Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond speelt te hard met soortgenootjes.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Hond speelt te hard met soortgenootjes.

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hallo allemaal,

Ik zocht naar topics waar dit besproken werd, maar kon niet echt een vergelijkbare situatie vinden. Vandaar dat ik het even vraag.. Want wellicht hebben jullie ideeën of tips :)

Sultan, husky gecastreerde reu 2 jaar oud, is een echte goedzak met zijn soortgenoten. Zo wel aan de lijn als los. Achter ons huis is een hondeveld ( omheind) waar wij eigenlijk dagelijks wel even heen gaan. Sultan kan hier makkelijk los en er zijn veel soortgenoten zodat hij lekker kan spelen.
Nu is er toch wel een klein probleem en dit geld alleen voor Sultan en de honden van zijn formaat of groter ( kleintjes is hij voorzichtig mee en vindt hij op 1 of andere manier niet boeiend). Hij vindt het namelijk zó leuk om te spelen, dat hij een beetje doorslaat. Hij doet dan, in mijn ogen, echt té lomp. Dus met rennen te laat remmen ( botsing :schrik: ) , springen, beuken happen in de nekvel etc. Tot nu toe kunnen vooral de reuen zijn spel waarderen en spelen net zo hard mee. Maar voor al de teefjes, of wat oudere honden, vinden hem te ruw en snauwen hem weg. Hij laat zich overigens heel goed corrigeren, want 1 snauw en hij stopt er mee.

Hij gedraagt zich ook zo bij mijn ( 12 jarige) teef, die hem helaas niet weg snauwt waardoor zij de nodigen koprollen maakt als ik niet ingrijp.

Ik ben oprecht bang dat een hond nog eens zijn poot oid bezeerd omdat hij zo ongeremd speelt en niet alle honden direct corrigeren. Overigens toont hij zelf geen dominantie, gister was hij ook wat grof aan het spelen en een reu corrigeert hem waardoor hij gaat liggen en die reu opeens flink op hem begint te rijden.. Wat hij dan gewoon toe laat :idea: ( wij hebben daar natuurlijk ingegrepen)

Wanneer hij aan de lijn zit ( flexi) en ik laat hem spelen met een andere hond doet hij wel een stuk rustiger. Ik denk dat dat komt omdat ik hem in zijn spel wel corrigeer als ik het te hard vind gaan. Het "probleem" speelt zich echt alleen af als hij los is en andere honden ook los zijn. De meeste mensen reageren van achhh laat ze lekker spelen, maar ik vind het persoonlijk best vervelend worden. Hij mag echt wel wat harder spelen, maar hij lijkt daarin geen rem te hebben waardoor het elke keer uiteindelijk zo is dat een andere hond hem corrigeert óf van hem weg loopt.. Zou hij dit ooit nog gaan leren? Ik dacht zo lang hij een paar keer een goede correctie krijgt gaat hij het heus wel snappen.. Maar ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Het gedrag is alleen tijdens het spelen, wanneer een hond niet speels is laat hij die hond met rust.. Maar wanneer een hond met hem speelt wordt het dus steeds lomper en na een paar minuten vind ik het al te hard gaan en vaak na een minuut of 10 wordt hij weg gesnauwd. Mijn zorg is dus niet dat hij wordt weg gesnauwd ( in mijn ogen terecht) maar dat hij een keer een andere hond bezeerd.

Hij loopt 1 a 2 keer per week in de opvang ( boerderij met weiland en roedel van 20 honden) en daar wilt ook maar 1 hond met hem spelen en die speelt net zo hard als Sultan ( toevallig ook een husky).

Dus.. De vraag, hoe rem je een hond af in een losloop veld? Of is dit toch iets wat hij zelf moet gaan leren? Of is dit iets wat komt door mij ( onbewust?)?

Alvast bedankt!

Agnes
Sulluna
Zeer actief

Re: Hond speelt te hard met soortgenootjes.

Oké, en hoe kan ik dat afkappen? Aan de lijn vind ik het makkelijk om af te kappen omdat hij dan dichtbij staat. Maar wanneer hij los is rent hij alle kanten op.

