Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krabben en bijten aan deur, nog steeds niet zindelijk...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Unox1983
Vaste gebruiker

Krabben en bijten aan deur, nog steeds niet zindelijk...

Ongelezen bericht door Unox1983 »

Hallo,

Wij hebben wat problemen met onze pup, hieronder een verhaal die misschien van belang is bij het geven van oplossingen...

Djoyka: Mix tussen een Terrier en een Jack Russel. Zij is nu 4 jaar oud.
Ze komt uit Kroatie, en is bij ons gekomen toen ze ongeveer een half jaar oud was.
We hadden voor Djoyka nog een hond en die heette Spyke. Dit was een mannetje van het ras King Charles Spaniel.
Deze hebben we helaas na 4 jaar moeten laten inslapen ivm de bekenden problemen van dit ras....
Spyke & Djoyka zijn dus een tijdje bij elkaar geweest.
Toen Spyke niet meer bij ons was is Djoyka een tijdje alleen geweest.
We merkten aan haar gedrag dat ze het er moeilijk mee had.

##################### Djoyka #####################
Afbeelding
##################### Djoyka #####################

Na ongeveer twee jaar alleen te zijn geweest hebben we besloten er een pup bij te nemen.
Deze pup heet Hulk, hij is nu ongeveer een half jaar oud en wij hebben hem met 8 weken gekregen.
Hij is een mix tussen een Mechelse Herder(Moeder) en Jack Russel(Vader)

##################### Hulk #####################
Afbeelding
##################### Hulk #####################

Nu het volgende probleem:

Als Hulk hoort dat wij 's ochtends wakker worden dan begint hij tegen de deur te krabben en te bijten.
Tevens piept hij dan ook.
Overdag als je weg bent of een tijdje boven bent piept hij niet of krabt/bijt hij ook niet.
Het is dus alleen smorgens.
Ook om verschillende tijden van bed af gaan heeft geen zin.
Ja of je moet er snachts om 3 uur uit willen...
We hebben al spul gekocht om op de deur te spuiten maar daar gaat hij gewoon doorheen.
Je hebt 5 seconden om beneden te komen, anders begint hij te bijten/krabben.
Het gaat hier om de deur van de woonkamer naar de gang, via deze deur kom je bij de voordeur en kun je naar boven.
De honden komen vrijwel nooit boven.

Ook is hij nog steeds niet zindelijk, en houdt hij ons voor de gek.
Vaak word hij onrustig als hij wat moet doen. Maar ook vaak gaat hij onrustig doen en doet hij dan niks buiten.

Wie heeft er voor ons tips en ideeen... met name het bijt probleem is wat ons het meeste stoort(kost ons een deur :S)
Mijn vrouw heeft al eerder een pup groot gebracht (Spyke) en dat verliep stukken beter.
Ik was destijds nog niet in de picture...

Het is frustrerend en we willen graag een diervriendelijke oplossing.
Alleen weten we niet hoe we dit probleem kunnen aanpakken.

Bedankt voor hulp!

Gr. Ons
Laatst gewijzigd door Unox1983 op 19 mar 2015 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Krabben en bijten aan deur, nog steeds niet zindelijk...

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Qua zindelijkheid zou ik regelmatig en op vaste tijden naar buiten gaan, tussendoor alles negeren. Dus echt om de twee uur ofzo. Hij heeft nu een manier gevonden om dingen van jullie gedaan te krijgen. Dus zorg dat je hem genoeg gelegenheden geeft om het buiten te doen en niet te lang wacht tussen twee uitlaatbeurten zodat hij tussendoor echt niet hoeft
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou denk ik overwegen om hem in de slaapkamer te laten slapen, al dan niet in een bench. Dan kun je hem als je wakker bent toespreken en gelijk onder je arm meenemen naar buiten.
Hij is nog een pup, denk dat je op deze manier wat meer rust in je hondje krijgt en het zelfbelonende gedrag wat hij nu heeft (als ik maar hard genoeg aan de deur krabbel en vreet dan komt mijn baasje) kunt doorbreken.
Beneden in een bench laten slapen kan ook nog, maar mijn voorkeur zou hebben hem tijdelijk op je slaapkamer te doen 's nachts.

