Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alternatief voor Scaliborband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

alternatief voor Scaliborband

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Zo'n 3 weken terug vond ik bij Doris de eerste teek van dit jaar. En omdat teken hier erg veel voorkomen meteen een Scaliborband besteld voor haar en de andere 2 honden. Maar in de 2 1/2 week, dat ze dat ding nu om heeft, heeft ze hem al 3 keer los gekregen en vond ik hem ergens op de grond of in haar bench. Geen idee hoe ze het doet, maar als ze dat ding steeds afkrijgt, werkt hij natuurlijk ook niet goed. En aangezien hier ook een soort teek te vinden is, die een soort hersenvliesontsteking veroorzaakt, waaraan een kennis al eens een hond is verloren en mijn buren vorig jaar bijna, ben ik nu dus op zoek naar een alternatief die hopelijk net zo goed werkt. Of een tip, waardoor Doris haar Scaliborband niet meer afkrijgt. Ze maakt hem dus echt los.
Ik kijk mijn honden ook nog wel geregeld na op teken, maar juist die gevaarlijke zijn heel klein en zwart, waardoor je ze gemakkelijk over het hoofd ziet en ook bijna niet voelt met je handen.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: alternatief voor Scaliborband

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb vorig jaar, omdat Elco nog volop in de groei was, zijn scalibor-band met een paar stukjes fleece aan de binnenkant van z'n halsband geknoopt. Alleen bij heel hard spelen met andere honden verloor hij de band zo af en toe. Maar dat zag je altijd ruim op tijd aankomen. Nu hij niet meer in de groei is, zou ik de band gewoon met naald en draad proberen vast te zetten (maar ik ga hem pas weer een band om doen als hij daadwerkelijk teken oploopt). Z'n halsband kan ruim genoeg en is van nylon. Dus echt lelijker maken lukt niet zo makkelijk ;)
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik was de banden zat en geef nu naar grote tevredenheid Bravecto. Die is niet geregistreerd voor zandvliegen en hartwormmug, ik weet niet of je die daar nodig bent?
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Alhomaro
Actief

Tallie schreef:Ik was de banden zat en geef nu naar grote tevredenheid Bravecto. Die is niet geregistreerd voor zandvliegen en hartwormmug, ik weet niet of je die daar nodig bent?
Ook de zandvlieg en de hartwormmug komen hier voor, al is dat een stuk minder dan in de zuidelijke landen. Maar een middel tegen dat ook beschermt tegen de zandvlieg en hartwormmug heeft wel de voorkeur. Anders moet ik haar daar weer apart iets voor geven.
Afbeelding
Alhomaro
Actief

Fotogravinnetje schreef:Ik heb vorig jaar, omdat Elco nog volop in de groei was, zijn scalibor-band met een paar stukjes fleece aan de binnenkant van z'n halsband geknoopt. Alleen bij heel hard spelen met andere honden verloor hij de band zo af en toe. Maar dat zag je altijd ruim op tijd aankomen. Nu hij niet meer in de groei is, zou ik de band gewoon met naald en draad proberen vast te zetten (maar ik ga hem pas weer een band om doen als hij daadwerkelijk teken oploopt). Z'n halsband kan ruim genoeg en is van nylon. Dus echt lelijker maken lukt niet zo makkelijk ;)
Ze heeft nog geen halsband, wel een tuigje. Maar op zich is dat een goed idee. Ik ga morgen meteen even kijken voor een halsbandje voor haar. bedankt voor de tip.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik zou dan voor een pipet in de nek gaan van advantix of van vectra
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Fotogravinnetje schreef:Ik heb vorig jaar, omdat Elco nog volop in de groei was, zijn scalibor-band met een paar stukjes fleece aan de binnenkant van z'n halsband geknoopt. Alleen bij heel hard spelen met andere honden verloor hij de band zo af en toe. Maar dat zag je altijd ruim op tijd aankomen. Nu hij niet meer in de groei is, zou ik de band gewoon met naald en draad proberen vast te zetten (maar ik ga hem pas weer een band om doen als hij daadwerkelijk teken oploopt). Z'n halsband kan ruim genoeg en is van nylon. Dus echt lelijker maken lukt niet zo makkelijk ;)
Maar die scalibor moet 24/7 om blijven, dus dat betekent dat jouw hond ook 24/7 een halsband droeg? Dat vind ikzelf maar link (en dan voornamelijk zonder toezicht, maar misschien is jouw hond nooit zonder toezicht?).
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco is zelden zonder toezicht (als hij alleen thuisblijft, zit hij in z'n bench) en z'n halsband zit altijd behoorlijk losjes. In een noodgeval KAN hij eruit...
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Ik had altijd advantix pipetten, dat werkt heel goed tegen de teken.

Op vakantie in Frankrijk wel altijd een scalibor band, omdat die ook tegen zandvliegjes enzo werkt.
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

vaagheid schreef:Ik had altijd advantix pipetten, dat werkt heel goed tegen de teken.

Op vakantie in Frankrijk wel altijd een scalibor band, omdat die ook tegen zandvliegjes enzo werkt.
Ik gebruik alleen Advantix, ook voor Frankrijk en bij thuiskomst Milbemax. Volgens de bijsluiter werkt Advantix ook tegen zandvliegjes, dus dan zou scalibor band erbij dubbelop zijn denk ik.
Afbeelding

Terug naar “Verzorging en toebehoren”