Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oneerlijk spel tussen pup en andere hond.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Abbey en Ozzie
Actief

Oneerlijk spel tussen pup en andere hond.

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Na aanleiding van mijn losfilmpje open ik even een nieuw topic met gerichtere vragen. Want ook wij vinden dit gedrag van Ozzie geen doen! :U: (Wij gaan binnenkort met Ozzie naar cursus, dus we gaan wel actief met haar gedrag aan de slag.. Alleen duurt dat nog wat weekjes ).

Wij hebben Ozzie nu bijna twee maanden. Even wat voorgeschiedenis : Ze komt uit Spanje, ouders zijn onbekend want het nest is in een verlaten huis gevonden. Dus het ras is ook een vraagteken (DNA test willen we wel laten doen). Zij is met haar en een ander nest (in hetzelfde huis gevonden) samen geweest tot vertrek. Zij is nu 22 weken. Ozzie is zeer angstig, naar vreemde mensen en vreemde honden, vandaar dat ze nu ook een anti ontsnappingstuig heeft. Haar angst slaat om naar vluchten, hierdoor mag zij niet gewoon los i.v.m. het vluchten. Wij hebben een veld waar maar één echte ingang tot is en daaromheen zit een sloot. Ik kan dus van heinde zien of er iemand en hond aankomt. Want lopen er geen mensen en geen honden dan loopt ze ruim kwispelend en verzekerd rond.

Onze bull (kruising Frans/Amerikaans) is nu 4 jaar. Heeft op 3 jaar ong. een nekhernia gehad (halsbandgebruik bij vorige baasjes), zij is sindsdien klachtvrij maar wij blijven heel alert en voorzichtig. Ook heeft zij een metalen pin in linkervoorpoot en daardoor een bult op haar elleboog. De dierenarts heeft verzekerd dat dit voor haar geen pijn oplevert en dat de bult geen belemmering is. Wij gebruiken voor haar een los tuig voor lange stukken zodat wij haar nek minimaal belasten. Abbey is een roller, modder, zand, kleedjes, heerlijk kriebelen. Als zij los rent op het veld sprint ze om ergens verderop even lekker te rollen, dan weer rennen en dan weer rollen. Maar ze rolt ook veel in spel. Ze gaat bijv. ook rollen en wiebelen als ze alleen speelt met een speeltje. Dit doet zij ook in haar spel met honden. Ik zie dit als gedrag wat bij haar hoort en niet een onderdanig/dominantie kwestie. Abbey heeft ook een luie bullen houding, bosje is lekker maar na een tijdje is zij gewoon vermoeid.

Nu wordt bij ons steeds meer duidelijk dat nu Ozzie groter wordt het spel tussen de twee wat oneerlijk wordt. Abbey is nog steeds de baas en kapt zeer makkelijk het spel af in huis. In huis dus.. Ozzie is nu twee dagen pas los geweest op het veld. De eerste dag met Danger erbij (een zeer grote Stafford/bordeaux kruising van net een jaar), dit ging erg leuk en Abbey kon op haar gemak lekker fröbelen. Ozzie had alleen maar rennen in het hoofd. Ozzie is een jonge pup, en heel erg onvermoeibaar (meer dan ik tot nu toe bij alle pups die ik heb gehad heb gezien.)

De tweede dag zijn wij met Abbey en Ozzie alleen gegaan omdat Danger niet elke dag kan komen buiten spelen. Hier kwam het probleem pas echt duidelijk aan het licht. Waar Ozzie met Danger goed kan oprennen kan dit bij Abbey niet. Abbey geeft binnen haar grenzen aan waar Ozzie ze accepteerd maar buiten lijkt Ozzie alle signalen te negeren en valt zij Abbey lastig, omver rennen, Abbey aan haar tuig meesleuren, in Abbey haar nekvel bijten. Abbey zet haar niet op haar plaats en lijkt het over zich heen te laten komen. Ozzie gaat dus gewoon door. Zo is er voor Abbey niets leuks aan. Wij hebben gisteren eigenlijk alleen maar geobserveerd omdat wij dit gedrag niet hadden verwacht. Ik ben van plan de aankomende dagen alle factoren na te gaan : verandering tuig Abbey (of even bloot als het moet). Ingrijpen verbaal/fysiek zo goed als kan anders Ozzie aan de lange lijn zodat we in contact staan en gelijk kunnen beperken, Ozzie met alleen Danger. Ozzie alleen met drie man zodat we haar kunnen bereiken zonder afleiding (nu is ze alleen gefocust op spel en niet op ons) dit met spul, vreetwerk etc. Ook wil ik Ozzie een doel geven buiten, dus apporteren, zoeken etc.