Ontzettend leuk hondje om te zien trouwens, maar ik vrees wel dat je je met deze kruising wel wat op de hals gehaald hebt. :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou voorlopig de wekker zetten om hem er inderdaad even om 3 uur uit te laten en hem daarna mee naar boven nemen.
Unox1983
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje,

Bedankt voor je reactie, helaas hebben we dit al geprobeerd.
Hij presteert het om uit gelaten te worden en niks te doen buiten.
Vervolgens kom je binnen en binnen 1 minuut doet ie zijn ding...
Net of wil hij buiten niks doen?
Toch doet hij buiten wel alles.
De ene keer houd hij het snachts droog en de andere keer niet.

Maar bedankt voor de reactie.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Je een behoorlijke pittige kruising als je hond van alle 2 de rassen de slechte eigenschappen heeft geerft, maak dan je borst maar nat ;)
Welke uitdaging krijg de hond, een mechel & JR moeten werken en niet alleen fysiek maar ook mentaal.
IK zou de hond snachts in de bench doen zodat hij niet de kans krijgt om aan de deur te krabbelen en in huis zijn behoefte te doen.
Zindelijkheid ff weer een stapje terug doen, even weer elk uur naar buiten en dat langzaam afbouwen.
Ik wens je succes :-)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Hoe reageer jij als hij binnen wat doet? En wat doe je als hij buiten iets doet?
Unox1983
Vaste gebruiker

LongFields schreef:Ik zou denk ik overwegen om hem in de slaapkamer te laten slapen, al dan niet in een bench. Dan kun je hem als je wakker bent toespreken en gelijk onder je arm meenemen naar buiten.
Hij is nog een pup, denk dat je op deze manier wat meer rust in je hondje krijgt en het zelfbelonende gedrag wat hij nu heeft (als ik maar hard genoeg aan de deur krabbel en vreet dan komt mijn baasje) kunt doorbreken.
Beneden in een bench laten slapen kan ook nog, maar mijn voorkeur zou hebben hem tijdelijk op je slaapkamer te doen 's nachts.

Ontzettend leuk hondje om te zien trouwens, maar ik vrees wel dat je je met deze kruising wel wat op de hals gehaald hebt. :wink:
Dankje, maar het is idd een 'beest' haha...

Bench.. Hebben we geprobeerd, maar die 'stuitert' door de hele woonkamer heen en sloopt hij ook.(snachts)
Bench zijn we mee begonnen...
De bench hebben we ook boven en beneden gehad in het begin maar toen hield hij ons hele nachten wakker...
Sinds hij los is, is hij snachts rustig..
Als we hem meenemen in de auto in een autogordel dan protesteert hij net zo als dat hij in de bench deed.
Na verloop van tijd geeft hij wel op en gaat hij slapen (deed hij in de bench ook)
Alleen hij kreeg de bench uit elkaar en begon aan zijn kleedje te vreten.
Dat zelfbelonende bedrag dat weten we, maar meenemen naar bed is denk ik geen optie.
Dit omdat hij snachts ook nog wel eens wat los laat en we daar vloerbedekking hebben.
Dit i.c.m. een bench staat vrees ik garant voor geen nachtrust.
Unox1983
Vaste gebruiker

In het begin toen hij binnen wat deed, negeren en op ruimen. Buiten prijzen en koekje.
Nu zeggen we als hij wat binnen doet, NEE of FOEI en ruimen we het op.
Buiten blijven we prijzen maar t schiet niet op.
Hij speelt heel veel met Djoyka, en we hebben allemaal balletjes e.d. waarmee we gooien.
Ook zo'n voer-bal heeft hij en oefenen met zitten, plaats enzo doen we regelmatig.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Misschien begrijp hij gewoon nog niet dat hij buiten zijn behoefte moet doen? Vaak zijn pups als ze jong zijn en mee gaan naar buiten flink afgeleid door alle nieuwe indrukken, geurtjes en geluiden dat ze veel te druk bezig zijn met alles te ontdekken om op hun gemak te gaan plassen of poepen. Soms helpt het om in eerste instantie steeds naar dezelfde groenstrook of grasveld te gaan, en daar gewoon zelf heel rustig te lopen, zonder dat je veel zegt of doet. Zodra je pup wat gedaan heeft beloon je met je stem "goed zo, braaf plassen/poepen". En geef je wat heel lekkers.
Zelf had ik dit in het begin met mijn pup Mojo ook. In de tuin deed hij wel zijn behoefte, maar buitenshuis niet. Door hem vooral heel vaak mee te nemen naar buiten is bij hem het kwartje na verloop van tijd gevallen. Ik ben nooit boos op hem geworden voor een ongelukje, heb bij plassen of poepen in de tuin ook gewoon beloond met het zinnetje wat ik hierboven schreef en dat herkende hij snel dus toen hij voor het eerst buiten eigen terrein wat deed wist hij dat hij iets goeds had gedaan, doordat hij niet alleen een stembeloning kreeg maar ook iets heel lekkers.

