopt.
Lijkt me ook lastig :wink:
Is het een idee om een lange (loshangende) lijn aan de halsband te doen?
Of word je dan gelanceerd.

En dan bij ongewenst gedrag de lijn pakken, de hond stoppen en binnen brengen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Met de Fisherdiscs hoef je dr dus niet in volle vaart te stoppen :19:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ranetje schreef:
Gimmick schreef:
Tara schreef:Nou, ik geloof echt niet dat die methode bij een American Staffordshire Terriër gaat werken.
Nee daar heb ik ook geen vertrouwen in.
En daarnaast ze vliegt op volle vaart langs die schutting heen en weer hoe moet ik haar in hemelsnaam pakken zonder zelf wat te breken of onderuit te gaan.
Ik zal haar toch eerst tot stoppen moeten brengen voor ik haar kan pakken.
Een amstaff van 27kg op volle vaart grijp je niet zo eventjes vast...
Ik ga eens kijken of ik wat mensen kan charteren om haar op een ochtend eens te triggeren. En dan te trainen op stilstaan Van de mensen en dat zij dan ook stopt.
Lijkt me ook lastig :wink:

Ze wil de hond niet aan de lijn want er lopen ook kinderen in de tuin. Het lijkt me lastig om met dit probleem aan de slag te gaan :19:
ranetje
Zeer actief

blondie schreef:
ranetje schreef:Lijkt me ook lastig :wink:

Ze wil de hond niet aan de lijn want er lopen ook kinderen in de tuin. Het lijkt me lastig om met dit probleem aan de slag te gaan :19:
Dat ging begreep ik om een stalen ketting
En daar ligt ze dan aan vast.
We hebben haar nu regelmatig maar aan de ketting in de tuin. Dan hangt ze alleen in de ketting omdat ze niet bij de schutting kan komen. Maar met 2.kleine kinderen in de tuin te spelen.is zo'n zware stalen ketting ook niet optimaal.
Ik bedoel een loshangende lijn.
Lang genoeg om vast te pakken als ze een spurt neemt.
Zodat ze gemakkelijker te vangen is dan door de hond zelf te pakken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

ranetje schreef:
blondie schreef:
ranetje schreef:Lijkt me ook lastig :wink:

Dat ging begreep ik om een stalen ketting
En daar ligt ze dan aan vast.
We hebben haar nu regelmatig maar aan de ketting in de tuin. Dan hangt ze alleen in de ketting omdat ze niet bij de schutting kan komen. Maar met 2.kleine kinderen in de tuin te spelen.is zo'n zware stalen ketting ook niet optimaal.
Ik bedoel een loshangende lijn.
Lang genoeg om vast te pakken als ze een spurt neemt.
Zodat ze gemakkelijker te vangen is dan door de hond zelf te pakken.
het is het proberen waard. Ik kan wel een stoffen lijn aan haar hangen. De ketting is wat moeilijker omdat die plotseling strak getrokken wordt als ze iets hoort ziet waardoor mijn 1 jarige gelanceerd kan worden als ze er net op/bij staat.
Een stoffen lijn zal ik wel op kunnen gaan staan denk ik... zal eens kijken naar een lengte die daarvoor geschikt is...
ze moet ook niet overal achter blijven hangen omdat ie te lang is...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Succes zit hem in het effect, brullen en achter de hond aan, op de lijn gaan staan heeft ook geen zin, dat is allemaal aandacht en leuk, in de tuin laten aan de lange lijn en altijd erbij zijn zodat je direct kan reageren, en bij iedere reactie naar binnen, vergt even wat doorzettingsvermogen maar consequent toegepast moet het kunnen :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

billy schreef:Succes zit hem in het effect, brullen en achter de hond aan, op de lijn gaan staan heeft ook geen zin, dat is allemaal aandacht en leuk, in de tuin laten aan de lange lijn en altijd erbij zijn zodat je direct kan reageren, en bij iedere reactie naar binnen, vergt even wat doorzettingsvermogen maar consequent toegepast moet het kunnen :wink:
Dat was een beetje mijn gedachte ook. Eenmaal wetend dat een hond gedrag vertoont die je niet graag ziet, dan er bovenop zitten. Ik zat ook liever binnen of was mijn ding aan het doen met de voordeur open. Dat kon met de ene hond prima, toen de ander daarbij kwam bleek zij dat niet te kunnen.
Het was toen of ik binnen en de hond binnen en mijn ding doen. En als we buiten waren was ik alert op gedrag waar ik aan wilde werken. Ook vaak niet leuk voor onverwachtse visite. Ik was altijd alert op wat er aan kwam in het begin. En stond ook op als het niet naar mijn zin ging om de hond binnen te zetten.
Met dit voor ogen, dat ik na een paar weken zonder gedoe buiten kon zitten of de honden gewoon buiten kon laten als ik binnen even wat ging pakken.
Ik vond het voor mijzelf niet fijn, en voor de mensen die passeerden niet. En misschien helpen de tips en adviezen niet voor TS haar hond hoor, dat kan.
Bepaald gedrag is niet in een dag over en vergt een wat lange adem. En soms had ik er ook tabak van, maar dan kon ze binnen blijven even. Dan zat ik lekker relaxed zonder op te hoeven letten of het 1x de fout in te laten gaan. Want dat is ook een ding, 1x even niet de puf hebben om adequaat te handelen en je bent weer een stap terug, althans dat was mijn gevoel dan.
N.b. bij een hond die al lang dit gedrag heeft vertoont en heeft kunnen doen.
Zelf had ik geen lange schutting, maar ik zat met mijn terras aan de stoep. En mijn teefje was gewend op boerenerf flink te kunnen blaffen :engel:, heb er best een kluif aan gehad, maar het is goed gekomen :D
billy
Erelid