Als er niets veranderd houdt het samen los op het veld helaas op voor de twee samen en zullen ze gescheiden los op het veld mogen zonder de ander erbij tot Ozzie ouder is en rustiger.

Ik waardeer al het advies en tips die onze kant op komen :ok: , want ook wij vinden dit zielig voor Abbey.. Ook willen wij dat Ozzie tot een stabiele hond opgroeit..
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Oneerlijk spel tussen pup en andere hond.

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou ,als het er oneerlijk aan toe gaat Abbey in bescherming gaan nemen en niet toelaten dat ze meegesleurd of met opzet omver gelopen wordt.
Ik zou buiten zelf met Ozzie gaan spelen zodat ze haar aandacht verlegd van Abbey naar jou en ook zou ik tussendoor steeds wat korte oefeningetjes met haar doen zodat haar aandacht naar jou toegaat en niet naar Abbey op het veld.
Ik zou haar spelenderwijs afleiden als ze wild met Abbey dreigt te gaan doen zodat haar aandacht weer op jou gericht is.
Wel zou ik haar ,als het er leuk aan toe gaat ,met een gelijkwaardig maatje bij tijd en wijle wel laten spelen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Abbey en Ozzie
Actief

Ik ga het er met mijn vriend over hebben om een voor Ozzie vermoeiendere activiteit te bedenken. Hij zal namelijk diegene moeten zijn die echt 'actief' zal zijn i.v.m. mijn reuma. Ik zal meer de persoon zijn voor het denk/speurwerk. Wij gaan ons nu maar meer focussen op de aandacht krijgen van Ozzie tijdens het loslopen. Ik ga bij de hornbach een lang stuk touw van 25meter halen zodat we een extra lange lijn hebben. Troela is bang voor het geluid van de flexi.. :oohja:

In het volgende filmpje kan je zien wat ik bedoel met hoe Abbey speelt (rug rollen)..
" onclick="window.open(this.href);return false;
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat ik nu begrijp, is dat je naar het veld toe gaat en stil gaat staan?
Ik zou een locatie opzoeken dat de pup los kan lopen, en je een wandeling kan maken. Lekker stevig doorstappen, onderweg misschien een balletje gooien of andere speelse oefeningen. Voor een hond kan het in gedrag een heel verschil maken wanneer je je samen als groep verplaatst, of dat je op een plek stilhoudt.
Mijn hond kan ook een beetje klierig worden met andere honden als ik te lang stil sta. Dan moet ik gewoon weer doorlopen.

Daarnaast zou ik wat activiteiten ondernemen met de pup zonder de bull erbij. Die heeft duidelijk een laag energie niveau en heeft hele andere behoeften dan de pup.

Ik zou ook in huis oefenen in het afkappen van spel. Ook al vind Abbey het in huis nog wel leuk - je pup moet leren dat je meer controle en regie gaat nemen in de omgang met andere honden en een prikkelarme omgeving zoals thuis is een betere plek om daar mee te beginnen dan op het veldje.