Ik zal eens filmpjes zoeken van het spel, dan krijg je er een beeld van. Want ik heb het wel op film.
Sulluna
Zeer actief

Oké, en hoe kan ik dat afkappen? Aan de lijn vind ik het makkelijk om af te kappen omdat hij dan dichtbij staat. Maar wanneer hij los is rent hij alle kanten op.

Ik zal eens filmpjes zoeken van het spel, dan krijg je er een beeld van. Want ik heb het wel op film.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik zou het ook afkappen. Blijkbaar leert hij er niks van als hij een correctie krijgt van en andere hond, maar ik leer mijn honden liever zelf dingen aan dan dat ik het door andere honden laat doen. Tay heeft het ook geprobeerd, maar die heeft heel snel geleerd dat hij heel rap moet kalmeren als dat zeg, anders is het over met spelen.
Sulluna
Zeer actief

Oké, en hoe kap je zoiets af? Wat is een goede manier? Wat ik doe bij mij eigen teefje is hem weg sturen. Dan gaat hij weer even zijn eigen gang maar dan na een tijdje begint hij weer opnieuw..

Ik ben even een filmpje aan het uploaden voor een beeld.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik lees geen vreemd husky gedrag....hier gaat het ook hard, heel hard (met het nodige "gegrom, geblaf, gejoel") onderling en ja dat is toch echt spelen :wink:
Wel kan ik me voorstellen dat andere rassen dat wellicht anders oppakken en dan zou je een "probleem" kunnen hebben maar zoals ik het lees begrijpen de meeste honden tot nu toe dan prima dat hij geen kwaad in de zin heeft.
Wellicht zie ik het hem overmorgen doen...zal er is op letten.... :F:
Laatst gewijzigd door Angelique. op 20 mar 2015 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief

Als dat bij jouw teef werkt, zou ik het eens proberen als hij speelt met een andere hond. En anders even aanlijnen tot hij kalmeert.
Sulluna
Zeer actief

Angelique. schreef:Ik lees geen vreemd husky gedrag....hier gaat het ook hard, heel hard (met het nodige "gegrom, geblaf, gejoel") onderling en ja dat is toch echt spelen :wink:
Wel kan ik me voorstellen dat andere rassen dat wellicht anders oppakken en dan zou je een "probleem" kunnen hebben maar zoals ik het lees begrijpen de meeste honden tot nu toe dan prima dat hij geen kwaad in de zin heeft.
Wellicht zie ik het hem morgen doen...zal er is op letten.... :F:
Ja, zo speelt hij met Manu ook hard en met de husky van mijn overburen ook.. Maar dat gaat toch uren lang goed ( tot ze moe worden en gaan slapen haha) maar een labrador oid is er niet van gediend en bijt hem weg. Hij kent nu toch al veel commando's, maar dit vind ik een lastig iets.. Dat ík bepaal hoe hij speelt wanneer hij los loopt zeg maar.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Angelique. schreef:Ik lees geen vreemd husky gedrag....hier gaat het ook hard, heel hard (met het nodige "gegrom, geblaf, gejoel") onderling en ja dat is toch echt spelen :wink:
Ik denk ook dat dit Husky gedrag is.

Sultan speelt zo met Manu en Manu vindt het echt niet vervelend. Sterker nog, zodra Sultan stopt komt Manu hem later weer uitdagen.
Overigens is Sultan de enige hond (en ook bekende Husky) waar Manu zo mee speelt. Bij andere honden pikt hij dat echt niet.
Ik zie aan Manu echt wel of hij geïrriteerd raakt en dat is bij dit spel zelden. Ik denk dat in het jaar dat hij toch 1 of meerdere keren per week úrenlang ( :roll: ) met Sultan speelt, hij 2x gecorrigeerd heeft d.m.v. een snauw. En Sultan druipt dan inderdaad gelijk af.
Manu is alleen ietsje beleefder bij vreemde honden en Sultan is dan inderdaad een blij ei zonder rem :mrgreen:
Angelique.