blondie schreef:
billy schreef:Succes zit hem in het effect, brullen en achter de hond aan, op de lijn gaan staan heeft ook geen zin, dat is allemaal aandacht en leuk, in de tuin laten aan de lange lijn en altijd erbij zijn zodat je direct kan reageren, en bij iedere reactie naar binnen, vergt even wat doorzettingsvermogen maar consequent toegepast moet het kunnen :wink:
Dat was een beetje mijn gedachte ook. Eenmaal wetend dat een hond gedrag vertoont die je niet graag ziet, dan er bovenop zitten. Ik zat ook liever binnen of was mijn ding aan het doen met de voordeur open. Dat kon met de ene hond prima, toen de ander daarbij kwam bleek zij dat niet te kunnen.
Het was toen of ik binnen en de hond binnen en mijn ding doen. En als we buiten waren was ik alert op gedrag waar ik aan wilde werken. Ook vaak niet leuk voor onverwachtse visite. Ik was altijd alert op wat er aan kwam in het begin. En stond ook op als het niet naar mijn zin ging om de hond binnen te zetten.
Met dit voor ogen, dat ik na een paar weken zonder gedoe buiten kon zitten of de honden gewoon buiten kon laten als ik binnen even wat ging pakken.
Ik vond het voor mijzelf niet fijn, en voor de mensen die passeerden niet. En misschien helpen de tips en adviezen niet voor TS haar hond hoor, dat kan.
Bepaald gedrag is niet in een dag over en vergt een wat lange adem. En soms had ik er ook tabak van, maar dan kon ze binnen blijven even. Dan zat ik lekker relaxed zonder op te hoeven letten of het 1x de fout in te laten gaan. Want dat is ook een ding, 1x even niet de puf hebben om adequaat te handelen en je bent weer een stap terug, althans dat was mijn gevoel dan.
N.b. bij een hond die al lang dit gedrag heeft vertoont en heeft kunnen doen.
Zelf had ik geen lange schutting, maar ik zat met mijn terras aan de stoep. En mijn teefje was gewend op boerenerf flink te kunnen blaffen :engel:, heb er best een kluif aan gehad, maar het is goed gekomen :D
:ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Met alles wat ik nu gelezen heb zou ik heel simpel voor zo'n "stink band" gaan. Dan maar. Heb zomaar het vermoeden dat een TT niet veel zal uithalen
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Gimmick
Zeer actief

Kun je dat ook onderbouwen waarom? Want hier heb ik weinig aan
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Gimmick schreef:Kun je dat ook onderbouwen waarom? Want hier heb ik weinig aan
Teveel adrenaline als ik het zo lees? Jij zegt zelf dat ze er om heen jaagt, haar onderuit schoppen(schoffelen en "brullen" heeft ook al geen nut, stroomdraadje idem, dus wat blijft er dan over? Het "meest" gevoelige wat ze hebben. Hun "neus". Adrenaline of niet. Dát werkt volgens mij(denk ik) toch nét even wat anders dan een TT.

Maar goed, veel succes gewenst iig.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou met de tuinslang met zo'n sterk waterpistool erop op de tuinstoel gaan zitten met de beentjes omhoog en laat maar komen voor een flinke afkoeling.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Zo zou ik het ook aanpakken.
Zelf heb ik mijn honden het blaffen in de tuin afgeleerd door hen direct na het aanslaan naar binnen te sturen. Nu gaan ze zelfs naar binnen als er een buurhond aanslaat. :wink:
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Ik weet niet wat voor schutting jullie hebben? Hier deed de achterbuurhond het ook, ze hadden eerst een houten schutting en de hond kon door de kieren kijken nu hebben ze een dichte schutting en het probleem was bij hun opgelost
Gimmick
Zeer actief