Geef het de tijd, je pup is nog jong en zindelijk gaat hij écht wel worden, daar ben ik zeker van. Het duurt bij de ene hond gewoon wat langer dan de andere.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Unox1983 schreef:In het begin toen hij binnen wat deed, negeren en op ruimen. Buiten prijzen en koekje.
Nu zeggen we als hij wat binnen doet, NEE of FOEI en ruimen we het op.
Buiten blijven we prijzen maar t schiet niet op.
Hij speelt heel veel met Djoyka, en we hebben allemaal balletjes e.d. waarmee we gooien.
Ook zo'n voer-bal heeft hij en oefenen met zitten, plaats enzo doen we regelmatig.
Wandelen en naar de hondenschool?
Houd het binnen maar beter gewoon neutraal of zeg iets om de spanning te doorbreken :wink:
Het klinkt alsof hij erg veel energie heeft en zo in het buiten zijn opgaat dat hij vergeet om het daar te doen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat het zindelijk maken betreft zou ik hem niet om de zoveel tijd naar buiten meenemen, maar afhankelijk van wat hij doet/gedaan heeft. Na iedere keer spelen, als hij na een dutje wakker wordt en na iedere maaltijd meenemen naar buiten. Dat heeft hier altijd goed gewerkt, beter dan om het uur of om de 2 uur.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

6 maanden is geen pup meer , maar meneer heeft een kop en eigen willetje dus.
Komt dat omdat het een bazig mannetje is of onzekerheid.?
Koop een 2e hands kinderledikant met spijlen die je op bedhoogte kan zetten en zet ze daar alle 2 in op de slaapkamer naast het bed .
Snachts er even uit voor een plas en hup weer slapen.
Problemen moet je soms oplosssen door een ander probleem op te lossen.
Op de slaapkamer dus .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Unox1983
Vaste gebruiker

Bedankt voor de reacties tot zo ver!
Hondenschool, daar zijn nu momenteel de middelen even niet voor (sinds kort in ziektewet dus daling van inkomsten)
Wandelen? We gaan er 3x per dag met beide dieren uit(dus echt wandelen)
Met goed weer pak ik mijn fiets en neem ik Djoyka mee te rennen een stuk. (Hulk doen we nog niet omdat hij die grote afstanden nog niet aankan??)
Onze dagroutine qua honden...
Tussen 8-9 uur de honden er uit beiden(wandelen)
Hulk tussendoor bij onrustig zijn er uit 1 a 2 x tussen 2 wandel routines door.
Dus bijvoorbeeld rond 11uur nog een keer er uit.
en dan om pak hem beet 14uur nog een keer er uit.
Dan tussen 16-17uur weer een wandeling met beide
Dan rond 19uur weer met hulk er uit
en dan rond 21-22 uur weer een wandeling.
Ze eten smorgens na het uilaten.
Smiddags rond 18uur
Savonds krijgen ze geen eten meer.
Unox1983
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:6 maanden is geen pup meer , maar meneer heeft een kop en eigen willetje dus.
Komt dat omdat het een bazig mannetje is of onzekerheid.?
Koop een 2e hands kinderledikant met spijlen die je op bedhoogte kan zetten en zet ze daar alle 2 in op de slaapkamer naast het bed .
Snachts er even uit voor een plas en hup weer slapen.
Problemen moet je soms oplosssen door een ander probleem op te lossen.
Op de slaapkamer dus .
Ik denk dat het ook een eigen willetje is.
En ik denk dat hij bazig is, wanneer Djoyka op een kussen/kleedje ligt dan komt meneer er aan en neemt het hele kleedje in beslag wat als resultaat heeft dat Djoyka ergens anders gaat liggen.
Ik heb niet het idee dat Hulk de baas is over Djoyka maar dat Djoyka een goedzak is.
Als het haar echt te veel word dan snauwt ze Hulk wel af.
Maar qua gedrag is het volgens mij dominantie. Als je Hulk bij onbekende honden doet dan gaat hij heel snel liggen en geeft hij zich over.

Ledikant is misschien een idee...