Abbey heeft echt je bescherming nodig. Ik heb met verbazing na je eerste filmpje gekeken, al helemaal toen ik hoorde dat het een hond is met hernia. Waarom ging je erbij staan te filmen ipv direct ingrijpen?
Afbeelding
Abbey en Ozzie
Actief

Ik sta niet stil, toevallig voor dat eerste filmpje omdat ik aan het filmen was. Ik bedoel meer, ik kan niet stukken rennen. Op het veld blijf ik eigenlijk wel in beweging (juist omdat stilstaan pijnlijk is), hier een takje pakken, dan weer de bal verzamelen. Maar mijn vriend die kan lekker een stukje rennen..
Abbey en Ozzie
Actief

Editie ; had over je laatste stukje heen gelezen. Abbey is volledig genezen, als in er, er zit geen uitstulping tussen de wervels. Soms kan ze door een verkeerd beweginkje wat moeizamer haar nek bewegen en in dat geval heeft de dierenarts mij voorgeschreven om haar haar pijnstiller te geven en rust. Het is niet dat ik haar bewust ten prooi heb laten vallen aan de terrorpup. Wij hadden niet verwacht dat Ozzie zo erg zou zijn. Ik zat te wachten tot Abbey haar op haar plaats zou zetten zoals ze altijd doet.. De volgende keer laat ik dit absoluut niet gebeuren. Het moment dat ik stopte met filmen heb ik ze beiden ook aangelijnd omdat ik het niet meer leuk vond.

Ik krijg nu een beetje het gevoel alsof ik schijt zou hebben aan het welzijn van mijn honden maar geloof me, anders zou ik hier niet zitten schrijven.. :hmmm:
Paisley
Zeer actief

Abbey en Ozzie schreef:
Ik krijg nu een beetje het gevoel alsof ik schijt zou hebben aan het welzijn van mijn honden maar geloof me, anders zou ik hier niet zitten schrijven.. :hmmm:
Nee dat bedoel ik helemaal niet, ik heb meer het idee dat je niet doorhad dat Abbey je echt nodig hebt en dat je meer grip moet krijgen op de pup.

Ik bedoel echt een stuk lopen, van A naar B. Niet rondscharrelen maar gewoon doorlopen zoals roedels zich samen voortbewegen. Mijn hond laat echt ander gedrag zien tijdens een echte wandeling, dan wanneer ik op een veldje ga spelen (wat ik ook vaak genoeg doe hoor, is hartsikke leuk). Als ik op een (bekend) veldje sta, is ze veel meer geneigd grenzen op te zoeken en zelfstandig te worden.
Afbeelding
Abbey en Ozzie
Actief

Ik ben het spel tussen Abbey en Ozzie binnen wat beter gaan bekijken, letterlijk er achteraan gegaan. Misschien dat ik hier dan wat dingen gemist heb omdat Abbey het binnen wel prima aankon volgens ons.

Dan het spel. Ozzie is nu immers hoger dus dat gebruikt ze, en Abbey is een plorkje wat rolt alleen is het voor Abbey nu moeilijker overeind te komen als Ozzie op haar ligt. Ozzie grijpt niet vast, zoals ze wel in dat tuigje bleef hangen. Het is het open bekvechten. Abbey komt na wat wurmen overeind en gaat door met het spel. Zo gaat het even door. Ik probeer Ozzie tussendoor af te leiden, haar roepen is alleen omkijken en dan speelt ze weer verder. Loop ik richting keuken dan weet ze niet hoe snel ze moet komen, ik roep haar niet eens.

Wat ik nou moeilijk vind. In het spel rolt Abbey dus en ligt Ozzie bovenop haar, maar Abbey kan wel onder Ozzie vandaan zelf. Ozzie blijft ook niet gefixeerd op haar liggen, binnen lijkt ze wel begrenst, maar dat is meer denk ik ook doordat een huis geen open veld is.. Is het verstandig om dan in dat spelmoment in te grijpen/begrenzen en zo ja, wanneer en hoe?
Abbey en Ozzie
Actief

Paisley schreef:
Abbey en Ozzie schreef:
Nee dat bedoel ik helemaal niet, ik heb meer het idee dat je niet doorhad dat Abbey je echt nodig hebt en dat je meer grip moet krijgen op de pup.