M@rijke schreef:Ik weet niet wat voor schutting jullie hebben? Hier deed de achterbuurhond het ook, ze hadden eerst een houten schutting en de hond kon door de kieren kijken nu hebben ze een dichte schutting en het probleem was bij hun opgelost
We hebben een houten schutting maar ik ga niet nogmaals ruim 1000 euro investeren om te proberen of dat werkt.
Als niks werkt dan knal ik wel een kennel in de tuin. Ik ga er eens wat op los laten...
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik herinner me een post van Bouvierpoedel die een handveger (? ) aan een touwtje aan de halsband had vastgemaakt. Rennen met een handveger tussen je poten is niet echt fijn.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
ranetje
Zeer actief

Dat schreef ik ook dacht ik.
Die lange lijn die ik voorstelde zit er aan omdat ze die hond anders niet kan vangen en dus niet naar binnen kan brengen.
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Tulp schreef:Ik herinner me een post van Bouvierpoedel die een handveger (? ) aan een touwtje aan de halsband had vastgemaakt. Rennen met een handveger tussen je poten is niet echt fijn.
Dat was Wolfsblut, met een soort knuppeltje om springen (en ontsnappen) te voorkomen, geloof ik.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

bouvierpoedel schreef:Zou met de tuinslang met zo'n sterk waterpistool erop op de tuinstoel gaan zitten met de beentjes omhoog en laat maar komen voor een flinke afkoeling.
Dat dacht ik dus ook.
Dat blauwe mormel van mij heeft ook nergens ontzag voor, behalve voor............WATER!
Bloedhekel heeft hij eraan, vooral in de vorm van regen. Maar ook de plantenspuit doet binnen wonderen.
Hoef hem niet meer op te sluiten in zijn bench als er volk binnenkomt. Kan hem prima onder controle houden met een straaltje water.

Schijnen veel Staff's last van te hebben. Zwemmen....heerlijk! Iedere andere vorm van water........
:schrik: :schrik: :schrik:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ranetje schreef:
Dat schreef ik ook dacht ik..
2 zielen dezelfde gedachten, dat had ik ook geschreven :cool2:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Lizzie. schreef:
ranetje schreef:
Boeit een Amstaff geen zier. Hij heeft altijd meer doorzettingsvermogen dan jij. :W:
En van "even" zal al helemaal geen sprake zijn, denk eerder in jaren.
Afbeelding
billy
Erelid

GrethavW schreef:
Lizzie. schreef:
ranetje schreef:
Boeit een Amstaff geen zier. Hij heeft altijd meer doorzettingsvermogen dan jij. :W:

Even
staat er misschien wat kort door de bocht maar naar gelang ras kan je dat zelf invullen :mrgreen: zegt iemand met een eigenwijze kaukaas :mann:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

GrethavW schreef:Boeit een Amstaff geen zier. Hij heeft altijd meer doorzettingsvermogen dan jij. :W:
Als ik dat zou weten (en ik heb ook zeer eigenzinnige honden gehad) dan is mijn doorzettingsvermogen echt groter :mrgreen:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Die illusie had ik ook, maar ik leg het wat dat betreft echt af. (en ik heb echt wel doorzettingsvermogen....ik heb 3 puber zoons!! :LOL: )
Ik moet die van mij echt straffen op het moment zelf en dan met iets wat hij echt afschuwelijk vindt.
Water dus in Bronco's geval.

Bij hem werkt het echt niet om het uit de situatie te halen en binnen of in de bench te zetten.
Hij stopt op dat moment wel, maar doet het een uur later gewoon weer en dat houdt hij jaren vol.
Met een straal water is hij te corrigeren, nu is vaak het zien van de plantenspuit al genoeg (of dat hij hoort dat ik hem pak)
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Nou prachtig... de afgelopen dagen heel consequent geweest en haar telkens in de gaten gehouden zonder "er boven op" te zitten.
iedere poging tot na jagen haar naar binnen gestuurd.
En ik kan het haar niet kwalijk nemen ze leert heel snel.
Ze jaagt nu 2x op en neer op volle vaart zodra ik in beeld kom en brul dat ze moet stoppen vliegt ze door naar binnen en gaat in haar bench of op haar kleed liggen.
precies wat ik haar zei te doen... :LOL:
zucht... :roll:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Knappe hond :LOL:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ja alleen het najagen wordt niks minder :roll:
billy
Erelid

:LOL: :LOL:

Maar ze snapt het wel dus :mrgreen: nu nog er boven op zitten en ingrijpen voor ze gaat najagen :wink:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

billy schreef::LOL: :LOL:

Maar ze snapt het wel dus :mrgreen: nu nog er boven op zitten en ingrijpen voor ze gaat najagen :wink:
Ja en dat is zoooo lastig. ze gaat van 0 tot 100 in 0,1 sec.
en ze hoort de passanten veel eerder dan mij...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”