Bedankt voor de reacties, nog meer tips?
ridgeback
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox
Rhodesian ridgeback
Kruising jack russel

Ongelezen bericht door ridgeback »

Als ie binnen wat doet,niets zeggen ziet een hond als beloning ook al is deze negatief.
Het opruimen mag ie niet zien, kun je hem beter na buiten doen en het dan opruimen, doet ie buiten wat, goed belonen
Unox1983
Vaste gebruiker

ridgeback schreef:Als ie binnen wat doet,niets zeggen ziet een hond als beloning ook al is deze negatief.
Het opruimen mag ie niet zien, kun je hem beter na buiten doen en het dan opruimen, doet ie buiten wat, goed belonen
Het opruimen doen we waar hij bij is, dus dat zullen we aanpassen..
Bedankt!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

En het kan dat hij buiten druk met van alles is en vergeet te plassen en te poepen wat hij eigenlijk wel moest. Hoe die momenten gewoon kort. Ga naar binnen, maar blijf dicht bij hem: je weet dat hij nog moet. Zodra hij na het buitenmoment toch weer dreigt binnen te doen, meteen weet meenemen naar buiten. En ik klapte in mijn handen en joelde en sprong naar de achterdeur en hop de tuin weer in. Die gekke honden kwamen wel mee. Zo ga je dat ondervangen. Het is een gegeven dat je weet en waar je even handig mee om moet springen. Hij vergeet door alle prikkels het buiten gewoon te doen (de rassen in deze hond zijn erg prikkelgevoelig)

Is de hond overdag ook al alleen bijvoorbeeld (werken jullie?). Hoe lang is de nacht? Met 6 maanden kan ik ook nog geen lange nachten met Kay maken. Ik ging om uurtje of 4, 5 of 6 eruit. Liet hem buiten even zijn behoefte doen en dan ging ik op de bank verder slapen. Ik gooide een hele doos met speeltjes en botjes door de kamer en vermaak je maar. Gaf hem wat eten. De flostouwen vlogen om mijn oren, maar ik gaf er niks om. Ik pakte nog even mijn rust.(wuifde hem weg als hij wel aandrong en zei:' zelluf spelen '.

Hoeveel beweging krijgt deze hond an sich? Ik denk dat je wat meer dan gemiddeld met dit beestje moet gaan bewegen. Nog niet zoals een volwassen hond, maar hij zal zeker zijn energie kwijt moeten. En training zal hij ook nodig hebben. En heel belangrijk: hersenwerk. Geef je zelf soms tijd door hem hersenwerk te geven. Dus in ochtend bijvoorbeeld, hup in 5 sec naar buiten (en naar binnen en weer naar buiten misschien) en dan bijvoorbeeld een anti-schrokbak een voerbal (dit eerst bekijken of dit alleen kan, geen puzzels alleen geven tenzij je erbij bent en daarna eventueel je ding gaat doen omdat de hond voldaan is) Of geef hem een bot of gevulde kong) Iets waar hij iets voor moet doen, iets waar hij zich mee kan vermaken zodat jij lekker wakker kan worden. Simpel als dat toch?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Eerste plas 's ochtends zou ik vroeger doen, en/of 's avonds voor het slapen gaan geen lange wandeling, maar alleen nog even gelegenheid voor een p&p. En voor Hulk: niet plassen = niet wandelen. Altijd naar een vaste plek lopen en gewoon niet verder gaan zolang hij geen plas gedaan heeft.

Eerste wat Elco doet als wij bij het grasveld komen is een plas. Vanaf het begin heeft hij daarbij het woord 'plasje' gehoord. Nu plast hij dus ook netjes op commando.
Met zes maanden liepen we rond 22.30u voor de laatste plas en 's ochtends om 7.30 à 7.45u voor de eerste plas. Toen waren we al bezig om de tijd tussen avond- en ochtendplas te verlengen, want dat was eerst 23u en 7u... (als hij niet voor die tijd al zat te piepen in z'n bench). Tegenwoordig houdt hij het prima uit van 22u tot 9u, wat de meest voorkomende tijden zijn.
ridgeback
Vaste gebruiker
Rhodesian ridgeback
Kruising jack russel

En wat betreft de deur, niet eerder na binnen gaan als ie stil is, anders krijgt ie aandacht ook al is deze negatief, of eerder na beneden en dan goed belonen
Unox1983
Vaste gebruiker