Sulluna schreef:
Wellicht zie ik het hem morgen doen...zal er is op letten.... :F:
Ja, zo speelt hij met Manu ook hard en met de husky van mijn overburen ook.. Maar dat gaat toch uren lang goed ( tot ze moe worden en gaan slapen haha) maar een labrador oid is er niet van gediend en bijt hem weg. Hij kent nu toch al veel commando's, maar dit vind ik een lastig iets.. Dat ík bepaal hoe hij speelt wanneer hij los loopt zeg maar.

Ik snap dat het voor jou anders is idd (wij zoeken heel bewust geen andere honden op, ze hebben elkaar en daar doen ze het maar mee :F:
Ik zou ook niet weten of je dat eruit krijgt (en of je dat moet willen) het is heel normaal husky gedrag en ze bedoelen er echt niets mee, maar goed ik snap dat het voor jou een ander verhaal is, het is juist leuk als hij met andere honden "normaal" kan spelen...maar hoe je dat doet, ja afkappen, keer op keer maar of hij daar nu blij van gaat worden, straks zit je met een gefrustreerde hond omdat hij niet kan spelen zoals voor hem normaal is..

Ik zeg ook maar wat ik nu denk hoor :mrgreen: heb er nooit over nagedacht omdat ik dat hier simpelweg niet heb omdat ze niet met andere (vreemde dan) honden mogen spelen...
Angelique.

Manu schreef:
Ik denk ook dat dit Husky gedrag is.

Sultan speelt zo met Manu en Manu vindt het echt niet vervelend. Sterker nog, zodra Sultan stopt komt Manu hem later weer uitdagen.
Overigens is Sultan de enige hond (en ook bekende Husky) waar Manu zo mee speelt. Bij andere honden pikt hij dat echt niet.
Ik zie aan Manu echt wel of hij geïrriteerd raakt en dat is bij dit spel zelden. Ik denk dat in het jaar dat hij toch 1 of meerdere keren per week úrenlang ( :roll: ) met Sultan speelt, hij 2x gecorrigeerd heeft d.m.v. een snauw. En Sultan druipt dan inderdaad gelijk af.
Manu is alleen ietsje beleefder bij vreemde honden en Sultan is dan inderdaad een blij ei zonder rem :mrgreen:
Ja ik heb er ook die idd wat beleefder zijn maar ik heb er ook zoals sultan en die doen dat bij andere honden ook gewoon (geen blok maar een flatgebouw voor hun kop) en dat heeft nooit tot problemen geleid, ze begrepen het prima dat er geen kwaad in de zin was, het feit dat hij met kleintjes wel voorzichtig is zegt genoeg :wink:
Maar goed hier komt dat niet zo vaak voor dat ze met andere honden spelen ik kan me idd voorstellen dat het voor Agnes een ander verhaal is en soms verrot lastig :ugh:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Ik zou 'm niet meer met andere honden laten spelen, dus aan de riem houden. Uitzondering kan je maken bij Manu, die vindt het wel leuk en is er wel van gediend.
Zo voorkom je dat Sultan een keer een andere hond blesseert of zelf een keer genadeloos gecorrigeerd wordt door een hond die zijn lompe gedrag zat is.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Hij hoeft er bij Manu natuurlijk niet mee te stoppen. ;) Ik bedoel ook niet dat hij helemaal niet meer zou mogen spelen, maar als je het idee krijgt dat hij doordraaft en de andere hond het niet leuk meer vindt, dan zou het handig zijn om er iets van te kunnen zeggen en dat het ook aankomt. Bij Manu en de andere husky zou ik me er niet mee bemoeien, die vinden het dus blijkbaar helemaal leuk. En jouw teef kan het zelf oplossen.

Wel grappig dat een labrador het dan niet leuk vindt, dat zijn hier in de buurt juist de honden die zo spelen. :LOL:

EDIT: Nu ben ik helemaal benieuwd naar alle 4 de honden. (ook die van Nikki) :D
Manu

Tara schreef:Huskygedrag of niet, TS geeft zelf al aan dat veel andere honden er niet van gediend zijn, dus dat is toch al de belangrijkste reden om het niet goed te vinden? Mijn honden zouden er in elk geval niet van gediend zijn en die kunnen hun puntjes dan heel goed maken. :schrik:
Is ook zo, maar het verklaart misschien wel een hoop voor TS dat Angelique dus ook dat speelgedrag ziet bij haar ras.