Ik bedoel echt een stuk lopen, van A naar B. Niet rondscharrelen maar gewoon doorlopen zoals roedels zich samen voortbewegen. Mijn hond laat echt ander gedrag zien tijdens een echte wandeling, dan wanneer ik op een veldje ga spelen (wat ik ook vaak genoeg doe hoor, is hartsikke leuk). Als ik op een (bekend) veldje sta, is ze veel meer geneigd grenzen op te zoeken en zelfstandig te worden.

Daar heb je gelijk in hoor, ik heb het filmpje vaak bekeken en ik ben ook best teleurgesteld in mezelf dat ik het pas doorhad nadat het al voorbij was. En ik stond ook vrij geschokt te kijken van 'uhh.. Ozzie?' Wij waren nog wat euforisch van het succes van de dag ervoor.

Wij lopen ook eerst een groot stuk voordat we naar het veldje gaan, het veldje ligt ook verder. Maar het jammere is dat ik Ozzie voorlopig alleen daar kan loslaten ivm haar angstige vluchtgedrag. Ben ik ergens onbekend dan staat ze voortdurend op high alert. Ze kan daarom ook niet zo op een pad lopen, ziet ze een vreemde hond of persoon dan vlucht ze. Nu merk ik gelukkig al wel wat verschil nu ze dat tuigje heeft maar haar eerste reactie is OH SHIT, WEG HIER!
Paisley
Zeer actief

Ik zou op ieder willekeurig moment het spel willen kunnen stoppen. Dus dat moet je oefenen.
Het kan soms heel hardnekkig zijn. Ik heb het gehad met mijn hond en de hond van mijn moeder. Die zijn zo dik met elkaar, dat er geen speld tussen te krijgen is. Maar dat gespeel in huis kan ons aardig op de zenuwen werken dus moeten ze naar hun plaats en moeten ze daar blijven.

Als je Ozzy nu naar zijn plaats stuurt tijdens spel, kun je natuurlijk rekenen op een hele dikke middelvinger. Breng hem er dan heen of stuur hem met je lichaamstaal. Nu is het tijd voor een lange adem, want je gaat hem waarschijnlijk minimaal een tiental keer terug moeten sturen.

Als je dit beheerst en Ozzy kun je op zijn plaats houden als je hem hebt onderbroken in het spel, kun je ook experimenteren met de mildere variant, met iets gevierde touwtjes die je eerder stak heb aangetrokken, tijd voor privileges. Nu stoppen en anders ga je naar je plaats.
Mijn hond weet nu dat wanneer ik haar met de stem corrigeer in het spelen, dat ze maar beter zich gedeist moet houden, anders wordt ze naar haar plaats gestuurd.

Waar ik benieuwd naar ben - als je Ozzy belet te spelen, gaat Abbey hem dan ook opzoeken om weer opnieuw te beginnen? Zo niet, dan denk ik dat Abbey spelen in heel veel gevallen helemaal niet zo leuk vind, ook al ziet het er gezellig uit. Een beetje terugspelen is in veel gevallen ook conflictvermeidend, een manier om met de situatie om te gaan, maar iets waar ze liever aan ontrokken worden.
Afbeelding
Abbey en Ozzie
Actief

Ozzie is trouwens ook een teef, dus twee pittige tantes. Ik ga het random stoppen zoals je benoemd proberen, kijken of het iets oplevert..

Het terugspelen van Abbey ga ik ook op letten, want Abbey komt wel achter ons aan als ik Ozzie tussen het spelen meeneem voor een plasje, dan zitten proberen ze te bekken als ik Ozzie aanlijn.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Gewoon niet samen los lopen. Niet bemoeien en niet verbieden want dan krijgen ze alleen maar ruzie van. Gewoon voorkomen. Ik heb een teefpup gehad die precies zo tekeer ging tegen mijn reu. Ik denk dus dat je teefje pup snel de baas is. Dat was mijn teefpup ook over die hond. Niet over mijn 3e hond. Maar daarbij haalde ze dat gedrag niet in haar hoofd. Jouw Bull is weerloos en kansloos en je pup super fel. Die Bull gaat uiteindelijk niks aan weerwoord hebben en de rangen gaan snel wisselen. Ik vind je bulldog ook wel zielig op dat filmpje. Bescherm haar door ze dus apart los te laten. Je pup leeft zich helemaal ongeremd op haar uit nl.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Misschien kan je een geschikter speelmaatje vinden voor je pup? Een zelfverzekerde hond die niet zo over zich heen laat lopen en jouw pup veel meer begrenst?
ikbeneenmens
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Ik heb het filmpje gezien, en ik vond dat er wel respect was voor elkaar van beide honden, maar misschien zie ik het gewoon niet zo goed. Wil wel even zeggen dat het me ondanks het spel lieve honden lijken.
honden stinken vaak, pas op
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat ik op het filmpje zie vind ik eigenlijk helemaal niet zo heftig? :U:
De pup toont geregeld onderdanig gedrag en Abby daagt op haar manier zelf uit tot verder spelen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