Ik denk dat het niet eerder naar binnen gaan geen zin heeft, omdat hij ons dan al gezien heeft(ramen in deur) en heeft zicht op de trap. Ook maken wij al gebruik van kongs, kauwbotten en voederbal.
Even een korte herhaling van hoe we dit het beste kunnen aanpassen?:

Eerst een paar begrippen:
Wandelen = Echt een stuk met Djoyka & Hulk lopen.
Uitlaten = Hulk in de voortuin behoefte laten doen.
Commando = Braaf plasje/poepje
Prijzen = Goedzo, brave hond, klappen joepie dansen enz.
Beloning = Lekkers krijgen.
Ledikant = slaapplaats op slaapkamer bij ons voor Djoyka & Hulk.

08:00 - 09:00
- Wandelen en bij behoefte Commando, Prijzen, Beloning (eerst wachten totdat hij behoefte gedaan heeft en dan pas verder lopen, ook al heeft hij kort ervoor misschien nog een behoefte gedaan?)
- Eten (Hij moet eerst beide behoeftes gedaan hebben voordat hij eten krijgt!)

*Tussendoor na slapen, drinken en spelen Uitlaten bij behoefte Commando, Prijzen, Beloning.

16:00 - 17:00
- Wandelen en bij behoefte Commando, Prijzen, Beloning (eerst wachten totdat hij behoefte gedaan heeft en dan pas verder lopen, ook al heeft hij kort ervoor misschien nog een behoefte gedaan?)
- Eten

*Tussendoor na slapen, drinken en spelen Uitlaten bij behoefte Commando, Prijzen, Beloning.

22:00

23:00 - 24:00 Bedtijd, Uitlaten en mee naar boven in Ledikant.

* Bij snachts wakker worden Hulk Uitlaten en bij behoefte Commando, Prijzen, Beloning en weer verder slapen.

En is het dan handig om in de tussendoor fases net zo lang te wachten totdat hij wat gedaan heeft? en dan misschien een klein stukje met hem lopen als hij wat gedaan heeft?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik geloof niet dat jouw jonge hond gaat snappen dat hij geen eten krijgt als hij niet buiten plast en poept. Ik snap ook niet waarom je hem geen eten zou willen geven als hij niks gedaan heeft.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

TessaThomas schreef:Ik geloof niet dat jouw jonge hond gaat snappen dat hij geen eten krijgt als hij niet buiten plast en poept. Ik snap ook niet waarom je hem geen eten zou willen geven als hij niks gedaan heeft.
Als hij niks eet hoeft hij ook niks te doen :tongue: (grapje!!)

Je hond houdt je volgens mij niet voor de gek als hij aangeeft naar buiten te moeten en dan toch niets doet.
Buiten is veel en veel meer afleiding.
Dan kan het zijn dat hij vergeet te plassen en zich dat pas weer herinnert als hij binnen is (vooropgesteld dat hij al snapt dat buiten plassen en poepen gewenst is).

Het is al gezegd ergens, maar zeg geen nee of foei als hij binnen plast.
Ben je er heel snel bij dan kan je hem opnemen en buiten neerzetten.
En anders heb je pech gehad.
Het is, zoals ook al gezegd is, handiger om te laten plassen na slapen, spelen en eten.
En geef die hond alsjeblieft gewoon eten.
Het verband tussen niet plassen en geen eten krijgen gaat zijn verstand echt te boven.

Ik kan helaas de foto's niet zien.
Mijn beveiliging blokkeert de link naar je foto's.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Een hond houdt je niet voor de gek. Hij snapt jou niet en jij snapt hem niet, dat lijkt me eerder.

Onze pup (4 maanden) krabbelt ook als ze ons hoort 's morgens, ze wil naar ons toen. prima toch? Liever niet dat de verf eraf gaat maar ach, het gaat vanzelf over. Ik maak er geen probleem van. Ze reageert op de douche en we zeggen niets, ik ga direct naar beneden en laat haar naar buiten. Daarna begroet ik haar pas.
Dan zindelijk worden komt ook vanzelf, snapt ie nog niet blijkbaar. Overdag de deur open laten een idee?