Het jammere is dat Sultan niet los kan lopen en je dus gebonden bent aan veldjes met omheining.
Hoe zou jij zoiets afkappen?
Manu was ook zo maar die is gelukkig wat rustiger geworden naarmate hij volwassener werd.
Ik heb Sultan niet zo vaak gezien met andere reuen in het spel, meestal heeft hij met Manu in de buurt alleen maar oog voor hem en andersom net zo :mann: Maar zo vanuit Sultan zie ik niets wat om zou kunnen slaan in knokken.

Ik ben benieuwd wat je zou zeggen van een filmpje :)
Sulluna
Zeer actief

Ik heb een filmpje gevonden. Was even zoeken want heb alleen filmpjes met Manu, waarbij het eigenlijk altijd heel leuk gaat ( en dan heb je er met mijn vraag niet zoveel aan haha, want dan laat hij niet zien wat ik bedoel). Maar heb toch een filmpje gevonden waarbij ik 2 keer ingrijp. 1 keer ergens op het begin ( Hé!.. en dan laat hij los) en 1 keer ergens in het midden dat hij dus wel flink hard het nekvel heeft en ik dus weer ingrijp.
Overigens was dit filmpje toen de mannen elkaar pas net kende, inmiddels grijpen wij nooit meer in want ze zijn elkaar helemaal gewend.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Sulluna
Zeer actief

Ik ga straks naar het veldje en dan ga ik het filmen met mijn teefje. Dan is het een spel met vaart op een groot stuk. Misschien geeft dat een beter beeld.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Tara schreef:Huskygedrag of niet, TS geeft zelf al aan dat veel andere honden er niet van gediend zijn, dus dat is toch al de belangrijkste reden om het niet goed te vinden? Mijn honden zouden er in elk geval niet van gediend zijn en die kunnen hun puntjes dan heel goed maken. :schrik:
Het lijkt me ook niet goed om dit toe te staan. Als de hond waarmee gespeeld wordt een punt kan maken, dan is het klaarblijkelijk over, maar ik loop met een hond die dat punt helemaal niet gaat maken. Die laat zich onderuit schoffelen, probeert een beetje terug te spelen en dat líjkt dan heel vrolijk, maar ben er toch achter gekomen dat mijn hond heel graag uit die situatie wordt gehaald.
Als ik op zo'n moment doorloop, hoef ik maar te wenken en mijn hond komt direct mee. Ik herken het van een malamute die ook zo is. Heel lomp, lichamelijk en doortastend. Mede daardoor heeft mijn hond de schurft aan poolhonden.
Dat uit ze niet door voor zichzelf op te komen, maar doordat de hond continu over haar grenzen gaat, wordt ze heel druk en kriegel en gaat ze de spanning afreageren op het jagen.
Ofwel, als ik een hond tegenkom die mijn hond op dr zenuwen heeft gewerkt, mag ik de wandeling aangelijnd voortzetten.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ik vind het filmpje niet ruig. Die twee honden mogen elkaar en lopen een beetje met elkaar te klieren.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Paisley schreef:
Het lijkt me ook niet goed om dit toe te staan. Als de hond waarmee gespeeld wordt een punt kan maken, dan is het klaarblijkelijk over, maar ik loop met een hond die dat punt helemaal niet gaat maken. Die laat zich onderuit schoffelen, probeert een beetje terug te spelen en dat líjkt dan heel vrolijk, maar ben er toch achter gekomen dat mijn hond heel graag uit die situatie wordt gehaald.
Als ik op zo'n moment doorloop, hoef ik maar te wenken en mijn hond komt direct mee. Ik herken het van een malamute die ook zo is. Heel lomp, lichamelijk en doortastend. Mede daardoor heeft mijn hond de schurft aan poolhonden.
Dat uit ze niet door voor zichzelf op te komen, maar doordat de hond continu over haar grenzen gaat, wordt ze heel druk en kriegel en gaat ze de spanning afreageren op het jagen.
Ofwel, als ik een hond tegenkom die mijn hond op dr zenuwen heeft gewerkt, mag ik de wandeling aangelijnd voortzetten.
maar ik laat het ook niet toe, ik geef aan dat ik het moeilijk vind om te corrigeren. Daarnaast zeg ik altijd van te voren hoe hij is, voor ik het veld op kom. Of als een andere hond erbij komt, geef ik het ook altijd aan. Honden met een hoog energie level vinden Sultan geweldig zeker de reuen. Maar de teefjes zijn vaak niet van zijn harde gedoe gediend. Dan blijft hij op het veld dus alsnog "alleen" over zonder speelmaatje want ze moeten hem niet en daar heb ik dan de balen van. Want als hij geremder zou zijn in het spel, dan zouden meer honden met hem willen spelen. Ik zoek naar tips hoe je dit op de juiste manier corrigeert en óf het iets is wat überhaupt op te lossen is.