ranetje schreef:Wat ik op het filmpje zie vind ik eigenlijk helemaal niet zo heftig? :U:
De pup toont geregeld onderdanig gedrag en Abby daagt op haar manier zelf uit tot verder spelen.
Eensch.

De pup is wel een tikje opdringerig, ook met dat beklikken, maar Abby lijkt er nul problemen mee te hebben.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Het filmpje is verwijderd dus ik kan het niet meer kijken. Jammer!
Zeker als verschillende mensen er verschillende dingen in zien word ik erg nieuwsgierig.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
ranetje
Zeer actief

Anja schreef:Het filmpje is verwijderd dus ik kan het niet meer kijken. Jammer!
Zeker als verschillende mensen er verschillende dingen in zien word ik erg nieuwsgierig.
Filmpje staat er nog :wink:
Abbey en Ozzie schreef:In het volgende filmpje kan je zien wat ik bedoel met hoe Abbey speelt (rug rollen)..
http://m.youtube.com/watch?v=0o_FbiBQuu0
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Abbey en Ozzie
Actief

Het originele filmpje van buiten hebben we inderdaad verwijderd. Ik werd er zelf verdrietig van en wij willen het YouTube kanaal leuk houden, vooral voor onze enkele abonnee. Dus het buiten filmpje van het echte oneerlijke spel is niet meer te zien. :(

Maar het tweede filmpje is hoe de situatie binnen is. En om te laten zien hoe Abbey rolt in haar spel.. Dit doet zij buiten dus ook waardoor Abbey vaak op de grond ligt, alleen maakt Ozzie daar ontzettende misbruik van.

Ozzie heeft zaterdag een date met alleen Danger (haar verkering, grote Stafford kruising rue van een jaar). Dan gaan we haar gedrag observeren hoe het gaat met een sterkere hond die haar fysiek de baas is. Hij hoort een beetje bij de roedel, en Ozzie is gek op hem. :19:
Abbey en Ozzie
Actief

Voor de geïnteresseerden, volgende filmpje is de eerste ontmoeting van Ozzie en Danger. Het grappige is dat Abbey de baas is over Danger. Dit hebben ze toen Danger nog een pup was bepaald en Danger respecteert haar ook als leider. Ook al krijgt zij hem nu niet meer om geduwd.

Hij zal de aankomende tijd dus een belangrijke rol krijgen in Ozzie haar spelgedrag. :ok:

Negeer trouwens de vrouwen praat op de achtergrond.. :tongue:
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Ik vind Danger (nou, wat een naam weer...) op een behoorlijk opdringerige manier met die pup omgaan. Vind er ook niets relaxeds aan. Weet dus niet of het zo verstandig is dat hij een 'belangrijke opvoed-rol' krijgt. Ik zou het van mijn honden niet moeten hebben als ze zo met pups (die duidelijk overdonderd kijken) omgaan. Het kan altijd erger, maar ik vind dit geen goede opvoeder.
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Zeker bij zo'n hittepetit als die kleine van jou zou ik een vriendelijke, kalme oudere reu/teef zetten. 1 die haar in principe nog fysiek aan kan, maar dat niet te pas en te onpas tevoorschijn zou toveren
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat een leuke pup!

en wat een levensgevaarlijke gladde voer :schrik:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Abbey en Ozzie schreef:Voor de geïnteresseerden, volgende filmpje is de eerste ontmoeting van Ozzie en Danger. Het grappige is dat Abbey de baas is over Danger. Dit hebben ze toen Danger nog een pup was bepaald en Danger respecteert haar ook als leider. Ook al krijgt zij hem nu niet meer om geduwd.