Wat in elk geval helpt is je niet zo druk maken. En lekker cursus gaan volgen zodat je hond meer zelfvertrouwen krijgt en ook even kan wachten als ie hoort dat jullie wakker zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Unox1983
Vaste gebruiker

TessaThomas schreef:Ik geloof niet dat jouw jonge hond gaat snappen dat hij geen eten krijgt als hij niet buiten plast en poept. Ik snap ook niet waarom je hem geen eten zou willen geven als hij niks gedaan heeft.
Zie hieronder, was als voorbeeld bedoeld.
ranetje schreef:I...
Het is, zoals ook al gezegd is, handiger om te laten plassen na slapen, spelen en eten.
En geef die hond alsjeblieft gewoon eten.
Het verband tussen niet plassen en geen eten krijgen gaat zijn verstand echt te boven.

Ik kan helaas de foto's niet zien.
Mijn beveiliging blokkeert de link naar je foto's.
Na het slapen e.d. te laten plassen gaan we proberen, dat is een logische zet denk ik.

Ik zal kijken wat ik aan de foto's kan doen. Kun je gewoon door die beveiliging heen klikken?
Maar het is een vervelende melding.

Natuurlijk krijgt de hond gewoon eten, dit was slechts een voorstel....
Marjoleine schreef:Een hond houdt je niet voor de gek. Hij snapt jou niet en jij snapt hem niet, dat lijkt me eerder.

Onze pup (4 maanden) krabbelt ook als ze ons hoort 's morgens, ze wil naar ons toen. prima toch? Liever niet dat de verf eraf gaat maar ach, het gaat vanzelf over. Ik maak er geen probleem van. Ze reageert op de douche en we zeggen niets, ik ga direct naar beneden en laat haar naar buiten. Daarna begroet ik haar pas.
Dan zindelijk worden komt ook vanzelf, snapt ie nog niet blijkbaar. Overdag de deur open laten een idee?

Wat in elk geval helpt is je niet zo druk maken. En lekker cursus gaan volgen zodat je hond meer zelfvertrouwen krijgt en ook even kan wachten als ie hoort dat jullie wakker zijn.
Het is bij ons niet "een beetje gekrabbel, dat er wat verf mist..."
Er mist een stukje uit de deur!

Overdag de deur open, zoals in het OT staat, Dit gebeurt alleen smorgens vroeg.(dus zie ik het nut er niet van in) Voor de rest kunnen we uren van huis zijn zonder problemen (of boven)
Als wij de deur open houden gaat hij naar boven en dat willen we niet hebben, dit is dus snachts ook niet optie.

Maar bedankt voor de tips!
Unox1983
Vaste gebruiker

Foto's aangepast!
Unox1983
Vaste gebruiker

Even overleg gehad met de vrouw, en we hebben het volgende afgesproken..
Mijn vraag is of onderstaande een goed idee is?

Savonds op normale tijd op bed(23uur ong), en 1 v/d 2 er rond 3uur snachts er af en beneden verder slapen.
Indien hij dan wakker is en rondloopt even buiten laten.
Dit dan per week ofzo, met een uur verlengen.. dus bijvoorbeeld 2e week
4 uur snachts er uit, 3e week 5 uur snachts er uit enzovoorts....

Is dit een goed idee?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuke hondjes alletwee :ok: :D
Unox1983 schreef:Even overleg gehad met de vrouw, en we hebben het volgende afgesproken..
Mijn vraag is of onderstaande een goed idee is?

Savonds op normale tijd op bed(23uur ong), en 1 v/d 2 er rond 3uur snachts er af en beneden verder slapen.
Indien hij dan wakker is en rondloopt even buiten laten.
Dit dan per week ofzo, met een uur verlengen.. dus bijvoorbeeld 2e week
4 uur snachts er uit, 3e week 5 uur snachts er uit enzovoorts....

Is dit een goed idee?
Het is een idee.

Misschien kan je ook gewoon een hekje voor de trap zetten zodat hij niet naar boven kan?
Dan kan je de kamerdeur open laten.
Of levert dat te veel opruimproblemen op.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Unox1983
Vaste gebruiker

Hekje is niet echt een optie momenteel, ivm ziektewet uitkering moeten we ff op onze uitgaven letten.
Maar bedankt voor de tip.
ridgeback
Vaste gebruiker
Rhodesian ridgeback
Kruising jack russel

Gave hond is hulk,
misschien dat het volgende helpt, s'morgens als jullie uit bed komen, moet er meteen 1van jullie na beneden voordat jullie beginnen te lopen boven, om hem na buiten te laten, dan hoort hij jullie ook niet in de douche, en heeft hij ook geen tijd om aan de deur te knagen,
als je s'nachts na beneden gaat om bij hem te blijven went hij daar weer aan
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”