Gister was er nog een Pointer en die was alleen maar bezig met heen en weer rennen naar zijn bal en baas. Zo'n hond laat Sultan dan met rust. Maar wanneer een hond met hem wilt spelen, dan gaat hij dus snel te hard mee spelen waardoor een spel dus niet lang duurt en hij weer "alleen" is. Dus ik vraag me gewoon af hoe je een hond leert ( of oefent?) zachter te spelen.
Sulluna
Zeer actief

Paisley schreef:Ik vind het filmpje niet ruig. Die twee honden mogen elkaar en lopen een beetje met elkaar te klieren.
Oké, ik vind dat filmpje dus wel erg hard.. Vooral dat Sultan hapt bij de wang bijvoorbeeld.. Dat doet hij dus ook bij honden in een spel en dan word hij weg gesnauwd.. En dat op een hond springen en weer weg springen.. Dat zijn wel precies de dingen die ik bedoel en hij vertoont in dat filmpje
Manu

Ze spelen ook met zoveel geluid, dat snappen andere honden ook niet. Vooral niet van groep 7 valt mij op.
Meestal tonen die ook 0 interesse en Manu dan ook niet in hen. De reuen reageren vaak sterk op hem en blijven terug komen om te patsen, misschien door de krulstaart en zelfverzekerde houding ofzo? Ik ervaar dit echt veel minder met andere rassen.
Stabijs gaan vaak juist wel weer heel goed, die hebben we hier in overvloed, en het stomme is dat mijn hond gaat liggen bij kleine honden en echt heel voorzichtig is. Sultan ook.

Herders houden dan over het algemeen vaak wel weer van het beuken en rondjes rennen.

Ik ben benieuwd of je een goede tip krijgt :D
Angelique.

Ik ga het eens filmen als mijn honden zo'n bui hebben, echt geloof me Sultan is een engeltje vergeleken bij hun :engel:
Op dit filmpje dan he :wink:
Sulluna
Zeer actief

Ja honden zoals herders, staffords, berghonden, doggen etc vinden zijn spel juist leuk en spelen net zo hard terug.

Maar als je dan kijkt naar windhonden, labradors, bordercollies etc die vinden zijn spel écht niet leuk.

De wat grovere rassen gaat het altijd goed. Juist de wat rankere of rustigere honden die met hem willen spelen zijn het met een paar seconde spuugzat.
Laatst gewijzigd door Sulluna op 20 mar 2015 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Manu schreef:Ze spelen ook met zoveel geluid, dat snappen andere honden ook niet. Vooral niet van groep 7 valt mij op.
Meestal tonen die ook 0 interesse en Manu dan ook niet in hen. De reuen reageren vaak sterk op hem en blijven terug komen om te patsen, misschien door de krulstaart en zelfverzekerde houding ofzo? Ik ervaar dit echt veel minder met andere rassen.
Stabijs gaan vaak juist wel weer heel goed, die hebben we hier in overvloed, en het stomme is dat mijn hond gaat liggen bij kleine honden en echt heel voorzichtig is. Sultan ook.

Herders houden dan over het algemeen vaak wel weer van het beuken en rondjes rennen.