Hij zal de aankomende tijd dus een belangrijke rol krijgen in Ozzie haar spelgedrag. :ok:

Negeer trouwens de vrouwen praat op de achtergrond.. :tongue:
Ozzie vindt Danger eng of in ieder geval vindt ze de situatie zoals die is op dat filmpje eng.

Ik houd zelf helemaal niet van dit soort contacten met honden onderling terwijl ze aangelijnd zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ozzie vindt Danger in mijn ogen helemaal niet eng??? Ze doet open, leuk en onderdanig en Danger is mooi rustig en vriendelijk imo. Ik vind het contract tussen deze twee heel normaal. Snap dus even niet waar Ozzie dan Danger eng gaat vinden.
Afbeelding
Abbey en Ozzie
Actief

Nou nou nou. Ga eens even na. Ozzie was pas net uit Spanje, dit is zo'n 6 weken geleden! Dit is de EERSTE ontmoeting tussen de twee. Danger is nou eenmaal een flinke vent, die soms ook vergeet dat hij geen klein hondje is. Vind je het gek dat ze onder de indruk is gezien het feit dat Ozzie bij elke vreemde hond een schijtbak is.
ranetje
Zeer actief

laeken schreef:Ozzie vindt Danger in mijn ogen helemaal niet eng??? Ze doet open, leuk en onderdanig en Danger is mooi rustig en vriendelijk imo. Ik vind het contract tussen deze twee heel normaal. Snap dus even niet waar Ozzie dan Danger eng gaat vinden.
Vindt jij een staart helemaal tussen de achterpoten door naar de buik normaal?
Voor mij is dat een teken dat ze het eng vindt.
Afbeelding
Abbey en Ozzie
Actief

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=297917

Zo is het dus afgelopen. Lijkt mij niet dat Ozzie Danger zo eng vind of dat ze bang is.. Fijn toch? :D
laeken
Zeer actief

ranetje schreef:
laeken schreef:Ozzie vindt Danger in mijn ogen helemaal niet eng??? Ze doet open, leuk en onderdanig en Danger is mooi rustig en vriendelijk imo. Ik vind het contract tussen deze twee heel normaal. Snap dus even niet waar Ozzie dan Danger eng gaat vinden.
Vindt jij een staart helemaal tussen de achterpoten door naar de buik normaal?
Voor mij is dat een teken dat ze het eng vindt.
Nee, voor mij echt niet :wink: Ik vind het doodnormaal dat een hond van puppenleeftijd haar staartje mooi tegen de buik drukt bij een stafford zo dominant en groot als Danger. Ze likt ook naar zijn bek. Dat vind ik echt fantastisch mooi puppengedrag. Zo gedragen wilde honden zich ook. Overdreven en lekker duidelijk.

Die pup is prima in staat om in te schatten waar ze mee weg komt en bij Danger was een eerste ontmoeting duidelijk zo dat Danger respect afdwingt en dat Ozzie Danger die ruimschoots geeft. Ozzie loopt de hele tijd voor en bij Danger te draaien.

Ik heb een hondje gehad en nu die echt soms bang waren voor andere honden. Bange hondjes snappen en proberen ontwijkend gedrag te vertonen. Dit pupje vindt het in mijn ogen heel erg leuk allemaal maar weet wel de houding te geven die bij de situatie past. Ik zie echt 0,0 angst. Wel wat respect, maar dat is natuurlijk volledig terecht. :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Abbey en Ozzie schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=297917

Zo is het dus afgelopen. Lijkt mij niet dat Ozzie Danger zo eng vind of dat ze bang is.. Fijn toch? :D
Lekker vrij en niet aan de lijn.
Dat ziet er veel fijner uit :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”