Ik ben benieuwd of je een goede tip krijgt :D
Idem hier :wink:
Sulluna
Zeer actief

Ja kleine honden is nooit een probleem.. De chihuahua van een vriendin is echt de baas over Sultan en Sultan begroet die kleine zó anders dan een hond van zijn eigen formaat. Echt heel voorzichtig, wel bijzonder dat grote verschil en dat is iets wat hij altijd heeft gedaan. Niet omdat ik hem dat heb geleerd oid.
TessaThomas
Zeer actief

Ik vind het filmpje ook niet ruig. Ja, voor twee honden die elkaar net kennen iets te, dat wel. Dat soort spel is echt mak vergeleken bij mijn twee honden thuis, maar dat is het he? Die kennen elkaar door en door en dan mag het van mij. Bij onbekendere honden niet. Lastig hoor, Tay pikte het heel snel op dat hij bij sommige honden rustiger moet spelen en met andere alleen kan rennen.

Ook meteen het lastige, want ik weet echt wel dat die herder van mij waarschijnlijk een stuk makkelijker en sneller te bereiken is en het sneller oppikt. Gewoon, omdat de baas het zegt.
Sulluna
Zeer actief

Angelique. schreef:Ik ga het eens filmen als mijn honden zo'n bui hebben, echt geloof me Sultan is een engeltje vergeleken bij hun :engel:
Meen je dat? Dit filmpje is echt een grof filmpje in mijn ogen. ( Arm nekvel van Manu..)

Ik ga straks even filmen met mijn teefje erbij. Dat is wel echt weer een ander beeld. ( namelijk een hond die niet zo graag wilt spelen en een drukke Sultan die alles uit de kast trekt)
Sulluna
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik vind het filmpje ook niet ruig. Ja, voor twee honden die elkaar net kennen iets te, dat wel. Dat soort spel is echt mak vergeleken bij mijn twee honden thuis, maar dat is het he? Die kennen elkaar door en door en dan mag het van mij. Bij onbekendere honden niet. Lastig hoor, Tay pikte het heel snel op dat hij bij sommige honden rustiger moet spelen en met andere alleen kan rennen.

Ook meteen het lastige, want ik weet echt wel dat die herder van mij waarschijnlijk een stuk makkelijker en sneller te bereiken is en het sneller oppikt. Gewoon, omdat de baas het zegt.
Maar hoe pikte jouw hond dat op, dat hij bij onbekende honden een ander spel moet spelen? Heb jij hem dat geleerd, of heeft jouw hond dat zelf opgepikt?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik vind het filmpje reuze!!!! meevallen. Ze lopen gewoon een beetje te dollen.
Mijn rottweilers speelden ook vaak samen. Ging er tig keer ruiger aan toe, met heel veel herrie. Als het te gek werd trok ik mijn mond open. Maar zij wisten precies wat ze aan elkaar hadden, dus nooit ellende gehad.
De honden die we nu hebben spelen nu niet met elkaar. Ervaring heeft geleerd dat het te snel omslaat in wie de grootste ego heeft, en daar dank ik vriendelijk voor, dan spelen ze maar met ons.
Paisley
Zeer actief

Sulluna schreef:
Angelique. schreef:Ik ga het eens filmen als mijn honden zo'n bui hebben, echt geloof me Sultan is een engeltje vergeleken bij hun :engel:
Meen je dat? Dit filmpje is echt een grof filmpje in mijn ogen. ( Arm nekvel van Manu..)

Ik ga straks even filmen met mijn teefje erbij. Dat is wel echt weer een ander beeld. ( namelijk een hond die niet zo graag wilt spelen en een drukke Sultan die alles uit de kast trekt)
Oh... dan is mijn hond ook heel grof :mrgreen: Met de hond van mijn moeder gaat het echt hard. Die komt soms in huis langs gezwoegd met de hond van mijn moeder in haar nekvel meesleurend. Die is veel meer 'mouthy' dan die van mij maar ze moet het dan in snelheid en behendigheid van hem weten te winnen.
Maar dat zijn dikke vrienden. Dat is een groot verschil met vreemde honden.
In huis ziet het er dan zo uit " onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben wel benieuwd naar het filmpje met de pointer.
Laatst gewijzigd door Paisley op 20 mar 2015 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”